Rolluik
Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een ander bedrijf kiezen of moeten we wachten tot het bedrijf contact met ons opneemt? Gelukkig hebben wij nog niets betaald:)
Het is nu zo dat de curator de zaak onder zich heeft, dus is het "normaal" dat u geen contact met het bedrijf hebt of kunt krijgen. Meestal kan de failliette eigenaar niet meer zijn pand in, worden nieuwe sleutels op deuren gezet. Of ze een doorstart kunnen maken hangt ook van veel faktoren af uiteraard. De curator zal zoveel mogelijk zaken van waarde laten verwijderen (de geëiste kosten moeten immers zoveel mogelijk eruit komen). Als het pand van de nu failliete eigenaar is kan hij erin als er overeenstemming is bereikt met de schuldeiser, krijgt hij weer een sleutel. Is het een huurpand: dan is het helemaal einde story.
Uit de link:
Nog niet betaald
Heeft u nog niet betaald? Betaal dan pas als u het product heeft. Vraag de curator wanneer u uw product krijgt.
Kan de webshop uw product niet meer leveren of wilt u uw bestelling niet meer? Dan kunt u de bestelling stoppen en hoeft u niets te betalen. U ‘ontbindt’ dan de overeenkomst. Gebruik hiervoor onze voorbeeldbrief aankoop bij failliet bedrijf.
https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/bedrijf-failliet/
Hoe weet je dat het bedrijf een doorstart probeert te maken? Over welk bedrijf gaat het?
Ik weet dat dit bedrijf een doorstart probeerd te maken omdat de advocaat van het bedrijf mij daarover belde. Het maakt niet uit over welk bedrijf het gaat.
Rustig maar, wilde alleen even gaan kijken voor je wie de curator is. En wat er over dat bedrijf in het Insolventieregister staat. Maar prima, dan niet.
U moet zich inderdaad wenden tot de curator. Het kan zijn dat de order is komen te vervallen, maar het kan ook zijn dat alles al besteld en geleverd is en het personeel moet doorwerken. Dan kan het zijn dat de curator u alsnog aan de overeenkomst houdt zodat zij weer geld in het laatje krijgen.
Is in de overeenkomst afgesproken wanneer zou worden geleverd?
Als die datum gepasseerd is zonder dat een nieuwe datum bekend is gemaakt kunt u hte bedrijf via de curator aanschrijven en een uiterste ternijn stellen waar binnen geleverd moet worden en daarbij aangeven dat u de overeenkmst na die datum zal ontbinden wegens leveringsonmacht.
Vraag aan de curator of de opdracht gestand blijft. U heeft geen vordering op het bedrijf en feitelijk bestaat het bedrijf ook niet meer tenzij de curator een 'doorstart' kan maken. In elk geval contact opnemen met die curator, een advocaat van het bedrijf heeft hier niets mee te maken. Bezie de curator op dit moment als 'het bedrijf' en doe alleen zaken met hem. Dus geef een datum aan die u geschikt vindt (twee weken is normaal) en zeg in de brief dat u ontbind bij blijvende tekortkoming. Alle correspondentie per brief en aangetekend.
Zie ook antwoord van SJJOPPY
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer