ke
door kenner Aug 20, 2011 om 23:12
Computers & telefonie

TOETS LOS

Toets losgesprongen tijdens het opendoen van HP laptop.

Iemand ervaring
Zelf maken ( lijmen of zo ) of HP inschakelen en een nieuwe toets bestellen?

Er zit een soort wit plastic ,dubbel frame-pje onder.
Het binnenste ,kleinste frame-pje daarvan blijkt gebroken, waardoor ik de toets niet blijvend vast kan drukken......

Gaarne ff hulp????????
Bij voorbaat dank voor reactie ,moeite en tijd !

14347 22 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Aug 20, 2011 om 23:31
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Je kunt eventueel bij HP een nieuw toetsenbord bestellen.
Reparatie heeft trouwens geen zin.

tenormin
door tenormin - Aug 21, 2011 om 00:36
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zaterdag 20 aug 2011, 23:31]Je kunt eventueel bij HP een nieuw toetsenbord bestellen.
Reparatie heeft trouwens geen zin.

Heb vorige week zelfde probleem gehad, eerst zitten peuteren maar kreeg zelfde resultaat. Heb nieuwe gekocht, niet eens duur, € 15,00 en kan na aansluiten weer zo aan de slag. Dus ga mee met uw advies.

birdies
door birdies - Aug 21, 2011 om 01:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 21 aug 2011, 00:36]
Heb vorige week zelfde probleem gehad, eerst zitten peuteren maar kreeg zelfde resultaat. Heb nieuwe gekocht, niet eens duur, € 15,00 en kan na aansluiten weer zo aan de slag. Dus ga mee met uw advies.

Het gaat hier om een laptop.

ikbenik
door ikbenik - Aug 21, 2011 om 02:44
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 21 aug 2011, 01:42][quote=tenormin schreef op zondag 21 aug 2011, 00:36]
Heb vorige week zelfde probleem gehad, eerst zitten peuteren maar kreeg zelfde resultaat. Heb nieuwe gekocht, niet eens duur, € 15,00 en kan na aansluiten weer zo aan de slag. Dus ga mee met uw advies.

Het gaat hier om een laptop.

Die toetsenborden zijn ook te vervangen.

lizelotte
door lizelotte - Aug 21, 2011 om 07:00
22 Antwoorden / 5 Vragen

Ja ik heb ervaring ermee, heb, hoe dom kan je zijn, mijn laptop toetsbord met de stofzuiger bewerkt en daardoor zijn er 2 toetsten afgebroken, ik heb dit gemeld bij de de fabrikant (Toshiba) en kreeg de toetsen toegestuurd (gratis).
Dus gewoon bij HP een nieuwe toets bestellen, deze zijn los verkrijgbaar....

ke
door kenner - Aug 21, 2011 om 07:01
48 Antwoorden / 6 Vragen

OK.
Thanx Lizelotte!

a2i
door a2i - Aug 21, 2011 om 13:02
407 Antwoorden / 14 Vragen

Wel tof dat het bij Toshiba wel kan en bij HP ook inneens. (?)

Echter : ""

Nu even een normaal antwoord, reparatie van toetsen kan onder laptopverzekering vallen, vraag dit eens na onder stoot en valschade.

Wil je dit echter gewoon vervangen dan kun je zelf je toetsenbord van je laptop vervangen of bv iemand handig er in is het voor je laten doen.

zie replacedirect.nl of kijk via teakers.net/pricewatch of het ergens goedkoper kan mbt bestellen van je laptop toetsenbord ter vervaging.

groet.

birdies
door birdies - Aug 21, 2011 om 13:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Die toetsenborden zijn ook te vervangen.........

Ja, he he, dat begrijp ik! Maar tenormin had het over een los toetsenbord.

ikbenik
door ikbenik - Aug 21, 2011 om 13:24
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 21 aug 2011, 13:04]........Die toetsenborden zijn ook te vervangen.........

Ja, he he, dat begrijp ik! Maar tenormin had het over een los toetsenbord.

Maar de TS had het over een laptop.

ikbenik
door ikbenik - Aug 21, 2011 om 13:25
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Trouwens begrijp ik de rode duimen bij mijn posting totaal niet.

Of zijn er mensen van mening dat een toetsenbord van een laptop niet te vervangen zijn?

tenormin
door tenormin - Aug 21, 2011 om 22:54
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 21 aug 2011, 13:04]........Die toetsenborden zijn ook te vervangen.........

Ja, he he, dat begrijp ik! Maar tenormin had het over een los toetsenbord.

Ja, had laptop over het hoofd gezien.

ke
door kenner - Aug 21, 2011 om 23:04
48 Antwoorden / 6 Vragen

Yes ! Allemaal bedankt !
Ik heb voor deze oplossing gekozen:
Aangezien het de toets van het @ teken was (de 2 dus ook),en je die vaak gebruikt,heb ik hem inderdaad ,zoals gsm slim opperde ,met frame en al verwisseld met een minder te gebruiken toets !!!!!!!!!!!
Geweldige oplossing toch !
Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken allemaal !
(Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden,tenzij anderen hier nog over door willen gaan....)

Een speciaal dankje naar "GSM" !

a2i
door a2i - Aug 21, 2011 om 23:12
407 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ikbenik schreef op zondag 21 aug 2011, 13:25]Trouwens begrijp ik de rode duimen bij mijn posting totaal niet.

Of zijn er mensen van mening dat een toetsenbord van een laptop niet te vervangen zijn?

Rode Groene duim boeit niet zie het TOP ANTWOORD RE:

Klopt hier weinig van soms krijg je een rode duim omdat je picture iemand niet aanstaat ! Nosurprice dus wie de rest nadoet.

Terwijl topic starter zijn oplossing dmv een andere heeft, en in geensinds duimen erbij heeft !Duh.

Maargoed take it as a dont worry guess..

Groet.

gsm
door gsm - Aug 21, 2011 om 23:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een vervangend toetsenbord kost minstens €40,-, indien besteld via internet.
Het vervangen vergt handigheid en inzicht.
Als je het laat doen wordt vervangen nog een dure grap.
Vraag naar de prijs in een gerenommeerde computerwinkel.
Je kan nog proberen het frame van de toets te verwisselen met die van een weinig gebruikte toets.
Losse toetsen bestellen heeft alleen zin als de toets zelf defect zou zijn, terwijl het hier lijkt te gaan om het mechaniek onder de toets.

bvandenb
door bvandenb - Aug 22, 2011 om 13:34
95 Antwoorden / 14 Vragen

Druppeltje secondenlijm doet wonderen in dit soort kwesties.
Ook handig voor kleding of scheur in rubber laars e.d.

tenormin
door tenormin - Aug 22, 2011 om 14:08
16849 Antwoorden / 108 Vragen

a2i
0ff topic: duimen worden gegeven door mensen die op de stoel van de rechter willen zitten. Hun wil is wet èn het is "lekker anoniem". Bekijk mijn score maar, als ik iets schrijf, zelfs als het echt zinnig is, krijg ik de rode kaart.

ke
door kenner - Aug 22, 2011 om 14:39
48 Antwoorden / 6 Vragen

@ bvandenb:
Dit wordt dan mijn volgende actie .
Thanxxxxxxxx!

a2i
door a2i - Aug 22, 2011 om 15:42
407 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 22 aug 2011, 14:08]a2i
0ff topic: duimen worden gegeven door mensen die op de stoel van de rechter willen zitten. Hun wil is wet èn het is "lekker anoniem". Bekijk mijn score maar, als ik iets schrijf, zelfs als het echt zinnig is, krijg ik de rode kaart.

Bekeken: 2159x Record (?)

Welcome to the club guess ;)
Tsja echt zinnig is vaak iets wat door 2kanten begrepen dient te worden daar ontbreekt het online nogal eens aan...

Maargoed keep your spirits up.

vliegenderob
door vliegenderob - Aug 22, 2011 om 16:31
292 Antwoorden / 1 Vragen

Ik repareer dit soort dingen dagelijks, vooral laptops. Afhankelijk van merk en stemming van handelaar of importeur kan er per post al dan niet gratis zo'n frame-pje opgestuurd worden. Even een beetje heen en weer drukken en hij zal er meestal wel inklikken. Een toetsenbord van een laptop vervangen eist veel geduld, inzicht en precisie, geeft vaak beschadigingen. Lijmen met secondelijm is sterk af te raden, bij secondelijm, wat een contactlijm is, moeten de raakvlakken elkaar exact raken en de kans bij losraken bij beweging is groot.Zeker niet gebruiken voor gummie, zacht plastic, kleding of rubber, de lijmvlakken worden keihard en dan breekt het ernaast af. Veel beter is een "zachtblijvende" elastische lijm, Rudolfix of Bison montagekit of nog beter, van die voegkit die wel in badkamers gebruikt wordt, voldoet heel goed. Een niet te kleine druppel erop en dan met plakband op zijn juiste plaats houden, afhankelijk van de droogtijd, staat wel ergens op.
Succes!

vliegenderob
door vliegenderob - Aug 22, 2011 om 16:38
292 Antwoorden / 1 Vragen

geheel off topic, maar een rode of groene duim kan goed zijn maar we weten inderdaad de reden niet. Gezien mijn ruime ervaring met lijmen geef ik zo dadelijk BvandenB een rode duim en GSM, die met de beste oplossing komt, een groene.

es
door estestpro - Aug 23, 2011 om 11:47
20 Antwoorden / 21 Vragen

Voorkomen dat tussen de toetsen stof komt is ook bij een openstaande laptop heel eenvoudig. Ik leg al jaren een, uiteraard droog, geel huishouddoekje over het toetsenbord en spoel dat eens per 6 maanden uit. Er bestaan overigens kleine stofzuigertjes die geschikt zijn voor ingestofde toetsen. Wel even zoeken bij een computerspeciaalzaak. Gebruik dus nimmer een huishoudstofzuiger !

to
door toshibatoets - Oct 15, 2013 om 17:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lizelotte schreef op zondag 21 aug 2011, 06:46]Ja ik heb ervaring ermee, heb, hoe dom kan je zijn, mijn laptop toetsbord met de stofzuiger bewerkt en daardoor zijn er 2 toetsten afgebroken, ik heb dit gemeld bij de de fabrikant (Toshiba) en kreeg de toetsen toegestuurd (gratis).
Dus gewoon bij HP een nieuwe toets bestellen, deze zijn los verkrijgbaar....

Weet u nog naar wie u gemaild heeft? ik heb hetzelfde probleem, maar toshiba doet nu wat moeilijker over het toesturen van een toets.