stacey
door stacey Jun 17, 2006 om 12:45
Computers & telefonie

UNDER CONSTRUCTION

Beste kassa medewerkers,

is het geen betere optie iedereen `een weekendje vrij te geven `

en de melding    ------- UNDER CONSTRUCTION   ---------

te plaatsen ?!

Er verdwijnen, herverschijnen en verdwijnen nu complete vragen en antwoorden - dit wordt wel beetje onoverzichtelijke chaos straks zo - als de vraag door de vraagsteller opnieuw geplaatst wordt en dan weer herverschijnd-

Groetjes,

617 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 17, 2006 om 15:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo stacey,

Was het maar zo eenvoudig. Ik denk dat de site dan enkele weken 'plat' zou moeten om alle problemen op te lossen. We zullen het er gewoon mee moeten doen.

Als je bij het aanklikken van een vraag de mededeling krijgt dat de vraag niet bestaat, volstaat het meestal om op de knop 'vernieuwen' van de browser te drukken om dan tot de ontdekking te komen dat de vraag er opeens weer is.

Zelf zie ik ook regelmatig vragen in de lijst verschijnen waar ogenschijnlijk niets aan is veranderd.

Heb vandaag ook al een keer een e-mailnotificatie ontvangen van een vraag waar ook al niets was veranderd.

Laten we hopen dat het binnenkort opgelost is.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Jun 17, 2006 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

NIet zo katten,,, het werkt meestal goed, tenzij wij met teveel mensen op een enkele kassa site gaan...dus effe stoppen en later verder..

We zijn meestal zelf de oorzaak, teveel op een pagina...

ve
door verwijderd - Jun 17, 2006 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

gozik@ dit is geen gekat. Er zijn momenteel werkzaamheden aan de site die klaarblijkelijk niet zo lopen als de redactie zou willen. De werkzaamheden hebben evenwel betrekking op verbetering en ook invoer van een nieuw systeem zoals ik uit betrouwbare (VARA) bron vernam. We zullen er helaas even mee moeten leven.

ve
door verwijderd - Jun 17, 2006 om 19:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Stacey,

Het is inderdaad weer hetzelfde als al een paar weekends. Had net een
reactie bij mijn eigen vraag gezet, heb hem nog gelezen, op de homepage
zien staan met goede tijd en wat denk je? Oude tijd van 3 dagen geleden
en laatste reactie weg. Hij zal wel weer terug komen, maar het is net
een ping-pongbal.

Maar zoals je weet, geduld is een schone zaak.

Gr. Gnarfje

ve
door verwijderd - Jun 17, 2006 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer, werkt erg demotiverend dit.

Er zijn 2 vragen van vandaag die helemaal weg lijken te zijn - een vraag van gerrit en een beantwoorde vraag van een gast - die zijn zo`n 7 uur geleden geplaatst en beantwoord en staan er nu nog niet

(en dan probeer ik soms ook nog wel eens vernieuwen  of <--vorige en wat heen en weer springen, maar die zie ik niet meer terug)

Een vraag was van gerrit over studietoeslag van zn zoon (en die was ook nog per abuis dubbelgepost) en die zie ik niet meer terug nu.

Ik hoop dat hij het gekopieerd had anders moet hij het hele verhaal weer overnieuw gaan zitten typen, daar wordt je toch ook niet vrolijk van........

Jammer dat dit niet makkelijk oplosbaar blijkt ;-(

ve
door verwijderd - Jun 17, 2006 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snik, nu heb ik eindelijk eens een snelle computer en ben ik nog niet snel.........   ;-)

ve
door verwijderd - Jun 17, 2006 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar wat wel grappig is, hier op de pagina (ik ben hier ingelogd ) zie ik de reactie van Gerrit en Gozik niet.

Open ik nog een kassa pagina (zonder in te loggen) en kijk ik daar terug bij deze vraag dan zie ik hun reactie wel...........(en vernieuwen ook geprobeerd op beide pagina`s)

ve
door verwijderd - Jun 18, 2006 om 01:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorpagina-nieuws:

Onderhoud aan de Kassa-site14-06-2006
Er wordt technisch onderhoud gepleegd aan de Kassa-site. Hierdoor kunnen onderdelen van de site minder goed werken of minder goed bereikbaar zijn. Excuses voor het ongemak.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2006 om 01:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps, ik drukte op antwoord geven en toen kwam nogmaals de antwoord geven knop (zonder foutmelding) dus ik dacht "nog 's proberen". Nou ja, hoort zeker bij het technisch onderhoud.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2006 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voorpagina-nieuws:

Onderhoud aan de Kassa-site14-06-2006
Er wordt technisch onderhoud gepleegd aan de Kassa-site. Hierdoor kunnen onderdelen van de site minder goed werken of minder goed bereikbaar zijn. Excuses voor het ongemak.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2006 om 10:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haha Sorry, foute knop ! Maar ik gun je de puntje wel hoor  ;-)

Want dat was natuurlijk mij ook allang bekend, en ook dat het al een hele tijd duurt...........

Maar ik dacht begrepen te hebben dat er servers bij waren geplaats en had het idee dat het dan een beetje in de afrondingsfase was......vandaar de gedachte als het even een weekend plat zou gaan dat het dat misschien makkelijker en sneeler en zonder problemen afgehandeld en afgerond kon worden.

Maar blijkbaar komt er meer bij kijken en zullen we nog een tijdje geduld moeten hebben.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jun 18, 2006 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er gaan inderdaad nog steeds een aantal dingen niet goed, die voor het weekend toch opgelost leken te zijn. Morgen zullen onze technici er verder aan gaan werken.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2006 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat er Under Construction staat is al iets.

Typerend is wel dat als ik een positief bedoeld stukje plaats deze direct wordt verwijderd en ik een mail-link krijg om het daar naartoe te sturen, en er vervolgens geen reaktie meer is...

Ik doe dit dus nog eens (eigenwijs ja) alhier...

-In het geheel eens stoppen met het runnen van 7 (Zeven!) Javascripts op een drukbezochte site helpt enorm.
-De SQL Database eens dynamisch ipv statisch maken helpt enorm
-Reageren op mails wordt altijd op prijs gesteld, het gebrek hieraan op deze site is wel een verwijt wat in het gelijknamige TV-programma aan de kaak wordt gesteld, ik heb een "meten met 2 maten" gevoel hierin
-Ik stel (nogmaals) voor om een rebuild te doen van de site met behoud van de database (kwestie van velden defineren op de nieuwe site, dus de VAR Call of Select funktie... en als dat niet lukt iemand inhuren die dit wel kan)

Nogmaals, ik wil niks afbranden, maar ik krijg nu echt een gevoel dat zogeheten "experts" juist de echte experts affakkelen om hun gelijk te behalen, en dat lijkt me een tegenstrijdige strategie. Ik zou persoonlijk juist de kennis binnenhalen om hier een voordeel mee te doen.

Deze problemen gaan, naar het aanziet, dus nog wel even duren.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2006 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ja,

Nou die hebben we al vaker gehoord.

Eerst zien....dan geloven!!!