door edrick3 Aug 24, 2017 om 18:47
Computers & telefonie

Url van deze site

Sinds jaar en dag ga ik naar deze site via een snelkoppeling op mijn bureaublad. https://kassa.vara.nlvraag-beantwoord/
Dat lukte opeens niet meer. Aangezien deze site helaas wel vaker problemen heeft (gehad) later nog maar eens geprobeerd. Nee hoor.
Na wat proberen via de site van vara toch - zoals jullie zien - gelukt. Moest wel opnieuw inloggen enzo.
Wat blijkt nu: de url is gewijzigd! https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/
Zou het niet correcter/netter/handiger/aardiger geweest zijn als dit even aangekondigd was?
Ben ik nu de enige die hier last van heeft (gehad)?
Vind dit niet professioneel overkomen!

1938 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 24, 2017 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar is al een topic over. Iedereen moest opnieuw inloggen werden ook excuses voor gemaakt.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/waar-zijn-mijn-vragen-en-antwoorden-gebleven

edrick3
door edrick3 Aug 24, 2017 om 18:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zie ik nu ook net. Blijf het niet correct vinden. Zet zoiets in de nieuwsbrief of zo en voer het dan pas later in.

tijger1
door tijger1 Aug 24, 2017 om 18:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De nieuwsbrief is voor heel belangrijke consumentenzaken.:-))

Cookies
door Cookies Aug 24, 2017 om 19:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: zo is dat.;-))

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2017 om 18:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De reden waarom, stond naast het inlogscherm vermeld. BNN en Vara zijn nu volledig samengevoegd.

edrick3
door edrick3 Aug 24, 2017 om 18:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, maar ik log niet in; blijf ingelogd.

Cookies
door Cookies Aug 24, 2017 om 18:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ook, maar door de nieuwe url moest je dus wel even opnieuw inloggen.

tijger1
door tijger1 Aug 24, 2017 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik bleef ook ingelogd, maar kreeg nu het inlogscherm te zien met de toelichting.

Cookies
door Cookies Aug 24, 2017 om 18:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: precies, en die toelichting heeft @edrick3 blijkbaar over het hoofd gezien.

edrick3
door edrick3 Aug 24, 2017 om 19:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helemaal niet! Als ik via mijn snelkoppeling naar de site wilde gaan kreeg ik: Firefox kan de server op kassa.vara.nlvraag-beantwoord niet vinden. Weet ik veel dat de url ondertussen veranderd is.

Cookies
door Cookies Aug 24, 2017 om 19:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, je werkt met snelkoppelingen, kon ik niet weten. Ik nooit.

edrick3
door edrick3 Aug 24, 2017 om 19:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Staat in de 1e regel van de vraag!

Cookies
door Cookies Aug 24, 2017 om 19:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel daar heb ik dan over heen gelezen!

tenormin
door tenormin Aug 24, 2017 om 19:27
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Nogmaals, ik heb niets gezien. Het is dat @marita5 het me even toonde: al wat ik merkte dat ik ineens moest inloggen. Nou, dat kan ik zelfs. Maar ben het met @edrick3 eens dat ze dit best even op een charmante manier ☻ hadden kunnen laten weten; in ieder geval duidelijker. De laatste 10 minuten wil ik b.v. een vraag openen, krijg ik ineens: "server niet gevonden" probeer dit of dat en kijk of u juist gespeld heeft. Dat hoeft toch niet als je op een nieuwe vraag klikt?

Cookies
door Cookies Aug 24, 2017 om 19:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: ik merkte al het nodige gerommel aan de site. De lancering BNNVara was top secret tot vanmiddag. Daarom geen waarschuwingsmail.

reflecs
door reflecs - Aug 24, 2017 om 18:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Er had inderdaad best een extra mailtje uit kunnen gaan.
Denk dat niet iedereen z'n wachtwoord terug kan vinden.

Cookies
door Cookies Aug 24, 2017 om 19:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik laat altijd alle wachtwoorden opslaan, gemak dient de mens. En zeker bij een site als deze zie ik geen enkele reden om het ww niet op te slaan.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 24, 2017 om 19:00
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Via een bladwijzer die ikzelf niet veranderd heb kon ik toch op de site komen,de url is bij mij dus automatisch aangepast.

edrick3
door edrick3 Aug 24, 2017 om 19:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, ik heb ook een bladwijzer, maar ook via die 'ingang 'lukte het niet.

reflecs
door reflecs Aug 24, 2017 om 19:09
1859 Antwoorden / 4 Vragen

De homepage wordt automatisch omgezet./vraag-beantwoord niet.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 24, 2017 om 19:13
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@ edrick3 Kan dat dan ook aan een browser liggen? Ik gebruik Edge en op de iPad ging het ook meteen goed.

edrick3
door edrick3 Aug 24, 2017 om 19:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@reflecs: vandaar dat het ook via die weg niet lukte.

edrick3
door edrick3 Aug 24, 2017 om 19:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie: zie reactie van reflecs. Ik heb een bladwijzer naar deze site.

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2017 om 19:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ter informatie:

BNNVARA De omroep van nieuwsgierig Nederland.

https://twitter.com/search?q=BNNVara

costnix
door costnix Aug 25, 2017 om 19:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik twitter niet, noch Veestboek ik.

Cookies
door Cookies Aug 25, 2017 om 19:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hoeft niet te twitteren om te kunnen lezen.

wo
door woutjewachtmans - Aug 24, 2017 om 22:24
22 Antwoorden / Vragen

Een snelkoppeling maken op je bureaublad is niets anders dan een URL verplaatsen. Als die URL niet meer bestaat gaat dat niet goed. Sorry hoor, als systeembeheerder die hier al meer dan 10 jaar actief is had je dat moeten weten en moet je dat niet afschuiven op de Vara.

tijger1
door tijger1 Aug 24, 2017 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Systeembeheerder?

wo
door woutjewachtmans Aug 25, 2017 om 03:21
22 Antwoorden / Vragen

Het gaan uitzoeken waarom het je niet lukt om van een niet bestaand URL een snelkoppeling te maken is alweer een bewijs dat je als windows gebruiker een soort van systeembeheerder moet zijn. Je moet eerste een uur in het systeem gaan prutsen om een halfuur fatsoenlijk te kunnen werken. Maar dat wist je eigenlijk wel meneer Tijger1 maar je wilt nu punten scoren tegenover je maatjes hier. Een beetje zielig nietwaar om zo naïef te gaan doen.

edrick3
door edrick3 Aug 25, 2017 om 10:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je de vraag wel goed gelezen? Heb zo m'n twijfels! M.i. snap je even iets niet. Het probleem is/was dat die url gewijzigd is zónder dat dat bekend was met als gevolg dat de bestaande snelkoppeling niet meer werkte.

tijger1
door tijger1 Aug 25, 2017 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@woutjewachtmans. Waar heeft u het over? U richt uw reactie aan Edrick3 en verwijt hem dat hij als "systeembeheerder" iets niet weet. U bent een beetje aan het zwammen.

br
door brui0929 - Aug 24, 2017 om 23:21
635 Antwoorden / 10 Vragen

Ik kreeg deze melding ook wanneer ik in Firefox. Na het oplstarten van internet explorer werkt de site wel.
Het oude URL kun je dan blijven gebruiken.

jo
door jorisw - Aug 25, 2017 om 07:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Bookmarks en shortcuts gebruiken is niet meer van deze tijd. Voor veel gebruikte sites is het voldoende om de eerste letters van de url in te tikken in de browser. Grote kans dat als je ka intikt de browser direct met de suggestie kassa.bnnvara.nl komt.

Zo niet, dan is zoeken via google de beste optie. URL's (zeker van subpagina's) wijzigen nog al eens.

edrick3
door edrick3 Aug 25, 2017 om 17:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een shortcut voor een vaak gebruikte pagina is m.i. toch de snelste manier om op deze pagina te komen.

aurora1
door aurora1 - Aug 25, 2017 om 16:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kon gisteren (24e) de pagina niet laden. Achteraf gezien wel zo rustig met die malle topics die opeens geplaatst waren en waar vandaag (25e) nog oeverloos over doorgezeverd is.

gsm
door gsm - Aug 26, 2017 om 09:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Niet de url van deze site is gewijzigd, maar de url van de vara als geheel, die nu samengevoegd is met bnn is gewijzigd naar bnnvara.
de url vara.nl is nog wel beschikbaar, zodat je heel snel de nieuwe url kunt vinden, zeker via Google.
Ik zie het probleem niet en het is zeker niet het probleem van de website vraag-beantwoord, die slechts een sub-onderdeel is van bnnvara.
Een keer zelf opnieuw moeten inloggen lijkt me ook niet verkeerd.

edrick3
door edrick3 Aug 26, 2017 om 12:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

de url vara.nl is nog wel beschikbaar
Niet waar, al wijzigt die automatisch in bnnvara.nl
En uiteraard heb ik via die url deze vraag&beantwoord site weer gevonden.
Ik zie het probleem niet
Het probleem was dat ik altijd via een snelkoppeling naar Vraag&beantwoord ging en dat werkte opeens niet meer zónder dat ik wist dat er iets veranderd was. De redactie had dit wel eens eerder kunnen aangeven naar mijn idee.
Dat inloggen is uiteraard geen probleem.

gsm
door gsm Aug 26, 2017 om 13:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dat laat meteen het nadeel zien van het gebruik van een starre snelkoppeling naar een specifiek onderdeel van een website. Zodra er iets  aan de website wordt aangepast werkt het misschien niet meer. In zo'n geval als dit, bij bnnvara, werkt de overkoepelende url meestal nog wel goed, maar slechts als link naar de nieuwe vervangende website.

diumenge
door diumenge - Aug 27, 2017 om 09:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik bump deze maar even om de site weer werkend te krijgen ;-).

marita5
door marita5 Aug 27, 2017 om 09:19
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Wij blijven bumpen ;-)) en dat op een zondag .

tijger1
door tijger1 Aug 27, 2017 om 11:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo is het.

marita5
door marita5 Aug 27, 2017 om 12:12
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Nu maar bumpen , @hk kan niet lezen