tu
door tulpje Aug 2, 2010 om 21:17
Computers & telefonie

Usb kabel bij modem

hallo experts
ik heb bij een vriend internet aangesloten van ziggo met een scientific atlanta epc2203 modem.
bij die modem zit ook een usb kabel geleverd. weet iemand soms waar die voor is? is dat voor internet? mischien rare vraag hoor maar als ik de internetkabel uit de pc haal dan heeft de pc nog gewoon internet en als ik de usb eruit haal dan is de verbinding verbroken. ook hebben we er een router tussen gezet ( sitecom ) maar op de laptop geen internet toegang. de laptop ziet de router wel en is verbonden met de router maar kom niet op internet.
wie weet er een oplossing?

alvast bedankt
groetjes tulpje

1378 4 Rapporteer

zi
door ziggowebcare - Aug 7, 2010 om 19:49
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi tulpje,

Wij leveren normaal gesproken geen usb kabels bij kabelmodems. Een usb kabel is in ieder geval niet voor de internetverbinding. Er zit wel een usb uitgang op het modem, maar deze zit als het goed is dicht. Voor internet gebruik je gewoon de bijgeleverde utp (internet)kabel.
Als de laptop de sitecom router wel ziet, is het vaak een kwestie van de apparaten in de juiste volgorde resetten. Eerst haal je het kabelmodem voor ongeveer 10 seconden van het stroom. Als vervolgens het Power, DS, US en Online lampje weer constant branden zonder te knipperen, haal je ook even de sitecom router voor 10 seconden van het stroom.
Mocht je problemen blijven ervaren met de verbinding, kun je contact opnemen met onze Klantenservice op 1200 (gratis vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of naar 0900-1884 (€ 0,10 per minuut). In plaats daarvan kun je eventueel ook een mail met je klantnummer en een korte uitleg van de situatie sturen naar webteam@office.ziggo.nl.

Met vriendelijke groet,

Julius, Ziggo Webcare

tu
door tulpje - Aug 7, 2010 om 19:58
69 Antwoorden / 53 Vragen

beste julius

bedankt voor je reactie
het rare is dus dat er wel een usb kabel in de doos zat.bij de beschrijving die erbij zat stond ook geen usb kabel afgebeeld. alles aangesloten zoals in de beschrijving stond maar geen internet. het internet deed het pas toen ik het modem met de pc verbond via de usb kabel. als ik nu de usb kabel uit het modem haal is de internet verbinding weg.
vind het heel raar allemaal

groetjes tulpje

zi
door ziggowebcare - Aug 7, 2010 om 20:38
6 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd inderdaad. Is het modem recent via Ziggo geleverd? Voor zover ik weet leveren wij de Scientific Atlanta's überhaupt niet meer tegenwoordig. Bij onze modems staat ook standaard de usb poort dicht, maar als ik je goed begrijp is er dus alleen internet via een usb kabel en niet via een gewone utp kabel.
Wellicht is het dan toch beter om het modem om te wisselen. Als je wilt kun je me het klantnummer of postcode en huisnummer sturen naar webteam@office.ziggo.nl. Ik kan dan uitzoeken wat er precies aan de hand is en eventueel het modem laten omwisselen.

Met vriendelijke groet,

Julius, Ziggo Webcare

tu
door tulpje - Aug 7, 2010 om 20:44
69 Antwoorden / 53 Vragen

super
ik zal het met die vriend gaan overleggen wat hij wil
het modem is ongeveer 2 maanden geleden geleverd
je hoort nog van me

groetjes tulpje