door wilcop Jun 8, 2011 om 18:05
Computers & telefonie

Usenext

omstreeks 12 maart 2011 maakte ik nadat eweka er mee op hield te bestaan, gebruik van de nederlandstalige gratis test versie van usenext, na drie dagen en 100 mb gedownload te hebben kreeg ik een bericht dat ik aan mijn download limiet was gekomen, en dus werd ik geblokkeerd.
heb via de nl usenext website de testversie stopgezet en tevens vermeld dat ik na de proeftijd geen gebruik meer van hun betalende diensten wenste te maken, omdat ik niet tevreden over het geleverde produkt, ik heb ook geen verder gebruik van hun diensten gemaakt.
tot mijn verbazing kreeg ik vanmorgen via de duitse usenext een mail dat ik via bureau, incasso partners een bevel om aan een betaling van 71,97 te voldoen.
is dat nou [edit redactie]!

3209 38 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jun 8, 2011 om 23:05
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat staat hier over in de voorwaarden t.z.v de opzegging?

mastag
door mastag - Jun 8, 2011 om 23:26
955 Antwoorden / 19 Vragen

Voorwaarde staat zeer duidelijk in AV, die heb je niet gelezen en ben je niet nagekomen dan houdt het op en zul je moeten betalen.

Alle voorwaarden staan hier

1. De klant kan zijn op het sluiten van de overeenkomst gerichte verklaring binnen twee weken zonder opgaaf van redenen in schriftelijke vorm (bijv. e-mail via het supportformulier, brief, fax of online opzegging in de ledenpagina) herroepen. De termijn begint na ontvangst van deze inlichting in schriftelijke vorm, echter niet vóór het sluiten van de overeenkomst en ook niet vóór het nakomen van onze informatieplichten volgens Art. 246 § 2 in combinatie met § 1 lid 1, 2 EGBGB en § 312e lid 1 zen 1 BGB in combinatie met Art. 246 § 3 EGBGB. Voor het in acht nemen van de herroepingstermijn is de tijdige verzending van de herroeping voldoende. De herroeping dient te worden gericht aan:

Aviteo Ltd.
Theresienstr. 6-8
D-80333 München
Fax: 0700-873639813*

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 8, 2011 om 23:59
230 Antwoorden / 0 Vragen

@ Wilcop,

Misschien is het verhaal wel gewoon zoals je schrijft, maar het lijkt alsof er iets tussentijds mist...
Heb je nooit een overgangsbericht of een rekening ontvangen voor het abonnement wat ingegaan is na de proefperiode?
En zo ja, een herinnering van die rekening?
Gelijk een incasso lijkt me nogal ongefundeerd namelijk...

Neemt niet weg dat veel proefperiodes bij aanbieders automatisch overgaan in een contract als je niet opzegt hoor. (en dat staat dan weer in voorwaarden ja...)

En alvast een tip voor de volgende keer;
Neem een provider met een 'prepaid' mogelijkheid. Dan betaal je vooraf voor een maand oid.
Lightningusenet is bijvoorbeeld een redelijke.
(maar Eweka was natuurlijk ook prepaid)

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 9, 2011 om 00:00
230 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens,
Je zegt dat je hebt opgezegd via de site.
Heb je hier (schriftelijk) bevestiging van gekregen?

wi
door wilcop - Jun 9, 2011 om 01:21
68 Antwoorden / 13 Vragen

beste mensen, het was een gratis nederlandse testversie van usenext voor twee weken die mij niet leverde wat ik had gedacht en dus na een week opgezegd met de mededeling dat ik van hun verdere diensten geen gebruik meer wenste te maken.
weten jullie hoe moeilijk het is om in testperiode deze te beeindige, telefonisch niet te berijken e-mails worden niet beantwoord en de schriftelijke opzegging naar hamburg worden niet beantwoord.
opeens op 05.04.2011 werd er 9.95 euro van mijn bank afgeschreven, aangezien ik buiten de testperiode geen vast contract heb afgesloten, heb ik via de bank het geld weer terug gevorderd, (want utorent doet het sneller en gratis bovendien).
dat was 05.04.2011, en op 08.06.2011 opeens een duits usenext die een incassobureau inschakeld en 71.97 euro vorderd.
natuurlijk kreeg ik nadien verzoeken om die 9.95 te betalen die ik dus rebeantwoorde met een bijlage van mijn op 19.04 2011 gedane opzegging
deze 5 opzeggings formulieren heb ik ook naar het incasso bureau gestuurd. dus afwachten hoe het afloopt, anders helaas maar weer mijn rechtsbijstanverzekering inschakelen.
zit jaren bij de zelfde profider en heb jaren gebruik gemaakt van eweka.nl, dit alles zonder problemen.
in de toekomst voor mij geen download programma,s meer.

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 9, 2011 om 01:26
230 Antwoorden / 0 Vragen

Ok,

Maar heb je ook daadwerkelijk een bevestiging van je opzegging in de testperiode ontvangen?

wi
door wilcop - Jun 9, 2011 om 01:27
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=mastag schreef op woensdag 8 jun 2011, 23:26]Voorwaarde staat zeer duidelijk in AV, die heb je niet gelezen en ben je niet nagekomen dan houdt het op en zul je moeten betalen.

Alle voorwaarden staan hier

1. De klant kan zijn op het sluiten van de overeenkomst gerichte verklaring binnen twee weken zonder opgaaf van redenen in schriftelijke vorm (bijv. e-mail via het supportformulier, brief, fax of online opzegging in de ledenpagina) herroepen. De termijn begint na ontvangst van deze inlichting in schriftelijke vorm, echter niet vóór het sluiten van de overeenkomst en ook niet vóór het nakomen van onze informatieplichten volgens Art. 246 § 2 in combinatie met § 1 lid 1, 2 EGBGB en § 312e lid 1 zen 1 BGB in combinatie met Art. 246 § 3 EGBGB. Voor het in acht nemen van de herroepingstermijn is de tijdige verzending van de herroeping voldoende. De herroeping dient te worden gericht aan:

Aviteo Ltd.
Theresienstr. 6-8
D-80333 München
Fax: 0700-873639813*
probeer het maar eens uit heb diverse..

wi
door wilcop - Jun 9, 2011 om 01:35
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=mastag schreef op woensdag 8 jun 2011, 23:26]Voorwaarde staat zeer duidelijk in AV, die heb je niet gelezen en ben je niet nagekomen dan houdt het op en zul je moeten betalen.

Alle voorwaarden staan hier

1. De klant kan zijn op het sluiten van de overeenkomst gerichte verklaring binnen twee weken zonder opgaaf van redenen in schriftelijke vorm (bijv. e-mail via het supportformulier, brief, fax of online opzegging in de ledenpagina) herroepen. De termijn begint na ontvangst van deze inlichting in schriftelijke vorm, echter niet vóór het sluiten van de overeenkomst en ook niet vóór het nakomen van onze informatieplichten volgens Art. 246 § 2 in combinatie met § 1 lid 1, 2 EGBGB en § 312e lid 1 zen 1 BGB in combinatie met Art. 246 § 3 EGBGB. Voor het in acht nemen van de herroepingstermijn is de tijdige verzending van de herroeping voldoende. De herroeping dient te worden gericht aan:

Aviteo Ltd.
Theresienstr. 6-8
D-80333 München
Fax: 0700-873639813*

het was een gratis test versie die ik uiteraard ben aangegaan, en ook binnen de twee weken limit heb opgezegd, de e-mails van opzegging zijn uiteraard in mijn bezit, zo ook het opzegformulier naar avito ltd, nooit antwoord ontvangen...

wi
door wilcop - Jun 9, 2011 om 01:39
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=gijsvogel schreef op donderdag 9 jun 2011, 00:00]Trouwens,
Je zegt dat je hebt opgezegd via de site.
Heb je hier (schriftelijk) bevestiging van gekregen?

nooit: maar uiteraard krijg je ook bij een test versie een klant en inlog nummer, en die heb ik binnen het opzegtermijn opgezegd

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 9, 2011 om 01:49
230 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wilcop schreef op donderdag 9 jun 2011, 01:35
het was een gratis test versie die ik uiteraard ben aangegaan, en ook binnen de twee weken limit heb opgezegd, de e-mails van opzegging zijn uiteraard in mijn bezit, zo ook het opzegformulier naar avito ltd, nooit antwoord ontvangen...

De mail die u verstuurd heeft doet in dit geval niet heel veel meer ter zake helaas, tenzij u hiervan misschien een ontvangstbevestiging van heeft bewaard.

U heeft geen bevestiging van de tegenpartij in handen dat uw opzegging rond is gemaakt en daardoor staat u zwak in dit geval.
Dat zou bijvoorbeeld bewijs voor u kunnen zijn dat de incasso berust op administratieve fouten.

Voor nu lijkt het er op dat u aan de kosten moet gaan voldoen omdat u niet kunt aantonen dat de opzegging rond is, en de tegenpartij kan in deze zeggen dat ze geen opzegging hebben ontvangen...ongeacht wat u aan opzeggings mailtjes of berichten aanvoert als bewijs.
Bevestiging daarvan is helaas de sleutel.

groet,

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 9, 2011 om 01:50
230 Antwoorden / 0 Vragen

*offtopic:
hmmm, editfunctie! @redactie

wi
door wilcop - Jun 9, 2011 om 01:51
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 8 jun 2011, 23:05]Wat staat hier over in de voorwaarden t.z.v de opzegging?

nogmaals het was om te beginnen een nederlandse gratis test versie, die ik met e-mails en een formulier binnen de twee weken heb opgezegd.
apropo:: laat cassa eens proberen om een bij usenext.nl aangegane gratis test periode via telefoon, formulier e-mail, en dat alles binnen de geldige opzegtermijn te beeindigen.

wi
door wilcop - Jun 9, 2011 om 02:07
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 8 jun 2011, 23:05]Wat staat hier over in de voorwaarden t.z.v de opzegging?

ben via de usenext.nl een gratis testversie aangegaan, uiteraard met inlog en wachtwoord, deze heb ik opgezegd binnen het geldende opzegtermijn, wat mij alleen per e-mail op hun website lukte, telefonisch naar praag of hamburg erg duur maar geen contact te krijgen, en het contact adres of helpdesk ook geen resultaat.
probeer het maar eens uit...

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 9, 2011 om 02:27
230 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wilcop schreef op donderdag 9 jun 2011, 02:07]ben via de usenext.nl een gratis testversie aangegaan, uiteraard met inlog en wachtwoord, deze heb ik opgezegd binnen het geldende opzegtermijn, wat mij alleen per e-mail op hun website lukte, telefonisch naar praag of hamburg erg duur maar geen contact te krijgen, en het contact adres of helpdesk ook geen resultaat.
probeer het maar eens uit...

Ik probeer het liever niet uit, als je het niet erg vindt...

1) je kunt hier reageren door gewoon in het tekstvak onderaan de pagina je reactie te plaatsen, als je steeds bij de eerste reactie klikt op 'quote deze vraag' dan maak je het verhaal onbedoeld onduidelijk...
eventueel kun je beginnen met het @ teken, en dan de naam aan wie jouw reactie gericht is.

2) Ik snap en begrijp je verhaal.
Maar in de voorwaarden van het aangaan van de testperiode stond dat als je niet zou afzeggen, je een jaarcontract zou aangaan...
Maar, Jij hebt afgezegd, maar je hebt daar geen bewijs van....tenminste niet een bevestiging van de tegenpartij dat alles is afgezegd binnen de testperiode.
En dat maakt het lastig in dit geval.

Omdat jij dus nu niet kunt aantonen dat de tegenpartij de opzegging heeft bevestigd voeren zij aan dat hun abonnement nu (volgens voorwaarden) is ingegaan, en daardoor zit je er aan vast.
Ik vind dat ook geen correcte handelswijze, maar juridisch staat in dit geval de tegenpartij sterker...

jaapje_1
door jaapje_1 - Jun 9, 2011 om 07:19
315 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon net zo flauw terugspelen: Wie eist die bewijst. Hebben zij een overtuigend bewijs dat je uberhaupt een contract met ze bent aangegaan (schriftelijk ondertekende overeenkomst). Heb je via iDEAL oid een bedrag zelf moeten overmaken bij het ingaan van de testperiode of heb je alleen je rekeningnummer maar op hoeven te geven? Als het het laatste is hebben ze officieel namelijk geen incassomachtiging.

stacey
door stacey - Jun 9, 2011 om 13:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jaapje schreef op donderdag 9 jun 2011, 07:19]Gewoon net zo flauw terugspelen: Wie eist die bewijst. Hebben zij een overtuigend bewijs dat je uberhaupt een contract met ze bent aangegaan (schriftelijk ondertekende overeenkomst). Heb je via iDEAL oid een bedrag zelf moeten overmaken bij het ingaan van de testperiode of heb je alleen je rekeningnummer maar op hoeven te geven? Als het het laatste is hebben ze officieel namelijk geen incassomachtiging.

Schriftelijke getekende overeenkomst heb je niet bij zoiets, die is electronisch (afgesloten) en is gewoon rechtsgeldig, je moet voor wat ik er van begreep aangeven voor welk abo je kiest Na testperiode, bij niet tijdig opzeggen ga je automatisch over naar gekozen abo en daarbij behorende kosten dan.

En muggenziffterij over geldigheid/officiële incassomachtiging gaat je ook niet helpen, als je lid bent heb je betaalverplichting en kunnen ze het niet krijgen via incasso dan krijgen ze het op een andere manier en dan met bijkomende kosten als je pech hebt..............

stacey
door stacey - Jun 9, 2011 om 13:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=wilcop schreef op donderdag 9 jun 2011, 12:27]www.usenext.nl
testtoegang activeren...
mij is na de blokkade van mijn download limit c/a 300 mb te kennen gegeven dat mijn download limit overscgreden was, en was verder downloaden voor mij verder onmogelijk, en dit na 3 dagen.
heb dus de gratis testperiode proberen te beeindigen, wat mij niet lukte, hieronder een van mijn vele opzeggingen...

Adres en naamgegevens kun je beter achterwege laten..........

Wellicht is het probleem dat je Overschrijding had van het gratis aanbod waarmee je dan de grens overgegaan bent naar betaald aanbod ?
En betaal je nu voor teveel gebruikte ?

Het bedrag komt voor zover ik zag niet echt overeen met de abo kosten, dus waarvoor zou je precies moeten betalen nu dan ?

--U kunt UseNeXT 14 dagen gratis testen en op elk moment opzeggen. Wanneer u gedurende de testperiode niet opzegt, brengen wij u daarna automatisch het 30 tarief in rekening (€ 9,95/maand). --

pino123
door pino123 - Jun 9, 2011 om 14:02
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Nog even terzijde, Eweka is er niet mee gestopt hoor. FTD is er mee gestopt. FTD heeft niets te maken met het daadwerkelijk downloaden via de nieuwsgroepen. Dus als van deze zaak verlost bent, kan je gewoon weer terug naar EWEKA. Een keer €7,50 nergens geen omkijken naar.

Succes ermee

pino123
door pino123 - Jun 9, 2011 om 14:14
2763 Antwoorden / 14 Vragen

nog even een vraagje via de website van www.usenext.nl kan je direct ondersteuning vragen. Heb je dat al gedaan? Of hebben zij geen inzicht in de betalingen e.d.?

wi
door wilcop - Jun 9, 2011 om 14:14
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 9 jun 2011, 14:02]Nog even terzijde, Eweka is er niet mee gestopt hoor. FTD is er mee gestopt. FTD heeft niets te maken met het daadwerkelijk downloaden via de nieuwsgroepen. Dus als van deze zaak verlost bent, kan je gewoon weer terug naar EWEKA. Een keer €7,50 nergens geen omkijken naar.

Succes ermee

sorry het was ftd via eweka.nl.
maar voor mij hoef het niet meer maak nu gebruik van utorent, eenvoudig redelijk snel, safe en gratis,

wi
door wilcop - Jun 9, 2011 om 14:21
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 9 jun 2011, 14:14]nog even een vraagje via de website van www.usenext.nl kan je direct ondersteuning vragen. Heb je dat al gedaan? Of hebben zij geen inzicht in de betalingen e.d.?

heb ik gedaan alleen alles behalve opzeggen lukte mij niet, heb ook het opzegformulier naar duitsland opgestuurd, alles binnen de opzeg limit

dobby
door dobby - Jun 9, 2011 om 16:02
749 Antwoorden / 1 Vragen

Los van de vraag of het repeatedly posten van allerlei persoonlijke gegevens, plus ook nog eens je login account details (zou iemand daarmee je acct naar een veel duurder acct kunnen omzetten?) zo verstandig is, vraag ik me af of het in het Nederlands reageren naar een adres in Duitsland ook wel zo effectief is?

Verder, als je ooit weer eens terugkomt van het "safe" gevoel van het bittorrent protocol (utorrent is daar maar 1 programma van), dan is hitnews.eu wel een goede usenet provider.. maar voorlopig heb je je handig nog wel vol denk ik..

wi
door wilcop - Jun 9, 2011 om 17:12
68 Antwoorden / 13 Vragen

beste mensen omdat ik niet veel wijzer ben geworden, en zowel usenext als het bureau voor incasso niet reageren op mijn, aan hen toegezonden opzeggings formulieren, heb ik mijn abnamro rechtbijstand verzocht dit voor mij uit te zoeken.
vooral ook omdat het een gratis nederlandse (www.usenext.nl testtoegang activeren) testversie betroft en die alleen schriftelijk naar het hamburgse (dl) adres gestuurd kont worden.
jammer dat het contact met usenext zo slecht verlopen is, maar dankbaar dat er altijd mensen bereid zijn om advies te geven.
bedankt allemaal

wi
door wilcop - Jun 9, 2011 om 17:30
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=pino123 schreef op donderdag 9 jun 2011, 14:14]nog even een vraagje via de website van www.usenext.nl kan je direct ondersteuning vragen. Heb je dat al gedaan? Of hebben zij geen inzicht in de betalingen e.d.?

uiteraard voor aanmelden opwaarderen enz: ok maar opzeggen moet via een formulier naar hamburg en die geven niet thuis, wie denkt er nu aan om een testversie die geen 9.95 euro moest kosten maar naar ik meen 7.79 euro, dat per aangetekend {10.80 euro verzendkosten} te doen, en had ik dan bewijs !!.
vind het vreemd dat je geen fatsoenlijke keuze hebt, om als de test periode is afgelopen je de keuze krijgt doorgaan of annuleren. dat is voor een 77 jarige wel zo eenvoudig.

re
door reddice - Jun 9, 2011 om 18:19
60 Antwoorden / 4 Vragen

Pffff... Een storm in een glas water als je het mij vraagt. Voor een bedrag van nog geen 72 euro gaat een Duits incassobureau zichzelf echt niet in gekke bochten wringen. Ze verdienen hier helemaal niks aan. Zelfs een gang naar de rechtzaal zal hier niet eens aan de orde zijn. Normaliter maken incasso bureaus pas bij 1000+ euro serieus werk van klanten woonachtig in het buitenland. Gewoon niet betalen, ook niet als ze meerdere aanmaningen sturen. Ze geven het vanzelf wel op.

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 9, 2011 om 23:20
230 Antwoorden / 0 Vragen

@ Wilcop

Ik bedoel dit niet verkeerd, maar aan de omgang met dit forum merk ik dat je niet geweldig begaan bent met bepaalde zaken op internet.

Het meermaals plaatsen van gegevens zoals NAW gegevens, telefoonnummers, mailadressen, accountnamen en wachtwoorden alhier getuigt niet van veilige omgang met een open forum en uw gegevens.

Waarschuw de redactie met de knop rechtsboven uw berichten en vraag om verwijdering van uw gegevens.

Verder hoop ik niet voor u dat iemand anders met uw gegevens inmiddels aan de haal is gegaan om allerlei ongein uit te halen...

Verder, nogmaals.
Als u geen schriftelijke bevestiging van de opzegging heeft ontvangen zult u gewoon moeten betalen, en aangezien de incasso blijkbaar bij een NL bedrijf loopt is daar onderuit komen ook niet aan de orde (als dat al zo zou zijn).
Uw mailtjes over de opzegging is geen bewijs dat het is opgezegd. De (mail) bevestiging daarvan wel.

Vooralsnog moet u dus gewoon betalen, zeker omdat u dus ook al herinnerd bent hieraan en dit heeft genegeerd.
Kortom, laat het niet verder komen.
1 betalen
2 nogmaals opzeggen en wachten op bevestiging daarvan.
3 tot einde looptijd blijven betalen voor maandelijkse kosten en tevens gebruik maken van hun server.

that's it.

succes

wi
door wilcop - Jun 10, 2011 om 10:56
68 Antwoorden / 13 Vragen

beste mensen dit heb ik gedaan:

www.usenext.nl
testtoegang activeren...
mij is na de blokkade van mijn download limit c/a 300 mb te kennen gegeven dat mijn download limit overscgreden was, en was verder downloaden voor mij verder onmogelijk, en dit na 3 dagen.
heb dus de gratis testperiode proberen te beeindigen, wat mij niet lukte, hieronder een van mijn vele opzeggingen...

[edit redactie]

Geachte heer, mevrouw,

Op 19.03.2011 heb ik u de opdracht gegeven om aan mijn twee wekelijkse proeftijd van usenex een einde te maken m.d.v.s dat ik na de proeftijd geen betalende verplichting met u wenst aan te gaan.

Ik verwacht tevens binnen de genoemde termijn van u een schriftelijke reactie op mijn brief.

Hoogachtend,

[edit redactie]

wi
door wilcop - Jun 10, 2011 om 10:59
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=stacey schreef op donderdag 9 jun 2011, 13:54][quote=wilcop schreef op donderdag 9 jun 2011, 12:27]www.usenext.nl
testtoegang activeren...
mij is na de blokkade van mijn download limit c/a 300 mb te kennen gegeven dat mijn download limit overscgreden was, en was verder downloaden voor mij verder onmogelijk, en dit na 3 dagen.
heb dus de gratis testperiode proberen te beeindigen, wat mij niet lukte, hieronder een van mijn vele opzeggingen...

Adres en naamgegevens kun je beter achterwege laten..........

Wellicht is het probleem dat je Overschrijding had van het gratis aanbod waarmee je dan de grens overgegaan bent naar betaald aanbod ?
En betaal je nu voor teveel gebruikte ?

Het bedrag komt voor zover ik zag niet echt overeen met de abo kosten, dus waarvoor zou je precies moeten betalen nu dan ?

--U kunt UseNeXT 14 dagen gratis testen en op elk moment opzeggen. Wanneer u gedurende de testperiode niet opzegt, brengen wij u daarna automatisch het 30 tarief in rekening (€ 9,95/maand). --

heb alleen rekening nummer ingevoerd en tijdig opgezegd.

[edit redactie]

wi
door wilcop - Jun 10, 2011 om 11:02
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=reddice schreef op donderdag 9 jun 2011, 18:19]Pffff... Een storm in een glas water als je het mij vraagt. Voor een bedrag van nog geen 72 euro gaat een Duits incassobureau zichzelf echt niet in gekke bochten wringen. Ze verdienen hier helemaal niks aan. Zelfs een gang naar de rechtzaal zal hier niet eens aan de orde zijn. Normaliter maken incasso bureaus pas bij 1000+ euro serieus werk van klanten woonachtig in het buitenland. Gewoon niet betalen, ook niet als ze meerdere aanmaningen sturen. Ze geven het vanzelf wel op.

dit is toch de werkelijkheid voor maar 9.95 euro"

[edit redactie]

Leiden, 08 juni 2011

Geachte heer wesselink,

betreft: Usenext / 8222534

Tot ons heeft zich gewend UseNeXT.com gevestigd te München, Duitsland. Zij verzochten ons de incasso van haar openstaande vordering op u ter hand te nemen. Deze vordering bestaat uit abonnementsgeld voor de toegang tot de UseNe XT nieuwsgroepen. U hebt zich hier op 18.03.11 14:22 geregistreerd vanaf IP adres: 78.27.18.201 met emailadres: dirkwesselink@hotmail.com.

Bij de aanmelding heeft u gekozen voor een automatische betaling van het abonnementsgeld. UseNeXT heeft getracht dit abonnementsgeld af te schrijven, dit is niet gelukt.

De machtiging is afgegeven op:

Bankrekening: xxxx5056

Paypal account:

CreditCard:

UseNeXT heeft u daarom nog eenmaal in de gelegenheid gesteld de vordering te voldoen. Hiervoor heeft u een betalingsherinnering gehad.

Tijdens het aanmeldproces bent u akkoord gegaan met de voorwaarden van UseNeXT . Zonder uw akkoord kan dit aanmeldproces niet succesvol worden afgerond. Volgens deze voorwaarden wordt de 14 dagen proefperiode automatisch verlengd indien u het contract niet opzegt. Meer informatie treft u in de bijlage en op de website van UseNeXT: www.Usenext.nl.

Wij verzoeken u het totaal verschuldigde bedrag ad € 71,97 binnen 10 dagen na dagtekening bij te schrijven op onze derdenrekening: bankrekeningnummer [edit redactie] ten name van ‘Stichting Beheer Derdengelden IPN’ onder vermelding van het betalingskenmerk: 12032254.

Hoofdsom

9,95

Rente

0,02

Buitengerechtelijke incassokosten

37,00

Registratiekosten

25,00

In mindering voldaan

-0,00

Totaal

71,97

Bij gebreke van ontvangst van dit volledige bedrag acht opdrachtgever z ich vrij tot gerechtsmaatregelen over te gaan. De kosten van een gerechtelijke procedure zullen bij u in rekening worden gebracht.

Wilt u meer informatie of een reactie doorgeven?

Meer informatie over uw vordering kunt u vinden op de website http://debiteur.incassopartners.nl . Hier kunt u ook uw reacties direct doorgeven aan de zaakbehandelaar. Op deze wijze kunnen wij u snel en goed van dienst zijn. Uw login gegevens zijn: [edit redactie]

--------------------------------------------------------------------------------
Incasso Partners Nederland ? Postbus 467 ? 2300 AL Leiden ? telefoon (071) 5247070 ? fax (071) 5247071 ? info@incassopartners.nl ? www.incassopartners.nl.

Hoogachtend,

Incasso Partners Nederland

Bij het aangaan van het abonnement bent u akkoord gegaan met de volgende voorwaarden:

Het stelt u in staat zich tijdens de testperiode van twee weken van UseNeXT te overtuigen. Als UseNeXT u desondanks niet bevalt, kunt u op elk moment in deze periode uw lidmaatschap met slechts één klik opzeggen.
Als u besluit UseNeXT na de testperiode verder te gebruiken, staat ons aanbod u direct en zonder storende onderbreking ter beschikking.

Om deze service aan te kunnen bieden, moeten in samenhang met uw testpakket uw gegevens al volledig geregistreerd worden. Van uw bankrekening of creditcard wordt echter alleen afgeschreven als u besluit UseNeXT na afloop van de testperiode verder te gebruiken.

1.
Ik ben meerderjarig.

2.
Door het zenden van dit formulier geef ik een bindend aanbod af. Het aannemen van deze aanbieding (en daarmee de contractafsluiting) gebeurt door de ontvangst van een bevestigingsmail. Dit contract geeft mij het recht

a)
UseNeXT kosteloos twee weken tot een datavolume van 5 gigabyte te testen.

b)
aansluitend voor de prijs van slechts 7,95 Euro per maand gedurende één jaar (Totale prijs voor één jaar: max. 95,35 EUR incl. BTW ) de voordelen van UseNeXT met een maandelijks datavolume van 25 gigabyte te gebruiken als ik gedurende de testperiode niet heb opgezegd, herroepen heb of naar geen enkel ander pakket heb gewisseld. Ik heb gedurende deze periode het recht om op te zeggen; de opzegging wordt werkzaam op het einde van de looptijd van het contract. Indien ik niet ten laatste een dag voor het einde van de contractlooptijd opzeg, verlengt zich het contract met een verdere contractlooptijd.

3.
Ik heb de AV gelezen en ga akkoord deze AV te betrekken in dit contract.

4.
De klant kan zijn, op de contractopzegging gerichte, verklaring binnen twee weken zonder aangifte van redenen in tekst (bijv. E-mail via het supportformulier, brief, fax of opzegging online in het ledenbereik) herroepen. De vastgelegde termijn begint na ontvangst van deze onderrichting in tekstvorm, echter niet voor contractafsluiting en ook niet voor het vervullen van onze informatieplichten volgens §§ 312c par. 2, 312e par.1 regel1 BGB in verbinding met §§ 1 par. 1, 2, 3 en 4 BGB-InfoV. Voor de inachtneming van de herroepingsperiode volstaat de tijdige verzending van de herroeping. De herroeping is te richten aan:

Aviteo Ltd.
Klantensupport
Theresienstr. 6-8
D- 80333 München
Tel: 0700-87363981*
Fax: 0700-873639813
Supportformulier: http://usenext.com/index.cfm?DL=sf

Uitsluiting van het herroepingsrecht: Mijn herroepingsrecht vervalt vroegtijdig als met de uitvoering van de Service met de uitdrukkelijke toestemming wordt begonnen of ik deze zelf (bijv. door download) veroorzaakt heeft.

Herroepingsgevolgen: In het geval van een werkzame herroeping dienen de door beide zijden ontvangen prestaties teruggegeven te worden en eventueel gebruik (bijv. intresten) te worden betaald. Kan de klant de ontvangen prestatie niet of deels niet of enkel in verslechterde toestand aan de aanbieder teruggeven, moet de klant het bedrag in waarde aan de bieder betalen. Verplichtingen voor het vergoeden van betalingen dienen binnen 30 dagen te worden vervuld. De vastgestelde periode begint voor de klant met het verzenden van zijn herroepingsverklaring, voor de aanbieder met de ontvangst ervan.

(* ma-vr: 9-18 uur: 0,12 € per min.; overige tijd: 0,06 € per minuut uit het vaste net van Dt. Telekom.)

Algemene voorwaarden:

§ 4 Herroepingsrecht, gevolgen van de herroeping, uitsluiting van het herroepingsrecht, testperiode

1. De klant kan zijn op het sluiten van de overeenkomst gerichte verklaring binnen twee weken zonder opgaaf van redenen in schriftelijke vorm (bijv. e-mail via het supportformulier, brief, fax of online opzegging in de ledenpagina) herroepen. De termijn begint na ontvangst van deze inlichting in schriftelijke vorm, echter niet vóór het sluiten van de overeenkomst en ook niet vóór het nakomen van onze informatieplichten volgens §§ 312c lid 2, 312e lid 1 onder 1 BW in combinatie met §§ 1 lid 1, 2, 3 en 4 BGB-InfoV (verordening betreffende civielrechtelijke informatie- en bewijsplichten). Voor het in acht nemen van de herroepingstermijn is de tijdige verzending van de herroeping voldoende. De herroeping dient te worden gericht aan:

Aviteo Ltd.
Kundensupport
Theresienstr. 6-8
D-80333 München
Fax: 0700-873639813*
Supportformulier: http://usenext.de/index.cfm?DL=sf

(* ma-vr: 9-18 uur: € 0,12 per min.; overige uren: € 0,06 per min. vanuit het vaste net van Deutsche Telekom.)

2. In het geval van een werkzame herroeping dienen de wederzijds ontvangen

wi
door wilcop - Jun 10, 2011 om 11:50
68 Antwoorden / 13 Vragen

na een tip van iemand op deze site, heb ik alle gegevens laten verwijderen.
was mij ook al aan het afvragen wat van nut heeft het voor mij om al die gegevens zo maar op het internet te laten circuleren, en of een e-mail van een incassobureau wel zo rechtsgeldig is en of zij mij niet schriftelijk moeten sommeren om die 71,97 euro te incasseren, dus heb ik mijn abnamro rechtsbijstand ingeschakeld om dit uit te zoeken.

wilcop

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 10, 2011 om 12:17
230 Antwoorden / 0 Vragen

*geeft het op*

wi
door wilcop - Jun 10, 2011 om 12:24
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=gijsvogel schreef op vrijdag 10 jun 2011, 12:17]*geeft het op*

de tip heb ik uitgevoerd en de rest zoekt abnamro rechtsbijstand wel uit.
wilcop

stacey
door stacey - Jun 10, 2011 om 22:45
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=wilcop schreef op vrijdag 10 jun 2011, 12:24]de rest zoekt abnamro rechtsbijstand wel uit. wilcop

Zou je denken ?

--Artikel 3
In welke gevallen bestaat geen aanspraak op rechtsbijstand?

k. Als het belang dat u heeft bij de zaak minder is dan EUR 200,-.--Voorwaarden

wi
door wilcop - Jun 10, 2011 om 23:38
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 10 jun 2011, 22:45][quote=wilcop schreef op vrijdag 10 jun 2011, 12:24]de rest zoekt abnamro rechtsbijstand wel uit. wilcop

Zou je denken ?

--Artikel 3
In welke gevallen bestaat geen aanspraak op rechtsbijstand?

k. Als het belang dat u heeft bij de zaak minder is dan EUR 200,-.--Voorwaarden

dat wist ik ook, maar als leek kan een beetje inlichting van experts geen kwaad, dus heb ik een advies aan abnamrorechtsbijstand gevraagd, temeer omdat ik geen antwoord krijg van dat incasso bureau, van mijn toezending van het verzonden opzegformulier.
mij zegt incasso@partners.nl helemaal niets, en ook global collect bv die 9.95 euro van mijn rekening afschrijven, zegt mij niets, daarom, nee heb ik ja kan ik krijgen, en hopelijk zeggen zij wat mij te doen staat.

stacey
door stacey - Jun 10, 2011 om 23:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=wilcop schreef op vrijdag 10 jun 2011, 23:38]
dat wist ik ook, maar als leek kan een beetje inlichting van experts geen kwaad, dus heb ik een advies aan abnamrorechtsbijstand gevraagd, temeer omdat ik geen antwoord krijg van dat incasso bureau, van mijn toezending van het verzonden opzegformulier.
mij zegt incasso@partners.nl helemaal niets, en ook global collect bv die 9.95 euro van mijn rekening afschrijven, zegt mij niets, daarom, nee heb ik ja kan ik krijgen, en hopelijk zeggen zij wat mij te doen staat.

Als ze wel advies willen geven prima maar veelal doen ze niets als het niet de moeite loont/geld kost.

Anders kun je altijd nog voor gratis advies terecht bij Het Juridisch Loket

wi
door wilcop - Jun 11, 2011 om 00:33
68 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 10 jun 2011, 23:46][quote=wilcop schreef op vrijdag 10 jun 2011, 23:38]
dat wist ik ook, maar als leek kan een beetje inlichting van experts geen kwaad, dus heb ik een advies aan abnamrorechtsbijstand gevraagd, temeer omdat ik geen antwoord krijg van dat incasso bureau, van mijn toezending van het verzonden opzegformulier.
mij zegt incasso@partners.nl helemaal niets, en ook global collect bv die 9.95 euro van mijn rekening afschrijven, zegt mij niets, daarom, nee heb ik ja kan ik krijgen, en hopelijk zeggen zij wat mij te doen staat.

Als ze wel advies willen geven prima maar veelal doen ze niets als het niet de moeite loont/geld kost.

Anders kun je altijd nog voor gratis advies terecht bij Het Juridisch Loket

twee jaar geleden hebben zij mij uistekend geadviseerd wat mij te doen stond bij de aankoop van een pc, die bij thuiskomst defect bleek te zijn, eerst geen andere pc maar met hun advies een nieuwe pc.
gaat mij over geloofwaardig advies, en die site kost geld, en mijn rechtsbijstand zit in mijn verzekering ingesloten.

tenormin
door tenormin - Jun 11, 2011 om 23:50
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Ik geloof inmiddels niet meer in "gratis" test producten...van wat dan ook. Voor je het weet hang je. Moeten leren met vallen en opstaan. Je mist met zo'n aanbieding misschien 1 zinnetje en oeps..je zit er wel aan vast.

dobby
door dobby - Jun 11, 2011 om 23:59
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=brigden schreef op zaterdag 11 jun 2011, 23:50]Ik geloof inmiddels niet meer in "gratis" test producten...van wat dan ook. Voor je het weet hang je. Moeten leren met vallen en opstaan. Je mist met zo'n aanbieding misschien 1 zinnetje en oeps..je zit er wel aan vast.
Maar - hoe denk je dat het bedrijf waar je je contract mee afsluit dan zn bandbreedte mee inkoopt? das ook niet bepaald gratis? (en laten we wel zijn.. in het algemeen zal men niet een payserver nemen om een keer per maand een update van je favourite linux distributie te downloaden, maar gaat het om heel wat verkeer) Kom op, een beetje common sense.. er *moet* toch wel een redelijke intentie tot voortzetten van het contract zijn wil het rendabel zijn voor usenext in dit geval? En inderdaad.. een van de manieren is (los van keiharde bandbreedte / retentie / aantal connecties / encryptie - waardoor de mensen zelf kiezen) dan ook door mensen te laten opzeggen als ze niet willen..

de mensen die alles heel lauw lauw nemen houden ze zo als klant, maar inderaad, ook de mensen die de voorwaarden niet goed lezen, (of niet conform de voorwaarden opzeggen, dat komt op hetzelfde neer).. tsja.. die houden ze dan ook als klant..