ty
door tycoon Jan 4, 2010 om 18:54
Computers & telefonie

Van 20 mb naar 4 mb

Hallo
Ik weet niet of iemand mij raad kan geven,maar ik zal mijn vraag eens stellen.
Ik ga verhuizen van een stad naar een dorp,dus ik met tele2 bellen om alles over te zetten naar dat dorp,krijg ik te horen dat we daar maar 4 mb hebben,alleen omdat er een of andere kast te ver weg staat.
Maar als het zo zal zijn is het dan niet zo dat ik mijn contract kan beeindigen?want volgens mij blijf ik daar in dat dorp gewoon op mijn vaste lasten zitten per maand,wat interneten betreft via tele2.
En aangezien ik niet veel verstand heb van internetten kan ik me daar helemaal niks bij voorstellen,of het niet zoveel uitmaakt 20 mb of 4 mb.
Kan iemand mij daar meer over vertellen?
mvg Harm

1288 6 Rapporteer

freya
door freya - Jan 4, 2010 om 19:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Harm,

Het probleem is niet zo moeilijk hoor. Je hebt een 20Mb abonnement en als Tele2 je die 20Mb niet kan leveren, dan zullen ze je gewoon terug moeten zetten naar een lager abonnement, met daarbij dus een lager tarief. Je hoeft echt niet te betalen voor iets wat je niet geleverd krijgt. (en zeker niet als Tele2 zelf al zegt dat ze geen 20Mb kunnen leveren op je nieuwe lokatie)

En of je het verschil tussen 20Mb en 4Mb gaat merken? Dat hangt af van wat je allemaal op het internet doet. Als je alleen maar wat rondsurft en e-mailtjes verstuurt, dan zal het wel loslopen. Downloaden van films zal een stuk langzamer gaan en dat verschil zul je wèl merken.

m.vr.gr. Freya

co
door cornalijn - Jan 4, 2010 om 19:10
11 Antwoorden / 14 Vragen

Dag Harm,
Ik kan uit ervaring spreken. Ook van de stad naar een dorp verhuisd met het zelfde resultaat: niet mogelijk om 20mb te ontvangen. Aangezien ik het internet niet echt intensief gebruik (kwa uploaden/downloaden etc) is 4 mb uiteindelijk voor mij nog steeds haalbaar. Ben dus bij Tele2 gebleven. Alleen concreet betekende dit wel het opzeggen van het oude contract en mij vervolgens opnieuw aangemeld. Blijkt in hun systeem beter te werken dan te pogen het te verhuizen. Tenminste zo heeft het bij ons gewerkt.
Succes.
Groeten Cornalijn

ch
door chroome - Jan 4, 2010 om 19:19
9 Antwoorden / 0 Vragen

Het verschil tussen 4mb en 20mb is echt duidelijk voelbaar.
Houdt er namelijk rekening meer dat onderweg ook aan snelheid wordt verloren.
Je kunt beter kijken of er kabel internet beschikbaar is in de buurt, als namelijk de wijkcentrale ver weg staat heb je kans op wegvallende internetverbinding, storingen en traag internet.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 5, 2010 om 01:54
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Harm,

Is het niet zo dat je een TOT 20 Mb abonnement hebt? Dat houdt in, dat je in principe overal tot 20 Mb kunt krijgen, afhankelijk van de lokale omstandigheden welke buiten de invloedsfeer van je provider liggen. Wanneer jij nu gaat verhuizen waardoor deze lokale omstandigheden zich niet door toedoen van de provider wijzigen, kun jij daarom je contract niet eenzijdig opzeggen. Gewoon tijdig opzeggen en het contract uitdienen.

Zelf woon ik in een niet al te grote stad. Had een TOT 20 Mb contract, waarvan volgens de postcode check slechts 7 Mb overbleef. Dat contract heb ik uitgediend en elders een 1 Mb contract gesloten. (goedkoper) Voor mij voldoende, omdat ik zeer weinig download en niets met plaatjes ontvangen/verzenden doe. Voor surfen vind ik dit voldoende.

Hardware ERror MAN.

freya
door freya - Jan 5, 2010 om 09:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@hrdwerrorman:

Op zich heb je wel gelijk, maar Tele2 kan je toch niet aan een 20Mb abonnement houden als ze b.v. maar 5Mb kunnen leveren? Als het nu 12Mb of 15Mb is, dan is het een ander verhaal, maar het moet toch wel een beetje in verhouding blijven.

Freya

ch
door chroome - Jan 6, 2010 om 13:57
9 Antwoorden / 0 Vragen

Den Haag, 24 november 2009. De gemiddelde snelheid waarmee kabelabonnees internetten is de afgelopen 12 maanden sterk gestegen. De gemiddelde snelheid van ADSL-abonnees is niet noemenswaardig veranderd. Downloaden via de kabel doen kabelinternetters inmiddels ruim 3 keer sneller dan via ADSL.

Uploaden gaat via de kabel zelfs bijna 4 keer sneller dan via ADSL. Dit blijkt uit onderzoek van iPingTest in opdracht van NLkabel, de vereniging van kabelbedrijven. iPingTest, dat onderzoek doet naar de snelheid van internetverbindingen, concludeert dat de gemiddelde downloadsnelheid van kabelinternet in Nederland binnen een jaar is gestegen van 9,5 Mbps naar 22,2 Mbps. De uploadsnelheid steeg van gemiddeld 1,2 Mbps naar 2,4 Mbps. ADSL liet geen noemenswaardige verandering zien met een gemiddelde downloadsnelheid van 6,6 Mbps en een uploadsnelheid van 0,6 Mbps.

De snelheidsverhogingen van bestaande abonnementen en nieuwe highspeed abonnementen zijn de redenen van de forse toename van de gemiddelde snelheid. Ziggo en UPC hebben onlangs de nieuwe modemtechniek EuroDOCSIS 3.0 ingevoerd, waardoor zij de afgelopen maanden grote snelheidsverhogingen voor hun abonnees hebben kunnen doorvoeren. Highspeed internet van 50 tot 120 Mbps is zelfs beschikbaar voor ruim 92 procent van de huishoudens in Nederland. Enkele kleinere kabelbedrijven zullen in 2010 volgen met highspeed internet. Het snelste abonnement in de kabelsector is nu al vijf keer sneller dan het snelste ADLS-abonnement.

Rob van Esch, directeur van NLkabel: ‘Er is de afgelopen jaren voor miljarden euro’s geïnvesteerd in modernisering van de kabelnetwerken. Ik ben blij te zien dat de consument hier nu de vruchten van plukt. Ik verwacht dat deze trend zal doorzetten. Het onderzoek van iPingTest geeft eens te meer aan dat de moderne netwerken van de kabel, die vrijwel helemaal uit glasvezel bestaan, klaar zijn voor de toekomst

bron: NLkabel.nl

Hieruit blijkt dat ADSL en SDLS toch misschien niet de beste technieken zijn!!!