el
door elmarojo Sep 8, 2010 om 17:55
Computers & telefonie

Veilingsite

Hai, op de veilingsite bidyes.com heb ik een lacie harde schijf met koop nu gekocht. Nu heeft ie het nog nooit goed gedaan en geeft de veilingsite aan dat de leverancier ook aangeeft dat deze problemen zich vaak voordoen. Nu heb ik gezegd, geef me mijn geld wat ik betaald heb maar terug, en natuurlijk die biedingen.die ik gedaan heb.
Geven zij aan daT Ik in ieder geval geen geld terugkrijg.
Kan dit? Deze site heeft mijn zus al eerder meer dan 2 maanden op een product laten wachten, en als we er niet zelf achteraan waren gegaan, hadden we helemaal niets gehad.
Ben benieuwd op de reacties.

611 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 8, 2010 om 18:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo elmarojo,

Die site is de gróótste oplichterij / rijkmakerij die je maar kan wensen. Als je éénmaal bent ingelogd kan je, in het [u]gunstigste[/u] geval, voor € 1.050,00 à 1.000 bidjes kopen. Dus omgerekend kost één bidje € 1,05
Wanneer je een bod uitbrengt kost je dit één bidje en díe wordt omgezet naar het fabuleuze bedrag van € 0,01 (jawel één héle cent!). Wanneer er dus een artikel uit gaat met een maximum bod van € 35,00 heeft bidyes.com hier al een verdienste op van € 3.500,00 ! ! ! !
De handelswijze zal wellicht in de algemen voorwaarden staan die op de site te vinden zal zijn. Ik hoop niet dat je het erg vindt, maar ik ben niet verder wezen zoeken. Walgelijk dit zoort praktijken!

Het spijt me voor je dat je er op zo'n manier bij betrokken bent geraakt. Wat mij betreft: ééns maar nóóit meer, toch?

Ik wens je veel wijsheid voor de toekomst toe.

M.vr.gr.

G.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2010 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, je hebt gelijk, is dit niet iets om aandacht aan te besteden? Want er trappen zoveel mensen in, en uiteindelijk is het gewoonweg GOKKEN.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2010 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

In zoverre heb je gelijk, het is een bepaalde vorm van gokken, alleen niet in de wet! Als men zich geroepen voelt om hieraan deel te nemen is men hier uiteraard geheel vrij in. Maar, als je de calculator er bij pakt, kan je toch heel bedrogen uitkomen. Ik denk zelf dat hier wettelijk gezien niets mis mee is. Hierover is gewoon heel goed nagedacht door de ontwerper / bedenker.

Tenslotte nog dit: Iedereen is vrij om zich bij dit soort sites aan te melden en mee te doen. Maar dan achteraf niet komen klagen.

Bezint eer ge begint.

Mooie slotzin al zeg ik het zelf.....

M.vr.gr.

G.

ve
door verwijderd - Sep 8, 2010 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

elmarojo

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen. Of, toch wel?

Groetjes, ReadAC.