door 24veen36 Nov 9, 2015 om 12:37
Computers & telefonie

Vergoeding CAK

Ik kreeg in 2014 een vergoeding van € 91 voor tegemoet koming eigen risico
In 2015 moet de gemeente dat aan mij betalen maar dat doen zij niet omdat ik een overwaarde op mijn huis heb
Dat had ik ook al toen CAK het betaalde
Mijn vraag is mag de gemeente dat zomaar doen

1005 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2015 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, gemeenten mogen hun eigen voorwaarden stellen.

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2015 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo 24veen36,

Lees de info hierover van vorig jaar eens: klik

De gemeentes kunnen nu hierin hun eigen beleid voeren.

Nog wat info: klik.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2015 om 14:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar met die "overwaarde" kunt u helemaal niets. En hoe weet de gemeente dan dat u overwaarde hebt.

Bij bijvoorbeeld de gemeente Rotterdam wordt niet naar het eigen huis gevraagd.

marita567
door marita567 - Nov 9, 2015 om 14:30
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Ieder gemeente heeft zijn eigen regels , er zijn Gemeente`s die korting geven op de eigen bijdrage van het CAK .

Cookies
door Cookies - Nov 9, 2015 om 14:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=marita567 schreef op maandag 9 nov 2015, 14:30]
Ieder gemeente heeft zijn eigen regels , er zijn Gemeente`s die korting geven op de eigen bijdrage van het CAK .

De vraag gaat niet over de eigen bijdrage van het CAK, maar over tegemoetkoming eigen risico zorgverzekering.

marita567
door marita567 - Nov 9, 2015 om 14:55
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Carola.83

Dat de vraag gaat over tegemoetkoming eigen risico zorgverzekering weet ik ook .
Daarom ook mijn antwoord dat verschillende Gemeente`s compenseren op de eigen bijdrage van het CAK als iemand gebruik maakt van zorg .

getty
door getty - Nov 9, 2015 om 16:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dat mag. Ze hoeven geen financiële compensatie te geven. Sommige gemeente bieden helemaal geen vergoeding aan maar verwezen het bv in een collectieve zorgverzekering. Als ze het wel financieel compenseren, dan zullen ze hun voorwaarden daarin zelf mogen bepalen. U heeft dus pech.

me
door mein33 - Nov 10, 2015 om 14:56
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=24veen36 schreef op maandag 9 nov 2015, 12:37]Ik kreeg in 2014 een vergoeding van € 91 voor tegemoet koming eigen risico

Voor zover mij bekend wordt deze toeslag via het CAK al vanaf 1 januari 2014 niet meer uitgekeerd en wordt er verwezen naar de Gemeente.
Het Kabinet, met instemming van de tweede- en eerste kamer, heeft besloten o.a. dit toeslagsysteem over te hevelen naar de Gemeente.
Om de rechtsongelijkheid van burgers onderling te vergroten mag elke Gemeente zelf bepalen wie nog voor welke toeslag in aanmerking kan komen en welke voorwaarden daaraan worden gesteld.
Zo krijg je in de ene Gemeente nog wel een toeslag ergens voor en in de andere Gemeente krijg je niets.
Een grote voorstander voor de invoering van deze "ongelijke behandeling van burgers" was de PvdAAA.

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2015 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad die vergoeding voor het eigen risico werd verleden jaar ook al niet meer gegeven door het CAK. Alleen nog maar de uitkering WTCG.