ja
door janineka Feb 22, 2004 om 17:38
Computers & telefonie

Vervelend programma wat automatisch inbelt

Ik heb sinds een paar dagen een vervelend probleem op mijn PC. Als ik gewoon wat aan het surfen ben verschijnt er opeens een scherm met een spelletjesprogramma. Mijn ADSL-verbinding wordt er dan uitgegooid en automatisch wordt er contact gezocht met mijn analoge modem. Ik sluit alles dan zo snel mogelijk af zodat het niet tot inbellen komt maar het is zeer irritant. Wie weet de oplossing voor dit vreselijk irritante probleem?

240 3 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:48
402 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst uw computer scannen met Ad-aware en Spybot en als het probleem zich dan nog voordoet kijken we verder. Beide programma's zijn te vinden op www.majorgeeks.com onder het kopje Spyware Tools aan de linker kant van de website. Vergeet niet eerst de updates van de programma's binnen te halen nadat u ze heeft geïnstalleerd. Ohja, als laatste: eerst Ad-aware en als dat niet helpt pas Spybot. Succes.

ti
door tip - Apr 16, 2004 om 12:48
12 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon je stekker uit je inbelverbinding halen.
Il bedoel je telefoonaansluiting,en weg is je probleem.
Je hebt immers je adsl

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:48
57 Antwoorden / 3 Vragen

Met Ad-Aware kom je meestal van dit soort ellende af. Dat is te downloaden (gratis) via http://www.lavasoft.nl/dutch/support/download/ .
Als het probleem dan niet verholpen is, probeer het dan eens met Spybot Search & Destroy, ook gratis te downloaden via http://www.safer-networking.org/index.php?page=download&lang=nl .
Na het installeren van beide programma's laat je ze alles scannen en in de resultaten zie je of er wat is gevonden en verwijderd. Succes!