ra
door raymond1986 Sep 19, 2013 om 15:25
Computers & telefonie

Videokaart kapot, Alternate laat op zich wachten

Heb op 24 januari dit jaar een nieuwe pc gebouwd met een aantal onderdelen, gekocht bij Alternate. Waaronder 2 videokaarten van het merk en type XFX AMD HD 7970 Ghz Edition. 1 Daarvan gaf de geest op 30 juli, die heb ik opgestuurd naar Alternate en die is daar 1 augustus aangekomen. Inmiddels ben ik 49 dagen verder en 5 telefoongesprekken met Alternate klantenservice/Technische Dienst en ben niks opgeschoten. Via de Consumentenbond ben ik erachter gekomen dat een redelijke termijn van reparatie 3 weken is, maar daar ben ik nu al ruim overheen. Graag zou ik willen weten wie deze ervaringen deelt en/of een oplossing ervoor heeft gevonden. Binnenkort komt een mooie game uit voor de pc met de naam Battlefield 4, die wil ik graag spelen maar daar heb ik wel 2 in plaats van 1 videokaart(en) voor nodig. Zelf ben ik fervent gamer en heb deze pc ook gebouwd begin dit jaar voor onder andere die game.

849 6 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 20, 2013 om 17:09
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Reparatie? Volgens mij is er nauwelijks iets te doen behalve de koeler of zo, alle andere defecten is oude controleren op misbruik of gebruikers fouten en dan nieuwe leveren als dat niet gevonden word.

Zijn deze kaarten nog wel leverbaar of levertijd?
Anders kun je bellen of mailen en vragen om een ander type.
Een goedkopere is dan gratis of duurdere en betaal je iets bij.

Maar een spel met 2 kaarten nodig, dan ben je wel een zeldzaam zware gebruiker!

Tip, stuur ook een Link naar Alternate want als ze dit zien lopen ze vaak iets harden en ze mogen ook natuurlijk hier zelf reageren...

aurora1
door aurora1 - Sep 22, 2013 om 11:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heb je al eens de naam van dit bedrijf hierboven in het zoekvakje ingetikt en ook bij Vraag & Beantwoord, en op internet gezocht op klachten Alternate?

wendy-claire
door wendy-claire - Sep 22, 2013 om 23:34
619 Antwoorden / 29 Vragen

Eigenlijk deze vraag bij 'Vraag & beantwoord' beter kunnen stellen.

Schriftelijk 'AANGTEKEND' Alternate in gebreke stellen voor wanprestatie.

ra
door raymond1986 - Sep 24, 2013 om 10:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels om 10:00 telefoon gehad, ze konden het crediteren maar dat was niet de oplossing naar mijn mening dus nu hebben ze 1 kaart van hetzelfde type besteld, dus ik wacht nu 3 tot 5 dagen en dan heb ik een nieuwe kaart. Dank voor jullie reacties.

majestic
door majestic - Oct 19, 2013 om 14:25
9 Antwoorden / 4 Vragen

Hm, vreemd. Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met de RMA van Alternate. Het helpt als je van tevoren even een email stuurt, en aangetekend het pakket opstuurt. Maarja, reparatie betekend vaak dat zij het terugsturen naar de kaartfabrikant (in dit geval XFX) en dan is de wachttijd van die fabrikant bepalend. Daar kan Alternate dan vaak weinig aan doen. Bij MSI moest ik ook weken wachten op mijn kaart.

ps
door pss0ft - May 28, 2014 om 14:17
3 Antwoorden / 2 Vragen

Majestic... Ja dat kan wel zijn, maar eigenlijk is dat stukje garantie tussen Alternate en de fabrikant... Alternate moet gewoon een nieuwe afsturen als het garantie is.