te
door teveldekits Jan 6, 2007 om 23:48
Computers & telefonie

Virusscanner

ik wil de gratis versie van avg virusscanner downloaden.

is het mogenlijk om dit in combinatie met mijn vaste virusscanner te doen?  (nod32 betaald)

ik krijg veel banners en spam binnen.

kan een computer traag worden van limewere?

203 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 23:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, absoluut niet!

ve
door verwijderd - Jan 7, 2007 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil de gratis versie van avg virusscanner downloaden. Is het mogenlijk om dit in combinatie met mijn vaste virusscanner te doen?
Waarschijnlijk zal het wel werken, het gebruik van meerdere scanners is echter niet aan te raden en zal de computer (nog) trager maken.

Kan een computer traag worden van limewere?
In principe kan elk programma een computer traag maken, het is maar net hoe snel de computer is en hoeveel andere dingen er op de achtergrond meedraaien. Limewire is geschreven in Java, dit heeft als voordeel dat het op elk besturingssysteem te gebruiken is maar als nadeel dat Limewire nogal veel processor kracht opslurpt (met als gevolg een mogelijke trage pc).

ve
door verwijderd - Jan 7, 2007 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste teveldekids

Ik draaide AVG naast McAfee en dat werkt prima!! Het viel mij zelfs op dat als AVG een virusdatabse update binnenhaalde dat McAfee dan daarna aan de beurt was.

De pc wordt er inderdaad trager op en als er al troep binnenkwam dan was McAfee altijd de eerste die het probleem herkende en waarschuwde.

Nodeloos om te zeggen dat ik AVG eraf heb gehaald.

Groet, C.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2007 om 03:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal geeft het conflicten en het is ook nergens voor nodig. Nod32 is een goed antivirus programma. Tegen spam helpt een antivirusprog. ook niet, daar heb je een anti-spamprog. voor nodig. Een goede daarvan is bijv. spamfighter. Banners op sites heeft met reclame te maken; de functie reclame onderdrukken is een onderdeel van een firewall.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2007 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

een computer kan traag worden van limeware, en twee virusscanners kan niet samen.
Spam hou je tegen met andere software bv. mailwasher van firetrust.
Planet - Special: de strijd tegen spam

MailWasher

ve
door verwijderd - Jan 7, 2007 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nooit twee online scanners gebruiken. dat kan het Windows besturings ysteem nadelig beïnvloeden. Elke extra toepassing, dus ook Limewire kost capaciteit en maakt de PC dus voor de andere toepassingen iets trager.

Ik gebruik de AVG Free edition al jaren en heb sindsdien nooit meer een virus op de PC gehad. Dat er door andere scanners soms nog enkele restanten aangetroffen worden is mogelijk, maar die zijn dan meestal al wel onschadelijk gemaakt.
Zet wel Automaticly heal infections aan en loop ook de andere instellingen van AVG goed na. Dan werkt het perfect en gratis en veel minder problemen dan met McAfee of Norton.

AVAST is trouwens ook wel goed, maar let op de instelling voor het bijwerken van de database. Deze wordt standaard namelijk alleen bijgewerkt wanneer de Schermbeveiliging actief is.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2007 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik Outlook Express wanneer er spam binnenkomt wordt dit gelijk weggefiltert in de deletebak. Wanneer ik OE afsluit en later weer aanzet is ook de deletebak geleegd. Dus geen last meer van Spam. Je kunt dit regelen in Outlook. klik op Extra, berichtregels, Email venster nieuwe e-mail regel verschijnt. Vinkje bij selecteer de criteria. Bij selecteer acties vinkje verwijderen.
Vervolgens regelbeschrijving instellen. Voor mijn Spam staat altijd {spam?} dit moet je invullen als regelbeschrijving. Hopenlijk is het een beetje duidelijk het is al sinds lange tijd geleden dat ik dit heb ingesteld, maar ik ben wel van alle spam af.
Succes. P.S. Ook een goede firewall is Comodore. Komt goed uit de test.

ve
door verwijderd - Jan 7, 2007 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo teveldekits.

Wat de combinatie van virusscanners betreft, geen idee. Maar wat Limewire betreft, ik heb totaal geen last van vertraging.

Groet, L.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2007 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet nodig, NOD32 is de beste en snelste scanner en vertraagd je systeem niet zoals dure oplossingen van Pand, Norton, FSecure ect. NOD32 heeft inmiddels 41  100% awards ontvangen, zie virusbullitin. Daar kan geen ander tegen op. Trouwens, grote kans dat het conflicteerd met een andere scanner.

Mailwasher is de beste spamoplossing. Deze delete al de spam al op de server van je aanbieder en haalt alleen gezonde mails binnen.