martenaria
door martenaria Jun 27, 2012 om 14:00
Computers & telefonie

Vkantie/mobiel

Hallo,

Ik ga op vakantie naar Italie en wil daar ook twitter, facebook en strava (mobile fietsnavigatie) op mijn samsung galaxy s2 gebruiken. Bellen en smssen doe ik niet en ik heb een abbo tot 1000 mb internet. Hangen er nog onverwachtte kosten boven mijn hoofd? Kan nergens duidenlijkheid vinden...

Grt, en bvd...Mart Ouwehand uit Katwijk.

3630 7 Rapporteer

jeanpaul
door jeanpaul - Jun 27, 2012 om 17:43
48 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag kan denk ik alleen beantwoord worden door de leveringsvoorwaarden door te nemen die u bij aanvang van uw abonnement hebt ontvangen. Roamingskosten zijn bijvoorbeeld nog niet afgeschaft.

sw
door swat1500 - Jun 27, 2012 om 23:47
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Tevens is de vraag of de 1000 mb bundel ook het internet gebruik in het buitenland dekt dat is namelijk in de regel niet zo. Het internetgebruik in het buitenland valt dan dus buiten de bundel en zal je dus apart moeten betalen en is vaak een stuk duurder. Goed navragen bij uw provider en valt het buiten uw bundel dan zoeken welke Provider in Italie het goedkoopst is. Vaak heeft uw provider prijsafspraken gemaakt met een aantal providers in het betreffende land.

pino123
door pino123 - Jun 28, 2012 om 07:43
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Vaak hebben providers ook iets als een vakantiebundel. Het kan zijn dat je dan alleen de dagen van internet in het buitenland betaald, ligt eraan soms is dat €2 per dag, bij HI kan je bijvoorbeeld een vakantiebundel aanschaffen, dit is 100MB voor een maand. Kijk even op de website van je provider of neem even contact op.

Wil je dat niet, zet roaming uit! Daarnaast zijn er ook bepaalde apps die er zeker voor zorgen dat je 3g uitstaat, zodat je echt zeker weet dat je telefoon geen internet gebruikt in het buitenland!

Soms kan je ook op de camping/hotel o.i.d. Wifi gebruiken, deze kan je gewoon aan laten staan.

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2012 om 08:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag mantenaria,

Misschien heb je nog iets aan het overzicht op deze pagina..., kijk ook even bij tips en trucs, kijk ook nog even klik hier... dat behalve over I-phones ook over andere telefoons gaat. Ik zou ook nog even op internet zoeken naar mobiel internetten in Italië.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2012 om 08:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling. Zie nog Dit... filmpje van de Consumentenbond en als je bovenaan op deze pagina in het zoekvakje Mobiel internet buitenland intikt vind je ook nog het e.e.a. aan informatie.

vr.gr.

hereistom
door hereistom - Jul 18, 2012 om 14:58
741 Antwoorden / 1 Vragen

Die Internetbundel zal inderdaad niet geldig zijn in het buitenland, 1000MB in het buitenland gebruiken is namelijk erg duur!
Je kan beter kijken of er WiFi is waar je op vakantie gaat. Vaak is er in het hotel of appartement WiFi en anders kun je vaak bij terasjes voor een consumptie gebruik maken van WiFi.

hereistom
door hereistom - Jul 18, 2012 om 14:58
741 Antwoorden / 1 Vragen

Je moet niet vergeten om de mobiele dat uit te zetten op je telefoon als je naar het buitenland gaat, anders wordt je bij thuiskomst verrast met hoge kosten!

De strava app werkt zonder internet, alleen GPS nodig. De upload zal dan later plaatsvinden als je weer (in NL) je dataverbinding inschakelt.