boppe1943
door boppe1943 May 14, 2017 om 10:03
Computers & telefonie

Vraag over laptoptoets del . (punt)

Goedemorgen.
Mijn HP laptop heeft een toets waarop zowel del staat als een . (punt). Toen ik gisteren na het schoonmaken van mijn laptop (die ik niet had uitgeschakeld) wilde typen merkte ik dat, wanneer ik iets wilde deleten, er een . verscheen. Ik moet, om iets te wissen, nu steeds shift-del-. (punt) gebruiken. Dat is wennen en lastig. Wat moet ik doen om een letter of tekst te kunnen wissen zonder de shiftknop te moeten gebruiken? (Toen ik dit merkte heb ik nog eens een kwastje over het toetsenbord gehaald in de hoop zo de fout te herstellen, maar toen werd het probleem, dat inmiddels is opgelost groter, maar dit terzijde).

4411 6 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - May 14, 2017 om 10:18
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemorgen @boppe1943,
hebt u de numlock toets al 1x ingedrukt zoals @gerbera gisteren adviseerde?

boppe1943
door boppe1943 May 14, 2017 om 14:05
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@sjoppie, bedankt voor de extra info. Zoals ik al aan @gerbera meldde dacht ik dat ik iets ingewikkelds moest doen via eigenschappen instellingen enz. enz. Wat computerproblemen betreft ben ik geen held. Bijna al mijn vragen op dit forum betreffen dan ook computerzaken. Maar nu u het woord "toets" heeft gebruikt ben ik mijn toetsenbord eens af gaan speuren en daar vond ik inderdaad de numlocktoets. Het probleempje is opgelost dankzij u beiden.

sjjoppy
door sjjoppy May 14, 2017 om 15:29
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@boppe1943, fijn dat het probleempje de wereld uit is, dank u voor het melden ervan.

Cookies
door Cookies - May 14, 2017 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gokje: druk de Fn toets eens in.

Ge
door Genee - May 14, 2017 om 11:41
1509 Antwoorden / 1 Vragen

edit

sjjoppy
door sjjoppy - May 14, 2017 om 13:48
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@boppe1943,
De delete toets boven de backspace toets kunt u ook voor het wissen gebruiken tot er een oplossing is gevonden.
Op mijn HP laptop zit ook een deltoets met een punt die tevoorschijn komt als ik erop klik, wist ik pas na uw vraag.

gerbera
door gerbera - May 14, 2017 om 15:43
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Of ik moet mij sterk vergissen maar boven de pijltjestoetsen zit ook een blokje met daarin de toets Delete. Zet, met de pijltjestoets, de cursor voor de letter die gewist moet worden, druk op delete en weg is de letter of cijfer. Wilt u een deel tekst verwijderen ga dan op het eind van betreffende tekstdeel staan met de cursor en druk op Backspace net zolang dat het deel weg is. U kunt ook het deel selecteren, begin van het deel de cursor zetten, linker muisknop ingedrukt houden en over het deel gaan wat verwijderd moet worden, dit kleurt dan blauw. Druk op delete toets en weg is de tekst.

sjjoppy
door sjjoppy May 14, 2017 om 15:56
7210 Antwoorden / 3 Vragen

@ gerbera. Het probleempje is dankzij u opgelost en u staat er in het vorige topic hierover gekleurd op ;)

gerbera
door gerbera May 14, 2017 om 16:04
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@sjoppie, dat had ik gelezen. Hier gaat het om het verwijderen van tekst. Vraag staat tusen de regels door dus een beetje rommelig topic;-).

Ik moet, om iets te wissen, nu steeds shift-del-. (punt) gebruiken.
Wat moet ik doen om een letter of tekst te kunnen wissen zonder de shiftknop te moeten gebruiken

boppe1943
door boppe1943 May 14, 2017 om 16:55
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Dank voor de extra info. Ik heb geen probleem met een letter of een stuk tekst verwijderen. Ik selecteer de betreffende tekst en die delete ik dan. Ik wilde alleen van die . af als ik iets wilde wissen of een fout wilde herstellen en dat is dus dankzij u en @sjoppie gelukt.