boppe1943
door boppe1943 Sep 16, 2016 om 16:02
Computers & telefonie

Vraag over limiet virusscanner

Goedemiddag,
Een paar maanden geleden heb ik een Kaspersky virusscanner gekocht die op 5 computers kan worden geïnstalleerd. Ik heb de scanner inmiddels voor 2 laptops gebruikt, maar soms verschijnt er een venstertje van Kaspersky dat ik nu aan de limiet zit. Onlangs had ik problemen met mijn nieuwe laptop waarop de virusscanner was geïnstalleerd. De laptop is door een deskundige teruggebracht naar de fabrieksinstellingen en vervolgens heeft hij de laptop opnieuw geïnstalleerd. I.v.m. mijn verhaal over de behaalde limiet van de Kaspersky virusscanner, heeft hij er ESET Smart Security 9 op gezet. Hij zei dat de scanner voorlopig nog geldig is, maar na het downloaden van een update vandaag vraagt het programma om het nummer van de licentie of stelt voor het product anders te kopen. Verder zie ik de opmerking dat de update van de database met viruskenmerken geëindigd is met een fout. De laptop is nu niet beveiligd. Ik kan de deskundige die de scanner heeft geïnstalleerd niet bereiken. Daarom de vraag:
1. Kan iemand me helpen met het weer op gang krijgen van de ESET;
2. Of zal ik gewoon proberen Kaspersky voor een 3e keer te installeren, ondanks de waarschuwing dat de limiet (van 5) is bereikt (overigens mikt Kaspersky tijdens het installeren een eventueel aanwezige virusscanner eraf!).
Alvast bedankt voor eventuele hulp.

2257 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 16, 2016 om 16:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt Kaspersky ook niet geïnstalleerd op bijv. smartphone en tablet?

Als de versie geschikt is voor 5 p.c.'s dan moet hij ook op 5 p.c.'s kunnen worden gebruikt. Begrijp de waarschuwing niet. Was die man wel betrouwbaar? Misschien heeft hij jouw licentie wel gebruikt voor andere p.c.'s.

Je kan inloggen op je Kaspersky account, dan kun je zien op hoeveel apparaten hij in gebruik is.
https://my.kaspersky.com/?logonContext=sEiO1JiTMMyxJhB0nco8S3ux-iaf1tu3vIg_DTxz8TxGN8KaeP-pcPZ6eY7T7oepaSxS2AWWwwB0-s6hMTXpFcAB-13TCHnZheV5h30DKsPEWohErtHNkGt66FVge99lY81_v1LCVnZcU0vUyiT6vQ2

Hulp vragen kan via http://www.kaspersky.com/nl/homeuser-support .

holstein
door holstein - Sep 16, 2016 om 16:51
922 Antwoorden / 16 Vragen

De toen gebruikte licentie die er door je hulp/monteur weer is afgehaald zou je via je kaspersky account weer kunnen verwijderen, want die is wel geregistreerd als een gebruikte licentie, dus als je die er daar af haalt, kun je hem opnieuw op je comp.zetten zonder dat het een licentie kost.
Hij heeft er waarschijnlijk een proefversie van Eset opgezet, waar je nu niks aan hebt, omdat je wel een Kaspersky licentie hebt, dus die er op.
Hoe je aan de limiet komt terwijl je maar twee hebt gebruikt zal een logische verklaring voor zijn, heb je vaker kaspersky er opgezet en er weer afgehaald enz, zodat hij wel is blijven optellen omdat je ze niet hebt verwijderd?

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2016 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er zal wel een 30-dagen trial versie van Eset geïnstalleerd zijn.
Die krijg je dus niet 'zomaar' weer 'aan de praat'.
Voor het verwijderen:
Je kunt de ESET installatie volledig verwijderen met behulp van de ESET Removal Tool: http://support.eset.nl/kb2289/
En dan Kaspersky installeren. Je ziet dan vanzelf wel of dat lukt.

ph
door philip36 - Sep 16, 2016 om 17:42
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Is ESET niet meer actief?
Als hij wel actief is bent u beveiligd maar krijgt u geen updates meer.
Zou eerst die licentie limiet bij Kaspersky in orde maken voordat u verder iets gaat installeren of verwijderen.

boppe1943
door boppe1943 - Sep 18, 2016 om 11:25
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Dank voor de reacties. Degene die mijn nieuwe laptop terug heeft gezet naar fabrieksinstellingen en een Eset virusscanner erop heeft gezet is onbereikbaar. Ik kan dus niet aan het licentienummer komen of achterhalen of dit een tijdelijk abonnement is. Maar ik heb mijn laptop nodig, dus ik heb die Eset eraf gehaald en geprobeerd of m'n Kaspersky virusscanner toch nog gebruikt kon worden, ondanks het berichtje dat de limiet van 5 was bereikt. En gelukkig, het is gelukt. Ik kan dus weer veilig internetten. M.v.g. Boppe1943.

edrick3
door edrick3 Sep 18, 2016 om 13:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi zo!

marita5
door marita5 - Sep 18, 2016 om 13:17
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Boppe1943 ,

Fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

Ma
door Mat Matheij - Sep 18, 2016 om 18:25
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat Kaspersky een geinstalleerde virusscanner eraf gooit lijkt prematuur. U kunt dat zelf ook via het configuratiescherm maar dan blijven er veelal toch bestanden achter op uw pc. Te verwijderen met een removal tool vaak via internet te downloaden. Eset en G-data blijken echter moeilijk te verwijderen. Wanneer u een versie van Kaspersky heeft aangeschaft voor 5 users op hetzelfde IP adres is dat niet hetzelfde als vijf separate licenties. Advies is om altijd pc's en/of andere devices als telefoon of tablet (android) te installeren op hetzelfde IP adres waarop u uw licentie heeft aangevraagd. Klaarblijkelijk heeft u een trial versie van Eset welke na enig verstrijken van die datum nog moeilijker te verwijderen is.
U kunt Eset dus alleen op gang krijgen door een betaalde versie van het product aan te schaffen.
Edit probleem is inmiddels opgelost antwoord gehandhaafd in algemeen belang.

edrick3
door edrick3 Sep 18, 2016 om 18:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

antwoord gehandhaafd in algemeen belang.
Zitten we echt op te wachten. Lees eerst eens!!!

Ma
door Mat Matheij Sep 18, 2016 om 18:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

Nou even ophouden je geeft zelf een link naar het verwijderen van Eset zoals ik ook aangeef. En het algemeen belang is dan van enige TS en niet enig ander lid van dit forum. Belangenverstrengeling is niet datgene wat hier thuishoort en het trachten te weren van forumleden evenmin.

tijger1
door tijger1 Sep 18, 2016 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het wordt steeds gekker: " het algemeen belang". De Ts zet om 11.25 neer dat het probleem is opgelost. En u komt zeven uur later nog met uw verhaal. Daar is helemaal niemand mee gediend.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 19, 2016 om 12:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

"1. Kan iemand me helpen met het weer op gang krijgen van de ESET" Ja hoor, maar dat is per wet verboden en aangezien ik 'n brave burger ben.. :-)

Cookies
door Cookies Sep 19, 2016 om 12:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoeft ook niet meer. Kaspersky zit er weer op.