el
door elmarojo Dec 7, 2011 om 12:07
Computers & telefonie

Waar gaan al die miljoenen van die boetes heen?

Hai allemaal, ben wel heel erg benieuwd of iemand weet waar al die miljoenen heengaan van de boetes die de telecombedrijven moeten betalen. Want uiteindelijk is het de consument die hiervan de prijs heeft moeten betalen.
Groetjes, ben benieuwd.

4549 15 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Dec 7, 2011 om 12:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Mogelijke optie: Griekenland, Italie e.a. landen waar onze euri naar verscheept worden om de euro in stand te houden.

eva369
door eva369 - Dec 7, 2011 om 12:16
308 Antwoorden / 2 Vragen

naar de schatkist

vladja
door vladja - Dec 7, 2011 om 12:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Die verdwijnen in een van die grote zwarte gaten van de regering wegens hun briljante planning / prestige-objecten / aanschafbeleid etc. zoals onrendabel blijvende hoge snelheidslijn, Betuwelijn (die eindigt in smalspoor over de grens in Duitsland en nooit rendabel wordt), JSF (scheurtjes en kan nog niet eens van de grond komen), mislukte miljoenen kostende automatiseringsprojecten (omdat ze zelf het wiel opnieuw proberen uit te vinden) en zo zijn er nog wel een aantal.

Ondertussen worden de betaalde bedragen doorberekend in de prijs, die de consument moet betalen. Je wordt dus dubbel gepakt. Eerst betaal je teveel wegens prijsafspraken en daarna mag je de boete "goed maken".

Vladja

el
door elmarojo - Dec 7, 2011 om 12:28
39 Antwoorden / 10 Vragen

Hai Eva, welke schatkist? Heel veel armoede, hoezo schatkist? Volgens mij is ie leeg als je ze moet geloven.

zwemmer
door zwemmer - Dec 7, 2011 om 12:37
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Als je wilt weten waar je in hoeverre indirect aan meebetaalt dan kan ik je verzekeren: dat kom je niet te weten. Men is ook niet verpicht om dat te zeggen, 't zou wat worden.

Zwemmer

el
door elmarojo - Dec 7, 2011 om 12:50
39 Antwoorden / 10 Vragen

Nou, het is niks meer dan normaal dat we weten wat we betalen. Is mijn mening.
Maar dit is gewoon geld van de consumenten.

zwemmer
door zwemmer - Dec 7, 2011 om 12:56
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Nou, nou, dat is wel een beetje eenvoudig gezien. Zo ligt het echter zeker niet.

Zwemmer

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2011 om 12:57
16849 Antwoorden / 108 Vragen

hoi elmajoro, waar dat geld naar toe gaat krijgen we niet te horen. Ik kan je wel vertellen waar het naar toe zou moeten gaan, n.l. naar al die mensen die door KPN, Vodafoon en andere Mij.en zijn "opgelicht". Ze weten ook iedere afnemer te vinden die van hun telefoons gebruikt maakt, en ik neem aan dat het voor de OPTA niet zo moeilijk moet zijn om al die mensen ook daadwerkelijk te vinden. Geld terugstorten zou het meest eerlijke zijn. Maar ja, dat is een utopie.

zwemmer
door zwemmer - Dec 7, 2011 om 13:10
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dat akelige woord "opgelicht" wordt maar te pas en te onpas gebruikt. Dat is een eenzijdige interpretatie die weinig ruimte biedt voor het hele krachtenspel erom heen.

Zwemmer

el
door elmarojo - Dec 7, 2011 om 13:28
39 Antwoorden / 10 Vragen

Is het geen oplichting dan????

rj
door rjw - Dec 7, 2011 om 13:32
3280 Antwoorden / 5 Vragen

De netto opbrengst gaat naar de algemene middelen, dus iedereen die zich aan de regels houdt profiteert er van!

freya
door freya - Dec 7, 2011 om 13:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=elmarojo schreef op woensdag 7 dec 2011, 13:28]Is het geen oplichting dan????
Ah, we zijn eindelijk waar we wezen willen......oplichting.......

Freya

zwemmer
door zwemmer - Dec 7, 2011 om 13:35
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dat beschuldigende vanwege een persoonlijk beleving is irritant.Natuurlijk is er lang niet altijd sprake van opichting. Men doet wat nodig is bij een zware marktdruk. Je kunt jezelf in een bepaalde functie nu eenmaal niet in tweeen splitsen.

rj
door rjw - Dec 7, 2011 om 13:36
3280 Antwoorden / 5 Vragen

PS: het is overigens nog helemaal niet duidelijk of ze wel een boete moeten betalen. Daarvoor moeten ze eerst veroordeelt worden, net zoals iedereen. Gelukkig maar zou ik zeggen, want het zou toch raar zijn als achteraf blijkt dat dit onderzoek het gevolg is van een rancuneuze ex-directeur.

vladja
door vladja - Dec 7, 2011 om 13:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=elmarojo schreef op woensdag 7 dec 2011, 13:28]Is het geen oplichting dan????

Nee, oplichting is iets anders dan ergens vrijwillig (je wilt er zelf gebruik van maken, niemand verplicht je ertoe) een hoge prijs voor betalen.

Vladja