ro
door robertkloek Aug 15, 2006 om 20:49
Computers & telefonie

Webhosting /verhuizing

Beste,

Ik ontwerp en beheer momenteel een aantal websites. Een van die websites is ondergebracht bij hostingprovider Morganahosting (Morganait). Nu wil ik dat domein verhuizen naar YourNameWebhosting. Waar ik mijn eigen website ook host en die provider bevalt mij zeer goed.
Nu heb ik zeer lange tijd geleden (meer dan 60 dagen voor het verstrijken van de periode), de provider Morganahosting ingelicht dat ik wilde gaan verhuizen. Ik heb alle formulieren ingevuld en naar YourNameWebhosting gestuurd. Wat blijkt, de gegevens kloppen niet helemaal, want Morgana, heeft bij Registrant de naam van hun bedrijf staan. Dat dit bij Registrar staat kan ik me voorstellen, maar bij Registrant moet toch mijn naam staan? Dit is namelijk bij mijn provider YourNameW. wel het geval. Ik ben daar gewoon de registrant.

Ik heb ze dus een mail gestuurd met de vraag of ze deze gegevens willen wijzigen.
Als antwoord kreeg ik dat ze ``niet akkoord gaan'' met de verhuizing. Want ik was te laat.
Ik ben het hier niet mee eens. Zij hebben niet gereageerd op meerder emails van mij. Ook de telefoon namen ze niet op, ik kreeg een antwoordapparaat waarop ik niet kon inspreken. Het is wel heel typisch dat ze nu ineens wel snel reageren op een email.

Ik heb inmiddels wel de factuur liggen, maar ik was nog niet van plan deze door mijn opdrachtgever te laten betalen. Aangezien ik bang ben weer een jaar vast te zitten aan Morgana, met het risico dat ze niet de gegevens van ``Registrant'' zullen aanpassen aan de gegevens van mijn opdrachtgever, en ik de volgende keer weer geen verhuizing kan door laten gaan. Ik heb ze ook al gevraagd om dit te wijzigen maar ze mailen wel terug, maar geven geen antwoord op die vraag. Slechts alleen dat ik de huidige factuur moet voldoen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

349 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 15, 2006 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allen als U kunt bewijzen dat U tijdig heeft opgezegt mag U wel en niet betalen dus die mails zijn rechtsgeldig, maar of het per

TPG gestuurde is aangekomen is Uw risico, en zonder ontvangstbevestiging is dat lastig, net als telefoons... en inspreken op antwoordapparaat is geen garantie of bewijs...

Het beste was dus achteraf een e mail met ontvangstbevestiging of hun reactie op een eerder gestuurde mail...

anders is het gewoon jammer.

ve
door verwijderd - Aug 19, 2006 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de gehele e-mail correspodentie nog aanwezig is (ik vermoed van wel) dan is al redelijk duidelijk dat dit bedrijf "vertragend" bezig is geweest en derhalve in gebreke is gebleven.

Bij het niet kloppen van informatie van de registrant is een bedrijf (volgens mij) verplicht informatie in te winnen en het e.e.a. in goede banen te leiden. Bij gebreke daarvan dient men met de contactperso(o)(ne)(n) contact op te nemen en niet de zaak te laten berusten instilzwijgen.

Ik zou de factuur nietig laten verklaren (dus: inderdaad Niet betalen) en dit bedrijf in gebreke stellen. Daarnaast zou ik een klacht indienen bij SIDN (.NL) omtrend deze provider zodat de rechten ontnomen worden om dit in de toekomst nog eens te doen.

ve
door verwijderd - Jan 25, 2008 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Wij hebben ook onze site bij Morganait / 123 hosting.

We zitten er al 3 jaar en in maart 2007 de factuur voldaan.

Op 3 december werd er achter weer geld van onze rekening afgeschreven voor de hosting. We hadden nog betaald tot maart 2008 dus het afschrijven was wel erg vroeg. Helaas voor ons hebben we dat pas op 1 jabuari bemerkt (adm. en postadres niet op 1 plaats)

Dus [edit redactie: naam verwijderd] een bericht gestuurd met de vraag waarom zo vroeg geld van onze rekening halen een geen factuur sturen.

Geen antwoordt op deze mail, vervolgens proberen te bellen, faxen maar je krijgt ze niet te pakken. Geld storneren niet mogelijk omdat de tijs was verstreken. Iedere keer (nu 6x ) verzocht om een factuur te sturen maar het blijft bij Morganait - 123 host dood stil.

In mijn laatste mail naar  [edit redactie: naam verwijderd] heb ik hem mede gedeeld dat we maandag aangifte bij de politie gaan doen wegens onrechtmatig geld opnemen van onze bankrekening. Indien ze niet het fatsoen hebben om te reageren op ons verzoek zie ik het als diefstal, oplichting. Ze hebben tot morgen avond de tijd om de factuur op te sturen.

Hou er dus rekening mee dat dit bedrijf niet erg serieus is en de zaak alleen bedonderd. Kijk indien je er ook een hosting hebt lopen de afschrijvingen goed na, we zullen zeker niet de enige zijn waar ze zulke foefjes uithalen.

Ton

ve
door verwijderd - Jan 25, 2008 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eindelijk na 6 weken een reactie van MorganaIT, 123 host.

Mail ontvangen met de factuur maar die klopt natuurlijk niet.

Er staat niet eens een datum op, zo kunnen ze dus facturen blijven sturen.

We hebben de factuur van het afgelopen jaar er bijgepakt en de datum maar zelf aan hun doorgegeven.

Verder meteen de hosting opgezegd per nieuwe vervaldatum.

Dit zullen we ook per aangetekende brief doen, mails lezen ze daar maar heel af en toe.

Vreemd blijft het altijd dat je eerst moet aangeven dat je stappen gaat ondernemen voor ze gaan reageren.

Dus oppassen voor je in zee gaat met MorganaIT, 123 hosting en hoe ze verder nog heten.

Ton