agteuben
door agteuben Jan 8, 2016 om 19:50
Computers & telefonie

Welke laptop rond €400 - 450,-?

Ik gebruik tot mijn volle tevredenheid een desktop computer maar wil er laptop bij hebben (mobiel, vakantie, enz.). Ik zal deze laptop hoofdzakelijk gebruiken om te mailen, Candy Crush en Wordfeud te spelen en om op het internet rond te kijken en te zoeken. Ook zal ik er foto's in opslaan. Welke laptop adviseren jullie mij? Door de vele vergelijkingssites zie ik door de bomen het bos niet meer...
Zelf denk ik aan de Lenovo B50-70 (of G50-80) of aan de Toshiba L50-C-18T. Is dit een goede keuze? Welke adviseren jullie mij? Of moet ik tóch voor een Acer of HP kiezen? Minimale vereisten 4GB / 500GB en ik denk Core i3. Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!

3596 10 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Jan 8, 2016 om 20:26
1561 Antwoorden / 370 Vragen

is toch persoonlijk, ga naar een grote winkel, kies de prijsklasse lees de mogelijkheden en probeer er een paar uit. advies op maat bestaat niet voor een "gezinskastje"  let er wel op dat je een SSD kaart erin hebt  scheelt  de helft van je snelheid. . accu en accuduur. sccs

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2016 om 21:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, stap naar een grote winkel en bekijk e.e.a. eens goed en bijv. ook of het toetsenbord bevalt. Vervolgens prijzen vergelijken en keuzes maken.
Kijk ook of de laptop wifi en bleutooth heeft en of u een cd station belangrijk vindt.
En kijkt of voor software/Windows extra betaald moet worden.
Ik heb in ieder geval al sinds ca 1989 Toshiba's toen je nog uitgelachen werd over een laptop, (en ik had een faux pas tussendoor met een Packard Bell) en ben daar bijzonder tevreden over.
Anderen zullen dat met andere merken hebben.

Cookies
door Cookies - Jan 8, 2016 om 21:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@aurora: iedere laptop heeft wifi en bluetooth. Veel laptops hebben geen dvd station meer, dus als dat belangrijk is, inderdaad even opletten.

Geen idee wat je bedoelt met betalen voor Windows? Windows staat geïnstalleerd op iedere doorsnee laptop. Andere software die er nog op staat betreffen meestal proef versies.

pi
door pieterwolters Jan 9, 2016 om 11:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wie heeft nog een dvd drive nodig? Vroeger had je die nog nodig omdat software zo verspreid werd, maar tegenwoordig wordt alles via downloads geleverd.

Cookies
door Cookies Jan 9, 2016 om 11:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik niet, maar er zijn mensen die nog software op dvd hebben staan. Maar goed, kun je altijd nog een extern dvd station kopen.

Cookies
door Cookies - Jan 8, 2016 om 21:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Toshiba, Lenovo of Acer zouden mijn voorkeur hebben boven HP. Waar zie jij die Toshiba nog te koop dan? En de laagste prijs daarvan lag op 700 euro!

Ik weet niet waar je zit te kijken maar die Lenovo B50 is ook haast nergens meer te koop. Heb je soms een paar maanden geleden deze modellen uitgezocht?

ph
door philip36 - Jan 8, 2016 om 22:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens dit bericht stopt Toshiba met consumenten laptops in Europa.

http://tweakers.net/nieuws/106957/toshiba-stopt-met-consumentenlaptops-in-europa.html

pi
door pieterwolters - Jan 9, 2016 om 11:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je niet beter een tablet nemen als je wilt mailen, spelen en browsen? Alles wat je wilt kan met een tablet en die hebben als voordeel dat ze goedkoper en robuuster zijn.

agteuben
door agteuben - Jan 10, 2016 om 12:17
46 Antwoorden / 13 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Mijn info is inderdaad gebaseerd op informatie van enkele maanden geleden Carola83. Ik zal eens gaan rondkijken in de winkel. De tip om naar een SSD kaart te kijken zal ik meenemen. Het scherm van een tablet is mij te klein PieterWolters....
Ik denk dat ik ga kiezen tussen de Acer en de Lenovo.

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2016 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@teuben: misschien dan een 13 of 14inch wat voor je? Niet te klein, niet te groot.

crewmember
door crewmember - Jan 10, 2016 om 15:48
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb altijd wat tegen acer gehad(Slechte kwaliteit)  maar het laatste jaar zijn ze daar aardig op terug gekomen.  Dit terzamen met de "val"in kwaliteit bij de vroegere beste kwaliteit "standaard" laptops (Lenovo/ASUS) en het feit dat SOny geen laptops meer maark is Acer eigenlijk een best goede optie.

Kijk bijvoorbeeld eens naar deze:
http://tweakers.net/reviews/4277/2/laptop-best-buy-guide-december-2015-basislaptop-acer-aspire-e5-573g-35qt.html
Of de goedkopere variant:
http://tweakers.net/pricewatch/476194/acer-aspire-e5-573-e5-573-32ej.html
De duurdere heeft een stuk hogere resolutie scherm en een videokaart er in, dat is alleen interresant als je er films op wil kijken, fotos op wil bewerken of 3d spellen op wil spelen (candy crush is maar 2d en kunnen ze beiden aan).

Verder zijn MSI en DELL nu zeer goed, maar meestal wel iets duurder.
Als je echt een laptop wilt die heel lang meegaat is een Dell, Lenovo, thinkpad of HP ELITE series de beste optie.  Maar die zijn wel een stuk duurder.