ta
door tarwe15 Jun 7, 2016 om 15:53
Computers & telefonie

Welke proecessor is beter Mediathek of Qoulcom bv snapdragon 410 in smartphone. BVD

Zie boven

4848 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2016 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Beetje googlen doet wonderen:

Tot nu toe, Snapdragon is de duidelijke winnaar hier.

(Bron)

ph
door philip36 - Jun 7, 2016 om 20:18
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Google op    mediatek mt6582m vs snapdragon 410     , op gevonden pagina staat ook een video waar 2 smartphones, eentje met Mediathek en de ander met een snapdragon 410 worden vergeleken. U kunt in browser ook op tabblad video's klikken om meer video's te vinden.

Cookies
door Cookies - Jun 7, 2016 om 20:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je nou eens de smartphones noemt die je op het oog hebt, lijkt mij stukken handiger. En dan niet alleen de naam, maar ook model.

De processor is nl. echt niet het enige onderdeel dat een smartphone goed of minder goed maakt.

Si
door Sije_vdv - Jun 7, 2016 om 23:50
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Het zijn beide matige proccesors.
over het algemeen is Qualcomm beter dan Mediathek. Beide proccesors zijn niet goed bestendig voor toekomst.
Maar als uw wil browsen, zo nu en dan op social media, en vidio s wil kijken zijn beide proccesors opzich voldoende krachtig.
ECHTER als uw wilt gamen, downloaden of andere zware taken doen  zijn beide proccesors ONGESCHIKT

Wilt uw wel zwaardere dingen doen op uw smartphone (zoals gamen). en als uw een beetje met uw budjet zit.
Is het mischien een optie om een oud vlaggenschip van vorig jaar [oud toptoestel] nemen. LG G3 of samsung S5 (bijvoorbeeld)
Hier is veel aandacht aan besteed en zijn erg in prijs gezakt.

Met vriendelijke groet,
Sije

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 8, 2016 om 01:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Denk ook eens out of the box, een Xiaomi mi4 heeft u zo goed als nieuw voor 150 euro. Qualcomm 801 erin met 3GB ram. Retesnel en behoorlijke foto's met beide lenzen. Full HD scherm met hoge dpi waarde en een 3000mha accu.
Xiaomi is in een aantal landen al veel groter als bv Apple of Samsung, topspecificaties voor een redelijke prijs
Diewilik

Ma
door Mat Matheij Jun 8, 2016 om 04:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wilikook. Moet je die via aliexpress bestellen dan want klinkt echt goed.

Cookies
door Cookies Jun 8, 2016 om 09:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@MM: je kan niet zelf even googelen?

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 8, 2016 om 09:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Kijk maar eens op marktplaats, daar staan er een aantal te koop. z.g.a.n.
Diewilik

Si
door Sije_vdv Jun 8, 2016 om 23:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja diewilik, dat klinkt in theorie HEEL goed. maar het is een hele expiditie met bijvoorbeeld bestellen, retourneren en zeker die chinese verkoper overtuigen op je GARANTIE!

Dus: hou je van een gokje wagen en wil je veel moeite doen en VEEL geld besparen kunt uw een chinese smartphone kopen!
MAAR voor 100 euro meer kun je al een oud vlaggenschip kopen.

ma
door malhy2 - Jun 8, 2016 om 02:00
309 Antwoorden / 13 Vragen

Waarom kijk je niet voor een chinese telefoon bv de elephone p9000 voor 200 euro een topper die zich kan meten met elke telefoon die hier te koop is.
Het is inderdaad maar net wat U wilt doen met uw telefoon. Is dit alleen bellen , whatsapp wat mails bekijken en zo nu en dan een filmpje dan zou ik niet te lang zoeken. Wel kan ik aanbevelen een telefoon met minimaal 2GB RAM uit te kiezen en 16GB ROM als minimum aan te houden. Veel chinese telefoons zijn dual sim en hebben een uitbreiding door SD-kaartslot. De prijzen die hier in Europa gevraagd worden voor telefoons die het 2 jaar uithouden vind ik absurd. 600 Euro voor een Iphone instapper of een Samsung ... echt waar hebben we het over.

Ed

Ma
door Mat Matheij Jun 8, 2016 om 04:46
986 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Ed hiervoor moet je bij Apple zijn. Die Iphones komen in China ook voor zeg maar 50€ van de band rollen.
En naar ik begrepen heb vrijwel belastingvrij via een NL brievenbus bij de cliënt terecht. Met een omzet in de buurt van het VS BNP wordt aldaar zeer weinig belasting afgedragen. Aangaande Samsung zou je je kunnen afvragen of dat niet goedkoper kan. Maar de Huawei rage is voorbij en nu weer een nieuwe generatie Chinese copycat of zouden ze dat echt zelf ontwikkelen?

Ma
door Mat Matheij - Jun 8, 2016 om 04:34
986 Antwoorden / 3 Vragen

Allereerst gaat het om de Qualcomm snapdragon ook te vinden in oudere Samsungs als de S5 (quadcore). In het algemeen zeer snelle processoren. Helaas vanaf de S6 vervangen door eigen fabrikaat. Media Tek is hier duidelijk de mindere. De snelheid van een smartphone is net als bij een PC afhankelijk van het RAM geheugen. Daarnaast heeft een (Android) smartphone een minimaal intern geheugen nodig van 16 GB voor het besturingssysteem en essentiële apps.

Ma
door Mat Matheij - Jun 8, 2016 om 04:50
986 Antwoorden / 3 Vragen

@Sjoppie Thans nog wakker klaarblijkelijk.

audb
door audb - Jun 8, 2016 om 15:16
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het gaat niet alleen om de cpu (Processor) maar ook om de grafische processor en welke resolutie de beeldscherm heeft.

Een goedkopere telefoon heeft meestal ook een goedkopere processor aanboord en de scherm is dan ook niet de allerbeste maar als u alleen facebook of whatsapp gebruikt dan heeft u echt geen te dure telefoon nodig.

Maar goed en goedkoop is deze http://nl.hardware.info/product/316567/motorola-moto-g-2015-8gb-white (de zwarte is de zelfde en kost €1.50 meer)
Als u geen ultra HD films wilt bekijken of zeer goede foto`s wilt maken (al zijn ze best wel goed) dan is deze echt een topper en wilt u een andere telefoon? kijk dan eens op de site ze testen daar zonder rekening te houden met fabrikanten en worden ook niet zoals andere vergelijking sites gesponsord door ze en dus 100% onafhankelijk.

Si
door Sije_vdv Jun 8, 2016 om 23:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mmm ja, ik heb wel mijn twijfels over Hardwareinfo tv . Trouwens ze worden zeker wel gesponord. Door onderandere Asus

an
door ano12345 - Jun 9, 2016 om 14:06
9 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste is een merk te pakken die zijn smartphone ook daadwerkelijk update. Dus ondersteuning is ook belangrijk.
Maar ik denk minimaal Qualcomm snapdragon 410, 16GB, RAM 2GB.
Ik ben nu ook op zoek naar een nieuwe budget smartphone tussen deze twee twijfel ik Wileyfox Swift maar dan zit je met Cyanogen 12.1 of de iets duurdere Motorola / Lenovo Moto G 2015 met stock Android.

Ondertussen is er ook een nieuwe Lenovo Moto G 2016 uit maar die vind ik te duur geworden.
Ik ben benieuwd of er een Moto E 2016 nog uitkomt met Qualcomm snapdragon processor.