Welke voorwaarden (en criteria) hanteert Vodafone bij het bepalen van een betalingsregeling?
Mijn moeder heeft momenteel een openstaande saldo van 2 facturen bij Vodafone die door omstandigheden vrij hoog zijn uitgevallen. Het gaat niet om honderden euro’s, maar wel om een hoog bedrag om in 1 keer te betalen. Ze wil daar nu een betalingsregeling voor treffen om het bedrag gespreid te betalen. Het betreft overigens een Bel+Sms+Web abonnement.
Ze heeft het abonnement afgesloten in combinatie met een kado. Dit was een actie van Vodafone. Er was een korting op de abonnementskosten (50% korting op de abonnementssskosten het eerste jaar). En er zat ook een gratis kado bij. Dat maakte het extra aantrekkelijk om het abonnement toendertijd af te sluiten. De kosten (van de 2 openstaande facturen) zijn overigens ontstaan door te bellen en niet door data gebruik.
Weet iemand van jullie (uit ervaring) welke voorwaarden en criteria Vodafone hanteert bij het toekennen van een regeling? Ik ben benieuwd of iemand van jullie recente informatie heeft.
Ik vraag mij het volgende af:
A. Is er een minimum aantal termijnen? En een maximum? Zo ja, hoeveel?
Moet het bedrag bv. binnen 3 maanden worden terugbetaald?
B. Is er minimum bedrag?
C. Zijn er nog andere belangrijke criteria om rekening mee te houden? Zijn er bijvoorbeeld andere zaken waar Vodafone op let bij het bepalen en toekennen van de regeling?
D. Binnen hoeveel dagen moet het 1e termijn betaald worden nadat de regeling is getroffen? Is dat gelijk de zelfde week of is er een ruimer termijn?
E. Is Vodafone makkelijk bij het toekennen van een regeling of zijn ze niet zo flexibel? Doen ze misschien moeilijk? Ik heb gezien dat je als klant kunt bellen als je een betalingsregeling wenst. Ik heb geen idee of dit makkelijk gaat of dat het misschien beter is het schriftelijk te doen.
Ik beb benieuwd naar de antwoorden op de bovenstaande vragen. Als een van jullie al een antwoord op een van de vragen weet zou dat mooi zijn. Als iemand (eventueel uit eigen ervaring) een antwoord op alle vragen weet zou dat fantastisch zijn :-)
Beste zoo,
Heeft u deze vragen al aan Vodafone gesteld? Het lijkt mij dat zij dit het beste kunnen beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
Paul Schaecker
Kan ik een betalingsregeling krijgen?
Dit hangt af van jouw persoonlijke situatie. Bel voor meer informatie 1200 (mobiele telefoon) of 06 54 50 01 00 (vaste lijn), kies de optie 'Betalingen' en een van onze medewerkers helpt je verder.
bron: klik hier
Bedankt voor jullie reactie.
Het gaat juist om die ene zin -> "Dit hangt af van jouw persoonlijke situatie."
Daaruit maak ik op dat er bepaalde voorwaarden (en criteria zijn) die ze hanteren.
Daarom was ik benieuwd naar ervaringen van gebruikers hier.
Maar ik begrijp dat niemand uit ervaring een antwoord op de vragen weet?
Bellen heb ik nog niet gedaan. ga ik uiteraard wel doen nog :-)
De wachttijd was de laatste keer vrij lang.
"E. Is Vodafone makkelijk bij het toekennen van een regeling of zijn ze niet zo flexibel? Doen ze misschien moeilijk? Ik heb gezien dat je als klant kunt bellen als je een betalingsregeling wenst. Ik heb geen idee of dit makkelijk gaat of dat het misschien beter is het schriftelijk te doen.
"
De meeste bedrijfsprocessen zijn tegenwoordig ingericht op klant interactie via call center, email, social media en website. Een brief voegt niet veel toe, behalve dat het een officieelere status heeft. Aangezien het in eerste instantie om informatie gaat, heeft een brief op dit moment dus niet zoveel zin.
........Moet het bedrag bv. binnen 3 maanden worden terugbetaald?......
Weet het niet zeker (nooit mee te maken gehad) maar ik vermoed dat 3 maanden een maximale termijn is. Bovendien moet het aflossingsbedrag wel reëel zijn.
Aan de betalingsregeling dien je je overigens strikt te houden, 1x een dagje te laat en het contract wordt beëindigd, maar dan wel met doorbetaling van abonnementskosten tot einde contractdatum.
Maar zoals al gezegd, de enige die daar een goed antwoord op kan geven, is Vodafone zelf.
Beste zoo,
Zoals tdehond in bovenstaand bericht vermeld en de verwijzing naar onze website hangt dat af van je persoonlijke situatie. Ik raad je daarom aan om contact op te nemen met de klantenservice via 1200 vanaf het mobiele toestel of via 0654500100. Mijn collega's bij de afdeling betalingen zullen je dan verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Rachelle
Vodafone Webcare Nederland
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer