bu
door bulthuis Nov 7, 2012 om 09:37
Computers & telefonie

Wifi

Mijn wifi aansluiting werkt op de computer prima, maar op mijn Galaxy S plus komt regelmatig het probleem voor dat de wifi slechte ontvangst heeft of zelfs helemaal uitvalt en naar G3 gaat. Hoe los ik dit op?

4417 11 Rapporteer

freya
door freya - Nov 7, 2012 om 09:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bulthuis,

Tja, dat kan twee oorzaken hebben. Óf je WiFi routersignaal is wat zwak óf je Galaxy S plus doet het niet zo goed met WiFi.

Kortom, hoe goed doet je Galaxy S plus het op andere WiFi-netwerken en hoe goed werken andere apparaten (laptops/GSM/tablet) op jouw thuisnetwerk.

Als je dat weet, weet je waar je het moet zoeken.

m.vr.gr. Freya

audb
door audb - Nov 7, 2012 om 13:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Dat komt omdat de antenne(s) die in een telefoon zitten een stuk kleiner zijn dan in een laptop.
Ook kan het zijn dat ze net even verkeerd geplaatst zijn in de telefoon waardoor de signaal niet goed op gepikt wordt.
Maar om zeker te zijn dat het aan het toestel ligt kan u het beste bij iemand anders gaan proberen of het zo is.
Hier voor gaat u eerst thuis naar www.speedtest.net en test u het signaal mocht er nog problemen zijn met de verbinding dan kan u het toestel even terug brengen naar de zaak.

f1
door f16 - Nov 7, 2012 om 15:28
16 Antwoorden / 9 Vragen

Hallo Bulthuis,
Ik had dat probleem ook. Heb een draadloze internetverbinding en heb een tijdje geleden een tablet gekocht.
Ik had een zwak signaal,en heb toen een wifi-versterker van Cesco gekocht.
Die plug je gewoon in een stopkontakt in de woonkamer en het resultaat is een prima verbinding.
Niet goedkoop, €75,- maar zeer efficient.
Succes.

freya
door freya - Nov 7, 2012 om 15:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@^:

Ehh....Cisco?

Freya

er
door erikz - Nov 7, 2012 om 15:49
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een Galaxy S Plus (uit 2011) en heb dit probleem niet. Heeft u hetzelfde probleem ook bij andere wifi netwerken? Probeer dit eens uit bij vrienden, bij familie of op uw werk. Mocht het probleem zich daar niet voordoen, dan ligt het waarschijnlijk aan uw draadloze modem/router of de plaatsing daarvan.

bu
door bulthuis - Nov 7, 2012 om 18:23
10 Antwoorden / 3 Vragen

Bij andere netwerken is de ontvangst ook niet erg goed. Het kan zijn dat het dan inderdaad aan de plaats van het modem ligt, maar kan het ook aan het toestel zelf liggen? Het ene toestel schijnt een betere ontvangst te hebben dan het andere. Jullie meedenken stel ik erg op prijs.

f1
door f16 - Nov 7, 2012 om 19:43
16 Antwoorden / 9 Vragen

Ja Freya, is Cisco. Had verkeerd lettertje ingetypt.
Wat betreft de plaats van het modem,die hangt bij mij in de meterkast en dus best wel ver van mijn woonkamer.
Ik had ook een beroerde ontvangst of helemaal niet en sinds ik die wifi versterker heb gaat het prima.
Misschien dat je met de winkelier kunt overeenkomen dat je hem terug mag geven indien het nog niet werkt,maar ik heb er alle vertrouwen in dat het bij jou ook goed werkt.
Succes.

er
door erikz - Nov 8, 2012 om 08:51
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bulthuis schreef op woensdag 7 nov 2012, 18:23]Bij andere netwerken is de ontvangst ook niet erg goed. Het kan zijn dat het dan inderdaad aan de plaats van het modem ligt, maar kan het ook aan het toestel zelf liggen? Het ene toestel schijnt een betere ontvangst te hebben dan het andere. Jullie meedenken stel ik erg op prijs.Gebruikt u een (bescherm)hoesje bij uw telefoon? Het kan namelijk zijn dat hier metaal in verwerkt zit die de antenne stoort.

bu
door bulthuis - Nov 8, 2012 om 09:02
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb inderdaad een hoesje om de telefoon. Het is soepel, maar ik weet dus niet of daar ook "verkeerd" materiaal in zit. De bovenkant is trouwens niet bedekt.

jo
door jorisw - Nov 8, 2012 om 09:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Werkt het wel goed als je dicht bij het wifi access point staat?

tucker
door tucker - Nov 8, 2012 om 09:45
136 Antwoorden / 10 Vragen

Ik had dit probleem ook bij mij thuis, waarschijnlijk vanwege het feit dat er dikke betonmuren zijn tussen woonkamer en plek waar router staat (meterkast). Ik heb een Netgear wifi versterker gekocht, zo'n klein dingetje dat je in het stopcontact plugt en sindsdien is de wifi ontvangst op onze smartphones prima. Als ik het me goed herinner kostte het rond de 50 euro.