ro
door ron530 Jan 26, 2011 om 18:05
Computers & telefonie

Windows live messenger

Hallo experts. Ik ervaar problemen met windows live messenger voor XP, een week of zo geleden kreeg ik bij het aanmelden een update maar die liep niet door sindsdien kon ik niet meer inloggen want de melding bleef maar verschijnen. Wat heb ik gedaan, eerst de oude versie verwijderd en de windows temp map leeggemaakt, cookies en de geschiedenis ook. De web installer begint en geeft de melding geen internet verbinding? die is er wel.

Wie weet wat te doen?

566 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 26, 2011 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ron530,

Al eens systeemherstel geprobeerd?
Neem een vetgedrukte datum toen het nog wel goed werkte.
Kun je altijd weer terugdraaien.
Start - Alle programma's - Bureau-accessoires - Systeemwerkset - Systeemherstel.
Volg de aanwijzingen.

Suc6

ro
door ron530 - Jan 26, 2011 om 18:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hoi Edrick dat heb ik ook gedaan maar de melding blijft terugkomen. Bij msconfig stond messenger nog wel in het opstart menu maar deze ook uitgevinkt. Gaf de webinstaller eerder een win32 fout geeft deze nu dat er geen verbinding met internet is. Moet er wel bij vertellen dat het niet mijn pc betreft maar een minilaptop van een buurvrouw die niet echt handig is, maar voor de lieve vrede probeer ik het toch weer op te lossen.

gsm
door gsm - Jan 26, 2011 om 19:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de Windows firewall gebruikt wordt:

Open het Configuratiescherm van Windows XP en open daar de Windows firewall.
Controleer of de firewall aan staat en zo ja....
Ga naar het tabblad Uitzonderingen en controleer of er regels voor Windows Live Messenger bij staan en of Windows Live Messenger wel aangevinkt is.
Windows Live Messenger aanvinken als dat nog niet zo was.
Installeer hierna de nieuwste Windows Live Messenger.

Verwijder anders de hele regel voor Windows Live Messenger uit de lijst met uitzonderingen voor de firewall of zet de firewall tijdelijk uit.
Installeer hierna de nieuwste Windows Live Messenger.

laaglander
door laaglander - Jan 26, 2011 om 20:17
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo ron530,

Voor XP moet je niet de nieuwste versie van msn gebruiken, die functioneerd niet op XP, die werkt alleen op vista en windows7.

Probeer hem te installeren met een vorige versie.

Waarschijnlijk probeerde het update programma de nieuwste versie erop te zetten, dat lukte niet, maar msn zal dan wel de melding gegeven hebben dat je moest updaten.

succes Laaglander

gsm
door gsm - Jan 26, 2011 om 21:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=laaglander schreef op woensdag 26 jan 2011, 20:17]Hallo ron530,

Voor XP moet je niet de nieuwste versie van msn gebruiken, die functioneerd niet op XP, die werkt alleen op vista en windows7.

Probeer hem te installeren met een vorige versie.

Waarschijnlijk probeerde het update programma de nieuwste versie erop te zetten, dat lukte niet, maar msn zal dan wel de melding gegeven hebben dat je moest updaten.

succes Laaglander
Goede opmerking! Er is echter wel degelijk een nieuwere versie (update) van Windows Live Messenger uitgekomen voor Windows XP.
Je zou toch ook verwachten dat een Vista of Windows 7 versie van Windows Live Messenger helemaal niet aan installeren begint. Het is trouwens alleen maar de WLM-downloader die je download en daarna als setup gebruikt, waardoor de juiste versie in principe automatisch gekozen wordt.

laaglander
door laaglander - Jan 26, 2011 om 21:49
473 Antwoorden / 1 Vragen

@GSM: ja daar heb ik ook even bij stilgestaan waarom die dat zou doen, maar het is het enige wat zo voor de hand ligt(tenminste wat ik kon verzinnen :D )

erik008
door erik008 - Jan 27, 2011 om 00:41
1401 Antwoorden / 25 Vragen

haal de messenger er af en maak je pc eens schoon met zap messenger.

ro
door ron530 - Jan 27, 2011 om 17:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Op de site van Microsoft staat inderdaad als eerste messenger voor windows 7 met een link naar XP die heb ik aangeklikt en dan kun je die downloaden nou ja de web installer dan, tot op heden werkt die nog steeds niet. Buurvrouw is weer aan het klooien geweest en heeft nu een verminkte versie van messenger 7 aan de praat gekregen. Ik wordt er een beetje moe van want de hele configuratie van XP is een rommeltje en ik mag er steeds weer voor opdraaien, maar dat terzijde. Is er een manier om een minilaptop geheel opnieuw te installeren want een cdrom speler zit er niet in. Het betreft een Acer.

gsm
door gsm - Jan 29, 2011 om 22:47
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=ron530 schreef op donderdag 27 jan 2011, 17:52]Op de site van Microsoft staat inderdaad als eerste messenger voor windows 7 met een link naar XP die heb ik aangeklikt en dan kun je die downloaden nou ja de web installer dan, tot op heden werkt die nog steeds niet. Buurvrouw is weer aan het klooien geweest en heeft nu een verminkte versie van messenger 7 aan de praat gekregen. Ik wordt er een beetje moe van want de hele configuratie van XP is een rommeltje en ik mag er steeds weer voor opdraaien, maar dat terzijde. Is er een manier om een minilaptop geheel opnieuw te installeren want een cdrom speler zit er niet in. Het betreft een Acer.

Je kunt eerst nog met CleanUp van PcStress proberen om de boel te repareren. Programma downloaden en op het Bureaublad plaatsen. Uitvoeren en akkoord gaan met...