door wijkjes Apr 6, 2018 om 08:36
Computers & telefonie

Windows register.

Goedemorgen, krijg al tijdje deze melding [bij CCleaner]: uw register is mogelijk zichtbaar voor anderen, schakel netwerktoegang tot het windowsregister uit om te voorkomen dat onbevoegden inzage hebben in uw register. Heb al geprobeerd hoe en wat en waar ik dit moet/kan veranderen, maar kom er niet uit. Vraag dus weer jullie hulp.
Alvast dank voor de reacties!

Groet Tetje

8545 21 Rapporteer

marita567
door marita567 - Apr 6, 2018 om 09:17
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Wijkjes ,

Probeer eens of dit helpt , verwijder Ccleaner met Revo , installeer Ccleaner dan opnieuw .

https://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Als u Ccleaner gedownload heeft , krijgt u een blauwe balk te zien installeren , klik daaronder op aanpassen .
Haal het tweede > derde > en vierde vinkje weg , klik dan op installeren ( dit moet u ook doen bij een nieuwe versie ) .
Na het installeren de standaard instellingen laten staan , niks aan / of uit vinken .

http://www.ccleaner.com/

wi
door wijkjes - Apr 6, 2018 om 09:55
91 Antwoorden / 75 Vragen

Carola 83, ook dat is nog niet opgelost....helaas. Heb wel wat info meer hierover maar weet geen oplossing. Heb wat screenshots gemaakt misschien kun jij mij hierover meer vertellen, snap er geen joota van. Gr. Tetje Krijg het nu niet eens meer voor elkaar om screenshot erbij te doen, max 1200 pixels?!

ma
door maarten heest - Apr 6, 2018 om 10:09
463 Antwoorden / 0 Vragen

Klik eens op 'Opties' in CCleaner. Daar kunt u dan zien welke versie van het programma u heeft. En check dan hier of uw versie een versie is die mogelijk malware bevat. Sowieso is het verstandig, zoals @MARITA567 al aangeeft, een nieuwe (schone) versie van het programma te installeren.

wi
door wijkjes - Apr 6, 2018 om 10:12
91 Antwoorden / 75 Vragen

Toch  nog gelukt..

wi
door wijkjes - Apr 6, 2018 om 10:17
91 Antwoorden / 75 Vragen

Sorry, ben er volgens mij een rommeltje van aan het maken maar hoop dat jullie mij dit niet kwalijk nemen.

Ge
door Genee Apr 7, 2018 om 11:15
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt de vraag over de windows 8.1 updates ook eens stellen aan de faq-man van computeridee.
https://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman

Cookies
door Cookies - Apr 6, 2018 om 10:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@wijkjes: wat Windows update probleem betreft, probeer het eens via deze weg https://support.microsoft.com/nl-nl/help/10164/fix-windows-update-errors

ma
door maarten heest - Apr 6, 2018 om 10:46
463 Antwoorden / 0 Vragen

Multitasking, twee onderwerpen tegelijk...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 6, 2018 om 11:19
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Op zich een merkwaardig iets. Ik benut al jaren ccleaner en ook altijd de laatste versie. Ik heb deze applicatie gisteren nog toegepast.
Ik heb nooit (toit op dit moment) een dergelijke melding gehad en ik vraag mij dus af of ook dit niet 'een of ander phishing iets' is geweest.

ma
door maarten heest Apr 6, 2018 om 13:03
463 Antwoorden / 0 Vragen

Volg de link van mijn reactie eens. Dat kon maar zo eens het probleem zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 6, 2018 om 16:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

CC Cleaner en de register opschoonfunctie zijn een wassen neus naar mijn mening.

CC Cleaner vindt binnen 5 seconden tientallen problemen in iemands register.
Ga je zelf met Regedit iets in je register zoeken dan duurt dat vele maken langer.
Hoe kan CC Cleaner binnen een paar seconden zoveel verschillende zaken vinden?  False positives als je het mij vraagt.

marita567
door marita567 Apr 6, 2018 om 16:48
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@diewilik , ik heb al jaren Ccleaner erop staan geen enkel probleem Als iemand geen verstand heeft van het register kun je er beter vanaf blijven .

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 6, 2018 om 16:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita,  het programma heeft meerdere goed werkende functies  maar een register bestaat uit ontelbare regels en zelfs een hele snelle computer kan dat niet allemaal in 5  a 10 seconden scannen.
Verder is het een prima programma.
En je hebt gelijk als jr niet vakkundig bent blijf dan van het register af :-)

wi
door wijkjes Apr 7, 2018 om 09:46
91 Antwoorden / 75 Vragen

Excuses.....heb grote fout gemaakt. Krijg die melding over register niet bij Ccleaner maar bij Avast. Stom! Teveel met die fouten bezig. Heb wel alles gedaan wat genoemd word, ook over de updates, maar heeft niets geholpen. Zelfs bij opdrachtprompt kom ik niet verder. Laat het even rusten en misschien beter om alles te gaan herstellen. Dank voor het meedenken en nogmaals sorry dat het erg rommelig overkomt.

Groet Tetje

Ge
door Genee - Apr 7, 2018 om 11:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Avast zal in dit geval Ccleaner bedoelen die toegang heeft tot het register.

al
door alh41 - Apr 7, 2018 om 12:03
1 Antwoorden / Vragen

Het is een bekend probleem zoals MS Windows er wel meer heeft. Ook Windows 10 zit vol problemen en lekken. Afserveren en een ander besturingssysteem kiezen is een optie. Apple is een zeer goed maar duur alternatief. Beter is Linux Mint. Kost niets en werkt op bijna dezelfde wijze als Windows 7. Linux heeft ook geen last van virussen. Is stabiel en betrouwbaar. Past op bijna alle Windows computers. Gebruik dit zelf al 10 jaar. Probeer ook elke nieuwe versie Windows maar kom steeds weer met plezier terug op Linux. Een echte aanrader. Meer informatie vindt u op http://tinyurl.com/computertip . Veel succes.

pe
door pebk Apr 10, 2018 om 10:54
583 Antwoorden / 0 Vragen

Linux varianten hebben minder last van virussen. Verder helemaal mee eens.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/VeiligheidInUbuntu

Ubuntu is ook een prima alternatief voor Windows gebruikers. Makkelijk te installeren en goed onderhouden.

ro
door ron503 - Apr 7, 2018 om 15:55
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik snap de toegevoegde waarde van programma's zoals Ccleaner niet want normaliter heb je niets in het Windowsregister te zoeken. In mijn optiek creéren die programma's een soort van foutmeldingen die met de aanschaf van de betaalde versie opgelost kunnen worden. Er wordt handig ingespeelt op de angsten van de gebruiker en bieden een soort van schijnveiligheid die helemaal niet nodig is maar wel geld aan verdient wordt.

dokun
door dokun Apr 9, 2018 om 13:28
152 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft Ccleaner duidelijk nooit gebruikt en roept maar wat!

Ccleaner geeft NOOIT een melding dat je eerst moet betalen om een probleem op te lossen.Als er een probleem gevonden word kun je dat gewoon GRATIS verhelpen!

Het is een zeer handige tool juist voor mensen die weinig verstand van computers hebben en toch hun pc (Cache, cookies e.d.) af en toe willen opschonen, waardoor die weer beduidend sneller werkt...

Als je de standaard instellingen gebruikt kun je ook gemakkelijk je register opschonen van overbodige (niet meer gebruikte) bestanden cq verwijzingen naar bestanden. Die blijven anders altijd achter in het register na verwijderen van software van je pc en maken op den duur je pc trager. Kan absuluut geen kwaad om die te verwijderen. Je moet alleen als "beginner" niet zomaar de standaard instellingen veranderen, maar daar wordt je duidelijk voor gewaarschuwd voor je dat eventueel wilt doen...

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 9, 2018 om 15:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Dokun als je PC veel sneller wordt na het legen van cache  en cookies heb je wel een hele trage PC.
Die bestanden zijn amper van invloed op je snelheid.
Een schoon register en goede de-installatie van bestanden helpen veel. Meer

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 7, 2018 om 16:43
7210 Antwoorden / 3 Vragen
gerbera
door gerbera - Apr 7, 2018 om 16:56
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het is een bekend probleem zoals MS Windows er wel meer heeft. Ook Windows 10 zit vol problemen en lekken.

Dit heeft u dan blijkbaar van horen zeggen als u al 10 jaar met Linux werkt. Veel problemen met Win onstaan door het ondoordacht binnenhalen van allerlei bestanden en programma's. Daar  kan Microsoft niets aan doen. Werk al tientallen jaren met Win, nu ook met 10 en ben nog nooit tegen onoverkomelijke problemen gestuit, ook niet met updates..

wi
door wijkjes - Apr 9, 2018 om 07:41
91 Antwoorden / 75 Vragen

Goedemorgen, schreef laatste keer ook over problemen met updaten van windows 8.1. Had van alles al geprobeerd maar lukt niet. Gisteren vond ik dit op internet. Weet niet zeker of dit ook voor mij zou kunnen gelden. Iemand die dit uit kan leggen misschien?  Is op site van www.security.nl. Groet Tetje.

14:36

ma
door maarten heest - Apr 9, 2018 om 08:36
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, u hebt nu zoveel computerproblemen dat ik u de suggestie doe om er eens iemand bij te halen. En ter plekke met een deskundige de problemen in kaart te brengen en op te lossen.

marita567
door marita567 - Apr 9, 2018 om 09:17
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@wijkjes ,

Dit is n.v.t , u heeft virusscanner Avast , deze plaatst de reigstersleutel zelf .
Ik heb Windows 8.1 + Avast , de problemen die u beschrijft heb ik niet .
Zoals eerder aangegeven zoek hulp , of installeer Windows 8.1 opnieuw .

ph
door phenix65 - Apr 9, 2018 om 14:44
1 Antwoorden / Vragen

Als u opgeeft in welke plaats u woont is er misschien een vrijwilliger die u ter plaatse kan helpen.
In veel plaatsen zijn er inloopspreekuren voor hulp bij problemen met pc/laptop/tablet.

wi
door wijkjes Apr 10, 2018 om 08:05
91 Antwoorden / 75 Vragen

Dank je wel PHENIX65...... Nijmegen.

Fe
door Ferrys1 - Apr 10, 2018 om 14:55
5 Antwoorden / Vragen

Hallo Tetje. Ik denk dat de "remote registry service" op je computer actief is. Dit is alleen nodig als iemand op een andere computer via je netwerk het register moet bekijken of aanpassen. Je kan dit controleren via "run" of üitvoeren"of door zoek loepje (links onder) te gebruiken en "services.msc" in te vullen. je krijgt dan een alfabetische lijst te zien van alle services op je computer. Scroll totdat je "Remote registry" ziet. Helemaal rechts kan je de status van deze service zien, en het startup type. Klik op de "remote registry" regel, je kan nu in het panel dat verschijnt deze service stoppen door "Stop" aan te klikken, en de "startup type" te veranderen naar "Disabled", klik daarna op "apply" (of opslaan?). Nu zou je probleem opgelost zijn.  Succes !

wi
door wijkjes Apr 10, 2018 om 19:55
91 Antwoorden / 75 Vragen

Dank je wel voor jouw reactie, maar dat stond al uit. groet Tetje