la
door ladybug May 27, 2007 om 00:22
Computers & telefonie

WMS Idle

Sinds een kleine week krijg ik elke keer als ik mijn pc afsluit de mededeling WMS Idle. De pc is dit dan aan het aflsuiten. Dit lukt dus niet en vervolgens moet ik zelf op "beeindigen" klikken anders sluit mijn pc niet af.

Weet iemand hoe ik hier vanaf kom? Ik heb zelf al wat op het internet rondgekeken. Het schijnt een messengersysteem van windows te zijn (niet msnmessenger). Ook heb ik van een site een programma gedownload dat dit messengersysteem uit zou moeten zetten, maar dat werkt niet.

Al vast bedankt, Marije

652 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 01:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ladybug,

het ziet ernaar uit dat je iets van het internet opgepikt hebt. Laat je virus scanner eens een scan uitvoeren en daarna hitmanpro (met alleen de adware en spyware aangevinkt, dus geen firewall en virus-scan vinkjes), daarna zou het probleem opgelost moeten zijn.

voor hitmanpro moet je zijn op: www.hitmanpro.nl

succes Laaglander

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 08:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marije,

Ik neem aan dat je onderstaande info van Microsoft hebt gelezen?

Error message when you try to shut down Windows: "End Program-WMS
Idle"

En dat je met dat 'programma' dat je hebt geprobeerd deze Hotfix bedoeld...?

Enterprise.

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

WMS Idle heeft inderdaad met Office te maken.

Ik heb ergens gelezen dat het probleem te maken kan hebben met een update voor het Officepakket.

Vraag aan Marije, heb je een week geleden een update binnengehaald voor het Officepakket van Microsoft?

@Enterprise, ik heb het vermoeden dat Marije ShootTheMessenger geprobeerd heeft.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je Norton gebruikt, probeer dan dit eens.

Schakel de Office plug-in eens uit in je Norton antivirus programma.

Start Norton Anti Virus op ga naar Opties dan in het linker venster
naar Diversen en haal in het rechter venster het vinkje weg bij: Office
invoegtoepassingen inschakelen.

Hier kun je lezen hoe je dit moet doen:
De
Norton AntiVirus plug-in voor Microsoft Office inschakelen of uitschakelen

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 11:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het was inderdaad ShootTheMessenger, maar dat werkte dus niet. En ik heb inderdaad Norton, maar Norton Systemworks. Niet alleen AntiVirus. En hierbij kan ik niet een specifiek vinkje vinden voor Office.

Ik heb laatst wel een update binnengehaald, maar ik weet niet meer of dit voor office was.

Ik heb mijn virusscanner al een keertje extra laten scannen en AdAware, maar die kunnen niets vinden.

In ieder geval al bedankt voor jullie snelle antwoorden.

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marije,

Kun je de plugin ook niet vinden als je onderstaande probeert?

  1. Start NAV. Start eerst Norton SystemWorks (NSW) of Norton Internet
    Security (NIS) en kies vervolgens Norton AntiVirus als NAV onderdeel is
    van NSW of NIS.
  2. Klik op Opties en klik vervolgens op Diverse.
  3. Deactiveer Office-invoegtoepassing inschakelen in de sectie Microsoft Office-documenten beschermen.
  4. Klik op OK en beëindig NAV.

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de Microsoft site staat ook nog een heel verhaal.
http://support.microsoft.com/kb/329820/nl
Office-programma's gebruiken met de invoegtoepassing voor Office van Norton AntiVirus

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar heeft Marije nu die Hotfix geprobeerd...?

Het probleem schijnt zich voor te doen als het bestand idle.dll gewijzigd of beschadigd is.
Als de Hotfix geen oplossing biedt dan is het vervangen van het idle.dll-bestand door een 'schone' versie de meest voor de hand liggende oplossing.

Download de idle.dll door op deze link te klikken.
Het is een zip-bestand dus moet eerst uitgepakt worden.
Daarna kopiëer je het bestand naar de map 'C:\Windows\System32'.
Als je een melding krijgt dat het bestand al bestaat overschrijf het dan.
Sluit vervolgens je PC af en kijk of het probleem zich nog steeds voordoet.

Succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - May 27, 2007 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zowel het vinkje bij NAV en idle.dll gedownload, maar beide helpen niet. Ik rijg nog steeds de melding. Misschien nog een andere optie?

In ieder geval al bedankt voor jullie moeite.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2007 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter informatie, ik heb zojuist een pc helemaal geinstalleerd. Alleen Windows XP en meteen daarna Office 2003. Na het instellen van outlook kwam de melding WMS Idle .....

Op de PC staat verder niets, geen virus scanner, geen anti spyware, geen spam filters.

Als ik Outlook de-installeer is het weg, zet ik het weer terug komt WMS Idle terug.

Het heeft dus niets met andere software te maken.

Alle patches van Microdoft werken ook niet.

Iemand enig idee?

Groet,

AD

ve
door verwijderd - Sep 8, 2009 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

WMS Idle Shut Down Error

Hi, This is for people who have NERO.

Here's what you do to solve this problem.

Click Start--> Programs --> Nero(v7, v7 essentials, v8 ) --> Tools --> Nero Scout.

This opens Nero Scout Options window.
On the left hand column, click Indexing --> Folders.
Then at the bottom click Clear All.
Then click Apply.
At the top left hand corner of the window uncheck the box where it says Unable Nero Scout.
Then click Apply.
Then click OK.

This will solve the WMS Idle not responding which appears everytime when shutting down.