trude
door trude Aug 19, 2015 om 12:44
Computers & telefonie

Word documenten in Windows 10

Ik heb gisteren Windows 10 gedownload en dit ging prima maar bij het opslaan van een Worddocument kreeg ik de boodschap:
U bent niet bemachtigd om deze bestanden op deze lokatie op te slaan.
Neem kontakt op met de beheerder om de juiste machtiging te krijgen.
Ik ben al op zoek geweest via Google en ook op de site van Microsoft maar krijg geen duidelijkheid wat ik moet doen of moet veranderen.

Wie kan mij helpen? (voordat ik alles weer terug ga zetten naar Windows 7)

10270 10 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Aug 19, 2015 om 12:46
1525 Antwoorden / 51 Vragen

In welke locatie probeert Word op te slaan? Kijk eens bij Opslaan als.
Misschien wil je in een beveiligde Windows map opslaan ipv in Mijn Documenten.
Maak anders een nieuwe map aan met de verkenner in C:\ of in D:\ en sla daar je documenten in op.

trude
door trude - Aug 19, 2015 om 12:52
29 Antwoorden / 8 Vragen

Ik wil het document opslaan in de map documenten zoals ik altijd doe, ik heb geen beveiligde mappen dus zou opslaan geen probleem moeten zijn.
Ik kan een nieuwe map aanmaken maar daarmee is het probleem niet opgelost, alle bestaande documenten kan ik dan niet wijzigen of ik moet ze opslaan in de nieuwe map, lijkt mij niet de bedoeling.

zw
door zwaardvis - Aug 19, 2015 om 12:54
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ben je de enige gebruiker of moet je bij het aanzetten van de PC een keuze maken welke gebruiker inlogt.

trude
door trude - Aug 19, 2015 om 12:58
29 Antwoorden / 8 Vragen

ik ben de enige gebruiker

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2015 om 13:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo trude,

Kijk eens hier bij de reactie van AA.

Suc6

trude
door trude - Aug 19, 2015 om 13:23
29 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt Edrick3, het is gelukt!!!!!

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2015 om 13:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@trude,

Mopoi zo!
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2015 om 13:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@trude,

Mooi zo!
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

billieboy
door billieboy - Aug 21, 2015 om 12:59
84 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Trude, hoe is het jou gelukt? Ik kan het antwoord niet vinden op Edricks AA tip. Ben benieuwd.

Cookies
door Cookies - Aug 21, 2015 om 13:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=billieboy schreef op vrijdag 21 aug 2015, 12:59]Hallo Trude, hoe is het jou gelukt? Ik kan het antwoord niet vinden op Edricks AA tip. Ben benieuwd.

Om deze reactie gaat het: Als je op een map of doc het re-muismenu opent, dan:
eigenschappen/beveiliging
Daar moet je de toegang van jou gebruikersnaam zetten op 'volledig beheer' .
Ook belangrijk is de optie 'delen', die zet ik ook maar op positief.
Ik weet niet precies wat gevolgen zijn maar deze acties hebben mijn rechten/toegang wel genormaliseerd.