jg
door jgvgils Oct 17, 2013 om 00:58
Computers & telefonie

Word en links

In een word document staat een internet link, met ctrl enter zou die moeten openen maar nee dat lukt niet, er wordt verwezen naar de systeembeheerder (mijn eigen PC, ben ik zelf??)
Jan

3249 24 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Oct 17, 2013 om 08:05
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Om deze link te activeren moet ctrl worden ingedrukt en met de muisaanwijzer op de link klikken.
Werkt zo in elk geval bij MS2010

Jantje7

jg
door jgvgils - Oct 17, 2013 om 10:53
10 Antwoorden / 3 Vragen

HAllo Jantje, dat staat ook in mijn vraag en dat werkt niet.
dus mijn vraag is hoe schakel ik dat weer in.

jg
door jgvgils - Oct 17, 2013 om 10:53
10 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=jantje7 schreef op donderdag 17 okt 2013, 08:05]Om deze link te activeren moet ctrl worden ingedrukt en met de muisaanwijzer op de link klikken.
Werkt zo in elk geval bij MS2010

Jantje7

HAllo Jantje, dat staat ook in mijn vraag en dat werkt niet.
dus mijn vraag is hoe schakel ik dat weer in.

jantje7
door jantje7 - Oct 17, 2013 om 10:57
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U schrijft in uw vraag dat u ctrl enter gebruikt, niet dat u de muisaanwijzer gebruikt om de link aan te klikken.

Jantje7

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2013 om 11:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jgvangils,

Zoals jantje al aangegeven heeft: Ctrl indrukken en met de muisaanwijzer op de link klikken.

Heeft dit eerder wél gewerkt?
Pas dan eens systeemherstel toe met een datum toen het wel ewrkte.

Gebruik je IE als browser?
Reset IE dan eens:

Sluit alle vensters van Internet Explorer die momenteel zijn geopend.
Start Internet Explorer.

Opmerking Als u Windows 8 gebruikt, start u Internet Explorer voor het bureaublad. Het wijzigen van de instellingen heeft invloed op zowel Internet Explorer als Internet Explorer voor het bureaublad.

Open het menu Extra en tik of klik op Internetopties. Druk op Alt als het menu Extra niet wordt weergegeven.
Tik of klik in het venster Internetopties op het tabblad Geavanceerd.
Tik of klik op Opnieuw instellen. Als u Windows Internet Explorer 6 gebruikt, klikt u op Standaardinstellingen herstellen.
Tik of klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.

Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u ook uw browsegeschiedenis, zoekproviders, webversnellers, startpagina's, traceerbeveiliging en gegevens voor ActiveX-filtering wilt verwijderen.
Wanneer de standaardinstellingen van Internet Explorer zijn hersteld, tikt of klikt u op Sluiten en vervolgens op OK.
Sluit Internet Explorer af en start het programma opnieuw op.

Suc6

jg
door jgvgils - Oct 17, 2013 om 16:19
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Suc6,

Dank voor je uitgebreide antwoord.

Ik heb win 7 en google chrome.
Het gaat om een office Word document waarin een link staat, die niet / nooit open wil gaan omdat verwezen wordt naar beperkte toegang.
Terwijl ik de enige ben die op deze computer werkt, geen inlog, geen namen.

Dus wat is er veranderd, mvgr

En wat moet ik aanpassen opdat het weer werkt, Jan

=edrick3 schreef op donderdag 17 okt 2013, 11:35: Hallo jgvangils,

Zoals jantje al aangegeven heeft: Ctrl indrukken en met de muisaanwijzer op de link klikken.

Heeft dit eerder wél gewerkt?
Pas dan eens systeemherstel toe met een datum toen het wel ewrkte.

Gebruik je IE als browser?
Reset IE dan eens:

Sluit alle vensters van Internet Explorer die momenteel zijn geopend.
Start Internet Explorer.

Opmerking Als u Windows 8 gebruikt, start u Internet Explorer voor het bureaublad. Het wijzigen van de instellingen heeft invloed op zowel Internet Explorer als Internet Explorer voor het bureaublad.

Open het menu Extra en tik of klik op Internetopties. Druk op Alt als het menu Extra niet wordt weergegeven.
Tik of klik in het venster Internetopties op het tabblad Geavanceerd.
Tik of klik op Opnieuw instellen. Als u Windows Internet Explorer 6 gebruikt, klikt u op Standaardinstellingen herstellen.
Tik of klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.

Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u ook uw browsegeschiedenis, zoekproviders, webversnellers, startpagina's, traceerbeveiliging en gegevens voor ActiveX-filtering wilt verwijderen.
Wanneer de standaardinstellingen van Internet Explorer zijn hersteld, tikt of klikt u op Sluiten en vervolgens op OK.
Sluit Internet Explorer af en start het programma opnieuw op.

Suc6

jantje7
door jantje7 - Oct 17, 2013 om 16:27
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Nu begint het te dagen.
Open Word en klik op bestand (Links-boven)
Klik op opties (Bijna links onderaan)
Klik op geavanceerd.
Zet een v-tje bij ctrl + klikken om Hyperlink te activeren
Klik op oke

Jantje7

jg
door jgvgils - Oct 17, 2013 om 16:39
10 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is aangevinkt.
Maar werkt nog niet, geen link naar internet en ook email niet.

Krijg een balk met de teskt.

Deze bewerking is geannuleerd vanwege systeemberkingen.
Er verschijnt wel wanneer ik op de hyperlink ga staan het bericht 'ctrl+ klikken

Wat nu?

Mvgr Jan

=jantje7 schreef op donderdag 17 okt 2013, 16:27: Nu begint het te dagen.
Open Word en klik op bestand (Links-boven)
Klik op opties (Bijna links onderaan)
Klik op geavanceerd.
Zet een v-tje bij ctrl + klikken om Hyperlink te activeren
Klik op oke

Jantje7

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2013 om 17:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jgvgils,

Probleem kan optreden na de-installatie en installatie van Chrome.

Ga eens naar IE en reset IE zoals boven vermeldt.

Kijk dan eens of de link opent.

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2013 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jgvangils,

En probeer anders het volgende eens (bron: MS):

Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ de volgende opdracht in het dialoogvenster Uitvoeren en klik op OK:
regsvr32 urlmon.dll
Herhaal stap 1 voor elk van de volgende opdrachten:

regsvr32 mshtml.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 browseui.dll
regsvr32 msjava.dll

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2013 om 18:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jgvangils,

Ter aanvulling op antwoord van 17.38:

dan wel IE even als standaardbrowser aangeven!

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 17, 2013 om 20:00
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo jgvgils,

u zou ook nog met de rechtermuisknop op de link kunnen klikken en voor openen kiezen.

Vr. gr sjoppie.

jg
door jgvgils - Oct 17, 2013 om 22:17
10 Antwoorden / 3 Vragen

bij nummer twee verschijnt de dllregistersever is niet gevonden.

=edrick3 schreef op donderdag 17 okt 2013, 17:41: @jgvangils,

En probeer anders het volgende eens (bron: MS):

Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ de volgende opdracht in het dialoogvenster Uitvoeren en klik op OK:
regsvr32 urlmon.dll
Herhaal stap 1 voor elk van de volgende opdrachten:

regsvr32 mshtml.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 browseui.dll
regsvr32 msjava.dll

Suc6

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2013 om 22:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Opent de link wel als je die kopieert en bij Google in de adresbalk plakt?

jg
door jgvgils - Oct 17, 2013 om 22:31
10 Antwoorden / 3 Vragen

ja, dat werkt allemaal. zowel voor email als webbrowers.

=aurora1 schreef op donderdag 17 okt 2013, 22:24: Opent de link wel als je die kopieert en bij Google in de adresbalk plakt?

jg
door jgvgils - Oct 17, 2013 om 22:33
10 Antwoorden / 3 Vragen

ja, dat werkt allemaal goed.
Maar ctrl en klikken werkt niet, en is toch wel gemakkelijk.
Wat kan het zijn?
Staat er een server uit?

=aurora1 schreef op donderdag 17 okt 2013, 22:24: Opent de link wel als je die kopieert en bij Google in de adresbalk plakt?

jg
door jgvgils - Oct 17, 2013 om 22:35
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb IE helemaal uitgeschakeld. Zou dat de rede zijn??

=aurora1 schreef op donderdag 17 okt 2013, 22:24: Opent de link wel als je die kopieert en bij Google in de adresbalk plakt?

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2013 om 22:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien moet je in IE de comptabiliteitsmodus aan- of uitzetten?

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2013 om 23:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit (aanklikken) kwam ik ook nog tegen met een Fix It.
Als het eerder wel werkte zou je foutcontrole met repair kunnen laten lopen (duurt meestal wel even en moet je niet onderbreken), misschien wordt daarmee het probleem opgelost.
Anders zou je eventueel FireFox kunnen installeren en als standaardbrowser instellen en zien of het dan wel werkt.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2013 om 10:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jgvgils schreef op donderdag 17 okt 2013, 22:35]Ik heb IE helemaal uitgeschakeld. Zou dat de reden zijn??

Tja .....
Zoals al eerder aangegeven:
Reset IE en stel deze als standaardbrowser in.
Kijk dan eens of de link opent.

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2013 om 10:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

=aurora1 schreef op donderdag 17 okt 2013, 22:24: Opent de link wel als je die kopieert en bij Google in de adresbalk plakt?

Tja, dat lijkt me logisch als het adres tenminste klopt!
Neem dus aan dat je dit ter controle van het adres bedoelt?

Met vr.gr.

jg
door jgvgils - Oct 18, 2013 om 11:12
10 Antwoorden / 3 Vragen

Gevonden, helaas gaf niemand mij een goed antwoord.

via configuratie, naar standaardprogrammas en hier standaardprogr instellen en dan selecteren wat met dit programma geopend mag worden. Alles selcteren.

Iedereen dank voor het meezoeken.

Mvgr Jan

=edrick3 schreef op vrijdag 18 okt 2013, 10:21:
=aurora1 schreef op donderdag 17 okt 2013, 22:24: Opent de link wel als je die kopieert en bij Google in de adresbalk plakt?

Tja, dat lijkt me logisch als het adres tenminste klopt!
Neem dus aan dat je dit ter controle van het adres bedoelt?

Met vr.gr.

ri
door rindok - Oct 18, 2013 om 11:59
4 Antwoorden / 0 Vragen

Of stap eens over op een sturprogramme zonder al die problemen...neem een Apple

edrick3
door edrick3 - Oct 18, 2013 om 13:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jgvangils,

Mooi dat je het gevonden hebt.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.