menno0
door menno0 Mar 30, 2012 om 16:31
Computers & telefonie

Word ontbreekt na herinstallatie

Mijn oudere/langzaam geworden IBM laptop met voorgeprogrammeerde XP Pro heb ik opnieuw laten installeren bij een bedrijf. Hierop stond een Word programma, geen idee welke. Ik mis Word, totale ridel gebruikte ik niet.

Kan ik ergens? de WINDOW codes van laptop invullen en deze ontbrekende "ophalen"? Ik kwam op internet een repairprogram tegen maar durf dat niet aan.

Probeer me te helpen door niet te technisch te antwoorden.

634 14 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 30, 2012 om 17:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Word zit niet bij Windows inbegrepen, deze is dan destijds ook los geïnstalleerd

Als het goed is zul je dan ook ergens een disc mogen hebben waar deze opstaat.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 30, 2012 om 17:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

OpenOffice is ook een goed alternatief, kopen van Word is anno 2012 gelukkig niet meer nodig.

Niet dat we dat voor die tijd wel deden ;-)

Cookies
door Cookies - Mar 30, 2012 om 17:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 17:16]

Niet dat we dat voor die tijd wel deden ;-)

We? Spreek alleen voor/namens jezelf, zou ik zeggen.

gsm
door gsm - Mar 30, 2012 om 17:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 17:16]OpenOffice is ook een goed alternatief, kopen van Word is anno 2012 gelukkig niet meer nodig.

Niet dat we dat voor die tijd wel deden ;-)
Open Office is wel goed, maar is door de ontwikkelaars vervangen door Libre Office. Open Office bestaat dus nog wel maar is nu eigendom van Oracle en wordt lang niet zo goed bijgehouden als Libre Office.
Libre Office is dus het beste gratis alternatief voor Microsoft Office

gsm
door gsm - Mar 30, 2012 om 17:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Correctie: Open Office is intussen al weer verkocht aan Apache Software Foundation, omdat bijna iedereen, die er iets van af weet, al is overgestapt op Libre Office.

gsm
door gsm - Mar 30, 2012 om 23:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Word werd vroeger wel meegeleverd met het Microsoft Works pakket.
Kijk dus of je ergens een Works CD van Microsoft hebt en installeer Word van deze CD.

Een heel goed (eigenlijk ook beter) en gratis alternatief is Libre Office. Word heet dan anders, namelijk: Writer. Dit programma is meer bij de tijd.
Verder moet je bij Libre Office even instellen (indien gewenst) om tekstbestanden op te slaan als Office 2003 DOC bestanden.
Dat kan in Libre Office via het menu Extra, Opties, Opslaan als.

Download ook het Help bestand

gsm
door gsm - Mar 30, 2012 om 23:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@menno0
Veel succes met Libre Office!

dobby
door dobby - Mar 31, 2012 om 16:40
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 17:12]Word werd vroeger wel meegeleverd met het Microsoft Works pakket.
Kijk dus of je ergens een Works CD van Microsoft hebt en installeer Word van deze CD.

Een heel goed (eigenlijk ook beter) en gratis alternatief is Libre Office. Word heet dan anders, namelijk: Writer. sorry - even OT: Wow.. eindelijk eens iemand die nadenkt met advies, die met de enduser meedenkt.. en dus LibreOffice ipv OOo aanraadt.. vele endusers (en their support achterban) zullen je dankbaar zijn)..

Ok - toch ook maar even een OOTC: Hm.. "oudere" en "IBM" in *1* zin .. is toch al wel _ruimschoots_ enige tijd geleden dat e.e.a. nog onder de noemer IBM gemarket werd *grin*.. maar idd.. ze waren degelijk... en als het werkt? dan alles ok..

Idd.. vooralsnog eerst zoeken naar een Works licentie (erm.. zo uit mijn hoofd *voor* versie 9.0 ofzo? (dus max 8.0 met de free 8.5 update)? toen is het erm.. hoe zeg je dat.. "aangepast"? "new en verbeterd"? - zeg maar gestript).. Maar goed - qua interchangeability is een LibreOffice versie minstens evengoed.. Als je alleen maar Word gebruikte, en dan niet met hele deep VBA code enzo.. gewoon de al eerder gegeven adviezen volgen, en LibreOffice downloaden..

dobby
door dobby - Mar 31, 2012 om 16:48
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 17:16]...kopen van Word is anno 2012 gelukkig niet meer nodig.

Niet dat we dat voor die tijd wel deden ;-)O? LOL.. maar goed - ik heb dan ook nooit durven beweren dat ik statistisch representatief was *smirk* ... (en ja, heb de boel qua Microsoft redelijk compleet sinds Windows 1.03a (of zelfs 1.02 onderhands, maar nooit de licentie overgezet)) :P Maar goed - dit voegt niet echt veel toe, sorry.. ben in een lastige bui :P

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 3, 2012 om 14:03
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gsm schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 17:43]Correctie: Open Office is intussen al weer verkocht aan Apache Software Foundation, omdat bijna iedereen, die er iets van af weet, al is overgestapt op Libre Office. Bedankt voor de info, ga het hier ook installeren. Had er nog niets van vernomen en ben er heel benieuwd naar.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 3, 2012 om 14:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=dobby schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 16:48]O? LOL.. maar goed - ik heb dan ook nooit durven beweren dat ik statistisch representatief was *smirk lol

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 17:37]We? Spreek alleen voor/namens jezelf, zou ik zeggen.

Wees blij dat jij in de luxe positie zit die wel al zijn software kan betalen. Ik zou hier jaarlijks ongeveer 3 á 4k euro kwijt zijn om het up-to-date te houden, laat staan de aanschafprijs..
En het kiezen tussen dagelijks 3x degusteren of software kopen is niet zo moeilijk

Overigens volgens Microsoft heb ik een legale versie van Windows, die zullen het toch wel het beste weten? ;-)

jo
door jorisw - Apr 3, 2012 om 14:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 17:16]OpenOffice is ook een goed alternatief, kopen van Word is anno 2012 gelukkig niet meer nodig.

Ik zou OpenOffice (en nieuwe Word versies) liever niet op oudere/langzamere laptops draaien... Het werkt wel maar is traag als dikke s*****.

menno0
door menno0 - Apr 3, 2012 om 15:57
236 Antwoorden / 42 Vragen

[quote=jorisw schreef op dinsdag 3 apr 2012, 14:50][quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 17:16]OpenOffice is ook een goed alternatief, kopen van Word is anno 2012 gelukkig niet meer nodig.

Ik zou OpenOffice (en nieuwe Word versies) liever niet op oudere/langzamere laptops draaien... Het werkt wel maar is traag als dikke s*****.

Weet U wat U schrjft? Bij Uw advies eindig ik zoals ik begon: zonder iets.

Jazeker, ik kocht een studenten Word versie, maar hiervan heb ik 3x gebruikt omdat er meerdere laptops/dektops in gebruik zijn, respectievelijk opnieuw zijn geinstalleerd.
En ja, hoe er ook wordt gediscussieerd: de voorgeprogammeerde IBM werd geleverd met Word. Misschien was de prijs er ook naar....

Het antwoord van GSM werk perfect. Ik kan dit van harte aanbevelen.

Ik betaal keurig mijn installaties, ben erg teveden over het bedrijf (Yorcom) waar ik koop of laat installeren, maar ben ook dankbaar voor de vele free downloads.

discussie gesloten.

dobby
door dobby - Apr 3, 2012 om 22:17
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 3 apr 2012, 14:10]Wees blij dat jij in de luxe positie zit die wel al zijn software kan betalen. Ik zou hier jaarlijks ongeveer 3 á 4k euro kwijt zijn om het up-to-date te houden, laat staan de aanschafprijs..
En het kiezen tussen dagelijks 3x degusteren of software kopen is niet zo moeilijk

Overigens volgens Microsoft heb ik een legale versie van Windows, die zullen het toch wel het beste weten? ;-)Hm.. komt inderdaad voor dat het kiezen is.. en aangezien een computer vaak periodiek/minder vaak is (afhankelijk van licentie type), en eten toch veel regelmatiger is (nou ja - vaker), komt (nou ja - gelukkig *kwam*) het toch wel voor dat inderdaad het eten de klos was...

PCs zijn voor mij gewoon belangrijk.. en dat heeft dus consequenties.. waarom zou iemand wel *veel* geld aan de nieuwste PC enzo uitgeven, en dan die paar honderd euro voor software dan niet? Zonder die software doet een PC echt niet veel...

Maar - misschien scheelt het dat ik tijden mijn levensonderhoud puur met software verdiend heb..

Maar misschien is dit voor the OP niet zo relevant meer.. (komt wel vaker voor dat ik afdwaal)

Laatste comment ga ik maar niet op in.. juridische en morele zaken zijn "lastig" en persoonlijk.. - dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken..