u.
door u.s. Oct 27, 2016 om 12:22
Computers & telefonie

Zakelijk mobiel abonnement overzetten

Beste lezer,

Er is sinds kort een wijziging geweest in de Wet m.b.t. zakelijk mobiele abonnementen.
Tot voorheen zat je gewoon vast aan je contractsduur, stilzwijgend verlengt of niet, nu is dat volgens verschillende artikelen niet meer het geval.
brandsadvocaten wetswijziging zakelijke-mobiele-telefoonabonnementen

Nu heb ik mijn baan opezegd bij mijn vorige werkgever en die vind het geen probleem als ik mijn nummer en of contract wil overnemen.
Mijn contract is echter recentelijk weer met stilzwijgen verlengd tot en met 19-9-2018 bij Intercity Zakelijk (KPN).
Ik heb ze gewezen op de wijziging maar zij zeggen dat het bij mij niet van toepassing is.
Ik mag mijn zakelijke abonnement wel omzetten naar een privé abonnement waarbij ik ook de contractsduur moet overnemen tot 19-9-2018.
Wat ik persoonlijk absurd vind,  bij een andere provider (Vodafone) hebben ze voor hetzelfde geld een veel betere deal.

Nu heb ik gevraagd of ze dat niet konden rechttrekken (Intercity Zakelijk) zodat ik niet hoef over te stappen, dit weigeren ze echter.
Ik heb twee opties gekregen en alleen daaruit kan ik kiezen als ik van zakelijk naar privé wil gaan bij hun, wat dus niet voordelig is voor mij.

Zij geven als reden op dat dit geldt voor aansluitingen die uit contract zijn bij hun huidige provider, maar in verschillende artikelen wordt het tegendeel bewezen van hun opgave van reden.

Hun reactie:

Hartelijk dank voor uw reactie,

Wij zijn op de hoogte van deze nieuwe business regel, echter dit geldt voor aansluitingen die uit contract zijn bij hun huidige provider.
Het nummer van mw U.S. is meegenomen in de verlenging en kan pas na de einddatum van het contract worden overgenomen.

mw kan wel eventueel haar nummer tot einddatum overnemen op een prive contract, ik stuur informatie hierover in bijlage, op deze manier betaald zij tot einde contractdatum haar abonnementskosten rechtstreeks aan Intercity en kan zij op einddatum haar nummer meenemen naar haar nieuwe provider.

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben dan verneem ik dat uiteraard graag.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Support Executive
Intercity Technology

De wetgeving geldt met terugwerkende kracht sinds oktober 2016.
Met inachtneming van de min. 1 maand opzegtermijn, waaarom mag ik dan niet een andere mobiele provider het nummer laten overnemen?

Ik hoop dat iemand hiermee kan helpen.

Groeten,

U.S.

1876 3 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2016 om 12:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ik neem aan dat dat abonnement op naam van uw werkgever staat. Dus de provider heeft mijns inziens niets met u van doen.

u.
door u.s. Oct 27, 2016 om 12:39
Antwoorden / 1 Vragen

hmm wellicht een goed punt, maar mijn ex-werkgever kan het dan toch gewoon opzeggen en ik mag het van hun gewoon overnemen.

Cookies
door Cookies Oct 27, 2016 om 12:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, jij mag het gewoon overnemen, maar dan wel tot einde contractdatum.

Cookies
door Cookies - Oct 27, 2016 om 12:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je mag het contract overnemen. Het contract loopt tot september 2018. Aan jou de keuze: of een ander 06 nummer of 2 jaar vast aan KPN. Zo'n probleem is het toch niet om je contacten even het nieuwe 06 nr. door te geven?

u.
door u.s. Oct 27, 2016 om 12:42
Antwoorden / 1 Vragen

Ja inderdaad ik mag het overnemen maar het is niet voordelig voor mij, als ik het nummer wel van mijn ex- werkgever mag behouden waarom niet? Het is absoluut wel veel werk om aan mijn contacten een nieuw 06nr door te geven anders had ik de vraag niet gesteld.

Daarnaast wil ik gewoon weten of hun reden van opgaaf klopt:

Zij geven als reden op dat dit geldt voor aansluitingen die uit contract zijn bij hun huidige provider, maar in verschillende artikelen wordt het tegendeel bewezen van hun opgave van reden.

Wij zijn op de hoogte van deze nieuwe business regel, echter dit geldt voor aansluitingen die uit contract zijn bij hun huidige provider.
Het nummer van mw U.S. is meegenomen in de verlenging en kan pas na de einddatum van het contract worden overgenomen.

tijger1
door tijger1 - Oct 27, 2016 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hier spelen twee verschillende zaken. Verkorting van de contractstermijn en overname van een nummer. Als uw werkgever dat nummer prive gaat gebruiken, zal de contractstermijn wellicht verkort kunnen worden.

En uw prive relaties een nieuw nummer doorgeven moet toch geen probleem zijn? En twee jaar het oude contract aanhouden met hetzelfde nummer ook niet. Dus kiezen of kabelen.