br
door brixsel Sep 17, 2010 om 13:49
Computers & telefonie

Zeer traag na aanklikken van link.

Bestaande Gateway 500 bouwjaar 1999 met Windows 98SE is recentelijk omgebouwd in/tot XP met wat HP onderdelen en uitgebreid geheugen tot 512 Mb (virtueel 1024 Mb).
Oorspronkelijk geheugen was 15 Gb, nu beschikbaar 22 Gb, totaal 37 Gb.
Het geheel werkt redelijk,alleen na aanklikken van een link ergens in een mail of iets van het internet (bijvoorbeeld het aanklikken van "stel een vraag") dan kun je rustig een kop koffie gaan nuttigen.
Ik heb het idee dat er een aantal omwegen worden doorlopen voor dat de bewuste/gezochte link is geopend.
Kortere weg mogelijk??
Rechtse nummerieke toetsen laten vaak afweten; num lock maakt niets uit.

611 6 Rapporteer

pino123
door pino123 - Sep 17, 2010 om 14:11
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Tja het blijft een wat ouder bakbeestje. De hedendaagse software vraagt wel wat van een oudere computer (geheugen en processor). 512 mb aan geheugen is aan de lage kant. Verder neem ik aan dat de uitbreiding GB's gaan over de vaste schijf? Dan kan het idd allemaal wat langer duren.

pino123
door pino123 - Sep 17, 2010 om 14:12
2763 Antwoorden / 14 Vragen

En dan nog maar niet te praten over alle updates etc van windows xp.

freya
door freya - Sep 17, 2010 om 14:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo brixsel,

Tja, je kunt er wel een nieuwere Windowsversie op zetten en het geheugen uitbreiden, maar het blijft natuurlijk wel 'oude hardware'. Dus 'traag' zal het ongetwijfeld zijn. Ik kan mij nog herinneren dat bij de overstap van Windows98 naar XP toch wel veel mensen klaagden over een 'behoorlijk' snelheidsverlies, maar misschien dat er toch hardwarematig iets niet lekker loopt.

Ik zou om te beginnen de computer zo 'kaal' mogelijk maken. Dus, moederbord, processor, geheugen, eventueel de videokaart, harde schijf, toetsenbord en muis. eerst eens kijken of dat 'vlot' wil draaien. Daarna stap voor stap uitbreiden.

m.vr.gr. Freya

erik008
door erik008 - Sep 17, 2010 om 15:21
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Zit de netwerkkaart wel in het goede slot?
Die oude computers zijn heel gevoelig voor IRQ problemen.
Kijk goed in de manual van het moederbord.

akkefiet
door akkefiet - Sep 17, 2010 om 18:00
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Probeer ook eens met een andere browser.
Bijvoorbeeld [url=http://www.mozilla.com/nl/]Firefox[/url

vrgr. AF

akkefiet
door akkefiet - Sep 17, 2010 om 18:05
1075 Antwoorden / 10 Vragen

firefox
even testen of de link nu naar behoren is...