ho
door hotchocolat Jun 3, 2011 om 12:27
Computers & telefonie

Ziggo

Eind 2008 hebben we schriftelijk opgezegd ivm emigratie.
Helaas bleef Ziggo ondanks de opzegging geld van onze rekeningen afboeken.
Steeds hebben we netjes gebeld (met ons mobiel naar een 0900nr) om het op een goede manier op te lossen.

Uiteindelijk heb ik de rekening voor Ziggo laten blokkeren en al het te veel betaalde geld terug laten storten.
Omdat de kosten met de telefoon zo hoog opliepen hebben we 2x een mail naar Ziggo verstuurd, 2x hebben we een verontschuldiging gehad. Daarna hebben we niets meer vernomen.
Vorige week, ruim 2 jaar later kregen we een brief van een incasso bureau met de achterstallige betalingen en de daarbij behorende extra kosten.

Zojuist heb ik Ziggo gebeld via hun normale nr (kan geen 0900 nr bellen vanuit het buitenland) en ben ik doorverbonden met de klachtenafhandeling.
Onze brief deze week hebben ze niet gehad, dossiers zijn niet meer bij Ziggo. Ze hebben alles uit handen gegeven aan het incasso bureau en kunnen ons dus ook niet meer verder helpen.

Wat moeten we hier mee en hoe komen we nu echt van Ziggo af?

1303 8 Rapporteer

jaapje_1
door jaapje_1 - Jun 3, 2011 om 12:32
315 Antwoorden / 0 Vragen

reageer schriftelijk naar het incassoburea dat er geen rechtsgrond bestaat voor de vordering daar de overeenkomst reeds beƫindigd was. Het incassoburau zal het dan zelf verder moeten uitzoeken.

ho
door hotchocolat - Jun 10, 2011 om 22:34
6 Antwoorden / 2 Vragen

Vandaag weer een brief gehad met de boodschap om te betalen.
Dagtekening 6 juni en betalen 7 dagen na dagtekening.

Maar weer opgebeld hoe het allemaal zit.
Onze laatste mail hebben ze nog niet eens in behandeling genomen.

Contact gaat nu alleen nog maar schriftelijk of via de mail ivm bewijzen.

Wat moeten we doen om het incassobureau onze mails in behandeling te laten nemen en zo voorgoed van Ziggo af te zijn?

gijsvogel
door gijsvogel - Jun 11, 2011 om 02:00
230 Antwoorden / 0 Vragen

ziggo webcare is ingeseind....bij deze

ff afwachten dus of zij iets voor je kunnen doen....

nb
door nbw - Jun 11, 2011 om 02:52
521 Antwoorden / 24 Vragen

Het probleem is niet alleen bij Ziggo. Ze doen allemaal hetzelfde.Namelijk het inhuren van callcentra en incassofirma's . En je kunt ze wezenloos bellen/mailen of brieven sturen niets helpt. En webvogel Gijs geloof me webcare lost het ook niet op.

Het probleem is eigenlijk heel simpel. Als je een jouw ogen een incasso laat terugboeken omdat ze niet handelen naar ellenlange uitleg heb je een interne code te pakken en dan mag het callcentra je niet helpen anders aan de lijn houden voor eigen inkomen..Eerst betalen met deurwaarderdreiging .En tegelijkertijd gaat je tv op zwart,kun je niet meer internetten en via kabel bellen.

En het maakt helemaal niet uit hoe terecht de klacht ook is. Heb een vrouw van 70 meegemaakt en nog nooit een rekening te laat betaald totdat ze Ziggo koos en het geleverde niet klopte met het bestelde. 2 jaar callcentra en incassobedrijven later met aangifte en gratis rechtshulp is wat absoluut niet kon ineens mogelijk geworden met excuses en schadevergoeding. Echter ze moest een mobiel kopen nog te kunnen bellen. Acteraf bleek dat ze een A4 code had .Ernstige wanbetaler .Hoe en waarom niemand weet het.Deze mevrouw was allang blij dat het opgelost is.

Het gekke is dat internetadressen van de bedenkers van Ziggo nergens te vinden zijn voor het publiek. De bestuurders,de managers,hun juristen,ondersteunend personeel zijn niet te bereiken. Duidt op desinteresse en minachting.lang leve uitbesteding en excuses voor die enkele gast die advocaten inschakeld.

Nog erger is dat klagen niet helpt. Stel voor clusterbommen opnieuw toe te staan.

tdehond
door tdehond - Jun 11, 2011 om 07:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Heeft u nog ergens een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst liggen?

Een copie van deze brief of een copie van de brief waarin u opgezegd heeft in combinatie met verzendbewijs en destijds handtekening retourkaart leveren bewijs van opzegging.

ho
door hotchocolat - Jun 14, 2011 om 11:29
6 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb twee e- mail van Ziggo, De onderstaande is er 1 van.

Geachte heer/mevrouw ,

Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC1788 - Klacht - Internet - Opzegging".

U geeft aan in uw E-mail dat u al in december 2008 heeft opgezegd bij Ziggo en dat klopt ook.

Het spijt ons dat er nog steeds bedragen van uw rekening worden afgehouden , tevens kan ik zien dat verschillende credit nota's zijn aangemaakt.

Het betreft een order die maar niet verwerkt kan worden, ik heb het dan ook vandaag voor u doorgezet en hoop op een spoedige en snelle verwerking.

Mochten er nog bedragen openstaan dan zullen ook deze worden gecrediteerd.

Nogmaals onze excusses voor het ongemak

Het verzendbewijs is er ook nog. We hebben contact opgenomen met Ziggo maar die hebben al onze spullen uit handen gegeven naar het incassobureau en kunnen daarom niets meer voor ons doen.

Twee jaar hebben we niets van ze gehoord en nu krijgen we ineens te maken met een incassobureau.

ziggo_alex
door ziggo_alex - Jun 14, 2011 om 12:49
33 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo hotchocolat,

Zouden wij uw klantgegevens mogen hebben dan gaan we toch proberen te kijken of wij er samen met u uit kunnen komen. U kunt het bewijs dat u nog heeft van de opzegging in een mail willen sturen naar het volgende webadres:

ziggowebteam_helpt@ziggo.nl

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex

ho
door hotchocolat - Jun 14, 2011 om 21:13
6 Antwoorden / 2 Vragen

De mail is verstuurd, Ik hoop op een goede en snelle afloop.