si
door sid010 May 16, 2017 om 21:28
Computers & telefonie

Ziggo afkoop resterende abonnnementstermijnen

Heb sinds augustus 2009 UPC en dit is na de overname Ziggo geworden. Nu ben ik in april overgestapt naar KPN, dat ging helemaal super. Niks aan de hand. Tot dat ik vandaag een factuur krijg met 'Afkoop resterende abonnementstermijnen':

Afkoop resterende abonnementstermijnen bellen 131,19 euro
Afkoop resterende abonnementstermijnen internet 236,72 euro
Afkoop resterende abonnementstermijnen Digitale TV 62,75 euro

Totaal 432,12 euro

Mijn vraag kunnen ze dit eisen op zo'n oud contract? Altijd stil zwijgend verlengd. Kan ik dit aanvechten? Iemand hier ervaring mee?

15012 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 16, 2017 om 21:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen
10

Stilzwijgende verleng is één maand opzegtermijn. Toch niet een of ander nieuw contract aangegaan door te switchen van pakket of een 'gratis' apparaat te accepteren?

Topantwoord

ne
door neodutchio - May 16, 2017 om 21:38
5157 Antwoorden / 12 Vragen
11

U kunt online inzien wanneer uw abonnement is ingegaan. Schijnbaar heeft u een nieuw pakket afgesloten, of een aanpassing gedaan bij Ziggo.

Topantwoord

fa
door familyman - May 16, 2017 om 21:44
888 Antwoorden / 1 Vragen
11

Ergens klopt er iets niet. Afkoopsommen zijn alleen van toepassing als je je contract vroegtijdig stopt. Heeft u recentelijk uw contract gewijzigd en daardoor een nieuw abo genomen? Dit denk ik als eerste.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - May 16, 2017 om 21:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen
10

Stel je vraag eens aan de community van Ziggo https://community.ziggo.nl

Topantwoord

Cookies
door Cookies - May 16, 2017 om 21:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen
10

Net als de anderen vermoed ik dat je iets gewijzigd hebt in je abonnement, waardoor je weer een abonnement van 2 jaar had. Gratis tablet? Upgrade of downgrade van je pakket?

re
door red1 - May 17, 2017 om 12:07
329 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja, dat ZIIGO he ?? als je langer dan 2 jaar bij UPC bent geweest , kan je per maand opzeggen !

dokun
door dokun May 17, 2017 om 13:11
152 Antwoorden / 0 Vragen

Onzin!  UPC bestaat niet meer!

Opzeggen per maand kan alleen als je niet een "nieuw" contract hebt afgesloten.

Topantwoord

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - May 17, 2017 om 12:09
78 Antwoorden / 0 Vragen
11

Hoi SID010,

Jouw verhaal is alleen mogelijk wanneer je in een jaarcontract zit. In jouw geval zou je afgelopen jaar dus gebruik moeten hebben gemaakt van een actie waardoor je abonnement gekoppeld werd aan een jaarcontract. Je kan ons hier geen privébericht sturen, maar als je via Twitter (www.twitter.com/ZiggoWebcare) of Facebook (http://bit.ly/FBziggo) een privébericht stuurt met jouw klantnummer, adres en een verwijziging naar dit topic, dan zoeken we het voor je uit!

Groet,
Ben - Ziggo Webcare

Topantwoord

de
door deon - May 17, 2017 om 12:13
12 Antwoorden / 1 Vragen
10

Gewoon bellen met de helpdesk. Foute facturen komen regelmatig voor bij Ziggo.

Gisteren kreeg ik een factuur met € 99,- teveel. Sorry, foutje, wordt teruggestort. Is al vaker voorgekomen.

ne
door neodutchio May 17, 2017 om 13:05
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Dat u een keer een foutieve factuur gekregen heeft betekend automatisch dat het regelmatig voor komt?

simon55
door simon55 May 17, 2017 om 18:00
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En wordt NIET terug gestort maar verrekend met toekomstige factuur

Po
door Pontiac May 19, 2017 om 11:35
131 Antwoorden / 5 Vragen

Is al vaker voorgekomen is eigelijk al een reden om je twijfels bij Ziggo te plaatsen , niet toch?

Topantwoord

ho
door honda98 - May 17, 2017 om 12:32
103 Antwoorden / 1 Vragen
10

even naar ziggo bellen. ik zit ook op de ziggo community maar dat is een klanten help community
dat gaat alleen om vragen over storingen en problemen met apperatuur.
voor dit moet je toch met ziggo zelf af handelen.

Cookies
door Cookies May 17, 2017 om 12:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bepaalde issues kunnen door enkele leden worden doorgezet naar webcare.

Cookies
door Cookies - May 17, 2017 om 12:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Nee hoor, lang niet altijd. Lees de andere reacties.

DOOR RED1 - 17 MEI 2017 OM 12:07 
144 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN
0

Ja, dat ZIIGO he ?? als je langer dan 2 jaar bij UPC bent geweest , kan je per maand opzeggen !

Topantwoord

PvBaak48
door PvBaak48 - May 17, 2017 om 13:23
65 Antwoorden / 1 Vragen
10

Heb dit ook in april gedaan en had allinone wat je maandelijks kunt opzeggen.
Had geen speciaal actie abonnement.
Normaal wordt dan door KPN je contract bij Ziggo stopgezet een maand na aanmelding.
Moest ook maar 15€ betalen vanwege 1/3 maand abo.
Dus hier is echt veel meer aan de hand en je had dus allang kunnen controleren wanneer je contract bij Ziggo afliep.
Ga dat eerst maar eens na en als daar iets aan de kant van Ziggo iets niet klopt ga dan pas schreeuwen

Topantwoord

ma
door marsgoddess - May 17, 2017 om 15:10
16 Antwoorden / Vragen
10

als het contract stilzwijgend verlengd is, heb je bij mijn weten 1 maand opzegtermijn
en niet meer per jaar
ookal zal Ziggo beweren dat dit wel zo is. 
kijk even op 
https://www.consuwijzer.nl/thema/abonnement-contract-opzeggen-en-stilzwijgende-verlenging
Volgens consuwijzer is deze eindafrekening inderdaad niet terecht. 
NB schrijf dus een brief aan ziggo waarin je aangeeft dat je maar 1 maand opzegtermijn hebt, omdat jouw abonnement al lang over zijn 1e jaar heen is. 
en dat jij dit hebt opgezocht op Consuwijzer. Schrijf dat je NIET betaalt en dat je geld dat automatisch wordt afgeschreven van jouw bankrekening zal storneren. 
Dat kan op jouw online bank pagina doorgaans ook online gebeuren, dat storneren (terug laten storten van een automatische incasso). 
Veel succes. 

diumenge
door diumenge May 17, 2017 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoezo zal Ziggo beweren dat de opzegtermijn een jaar is? Pure onzin.

fa
door familyman May 17, 2017 om 17:51
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Marsgoddes, wat een portie onzin. Na het 24 maanden contract gaat de 1 MAAND opzegtermijn in. Echter, als je iets wijzigt in je contract wordt er automatisch een nieuw contract aangegaan voor 24 maanden. Ga je dan na (voorbeeld) een paar maanden later naar een ander dan zal je een opzegvergoeding moeten betalen omdat je aan een nieuw contract begonnen bent. Maar dat is terug te vinden in "mijn ziggo".

1paul
door 1paul - May 17, 2017 om 17:17
3156 Antwoorden / 0 Vragen
0

als u opgezegd hebt na de prijsverhoging kunt u per direct overstappen...

fa
door familyman May 17, 2017 om 18:14
888 Antwoorden / 1 Vragen

De prijsverhoging was niet in april., En overgestapt was de vraagsteller al.

1paul
door 1paul May 18, 2017 om 08:36
3156 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat snapte ik, antwoord is dan ook dat als TS overgestapt is na een prijsverhoging men dit niet kan doen om duidelijkheid te geven...

is dit niet het geval en ts heeft ergens een nieuw kontrakt afgesloten dan ben ik bang dat ie betalen mag...

fa
door familyman - May 17, 2017 om 17:56
888 Antwoorden / 1 Vragen
0

Vraagsteller: je schrijft: "Heb sinds augustus 2009 UPC en dit is na de overname Ziggo geworden."

Nu vergeet u ergens te schrijven: "Tussentijds heb ik wat in mijn contract gewijzigd en daardoor ben ik een nieuw contract aangegaan, ik heb dit niet bekeken in 'mijnziggo' "

Dan ga je verder: "Nu ben ik in april overgestapt naar KPN, dat ging helemaal super. Tot dat ik vandaag een factuur krijg met 'Afkoop resterende abonnementstermijnen':"

Dat laatste is logisch.

si
door sid010 May 19, 2017 om 11:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja daar heeft u gelijk in. Al was die tussentijdse verandring meer dan een jaar geleden waardoor de afkoop onterecht is. Gelukkig is het opgelost. Bedankt voor uw reactie!

Topantwoord

ro
door ronny530 - May 17, 2017 om 18:39
2785 Antwoorden / 41 Vragen
13

Sid010 gooit een vraag op vraag en antwoord om vervolgens nergens meer op te reageren. Het is dus vrij zinloos om te speculeren wat er aan de hand zou kunnen zijn.

si
door sid010 May 19, 2017 om 11:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja excuus, nieuw op deze site en kreeg geen meldingen van al jullie reacties. Is opgelost, was inderdaad iets veranderd in mijn pakket alleen zonder dat ik dit wist dus kreeg deze factuur automatisch. Was dus onterecht en is gelijk terug gedraaid.  Heel erg bedankt alsnog!

Topantwoord

johanv1100
door johanv1100 - May 18, 2017 om 12:05
63 Antwoorden / Vragen
10

Laat het een waarschuwing zijn voor mensen die van plan zijn om over te stappen , zonder te informeren of er kosten verbonden zijn na het opzeggen van een lopend contract.Ik was van plan om over te stappen naar Ziggo,maar dat doe ik na het lezen van deze vraag niet.Overigens moet Ziggo jou wel schriftelijk melden dat je contract met een jaar verlengd is na een mutatie en dat je een bedenktijd van 2 weken hebt. Als ze dat niet gemeld hebben ,
heb je een maand opzegtermijn.

si
door sid010 - May 19, 2017 om 11:27
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Hi allemaal, 

Is opgelost, was inderdaad iets veranderd in mijn pakket alleen zonder dat ik dit wist dus kreeg deze factuur automatisch. Was dus onterecht en is gelijk terug gedraaid.  Hart verzwaking rijker, maar gelukkig geen 432,21 euro armer.

Dank allemaal voor jullie reactie, echt super!

Cookies
door Cookies May 19, 2017 om 11:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Fijn voor je dat het is opgelost. Wel slordig van Ziggo dat ze zomaar iets gewijzigd hadden, waardoor je met een fikse rekening werd opgezadeld.

Po
door Pontiac May 19, 2017 om 11:38
131 Antwoorden / 5 Vragen

gebeurt niet vaak dat Ziggo zijn/haar fouten toegeeft ,maar u bent er van af !

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Fr
Fred Kuperus - Apr 29, 2024 om 18:18
Huishouden & energie

Instelling WTW unit

De WTW unit is geplaatst naast een cv die de vloerverwarming en het tapwater verzorgt. We hebben een huurwoning sinds 5 jaar en al net zo lang problemen met de atmosfeer in huis, Het stinkt heel vaak; het is vaak kurkdroog; het tocht; het ene moment is het koud en dan weer warm. Wie kan mij helpen, via de woning stichting en de installateur wordt ik het bos in gestuurd. Het gaat om een Zehnder wtw ... Lees meer

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer