El
door Elisebeth Apr 20, 2023 om 16:25
Computers & telefonie

Ziggo modem

Ziggo stuurt steeds ongevraagd een nieuwe modem en sluit de oude naar twee weken automatisch af. Ik wil geen nieuw modem en ziggo kan een nieuwe toesturing niet voorkomen, aldus de mevr. die ik sprak en waarmee ik een half uur aan de telefoon heb gezeten. Dus om de paar maanden dezelfde ongevraagde ellende. Je krijgt ongevraagd een nieuw modem, belt ze, je mag hem terug sturen, dan wordt je ondanks terugsturen toch afgesloten en dan kun je weer een uur bellen om weer aangesloten te worden. Je wordt er gek van.

7806 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ju
door juliomariner - Apr 20, 2023 om 16:35
1330 Antwoorden / 2 Vragen
4

Waarom wilt u geen nieuwe modem. Mewt de nieuste versie kunnen ze de beste kwaliteit leveren. Het is waarschijnlijk dat de software op uw oude modem waarschijnlijk niet meerondersteund wordt door de fabrikant. U kunt dus straks met problemen zitten dat u geen telefoon en/of internet meer heeft.
Als ik Ziggo was zou ik bij de eerst mogelijke gelegenheid het contract met zo'n lastige klant opzeggen.

tenormin
door tenormin Apr 20, 2023 om 17:37
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@juliomariner, nou, een lastige klant? Om de paar maanden een nieuw kastje sturen? Dat zou ik ook echt niet pruimen hoor.

ju
door juliomariner Apr 20, 2023 om 17:53
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Omdat ze de dingen elke keer terug stuurt. Waarom menen mensen altijd overal verstand van te hebben en dus een apparaat weigeren dat  ze straks nodig hebben

marita5
door marita5 - Apr 20, 2023 om 17:21
11534 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Elisebeth , 

Plaats uw klacht op het forum van Ziggo , klik op de rode regel . 

https://community.ziggo.nl/

Thecla58
door Thecla58 - Apr 20, 2023 om 17:55
862 Antwoorden / 3 Vragen
5

Maak er niet zo'n halszaak van... je krijgt een nieuwe modem. Wauw... de andere afkoppelen en de nieuwe aansluiten en het is weer voor elkaar. Twee minuten werk dat aansluiten en terugsturen kost je niets... 

Momenteel is Ziggo bezig met het uitrollen van de nieuwe (beste) modems, zodat die goed communiceert met hun netwerk. Overigens heb ik er geen last van dat Ziggo mij om de paar maanden een nieuwe odem stuurt. ;-)) dat doen ze namelijk niet.

Zoals @Juliomariner zegt... als jij dat ding steeds blijft terugsturen krijg je steeds weer toegestuurd. ziggo wil namelijk van die oude meuk af...

rj
door rjw - Apr 20, 2023 om 18:32
3280 Antwoorden / 5 Vragen
5

Gewoon lekker blijven terugsturen. Dan zien we je binnenkort vanzelf terug met een klacht omdat Ziggo jou geen services meer kan leveren omdat je modem te oud is. De modem hoort bij de verbinding, dus je kunt wel gaan roepen dat je geen nieuwe modem wilt maar dan houdt het vanzelf een keer op. Zodra de oude docsis versies niet meer worden ondersteund heb je niets aan je oude modem. En dan kan je altijd nog boos overstappen naar een ander, maar dan krijg je sowieso iets nieuws.....

Thecla58
door Thecla58 Apr 20, 2023 om 18:38
862 Antwoorden / 3 Vragen

+ 10 thumbs up

1paul
door 1paul - Apr 21, 2023 om 10:33
3173 Antwoorden / 0 Vragen
0

deze worden allemaal vervangen, straks worden de oude dan ook niet meer ondersteund en moet u er wel aan!

pi
door piet limburg - Apr 21, 2023 om 11:17
232 Antwoorden / 15 Vragen
2

Ik wil dit niet....dat niet...enzzz.
Sluit dan geen contract af.
Ongelooflijk.

az
door azu - Apr 21, 2023 om 11:55
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik zou de nieuwe aansluiten. Het risico van de oudere modems is dat bij vernieuwingen van de kabels deze minder goed werken                                          Bovendien zijn oudere makkelijker te hacken. Blijven ze daarna toch weer andere sturen. Ik zou ze opsparen en tegelijk terug sturen.
Als u toch wilt bellen kies dan de afdeling klachten over uw wiki bij het keuzemenu. Deze mensen weten meer dan de gewone klantenservice en weten ook of de oude modem goed is of niet.

ma
door maruja - Apr 21, 2023 om 12:51
11 Antwoorden / 11 Vragen
0

Ik vermoed dat het contract dan veranderd, meer moet gaan betalen.

ju
door juliomariner Apr 21, 2023 om 13:16
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Want?
Waarom zou het contract dan veranderen?

ro
door ronny530 - Apr 21, 2023 om 15:03
2794 Antwoorden / 41 Vragen
2

Voor zover ik weet stuurt Ziggo zonder kennisgeving geen vervangende modems af. Omdat het modem in bruikleen beschikbaar wordt gesteld kan en mag Ziggo besluiten om verouderde modems te vervangen om de dienstverlening want dat is het in stand te houden. Ziggo vervangt verouderde mediaboxen wel maar modems voor internet weer niet dus blijft de vraag welk modem u bedoelt die voor tv of internet?.

mo
door mof - Apr 21, 2023 om 18:07
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U mag ook zelf een modem kopen en aansluiten. Als u via ziggo een. Odem gebruikt mag ziggo bepalen welk type u krijgt.

mitchell4you
door mitchell4you - Apr 23, 2023 om 11:56
1 Antwoorden / Vragen
0

Helaas kan ik mee praten over dit...
Had een modem 4y geloof ik...toen kwam de email..Uw krijgt een nieuwe modem
Well...de nieuwe werkte niet...na wat klagen..een monteur
Monteur kreeg het niet voor elkaar..belde een tweede..die meerdere modems probeerde..en een vond die werkte.

Enkele maanden later..weer de e-mail
Ik stuurde een email terug.. met de woorden: Nee dankje, deze modem werkt fijn
En toch werd ik gedwongen tot de nieuwe router.. die niet werkte..en weer twee monteurs..en no dice
Week later.. opgezegt..en verder gegaan met me leven (bij een andere i.s.p )

Het leven is te kort voor deze drama..

Over drama gesproken...
Probeer een een eigen router te kopen..
Zag er een op mediamarkt..stond op 5 jaar support vanaf introductie datum..lang zoeken product was e.o.l since 2018 draytek
Toen ging naar fritzbox reseller het zelfde verhaal 5y naar intoductie datum..en nergens op de site van reseller en fritzbox de introductie datum
De router op het oog..was 350euro..de introductie prijs..en 3.5 jaar later nog steeds 350?



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer