el
door elrosso Aug 23, 2017 om 17:28
Computers & telefonie

Ziggo webmail met pop3 berichten niet verwijderd in mail.ziggo.nl

Sinds half augustus wordt mijn Ziggo webmail niet meer geleegd na het binnenhalen van mijn email met Outlook door middel van Pop3. Dit betekent dat mijn webmail langzaam vol gaat lopen.

Voor alle Ziggo klanten met een Ziggo emailadres (@ziggo.nl, @quicknet.nl, @casema.nl, etc) een tip om je webmail in de gaten te houden. Alle email blijft in je webmail staan! De klantenservice van Ziggo ontkent in alle toonaarden dat de fout bij hun ligt. Uiteraard ligt het bij de klant.

Helaas voor Ziggo heb ik totaal niets aan mijn email instellingen in Outlook gewijzigd de afgelopen jaren. Op het forum van Ziggo hebben veel meer mensen klachten met ook andere pop3 email programma's maar Ziggo weet van niets.

Hou dus je webmail in de gaten!

7601 10 Rapporteer

Ge
door Genee - Aug 23, 2017 om 17:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien staat -kopie op server bewaren- aangevinkt?

diumenge
door diumenge - Aug 23, 2017 om 17:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe is je Outlook dan ingesteld?

simon55
door simon55 - Aug 23, 2017 om 18:14
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wie gebruikt nou nog pop3 of te wel de poppenkast? Is achterhaald stel poortnummers eens goed in.

diumenge
door diumenge Aug 23, 2017 om 18:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik gebruik nog Pop3, heeft voorkeur boven IMAP. Ik wil mijn mail namelijk lokaal hebben.

jo
door jorisw Aug 23, 2017 om 21:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kan met IMAP ook.

diumenge
door diumenge Aug 24, 2017 om 06:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Jorisw, als je bij IMAP je mail van de server verwijderd, dan verwijder je 'm ook uit Outlook. Bij POP3 blijft een eenmaal opgehaalde mail gewoon in Outlook staan als je deze van de server verwijderd.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 23, 2017 om 18:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de waarschuwing. Ik zie dat het bij mij ook gebeurt vanaf 10 augustus. Ga even de boel daar weghalen.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 23, 2017 om 18:50
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dit van het Ziggo forum (Ronald Ziggo)

We weten dat dit probleem nogal veel losmaakt.
We werken aan een oplossing, maar tot die tijd kan ik alleen geduld vragen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 23, 2017 om 18:53
7214 Antwoorden / 3 Vragen
diumenge
door diumenge - Aug 23, 2017 om 19:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb wel ziggo, maar gebruik de mail eigenlijk nooit. Net even getest en inderdaad worden de e-mails vanuit de webmail niet verwijderd na ophalen of wissen (afhankelijk van de instellingen) in Outlook.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 23, 2017 om 19:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gebruik IMAP, dan is het opgelost.

tdmduc
door tdmduc - Aug 23, 2017 om 20:30
704 Antwoorden / 2 Vragen

Wat DIEWILIK zegt.

Je kan alles zelf regiseren middels IMAP.

Ook de Ziggo webmail kan je zo instellen dat er na syncen met een lokale mailclient(bijvoorbeeld Outlook of Mozilla Thunderbird) alles naar binnen getrokken word of juist niet.

Dat het stroefjes gaat bij Ziggo is een feit wat al jaren bekend is. Ik ben er sinds 2 jaar vanaf omdat ik geen Ziggo klant meer ben en totaal overgeschakeld ben naar gmail. Zo ben je nooit meer afhankelijk van een provider als xs4all/ziggo/vodafone/telfort/tmobile/tele2 voor je email.

Je kan er wel hoorndol van worden als je het niet helemaal goed ingesteld hebt.

Soms raak je iets kwijt terwijl later blijkt dat het er nog wel is of vice versa.

reflecs
door reflecs - Aug 24, 2017 om 11:37
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kwam er vorige week bij toeval achter en had eigenlijk al de conclusie getrokken dat ze van POP3 af willen. Het blijkt dus een storing te zijn.
Hiervoor ga ik echt niet over op IMAP. Als ze er ooit wel mee stoppen laat ik het wel doorsturen naar een ander e-mailadres.