majestic
door majestic Aug 9, 2017 om 22:16
Computers & telefonie
Ziggo weigert onderhoud

Ziggo weigert onderhoud

Al gedurende 2 maanden kampeer ik met zeer instabiel internet. Dit betreft bedraad internet, dus geen invloeden van een eventuele slechte wi-fi verbinding of externe stoorbronnen. Omdat ik zelf redelijk wat kennis ervan heb, kan ik vrij specifiek zijn in de klacht en heb dit ook meerdere malen aan Ziggo duidelijk gemaakt. Ik zal een afbeelding bijvoegen van Pingplotter, welke een traceroute geeft met relevante data omtrent jitter/latency en packetloss. 

Twee monteurs zijn al langsgeweest, waarvan de tweede volstrekt onnodig was (installatiemonteur tweemaal langsgestuurd). Persoonlijke apparatuur is uitgesloten zowel door mij als de monteur. Deze laatste monteur heeft het geëscaleerd naar een netwerkspecialist welke met een aantal screenshots (vanuit mij) het zou doorzetten. Dit is inmiddels alweer een aantal weken geleden. Bellen naar Ziggo bots ik op een muur waarin ze me niet kunnen vertellen wat het probleem is en ook geen tijdsframe kunnen geven waarin het probleem opgelost wordt. "U dient simpelweg te wachten". De reactie op het enige alternatief voor deze wijk, het masaal overstappen naar de concurrent, werd brutaal beantwoord door het opleggen van de haak door de desbetreffende medewerker. Tevens de eerste maal in deze maandenlange rompslomp dat ik minder dan uiterst hoffelijk was.

Pro-actief ben ik zelf met mijn laptop de buurt afgegaan en heb kunnen constateren dat het de huizen betreft welke zitten aangesloten op een specifieke EV-doos in de straat. Mijn vermoeden dat deze interne componenten simpelweg versleten zijn of beschadigd geraakt (boom is weggehaald er vlak naast). Echter blijft Ziggo me 'stonewallen' omtrent een oplossing of tijdsframe. Inmiddels betaal ik dus nu al twee maanden een niet al te zuinig maandelijks bedrag aan Ziggo voor gammel internet (zo slecht dat de VOIP telefoon simpelweg uitvalt tijdens bellen).

De vraag is dus in welke zin Ziggo het recht behoud om zich zo onfatsoenlijk te gedragen tegenover hun clienten en/of ik simpelweg kan eisen dat ze onderhoud aan die EV doos gaan inplannen. Wellicht een voorstel bij wie ik dit probleem het beste kan neerleggen? Anders wordt het gewoon naar de concurrent. 

1446 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2017 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ziggo heeft ern forum. Het schijnt dat u daar beter geholpen wordt, dan door de telefonische klantenservice.

ja
door janf43 Aug 9, 2017 om 23:10
733 Antwoorden / 0 Vragen
kv
door kvjapio - Aug 9, 2017 om 22:24
281 Antwoorden / Vragen
0

Het lijkt me dat in geval van een slechte verbinding ook de controle op straat hoort. Mijn telfortmonteur die ik enkele maanden gelden had ging na controle in mijn huis gewoon de straatbox openen om een betere verbinding te zoeken en sindsdien heb ik nauwelijks nog klachten. Hij legde ook precies uit wat hij had gedaan en in welk kastje waar in de buurt. Daar had hij een code/sleutel voor. Misschien om een monteur vragen die ook bevoegd is om op strata te werken?

Cookies
door Cookies - Aug 9, 2017 om 23:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Zou de klacht ook op dit forum neer zetten, daar zijn ook Ziggo webcare medewerkers actief https://ziggoforum.nl/index/

panter22
door panter22 - Aug 10, 2017 om 08:43
6599 Antwoorden / Vragen
0

Voor een klant is Ziggo kennelijk niet erg actief. Voor meerdere klanten misschien wel.
Als je uit kunt zoeken wie in je wijk Ziggo heeft en dezelfde klachten, dan een brief maken, handtekeningen verzamelen aan aan Ziggo sturen. Misschien gebeurt er dan wat.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Aug 10, 2017 om 11:06
78 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vervelend dat je problemen ervaart met je verbinding :( Tijd voor een oplossing! Helaas kunnen we je hier geen privébericht sturen / ontvangen. Wil je ons een privébericht sturen via Facebook (http://bit.ly/FBziggo) of Twitter (http://www.twitter.com/ziggowebcare) met jouw klantnummer, adres en een verwijzing naar dit topic? Gaan we het samen met je oplossen  
 
Groet, Ben - Ziggo Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer