Ziggo weigert onderhoud
Al gedurende 2 maanden kampeer ik met zeer instabiel internet. Dit betreft bedraad internet, dus geen invloeden van een eventuele slechte wi-fi verbinding of externe stoorbronnen. Omdat ik zelf redelijk wat kennis ervan heb, kan ik vrij specifiek zijn in de klacht en heb dit ook meerdere malen aan Ziggo duidelijk gemaakt. Ik zal een afbeelding bijvoegen van Pingplotter, welke een traceroute geeft met relevante data omtrent jitter/latency en packetloss.
Twee monteurs zijn al langsgeweest, waarvan de tweede volstrekt onnodig was (installatiemonteur tweemaal langsgestuurd). Persoonlijke apparatuur is uitgesloten zowel door mij als de monteur. Deze laatste monteur heeft het geëscaleerd naar een netwerkspecialist welke met een aantal screenshots (vanuit mij) het zou doorzetten. Dit is inmiddels alweer een aantal weken geleden. Bellen naar Ziggo bots ik op een muur waarin ze me niet kunnen vertellen wat het probleem is en ook geen tijdsframe kunnen geven waarin het probleem opgelost wordt. "U dient simpelweg te wachten". De reactie op het enige alternatief voor deze wijk, het masaal overstappen naar de concurrent, werd brutaal beantwoord door het opleggen van de haak door de desbetreffende medewerker. Tevens de eerste maal in deze maandenlange rompslomp dat ik minder dan uiterst hoffelijk was.
Pro-actief ben ik zelf met mijn laptop de buurt afgegaan en heb kunnen constateren dat het de huizen betreft welke zitten aangesloten op een specifieke EV-doos in de straat. Mijn vermoeden dat deze interne componenten simpelweg versleten zijn of beschadigd geraakt (boom is weggehaald er vlak naast). Echter blijft Ziggo me 'stonewallen' omtrent een oplossing of tijdsframe. Inmiddels betaal ik dus nu al twee maanden een niet al te zuinig maandelijks bedrag aan Ziggo voor gammel internet (zo slecht dat de VOIP telefoon simpelweg uitvalt tijdens bellen).
De vraag is dus in welke zin Ziggo het recht behoud om zich zo onfatsoenlijk te gedragen tegenover hun clienten en/of ik simpelweg kan eisen dat ze onderhoud aan die EV doos gaan inplannen. Wellicht een voorstel bij wie ik dit probleem het beste kan neerleggen? Anders wordt het gewoon naar de concurrent.
Ziggo heeft ern forum. Het schijnt dat u daar beter geholpen wordt, dan door de telefonische klantenservice.
Het lijkt me dat in geval van een slechte verbinding ook de controle op straat hoort. Mijn telfortmonteur die ik enkele maanden gelden had ging na controle in mijn huis gewoon de straatbox openen om een betere verbinding te zoeken en sindsdien heb ik nauwelijks nog klachten. Hij legde ook precies uit wat hij had gedaan en in welk kastje waar in de buurt. Daar had hij een code/sleutel voor. Misschien om een monteur vragen die ook bevoegd is om op strata te werken?
Zou de klacht ook op dit forum neer zetten, daar zijn ook Ziggo webcare medewerkers actief https://ziggoforum.nl/index/
Voor een klant is Ziggo kennelijk niet erg actief. Voor meerdere klanten misschien wel.
Als je uit kunt zoeken wie in je wijk Ziggo heeft en dezelfde klachten, dan een brief maken, handtekeningen verzamelen aan aan Ziggo sturen. Misschien gebeurt er dan wat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer