en
door engelsman Mar 12, 2012 om 13:54
Computers & telefonie

Zoon van 13 pakt splinternieuwe mobiel uit doos en maakt een fout met het inzetten van de simkaart telefoon stuk

HELP

mijn zoon 13 jaar kreeg voor zijn verjaardag een Sony-Ericsson, besteld via Bel Simpel.Op het moment dat de post de telefoon brengt, was mijn zoon-13- alleen thuis.Hij zet de Sim kaart waarschijnlijk verkeerd in de telefoon en kan het niet weer uit de telefoon krijgen, hij belt met DYNAFIX deze zegt dat hij het met een pincet kan proberen de kaart eruit te halen, waarschijn is het toen mis gegaan en de telefoon deed niks meer. Opgestuurd en net bericht terug ontvangen:
valt niet onder garantie
reparatie totaal 172,07

Wat kan ik doen.
Groet T.Engelsman

3115 35 Rapporteer

loreleigil
door loreleigil - Mar 12, 2012 om 14:06
678 Antwoorden / 3 Vragen

Niets. Uw zoon heeft kennelijk het defect zelf veroorzaakt en dat valt niet onder de garantie. Als hij hem had laten vallen zou dit ook niet vergoed worden. Garantie gaat in, als het probleem niet door een ander veroorzaakt is, maar door een defect in het product. Daar is hier kennelijk geen sprake van. Heel vervelend, maar niets aan te doen.

dc
door dcz - Mar 12, 2012 om 14:08
439 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=engelsman schreef op maandag 12 mrt 2012, 13:54]Wat kan ik doen.

Niks. Fout is door een van Uw huisgenoten zelf gemaakt en kunnen niet worden verhaald op de leverancier, zal ook wel in de gebruikershandleiding/garantievoorwaarden staan.

geen taart dit jaar....

en
door engelsman - Mar 12, 2012 om 14:20
8 Antwoorden / 1 Vragen

Geen taart nee, dat wordt een biscuitje.........wat ik persoonlijk vind is dat ze een jongen van 13 het advies geven om met een pincet de sim-kaart eruit te gaan halen, daar is het door beschadigt, daar is het mis gegaan, is er geen enkele mogelijkheid om het hierop te verhalen: zo'n advies geven aan een kind?
groet T Engelsman

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2012 om 14:20
11587 Antwoorden / 51 Vragen

Als je zelf of door derden ondeskundig een apparaat gebruikt/installeerd waardoor sachade ontstaat vervalt je garantie. Dus een typisch geval van jammer.

En in dit geval een kind van 13 had toch, al was het (misschien) voor hem de eerste keer was om een simkaart te installeren, zeker moeten wachten op zijn ouders/verzorgers.

en
door engelsman - Mar 12, 2012 om 14:22
8 Antwoorden / 1 Vragen

In principe wel, helaas mijn kind heeft PDD nos en een slechte motoriek......

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2012 om 14:25
11587 Antwoorden / 51 Vragen

Dat laatste maakt het geheel een triest verhaal. Maar het is voor degene aan de telefoon niet te zien/horen of uw kind PDD nos heeft of niet. Probeer een gebruikte soortgelijke tel te vinden.

en
door engelsman - Mar 12, 2012 om 14:31
8 Antwoorden / 1 Vragen

Het is ook nog een abonnement.............pff ik ga toch maar een mail sturen met het verzoek om een "soepelere" regeling voor de reparatiekosten....

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2012 om 14:34
11587 Antwoorden / 51 Vragen

Suc6.

en
door engelsman - Mar 12, 2012 om 14:37
8 Antwoorden / 1 Vragen

dank je.

li
door lizmol - Mar 12, 2012 om 15:16
61 Antwoorden / 5 Vragen

Kun je niet een goedkope simlockvrije telefoon kopen, en daar dan het kaartje inzetten? dan kan hij tenminste wel gebruik maken van het abonnement.

wo
door wolkie - Mar 12, 2012 om 15:50
49 Antwoorden / 4 Vragen

De telefoniste aan de andere kant van de lijn kan niet horen of uw zoon 13 is en een stoornis heeft. Lijkt me heel raar als ze een soepelere regeling aanbieden. Dan kan iedereen wel zeggen dat hij 13 is en/of handelingsonbekwaam.
Maar evengoed succes maar wordt niet boos als het niet lukt want dat zou in dit geval onterecht zijn.

ca
door carel8 - Mar 12, 2012 om 16:20
4 Antwoorden / 0 Vragen

Pak voor zijn broek geven.
Als hij een stoornis heeft moet u extra opletten.
Daar kun je de leverancier toch niet voor aansprakelijk stellen.
Tweede handsjes zat te koop.

en
door engelsman - Mar 12, 2012 om 16:29
8 Antwoorden / 1 Vragen

Zeg ik vraag geen opvoedkundig advies.......ik wilde gewoon wat tips over de kapotte telefoon m.b. tot een minderjarig speciaal kind, heb zoiets nog nooit bij de hand gehad.

ew
door ew - Mar 12, 2012 om 16:31
116 Antwoorden / 12 Vragen

U schrijft dat de telefoon defect is door het niet goed plaatsen van de simkaart.
Als de kaart niet goed geplaats word zou de accu niet in de telefoon moeten passen.
Wat is er precies defect.? Kunt u dit omschrijven. Heeft u de telefoon al eens in elkaar gezet zonder de simkaart.? Krijgt u de telefoon dan wel aan.?
Mogelijk is door het niet goed plaatsen van de simkaart de kaart zelf wel defect gegaan.

Welk type telefoon is het van Sony-Ericsson.?

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2012 om 16:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=engelsman schreef op maandag 12 mrt 2012, 16:29]Zeg ik vraag geen opvoedkundig advies.......ik wilde gewoon wat tips over de kapotte telefoon m.b. tot een minderjarig speciaal kind, heb zoiets nog nooit bij de hand gehad.

Minderjarig of speciaal kind of niet, daar heeft een leverancier natuurlijk niks mee te maken.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2012 om 16:33
11587 Antwoorden / 51 Vragen

Carel8,

met alle respect, ik heb ervaring met een kind met PDD nos en die geef je geen "Pak voor zijn broek". Dit kind heeft het met zichzelf moeilijk genoeg en de ouders hebben het er zeker niet makkelijk mee. Ga eens een dag met een kind met deze stoornis om, dan piep je wel anders.

en
door engelsman - Mar 12, 2012 om 16:38
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het al gewend dat mensen die geen ervaring hebben met ASS wel altijd weten hoe je daar mee om moet gaan.Jammer.

Ik vrees dat de simkaarthouder is gebroken ...dat staat ook op de nota.Volgens mijn zoon waren er 3 "tandjes"uit.

loreleigil
door loreleigil - Mar 12, 2012 om 16:39
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 12 mrt 2012, 16:32][quote=engelsman schreef op maandag 12 mrt 2012, 16:29]Zeg ik vraag geen opvoedkundig advies.......ik wilde gewoon wat tips over de kapotte telefoon m.b. tot een minderjarig speciaal kind, heb zoiets nog nooit bij de hand gehad.

Minderjarig of speciaal kind of niet, daar heeft een leverancier natuurlijk niks mee te maken. Klopt, maar de reactie van Carel slaat als een *** op een drumstel. Kinderen met een beperking hebben vaak een iets andere handleiding dan een 'doorsnee kind'. Tegen een kind met ADHD zeggen dat hij stil moet zitten is namelijk niet zo effectief als dat je het tegen een 'normaal' kind zegt. Dus een pak voor zijn broek geven, enkel omdat hij anders is, vind ik behoorlijk slecht advies. En erg middeleeuws ook.

en
door engelsman - Mar 12, 2012 om 16:41
8 Antwoorden / 1 Vragen

Het is een SonyEriST18i

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2012 om 16:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@loreleigil: daar gaat dit topic niet over, vandaar dat ik niet reageer op die opmerking van carel.

ew
door ew - Mar 12, 2012 om 16:46
116 Antwoorden / 12 Vragen

Ik begrijp uit uw reactie dat de telefoon dus al ter reparatie is aangeboden. Of is dit niet het geval. Als het het klepje van de simkaarthouder betreft is deze zeer simpel te vervangen. Mogelijk heeft u een oud toestel liggen en kunt u het klepje wisselen.
Anders zou ik u het advies willen geven met de telefoon naar de zwarte markt in beverwijk te gaan. Er zijn daar voldoende winkeltjes die u voor een lage prijs goed kunnen helpen.

en
door engelsman - Mar 12, 2012 om 16:53
8 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas ik heb hem direct ter reparatie aangeboden......dit omdat ik dacht dat het een fout was aan de telefoon,mijn zoon vertelde later pas wat er precies was gebeurd.

ew
door ew - Mar 12, 2012 om 16:56
116 Antwoorden / 12 Vragen

Duidelijk. Jammer dat het zo heeft moeten lopen.

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2012 om 17:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eerlijk gezegd, begrijp ik niet waarom een 13-jarige een smartphone krijgt. En dan gaat het hier ook nog over een jongen met PDD nos. Hoe denk je de kosten in de hand te houden?

loreleigil
door loreleigil - Mar 12, 2012 om 17:23
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 12 mrt 2012, 17:11]Eerlijk gezegd, begrijp ik niet waarom een 13-jarige een smartphone krijgt. En dan gaat het hier ook nog over een jongen met PDD nos. Hoe denk je de kosten in de hand te houden? Om je eigen woorden te gebruiken, daar gaat het topic niet over. ;-) Niet gaan moederen voor een ander.

mahadma
door mahadma - Mar 12, 2012 om 17:28
11587 Antwoorden / 51 Vragen

Ik neem aan dat TS weldegelijk over de kosten heeft nagedacht/dan wel op de hoogte is en weet wat hij doet.

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2012 om 17:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@loreleigil: klopt dat het topic daar niet over gaat, maar was meer bedoeld als waarschuwing omdat veel mensen (zie ook de topics op dit forum) niet bekend zijn met de werking van een smartphone en de datakosten fors op kunnen lopen.

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2012 om 17:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 12 mrt 2012, 17:28]Ik neem aan dat TS weldegelijk over de kosten heeft nagedacht/dan wel op de hoogte is en weet wat hij doet.

Gezien de vele topics over torenhoge rekeningen, is lang niet iedereen daarvan op de hoogte. Enige wat ik wilde, was toch even waarschuwen, dit om evt. ellende te voorkomen.

duif2
door duif2 - Mar 12, 2012 om 18:07
371 Antwoorden / 116 Vragen

En weer wordt er een beroep gedaan op extra service ivm een afwijking/ziekte/handicap hoe je het ook wilt noemen.
Vervelend dat een kind dat heeft maar daar hoeft een bedrijf niet voor te boeten, je moet zelf maar beter opletten.
En ik weet dat de discussie daar niet over gaat, en ik weet dat we vooral veel begrip moeten hebben.

zwemmer
door zwemmer - Mar 12, 2012 om 18:35
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Eerlijk gezegd er is geen probleem, hier maak je zelf een probleem van een ongelukkige gang van zaken. Het is niet zo afgelopen als je zou willen. Punt uit. Dat kun je niet veranderen door het gegeven allerlei kanten op te trekken. Daar komt weer die neiging om iemand te willen beschuldigen in plaats van er lering uit te trekken en de eigen verantwoordelijkheid beter te behartigen. Het betreft -per ongeluk- onachtzaamheid Dat kan gebeuren en daar moet je gewoon de konsekwenties van trekken.

Zwemmer

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Mar 12, 2012 om 19:04
355 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=duif2 schreef op maandag 12 mrt 2012, 18:07]En weer wordt er een beroep gedaan op extra service ivm een afwijking/ziekte/handicap hoe je het ook wilt noemen.
Vervelend dat een kind dat heeft maar daar hoeft een bedrijf niet voor te boeten, je moet zelf maar beter opletten.

Vervelend dat jij niet beter leest.

TS heeft dit geschreven

.wat ik persoonlijk vind is dat ze een jongen van 13 het advies geven om met een pincet de sim-kaart eruit te gaan halen, daar is het door beschadigt, daar is het mis gegaan, is er geen enkele mogelijkheid om het hierop te verhalen: zo'n advies geven aan een kind?

Er wordt daar (nog) niet, noch in de OP over PPD-NOS geschreven.

grootebozewolf
door grootebozewolf - Mar 12, 2012 om 23:05
5 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij moet je tekenen voor een telefoon bij afleveren en had de jongen helemaal de telefoon niet mogen aannemen!!

macwouter
door macwouter - Mar 13, 2012 om 03:00
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik vind dit nou heel erg triest voor die lieve moeder die haar zoontje van dertien een best wel dure Sony kado geeft. TIP, ga er mee naar de Turk om de hoek. Je kent ze wel simlockvrij voor een habbekrats. Die doen vaak ook aan reparatie,s en bent u altijd goedkoper uit. Een simkaartje kunt u al laten vervangen voor 23 euro bij je provider. Die kleine jongen kan er tenslotte ook niets aan doen en was natuurlijk enorm enthousiast.

de motormuis
door de motormuis - Mar 13, 2012 om 08:16
598 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=macwouter schreef op dinsdag 13 mrt 2012, 03:00] TIP, ga er mee naar de Turk om de hoek. .

Bij ons woont geen Turk om de hoek.

jo
door jorisw - Mar 13, 2012 om 10:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op maandag 12 mrt 2012, 17:11]Eerlijk gezegd, begrijp ik niet waarom een 13-jarige een smartphone krijgt. En dan gaat het hier ook nog over een jongen met PDD nos. Hoe denk je de kosten in de hand te houden?

Daar heb jij toch niks mee te maken hoe de ouders van die jongen hun geld besteden? En daarbij: zeker de laatste jaren nooit meer op een schoolplein geweest. Zo bijzonder is het niet dat kinderen van 13 een smartphone hebben. En zo duur zijn smartphone nu ook weer niet in vergelijking met veel andere producten.