bi
door bianca2008 Dec 10, 2013 om 20:31
Elektronica & tv

Foto terughalen

Ik heb per ongeluk een foto van mijn camera verwijderd, een IXUS95IS.
Ik had hem nog niet op mijn computer gezet.
Kan ik deze foto nog terughalen?

4039 9 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 10, 2013 om 20:42
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Klik eens hier, zal vast wel wat bij staan.

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2013 om 20:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bianca2008,

Probeer Recuva eens.

Nadere info:
Recuva
Eenvoudig programma, dat een lijst maakt van alle verwijderde bestanden. Er wordt aangegeven of het bestand nog te herstellen is. Recuva kan ook foto's terugvinden op de geheugenkaarten van camera's.

Download en installeer Recuva.
Haal de vink weg voor de installatie van een Yahoo toolbar: die heb je niet nodig.
Geef aan welk soort bestand je zoekt.
Geef de schijf aan waar je zoekt, en klik op Start.
Recuva laat een lijst zien met gewiste bestanden.
Klik op de kolom Pad als je de plaats weet waar het bestand stond. De prullenbak in Windows is meestal C:\Recycled.
Bestand gevonden? Vink aan en klik op Haal terug.
Bestand niet gevonden? Sluit Recuva af, start het opnieuw en zoek nogmaals. Zet in het laatste venster een vink bij Uitvoerig Scannen inschakelen. Dit kan lang duren, maar er zullen meer bestanden worden gevonden.
(Bron: pepermunt.net)

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 10, 2013 om 20:55
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Bianca2008

een nederlandse versie

Vr. gr. sjoppie.

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2013 om 10:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie, bianca2008,

Let op: als je de aangegeven link gebruikt krijg je ongewild allerlei reclame + toolbar als je niet oppast. Lees nauwkeurig de rechter balk!

Je kunt beter hier downloaden.

bi
door bianca2008 - Dec 11, 2013 om 10:27
1 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor de reacties.
Ik heb Recuva gedownload maar hij krijgt geen toegang.
Jammer. Wat nu?

who cares
door who cares - Dec 11, 2013 om 11:02
146 Antwoorden / 9 Vragen

http://www.gratissoftware.nu/

probeer het hier eens

gr.

audb
door audb - Dec 11, 2013 om 11:54
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De geheugen van een camera of op een sd kaart?
Maar deze kan misschien helpen http://www.essentialdatatools.com/products/photorescuepro/
En voor een SD kaart http://www.cardrecoverypro.com/?cate=terms&model=Sandisk-Card&item=photos&action=rescue&situation=null&appendix=photos&gclid=COW_lr6AqLsCFURc3godGF4A3A
Let wel als de camera weer gebruikt is dan kan het zijn dat de foto al is overschreven en dan kan deze niet meer worden gered.

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 11, 2013 om 11:56
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Zie Tros Radar forum waar er erg veel over is geschreven enkele jaren terug...

mathijs_b
door mathijs_b - Dec 11, 2013 om 18:21
641 Antwoorden / 77 Vragen

Bianca, LET OP!!!!
Als je een foto verwijdert, staat hij nog gewoon op het kaartje. Alleen is hij niet meer toegankelijk.
Als er een nieuwe foto gemaakt wordt, kan deze de gewiste foto overschrijven. Dan is die écht niet meer te redden.
Dus doe helemaal niets meer met het kaartje als je merkt dat een foto per ongeluk verwijderd is. Haal het kaartje uit het fototoestel en dan kun je met een programma gaan proberen het te herstellen. Een overschreven foto is voorgoed weg.