gerdaterhaar
door gerdaterhaar Nov 8, 2007 om 11:41
Elektronica & tv

Garantie batterij plaswekker

Hallo,

Ik heb twee maanden geleden voor mijn zoontje een draadloze plaswekker aangeschaft met een zender en een ontvanger. Aangezien de ontvanger het niet meer deed heb ik contact opgenomen met het bedrijf waar ik de plaswekker heb gekocht en de problemen uitgelegd. Ik moest de plaswekker opsturen. Dit kostte EUR 6,20 aan verzendkosten. Ze hebben de plaswekker nagekeken en nu bleek alleen de batterij van de zender leeg te zijn. Nu moet ik voor de batterij en de verzending weer ruim 7 euro betalen. De batterij zal we niet onder de garantie vallen, maar hebben deze geen bepaalde levensduur en hadden ze mij niet op die mogelijkheid moeten wijzen, ik heb geen verstand van zo'n plaswekker.

5912 8 Rapporteer

tr
door trappist - Nov 8, 2007 om 11:53
240 Antwoorden / 0 Vragen

u noemt geen merk of type, maar ik neem aan dat er een handleiding bij was. wordt daar niet vermeld wat u kunt controleren als hij het niet doet? Een batterij verwisselen of testen is toch een van de eerste zaken wanneer een dergelijk apparaat niet meer werkt?

hutch
door hutch - Nov 8, 2007 om 12:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Gerda,

een batterij kan leeg lopen (...), dit is inherent aan dit product. Feitelijk zal die batterij niet defect zijn, dus heeft die batterij geen fabricagefout. U had inderdaad zelf even kunnen nakijken, of die batterij leeg was. Iedereen weet, dat een snoerloos apparaat (wat elektriciteit nodig heeft) een batterij heeft (al dan niet met 'zonnecellen').

U kunt beter oplaadbare batterijen kopen, dat is op den duur een stuk goedkoper (en beter voor het milieu).

Gr. Hutch

gerdaterhaar
door gerdaterhaar - Nov 8, 2007 om 13:54
16 Antwoorden / 18 Vragen

Ik had deze antwoorden wel verwacht, maar ik heb de winkel expres een mail gestuurd om te vragen wat de oorzaak was en ten tweede zat er geen gangbare batterij in dus ik kon het niet zelf testen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 8, 2007 om 17:16
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Eén oplossing: als u de wekker niet gebruikt, dan de batterijen eruit halen. Zend/ontvangers "vreten"nu eenmaal energie.

jvdorst
door jvdorst - Nov 9, 2007 om 14:30
186 Antwoorden / 5 Vragen

Wat bedoeld u met geen gangbare batterij ?

tr
door trappist - Nov 9, 2007 om 20:51
240 Antwoorden / 0 Vragen

zal waarschijnlijk een knoopcel of 12v minibatterij zijn

gerdaterhaar
door gerdaterhaar - Nov 10, 2007 om 12:09
16 Antwoorden / 18 Vragen

Het is een 12v batterij.  De batterij zit in de zender. De ontvanger zit in het stopcontact. De ontvanger deed het niet meer. Het probleem bleek dus de batterij van de zender te zijn.

tr
door trappist - Nov 10, 2007 om 13:11
240 Antwoorden / 0 Vragen

toen u het apparaat uitpakte, hebt u toen deze batterij er ingezet, of zat die al in de zender? of hebt u een of ander isolatiestripje uit de zender moeten verwijderen? ik heb wat info over die plaswekkers bekeken en zie geen aan/uitschakelaar, het is natuurlijk ook mogelijk dat de zender wordt ingeschakeld door hem op het broekje aan te sluiten; een handleiding heb ik niet kunnen vinden op het web.