Garantie
Ik heb eeb Dolse Gusto gekocht op 24 augustus en deze werkt niet meer. Heb ik recht op een nieuwe? Hij is nog geen 2 maanden oud.
Je hebt geen recht op een nieuwe; je hebt recht op een deugdelijk product. Als je huidige product stuk is, mag / moet verkoper repareren. Als hij dit niet kan / wil, heb je recht op vervanging door een vergelijkbaar product (dus niet per definitie een nieuwe). Als dit ook geen optie voor verkoper is, dan heb je uiteindelijk recht op ontbinding van de koop (geld terug).
Hallo eenhoorn50,
naitsoezn geeft al het goede antwoord.
Nadere info kun je vinden bij Consuwijzer.
Belangrijk: spreek de verkoper aan en niet de fabrikant!
@eenhoorn50,
Dat is dus zijn goed recht.
Als het goed is krijg je dus weer een werkend exemplaar retour.
Met vr.gr.
[quote=naitsoezn schreef op woensdag 16 nov 2011, 16:00]Je hebt geen recht op een nieuwe; je hebt recht op een deugdelijk product.
Hmm, zeker teveel op consuwijzer gekeken.
Met alle respect, maar de wetgever heeft niet bepaald dat de consument recht op een deugdelijk product heeft, maar dat het product aan de koopovereenkomst moet voldoen (conformiteitsbeginsel).
En deugdelijk heeft nu eenmaal niet dezelfde betekenis als conform, dus kan niet in plaats van conform het woord deugdelijk gebruikt worden.
Aangezien het product binnen 6 maanden kapot is gegaan, gaat de wetgeving er vanuit dat het product ten tijden van de koop niet in orde was, en dient de verkopende partij ervoor te zorgen dat het product kosteloos alsnog volgens de koopovereenkomst wordt gebracht.
ik heb dat een het bedrij voorgelegd, maar die zeggen dat als het artikel in gebruik is genomen dat ze het dan gaan repareren een geen nieuwe leveren
dat kan dan wel zo zijn, maar ik heb dat een het bedrijf voorgelegd, maar die zeggen dat als het artikel in gebruik is genomen dat ze het dan gaan repareren een geen nieuwe leveren
[quote=eenhoorn50 schreef op woensdag 23 nov 2011, 18:47]dat kan dan wel zo zijn, maar ik heb dat een het bedrijf voorgelegd, maar die zeggen dat als het artikel in gebruik is genomen dat ze het dan gaan repareren een geen nieuwe leveren
Vervelend voor je, maar de verkopende partij staat compleet in zijn recht.
De verkopende partij is nooit of te nimmer verplicht om gelijk een nieuw product mee te geven.
jazeker, maar ik had uit je vorige antwoord begrepen dat ze een nieuwe moesten leveren en dat kosteloos. Zal het wel verkeerd begrepen hebben
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer