Garantieregeling Smart TV
Wij hebben eind februari 2016 een smart TV gekocht. Gelijk in de eerste week kwamen er problemen aan het licht. Het reparatiebedrijf heeft inmiddels twee reparaties verricht. Afgelopen weekend was het opnieuw mis.
Het reparatiebedrijf heeft contact gezocht met de fabrikant.
De fabrikant is met een regeling gekomen waarbij het toestel omgeruild wordt voor een vergelijkbaar maar nieuwer type. Zeker geen slechte deal. Het nieuwe altermatief is een aantal tientjes duurder dan dat wij ervoor betaald hebben. En het is ook nog een paar inch groter dan ons huidige toestel.
Het bevreemd me wel dat de garantieperiode blijft staan op de datum waarop de oorspronkelijke garantie van het huidige toestel zou verlopen. Het nieuwe toestel zou dan na vier maanden geen garantie meer hebben.
Is dit een acceptabel voorstel van fabrikant en reparatiebedrijf?
Het klopt dat je garantieperiode op de oude aankoopdatum blijft staan. Je hebt je oude dus gekocht in 2014 en niet in 2016, begrijp ik.
Als garantie opnieuw zou ingaan, zou je in totaal bijna 4 jaar garantie krijgen, dat klopt dus niet.
Hoop niet dat het een 'Philips' is?
Waar leest u 2014? Februari 2016, dus nog 4 maanden tot en met februari 2017.
Oeps foutje. Maar dan is het toch februari 2015 + 2 jaar garantie tot februari 2017.
Misschien maar één jaar garantie?
Ik begrijp werkelijk niet waar Carola.83 de jaartallen 2014 en (in de reacties) 2015 vandaan haalt. In de vraag staat toch zeer duidelijk 2016 ?? En waar wordt in de vraag over een oude (" Je hebt je oude dus gekocht in 2014 en niet in 2016") gesproken?
Is er iets dat wij over het hoofd zien?
Supernet voorstel zeker op ingaan. Garantieverhaal klopt inderdaad. Het betrof een Philips tv?
Diewilik
Lijkt mij niet te kloppen. Garantie is nl iets wat de fabriek geeft op een toestel. In feite garanderen ze dat het toestel een bepaalde tijd zeker goed is. Waarom zou dit toestel nu minder lang meegaan, dan andere precies dezelfde toestellen, het is toch nieuw? Bovendien is de overeenkomst pas nu werkelijk nagekomen, daarvoor had u een ondeugdelijk product.
In de eerste week is het product al kapot gegaan en was toen eigenlijk al ondeugdelijk. Nu wordt met vertraging alsnog de overeenkomst nagekomen.
@zoekster1, voor de verandering het even niet met je eens. Goedkoper voobeeld, zelfde uitkomst: mijn Waterpik ging 2x kapot, kennelijk toch slechte serie. De derde kreeg ik, met een ietsje bjbetalen, ander model ook maar garantieperiode veranderde niet. Onvrede mijnerzijds, ook al ging ik op het hoofd staan. Bij wijze van spreken.
Maar wat zegt dat over of het klopt? Je bent gepiepeld ;-)
Nou ja, gepiepeld en ik: dat gaat samen. ;-)
Nou, ik zou me ook hebben laten piepelen. Ga toch echt geen energie stoppen in een juridische strijd om mijn wettelijk recht te halen in een dergelijke kwestie. Ik ken ze ook niet die shops die de garantie dan keurig opnieuw in laten gaan.
Kleine aanpassing: De garantieperiode voor (onder andere) TV's is niet één jaar maar zelfs 24 maanden. Dan heb ik volgens mij genoeg tijd om het functioneren goed te kunnen testen.
De garantieperiode ging in bij de aankoop van ons huidige toestel, eind februari 2016 en zal dus eind februari 2018 aflopen voor het nieuwe toestel.
Hartelijk dank voor de reacties, tot dusver!
Mooi, dus nog ruim 15 maanden, dus helemaal geen slechte deal. Congra....
Garantie wil zeggen dat de verkoper u gedurende een afgesproken periode na uw aankoop een waarborg biedt dat uw aankoop functioneert, of dat hij, bij disfunctioneren, zorgt voor reparatie of vervanging. In uw situatie heeft de verkoper gezorgd voor een vervangend product op basis van de garantie die u bij uw aankoopovereenkomst bent overeengekomen. Er is geen sprake van een nieuwe aankoop, dus ook geen sprake van het herstarten van uw garantieperiode.
1) Dat is volgens mij altijd zo
2) de garantie is niet verlopen na vier maanden, wettelijk heeft u nog steeds recht op (deel)garantie op basis van de economische levensduur
Ik vind dat heel acceptabel. Hulde voor de fabrikant.
Misschien moet je toch maar tevreden zijn met deze oplossing en niet het onderste uit de kan willen hebben.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer