ro
door roosa Jan 5, 2012 om 18:48
Elektronica & tv

Geld verdienen met artikelen schrijven voor Foobie

Iemand ervaring met artikelen schrijven voor Foobie?

Bij de artikelen worden bijpassende advertenties getoond. Je verdient 50% van de advertentieweergaven. De uitbetaling gaat via Google Adsense.

ik vraag me af of dit betrouwbaar is, en of er eventuele addertjes onder het gras zitten. Je hoeft geen investeringen te doen.

2550 6 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 5, 2012 om 19:17
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Meestal erg veel werk voor zeer weinig of geen geld.

tenormin
door tenormin - Jan 5, 2012 om 19:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op donderdag 5 jan 2012, 19:17]Meestal erg veel werk voor zeer weinig of geen geld.

is dit eigen ervaring cq. horen zeggen?
@roosa, lijkt me wel leuk en hoop dat er iemand voor je reageert met eigen ervaring.

zwemmer
door zwemmer - Jan 5, 2012 om 21:30
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Die clicks van Google Adsense brengen naar mijn ervaring maar erg weinig op. Je moet heel veel geduld (=jaren) hebben om een paar euro bij elkaar geclickt te krijgen. Adverteerders betalen niet super ruim, in tegendeel. Tenzij je geluk hebt. Het hangt natuurlijk ook van het onderwerp af waar je over schrijft en hoe dit op Google geranged is.

Zwemmer

ro
door roosa - Jan 6, 2012 om 12:38
1 Antwoorden / 3 Vragen

Dank voor de reacties. Dat het even duurt voordat Google Adsense iets oplevert snap ik.

@tenormin: Ben idd vooral benieuwd naar persoonlijke ervaringen met Foobie. ;)

chris74
door chris74 - Jan 6, 2012 om 12:40
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb het een keer gedaan via een andere site. Maar dat artikel moet aan zoveel criteria voldoen dat mijn artikelen nog nooit geplaatst zijn. Dus ben ik er maar mee opgehouden.

zwemmer
door zwemmer - Jan 6, 2012 om 14:19
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Besef wel dat je aan publicatie-eisen moet voldoen. Die worden je o.h.a. door de keurders van de tekst uitgelegd. En, Foobie strijkt een percentage van je advertentie-inkomsten op. Het is wel aardig om het voor de ervaring te doen, maar voor het geld....nee. Tenzij je zeer gespecialiseerde kennis hebt.
Je dient een verzoek in bij Google en krijgt als je geaksepteerd wordt een publishercode. Dan is het nog de kunst om interessante onderwerpen te kiezen. Google plaatst er bij de inhoud passende advertenties bij. Soms tref je het met een gulle adverteerder maar meestal gaat het om centen. Over de plaatsing kun je het een en ander op het web of bij Google Adsense nalezen. Gewoon een keertje doen met een simpele tekst. Nadat je je eerste 10 euro bij elkaar gesprokkeld hebt met clicks van lezers die naar de advertentie(s)(=clicks) zijn gegaan tijdens het lezen van je tekst wordt dit bedrag op je rekening gezet. Foobie is een engelse site. Je kunt met dit principe ook op een nederlandse site bv. Todio.nl kennis maken. Foobie zelf ken ik niet.
Maar het werkt allemaal hetzelfde.

Zwemmer