bo
door boemer10 Oct 11, 2013 om 19:57
Elektronica & tv

Grundig LCD tv

Geachte leden,

Ik heb een grundig LCD, type 26XW68-6612.
Bij het aanzetten, brandde even het rode ledje, maar ging direct uit.
Ik denk een defecte zekering, als die al in het toestel zitten.
Heb de achterwand los gehaald en zie print plaatjes, maar geen zekeringhouders. Het netsnoer tot aan de eerste printplaat is inorde.
Heeft iemand mogelijk een schema van dit toestel, of weet iemand wat ik nog meer los moet maken om bij de zekeringen te komen?
Ik ben u allen zeer dankbaar

Boemer

1485 11 Rapporteer

ro
door ron530 - Oct 11, 2013 om 20:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Afblijven want zekeringen, als u ze al kan vinden worden niet gebruikt om u te pesten er moet wel danig iets kapot zijn. Voor dit type is het zowiezo al einde oefening.

tijger1
door tijger1 - Oct 11, 2013 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het stopcontact is toch wel in orde?

ro
door ron530 - Oct 11, 2013 om 20:45
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Niet om het één of ander Grundig is een Z merk geworden met het motto zolang die het doet blij zijn en als die het opgeeft nogmaals blij zijn want het ding is niet geëxplodeerd. Mijn tip koop bij een blokker/kruidvat of Aldi (moet er drie noemen om reclame te voorkomen) een ander toestel en doe de Grundig naar de milieustraat of kringloopwinkel.

vliegenderob
door vliegenderob - Oct 11, 2013 om 22:50
292 Antwoorden / 1 Vragen

Grundig is heus niet slecht maar als ik naar je vraagstelling en bevindingen kijk heb je er zó weinig verstand van dat ik het losschroeven van de achterwand voor jou al te ver vind gaan. Gewoon naar je leverancier gaan,

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 12, 2013 om 01:52
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 11 okt 2013, 20:25]Het stopcontact is toch wel in orde?

Dan gaat er ook niet kortstondig een rood led branden.

wendy-claire
door wendy-claire - Oct 12, 2013 om 01:55
619 Antwoorden / 29 Vragen

Als het de zekering zou zijn, dan gaat sowieso er geen rook led branden: dan kan er geen spanning 240 V 50 Hz op het toestel komen.

bo
door boemer10 - Oct 12, 2013 om 10:29
31 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op zaterdag 12 okt 2013, 01:55]Als het de zekering zou zijn, dan gaat sowieso er geen rook led branden: dan kan er geen spanning 240 V 50 Hz op het toestel komen.

Beste Wendy-Claire,

Ik schreef, dat het rode ledje een moment heeft gebrand. Het leek wel of er een kortsluiting was.
Het toestel heeft mogelijk in een vochtige ruimte gestaan.

Bedankt voor je reactie

bo
door boemer10 - Oct 12, 2013 om 10:35
31 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=vliegenderob schreef op vrijdag 11 okt 2013, 22:50]Grundig is heus niet slecht maar als ik naar je vraagstelling en bevindingen kijk heb je er zó weinig verstand van dat ik het losschroeven van de achterwand voor jou al te ver vind gaan. Gewoon naar je leverancier gaan,

Beste vliegenderob,

Je kan niet over al verstand van hebben, maar neem van mij aan dat ik twee super-rechtse handen heb.
Maar zelfs de meest geleerden hebben soms vragen.
Dus plaats mij niet direct in een hokje.
Toch vriendelijk bedankt voor je reactie, al had ik er niet veel aan.

bo
door boemer10 - Oct 12, 2013 om 10:41
31 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 11 okt 2013, 20:24]Afblijven want zekeringen, als u ze al kan vinden worden niet gebruikt om u te pesten er moet wel danig iets kapot zijn. Voor dit type is het zowiezo al einde oefening.

Beste Ron530,

Je kan wel eens gelijk hebben. Mogelijk is er toch een sluiting geweest.
Het toestel heeft vermoedelijk in een te vochtige ruimte gestaan.
Het toestel is 7 jaar oud, niet erg oud.
Maar er zijn genoeg auto's van 10 duizenden euro's, die de 7 jaar niet eens halen, zonder ellende

vriendelijk dank voor je reactie

ro
door ron530 - Oct 12, 2013 om 11:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@boemer10, u kunt wel twee super rechter handen hebben maar in de huidige LCD tv techniek kunt u daar niets mee. Zelfs ik, tv reparateur uit de beeldbuis generatie waag me niet aan een LCD tv.

bo
door boemer10 - Oct 12, 2013 om 12:04
31 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 12 okt 2013, 11:37]@boemer10, u kunt wel twee super rechter handen hebben maar in de huidige LCD tv techniek kunt u daar niets mee. Zelfs ik, tv reparateur uit de beeldbuis generatie waag me niet aan een LCD tv.

Oke Ron530,

Het is mij duidelijk.
Ik dacht alleen, dat ik mogelijk met een schema iets kon opsporen.
Maar u als vakman en reparateur heeft mij doen besluiten niet verder te zoeken.

vriendelijke groeten boemer