jo
door jovanlijssel Oct 7, 2013 om 16:59
Elektronica & tv

Hoe fraudegevoelig is miljoenenjacht Bingo ?

De uitzendingen van miljoenenjacht worden donderdags of vrijdags opgenomen. De Bingokaarten krijgt iedereen op zondagmiddag, dus na de opname. Als je bij een loterij de loten krijgt na de trekking vraagt dat toch om kansen op frauduleuze handelingen. Ik zeg niet dat dit gebeurt, maar het maakt malversaties wel mogelijk.

16775 13 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 7, 2013 om 18:38
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ik dacht dat de trekkingen wel live werden gedaan door een notaris gecontroleerd, of sla ik de bal nu mis.

jo
door jovanlijssel - Oct 7, 2013 om 19:29
8 Antwoorden / 4 Vragen

De trekkingen zijn NIET live. Enkele avonden tevoren vindt de opname plaats. Logisch ook, anders kun je met je koffertje nooit op tijd zijn als de winnaar bijv. in Maastricht zou wonen.

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2013 om 22:04
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Is dat wel zo? Dat het niet live is? De (nieuwe) Bingo prijs word toch niet uitgereikt maar bekendgemaakt? Het gebeurd ook wel dat mensen niet eens thuis zijn, of, zoals afgelopen Zondag, de mensen die de prijs wonnen, niet eens een televisie in huis hadden. Wel weet men van te voren het postcodenummer kennelijk, maar alleen de notaris lijkt dit te weten en stuurt (normaal Winston, dit keer Martijn Krabbé) alvast op pad. Is ook altijd hartstikke donker op straat en soms zie je een TV bij winnaars aanstaan met het programma op beeld. Dat lijkt me dan stug dat alleen voor de winnaar dat op de buis is.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 8, 2013 om 00:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 8, 2013 om 08:33
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ik geloof ook niet dat de Nederlandse kansspel autoriteit zoiets zou toestaan.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 8, 2013 om 15:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

De opnames van de uitzending zijn tevens de trekking voor zowel het koffertje (kandidaat kiest zijn eigen nummer) als het bingospel (kandidaat kiest zijn eigen volgorde van openen). De hele uitzending is 'n notaris aanwezig, ook vooraf want hij of zij stopt de bedragen in de koffertjes.

Zie geen enkele mogelijkheden om fraude te plegen. Wel kun je natuurlijk, wanneer je de finale kandidaat bent, 'n koffernummer kiezen waarmee je zelf meespeelt, maak je dubbel kans op het gewonnen bedrag :-). (mits niet alle uitzendingen voor het daadwerkelijk uitzenden worden opgenomen)

postcodeloterij
door postcodeloterij - Oct 11, 2013 om 15:16
9 Antwoorden / 0 Vragen

Beste jovanlijssel, de uitzending van Miljoenenjacht wordt inderdaad van tevoren opgenomen. Omdat mensen zaterdag tot 16:00 loten kunnen aanmelden voor de Miljoenenjachtuitzending op de dag erna, worden de Bingokaarten pas op zaterdag na 16:00 door een notaris aan alle postcodes toegewezen. Als we dat eerder doen, hebben alle mensen die in de studio zijn voorkennis en kunnen ze een lot kopen met de winnende postcode. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Tot de Bingokaarten door de notaris aan ons worden doorgegeven is het voor ons ook een verrassing welke postcode als eerste Bingo heeft. Wij controleren dit natuurlijk wel vóór de uitzending begint, zodat wij op tijd aan de kijkers kunnen laten weten wanneer op de winnende Bingokaart het laatste cijfer weggestreept wordt en het Bingospel dus stopt. We hopen hiermee je vragen beantwoord te hebben.

Webcare Team Postcode Loterij

he
door hennie1977 - Nov 20, 2013 om 22:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dus postcode loterij is 1 grote fraude.

tenormin
door tenormin - Nov 20, 2013 om 23:41
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hennie1977 schreef op woensdag 20 nov 2013, 22:37]Dus postcode loterij is 1 grote fraude.

Weer een ballon kapot geprikt. Jammer. Nou ja, we zijn of liever gezegd worden, gewoon stom gehouden.

di
door digioma - Nov 20, 2013 om 23:46
646 Antwoorden / 29 Vragen

De postcodeloterij wordt op donderdagochtend opgenomen. Onze dochter heeft een tijd in de studio's gewerkt en die vertelde dat ook; zonder verder iets te vertellen overigens.
Nu er toch zo'n rel is over de wellis-nietes winnaar van 5 miljoen... vraagje: krijgt iedereen die wordt uitgenodigd als toeschouwer/potentiële deelnemer een contract thuisgestuurd dat ondertekend moet worden teruggegeven bij aankomst in de studio? Dat was vandaag aan de orde; "zielige" deelnemer vertelde zoiets.

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 21, 2013 om 01:16
619 Antwoorden / 29 Vragen

Dit lijkt mij eerder een discussie over Miljoenenjacht dan echt vraag waar geen (zinnig) antwoord op kan worden gegeven.

Of het ook daadwerkelijk fraudegevoelig is?

wendy-claire
door wendy-claire - Nov 21, 2013 om 01:17
619 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=digioma schreef op woensdag 20 nov 2013, 23:46]De postcodeloterij wordt op donderdagochtend opgenomen. Onze dochter heeft een tijd in de studio's gewerkt en die vertelde dat ook; zonder verder iets te vertellen overigens.
Nu er toch zo'n rel is over de wellis-nietes winnaar van 5 miljoen... vraagje: krijgt iedereen die wordt uitgenodigd als toeschouwer/potentiële deelnemer een contract thuisgestuurd dat ondertekend moet worden teruggegeven bij aankomst in de studio? Dat was vandaag aan de orde; "zielige" deelnemer vertelde zoiets.

Je doelde op een wurgcontract!

pi
door pieterwolters - Nov 21, 2013 om 13:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hennie1977 schreef op woensdag 20 nov 2013, 22:37]Dus postcode loterij is 1 grote fraude.

Want? Heb je de reactie van postcodeloterij wel gelezen? Maar als je denkt dat er fraude in het spel is: doe aangifte, ook tegen de notaris.