fr
door fritsh Jul 1, 2014 om 13:15
Elektronica & tv

Ingebrekestelling Bol.com?

Geachte leden van het forum,

Ik ben hier nieuw maar voel mij ontzettend in mijn recht aangetast, het volgende is voorgevallen;

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw televisietoestel maar beschik over een beperkt budget. Door vrienden werd ik geattendeerd op een verkoper die via marktplaats bonnen verkocht van bol.com. Twee van deze vrienden hadden al eens met korting bonnen van de verkoper aangeschaft.

Een televisie is uiteraard wat duurder dan het gemiddelde artikel, echter besloot ik de stoute schoenen aan te trekken en de verkoper per mail te benaderen. Deze gaf aan nog bonnen te hebben liggen. Ik vroeg hoe hij deze in zijn bezit had gekregen en het antwoord was via een faillissement. Hierdoor ontving hij geen loon en kreeg hij deze ter compensatie.

Aangezien het bedrag aanzienlijk was; €750 voor de televisie was mijn vraag welk bedrag hij hiervoor wilde hebben. Ik bood €500,- maar had €650,- vakantiegeld ontvangen dus dat was mijn maximum.

We kwamen de prijs van €600,- overeen en we zouden af kunnen spreken om tot de koop over te gaan. Voor de koop besloot ik contact op te nemen met de klantenservice van bol.com om te vragen of dit mogelijk was. Mij werd expliciet verteld dat het geen probleem was maar dat ik wel goed moest kijken of dat de bonnen authentiek zijn en de kraslaag niet was aangetast. Vol goede moed heb ik de koop gesloten en de TV besteld.

Later kreeg ik te zien dat er validatie klantgegevens stond en het toestel geannuleerd werd. Ik bestelde wederom omdat ik ervan uit ging dat het om een fout ging, maar elke keer ging het mis, validatie gevold door annulering.

Uiteraard zocht ik nogmaals contact met de klantenservice, na lang wachten kreeg ik een vriendelijke jongeman aan de lijn die aangaf dat het hoofdkantoor even het één en ander uit diende te zoeken maar dat ik het toestel alsnog zou krijgen. Ik schrok hiervan en legde uit hoe ik aan de bonnen kwam. Hij gaf aan in mijn account te kijken waar alle code's van de bonnen in voorkwamen en zei duidelijk dat de bonnen authentiek waren en ik mij absoluut geen zorgen hoefde te maken. Tevens zou ik binnen een dag bericht terug ontvangen.

De volgende dag nog steeds geen bericht en inmiddels zag ik dat de prijs van het toestel omhoog was gegaan. Wel waren alle bonnen nog aanwezig in mijn account. Wederom gebeld en ik kreeg een norse jongedame aan de lijn die aangaf dat ik een aankoopbewijs diende te overleggen. Na uitleg gaf ik aan dat dit niet mogelijk is aangezien ik er geen bonnetje bij heb gekregen. Wel mocht ik de correspondentie die ik heb gevoerd met verkoper doorsturen en dan zou het in orde worden gemaakt.

Ik heb de meerdere mailtjes toegestuurd waarna ik lang op reactie moest wachten waarin werd gevraagd om alsnog de mailtjes door te sturen, de vorige waren klaarblijkelijk dus niet aangekomen. Deze heb ik nogmaals verstuurd en via chat weer contact gezocht met een medewerker. Hij gaf namens bol excuses voor het gehele gebeuren en compenseerde mij met een cadeaubon van €5,-. Een vriendelijk gebaar maar inmiddels had ik het wel gezien met de cadeaubonnen. Tevens beloofde hij mij dat de televisie binnen 5 werkdagen voor de oorspronkelijke prijs geleverd zou worden. Uiteraard heb ik hier een print screen van gemaakt aangezien ik inmiddels wist dat ik van de klantenservice niet heel veel kon verwachten.

Nu heb ik een email dat de bonnen toch niet geldig zijn, excuses maar geen tv en geen geld terug? Dit kan toch niet zomaar????

12880 156 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 13:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Alleen met toezeggingen waar u bewijs van heeft kunt u iets beginnen.

Ik snap het niet helemaal met die bonnen. Heeft die externe verkoper dan gefraudeerd met die bonnen? Sowieso een vaag verhaal. Een verkoper die bonnen uit een faillissement aanbied aan de kopers?

Heeft u overigens al flink gegoogeld op die tv? Vaak kun je producten veel goedkoper vinden dan bij Bol of een van de externe verkopers waar ze zichzelf mee vergelijken.

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 13:40
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een screenshot van de chat waarop te zien is dat de bonnen authentiek zijn en dat de tv alsnog binnen 5 werkdagen geleverd zal worden. Via externe verkopers is de TV inderdaad goedkoper maar dit verandert erg snel. Het moment dat ik de TV bestelde was deze €250,- goedkoper dan de huidige prijs. Net iets duurder dan in de meeste online winkels maar vanwege de bonnen voor mij aantrekkelijk.

Ik denk dat de verkoper van de bonnen inderdaad iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan aangezien bol.com mij verzocht de correspondentie die ik met deze persoon gevoerd heb te delen wat ik ook heb gedaan. Hierdoor kreeg ik al het vermoeden dat er iets niet in de haak was. Ik heb het verhaal van de verkoper aan de klantenservice uitgelegd welke aangaf dat er conform de algemene voorwaarden bonnen mogen worden gekocht en ingewisseld voor een product. Na aankoop waren ook alle code's van de bonnen in mijn account zichtbaar.

Wat mij zo ontzettend dwars zit is de manier waarop de klantenservice met mij omgaat. Dat ik inmiddels een week achter het gehele gebeuren aanzit. Dat meerdere keren wordt medegedeeld dat ik de televisie voor de oorspronkelijke prijs krijg en dan deze morgen ineens heel kort en bondig een schrijven ontvang waarin staat.

Onze excuses. Het blijkt toch dat de bonnen niet geldig zijn, wij raden u aan of aangifte te doen. Wij kunnen niets meer voor u betekenen.

Dit wil zeggen dat ik geen televisie meer krijg, maar ook dat de bonnen uit mijn account verdwenen zijn en dus niet meer bruikbaar. De verkoper heb ik gemaild en deze wil ze niet terug aangezien ik de kraslaag heb verwijderd.

Ik heb contact gehad met andere kopers van de bonnen welke wel hun artikelen thuis ontvangen hebben. Ik ben nu dus alles kwijt en zit met de handen in het haar. Ik heb het idee dat er bij bol na enkele dagen een probleem is geconstateerd en het erg makkelijk is om deze op mij af te schuiven....

Wat kan ik hier mee aan?

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2014 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Wat kan ik hier mee aan?........

Bij Bol.com kun je hiermee niks. Je hebt blijkbaar nagemaakte bonnen gekocht, dus je bent ordinair opgelicht. Daarom raadt Bol.com je aan aangifte hiervan te doen.

Bol.com schuift niks af, je kunt toch niet verwachten dat ze valse bonnen gaan accepteren?

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 13:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zou dit bij thuiswinkel.org aankaarten. Als je op de chat hebt staan dat de bonnen authentiek zijn, dan is het op z'n minst merkwaardig dat ze daar later op terug komen.

klik HIER

Voor zover ik je verhaal begrijp heb je nog niets betaald voor die bonnen of wel? En indien ja, hoeveel?

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 13:52
36 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat Bol.com geen valse bonnen zal accepteren, echter is het wel zo dat de bonnen authentiek waren. Zoals in mijn schrijven aangegeven werd dit benoemd door een medewerker. Twee keer is door een medewerker verteld dat nagemaakte bonnen niet geaccepteerd zullen worden. Bij mij zijn de bonnen wel geaccepteerd en terug te vinden in mijn account. Echter zijn ze om de één of andere reden niet te verzilveren.

Buiten dat heb ik van tevoren contact gehad met Bol.com die aangaf waar op te letten bij de bonnen. Ze zaten in een originele enveloppe en hadden allemaal nog een kraslaag welke intact was.

Bol houdt mij een week aan het lijntje met de mededeling dat er nog wat uitgezocht moet worden maar dat de bonnen door hun zijn uitgegeven en niet gebruikt. Om dan uiteindelijk met een kluitje in het riet te zijn gestuurd. Als het zo simpel lag dat de bonnen namaak waren had ik mijn verlies genomen en met veel balen ook geaccepteerd maar zo simpel ligt het dus niet.

pi
door pieterwolters - Jul 1, 2014 om 13:53
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt hier inderdaad niet veel mee. Je hebt bewust het risico genomen om bonnen van iemand over te nemen. Toen je voor de koop contact zocht met Bol.com heb je toen alle informatie (nummers e.d.) over de bonnen gegeven aan Bol.com?

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 13:56
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zojuist meerdere screenshots genomen van de bonnen zoals deze in mijn account staan. Tevens een bericht van het feit dat ze authentiek zijn en ik zal zo ook het bericht van de medewerker die dit verifieert erbij pakken.

Wat me ook ontzettend steekt is dat ze nu komen met het feit dat ze niet origineel zijn maar geen reden geven. Ook staan ze nog gewoon in mijn account en kan ik ze ook gebruiken. Echter wordt de bestelling na een aantal uur gewoon geannuleerd.

Ik heb de bonnen enkele weken geleden gekocht via marktplaats en hier uiteindelijk €600,- voor betaald.

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 13:57
36 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 1 jul 2014, 13:53]Je kunt hier inderdaad niet veel mee. Je hebt bewust het risico genomen om bonnen van iemand over te nemen. Toen je voor de koop contact zocht met Bol.com heb je toen alle informatie (nummers e.d.) over de bonnen gegeven aan Bol.com?

De werknemer zag de verschillende code's van de bonnen in mijn account en gaf aan dat dit stuk voor stuk ongebruikte originele bol.com bonnen zijn.

mahadma
door mahadma - Jul 1, 2014 om 14:02
11586 Antwoorden / 51 Vragen

Er worden bonnen gegeven o.a. bij enquette buro's die je ontvangt via je email, dit is een combinatie van cijfers en letters, die niet persoonlijk zijn maar in dit geval bij Bol.com bekend zijn.

Zodra je iets besteld met als (geheel of gedeeltelijke) betaling met deze bonnen, voer je bij de bestelling die code(s) in en wordt op het totaal verrekend. Uiteraard zijn de bonnen dan gebruikt en dus waardeloos geworden.

Ik vermoed dat vraagsteller "er in gelopen is" en gebruikte code's heeft "gekocht". En die zijn dus niet meer bruikbaar.

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 14:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

O my god. Ik dacht dat het niet kon kloppen die 600 euro. En dan zomaar via Marktplaats bonnen kopen voor dat bedrag.

Toch denk ik dat Bol wel een betere uitleg moet geven over de bonnen, hoe zij kunnen zien dat het kopieën zijn.

Als het gebruikte codes zijn, dan zou dat in het systeem naar voren moeten zijn gekomen.

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 14:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heb je nog contact met die verkoper van de bonnen? Of is hij verdwenen?

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2014 om 14:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor 600,- had je een prima t.v. kunnen kopen.

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 14:10
36 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is dus het vreemde; de code's staan nog steeds op mijn bol.com account en ook met de originele waarde erachter. Dat maakt het dus zo vreemd. Ze werken wel naar behoren en ook kan ik ze inwisselen en ermee bestellen. Maar na een aantal uren wordt de bestelling geannuleerd.

Bol zegt er niets over en het vreemde is dat een studiegenoot van mij ook bij dezelfde verkoper bonnen heeft gekocht en dat werkte naar behoren.

Zojuist contact gehad met de verkoper en die zegt de bonnen niet terug te willen aangezien deze geen kraslaag meer hebben. Dat snap ik ook nog wel. Maar ik ben nu de dupe tussen iets dat speelt bij bol en de marktplaatsmijnheer.

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 14:12
36 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 1 jul 2014, 14:10]Voor 600,- had je een prima t.v. kunnen kopen.

Dit forum is er toch om mensen te helpen? Ik baal ontzettend van dit probleem en dit is iets waar ik me goed op had voorbereid. Ik ben ervan op de hoogte dat ik een andere tv kon kopen maar wilde mijzelf lekker verwennen met deze voor het wk. Met uw retorische antwoorden schiet niemand iets op dus zolang u geen hulp kunt bieden of alleen maar vervend wilt zijn verzoek ik u vriendelijk dit ergens anders te doen.

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2014 om 14:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Bol zegt er niets over en het vreemde is dat een studiegenoot van mij ook bij dezelfde verkoper bonnen heeft gekocht en dat werkte naar behoren.......

Die zijn waarschijnlijk tussen de controle door geglipt.

Ik ga voortaan mijn gebruikte bonnen ook maar bewaren, gooi er een nieuw kraslaagje over heen en hup, verkopen op MP.

mahadma
door mahadma - Jul 1, 2014 om 14:14
11586 Antwoorden / 51 Vragen

Als vraagsteller zo reageert op een opmerking van een collega, vink ik uit, respectloos gedrag, vind ik.

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 14:19
36 Antwoorden / 1 Vragen

Als u mijn bericht zou lezen dat had u kunnen zien dat Bol.com de bonnen heeft geverifieerd. Uw sarcasme draagt totaal niet bij tot een oplossing en ik vraag me dan ook af wat u op dit forum te zoeken heeft?

Alle anderen wil ik tot zover als hartelijk bedanken voor het meedenken. Ik zal u allen op de hoogte houden op het forum en heb inmiddels ook via thuiswinkel.org bericht gedaan.

Verder zoek ik contact met mijn rechtsbijstand om te kijken wat deze voor mij betekenen kunnen

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 14:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=fritsh schreef op dinsdag 1 jul 2014, 14:10]
Bol zegt er niets over en het vreemde is dat een studiegenoot van mij ook bij dezelfde verkoper bonnen heeft gekocht en dat werkte naar behoren.

Zojuist contact gehad met de verkoper en die zegt de bonnen niet terug te willen aangezien deze geen kraslaag meer hebben. Dat snap ik ook nog wel. Maar ik ben nu de dupe tussen iets dat speelt bij bol en de marktplaatsmijnheer.
Nee, dat ben je niet, je bent de dupe van je eigen handelingen. Wie koopt er nu voor 600 euro aan bonnen bij een vreemde op Marktplaats?

Bol zegt dat ze niet origineel zijn. Dus ze zijn authentiek of ze zijn het niet. Het is het een of het ander.
Zelf zinspeel je ook al op fraude, dus nu kun je niet ineens gaan beweren dat de verkoper te goeder trouw is.

Wat je kunt doen is naar de verkoper gaan/mailen/bellen en zeggen dat je aangifte gaat doen bij de politie. Dat zou ik nl doen als iemand mij valse bonnen had verkocht.
Eventueel kun je samen met Bol ten strijde trekken tegen deze persoon. Je kunt ook dreigen met een melding op opgelet op internet.

Als er nl kopieën in het spel zijn, dan wordt het moeilijk Bol dit aan te wrijven. Dan kunnen de codes wel kloppen, maar dan heeft iemand anders ook die code met een originele bon.

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 14:29
36 Antwoorden / 1 Vragen

Het is ook de tegenstrijdigheid van Bol die parten speelt. De hele week wordt meerdere keren gezegd dat de bonnen kloppen maar dat er iets anders uitgezocht dient te worden en dan wordt het afgedaan met de melding; excuses er klopt toch iets niet. En daar houdt het mee op.

Ik snap dat het niet mijn slimste actie is om voor dat bedrag de bonnen te kopen, ik wilde graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Anderen die bij deze persoon bonnen hadden gekocht vertelden dat het feilloos werkte. Ook navraag bij de klantenservice waar ik op moest letten ivm eventuele fraude gaf mij vertrouwen.

Naar de politie zal ik vanmiddag gaan om de gehele situatie uit te leggen. Ik heb de verkoper gevraagd om mee te gaan maar hier nog geen reactie op gehad.

Verder hoop ik dat u enigszins mijn frustratie begrijpt. Ik ben niet ontzettend rijk en dacht hier een mooie deal te hebben. Met sarcasme wordt het voor mij alleen maar vervelender. Ik ben me ervan bewust dat wijze lessen duur zijn echter is dit voor mij wel een erg hoge prijs.

Na het nakijken van eerdere berichten zie ik terug dat er geen kopieën in het spel zijn

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 14:32
36 Antwoorden / 1 Vragen

Het feit dat ik op fraude zinspeel is vanwege de reacties van bol.com. Wat hebben ze verder ook aan correspondentie tussen mij en de verkoper? Dat begreep ik niet helemaal maar wel dat er een addertje onder het gras moest zitten.

Ik hoop ook dat u zich enigszins in mij kunt verplaatsen. Ik heb misschien niet de juiste beslissingen genomen maar om er zo voor gestraft te worden zonder ook maar enige blijk van bol.com om moeite te nemen mij ook maar inhoudelijk te berichten of te verklaren wat er aan de hand is en de hele boel te annuleren na een week gaat er bij mij niet in.

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2014 om 14:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Staat de advertentie nog steeds op MP? Zo ja, graag even een link of adv. nr. Welke naam heeft de verkoper gebruikt voor zijn bankrekening?

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 14:36
36 Antwoorden / 1 Vragen

De advertentie is inmiddels niet meer online aangezien ik de bonnen inmiddels een maand geleden had aangeschaft. Ik heb wel verder al zijn gegevens en mobiele nummer maar geen bankrekening nummer.

Verkoper wilde de bonnen opsturen zodat ik het geld over kon maken maar aangezien ik dit niet vertrouwde en hij in dezelfde stad woont als ik was er de mogelijkheid tot een ontmoeting waarbij ik de bonnen eerst mocht zien alvorens tot koop over te gaan.

Ik heb nog contact met hem gehad afgelopen week waarbij hij ook aangaf dat het vreemd was en dat hij wel medewerking wilt verlenen. Ik heb een half uur geleden gemaild om te vragen of hij mee wilt richting de politie maar hier nog geen antwoord op ontvangen

Bedankt voor het meedenken

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 14:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=fritsh schreef op dinsdag 1 jul 2014, 14:29]

Naar de politie zal ik vanmiddag gaan om de gehele situatie uit te leggen. Ik heb de verkoper gevraagd om mee te gaan maar hier nog geen reactie op gehad.

De verkoper die meegaat om een aangifte van zichzelf bij te wonen??

Je bent óf heel naïef óf je speelt een spelletje.

Maar zet je rechtsbijstand op die verkoper, sleep hem maar voor de kantonrechter. Als hij je een vervalsing heeft verkocht, heb je recht op geld terug.

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 14:42
36 Antwoorden / 1 Vragen

De verkoper geeft aan dat de bonnen origineel zijn en dat hij dit kan bewijzen. Vandaar dat ik hem vroeg om mij bij te staan en bij de politie te situatie uit te leggen. Misschien dat bol.com dan juist het tegendeel moet bewijzen. Ik weet nu ook niet meer wie ik moet geloven dat is het juist. Bol heeft me de hele week aan het lijntje gehouden maar het zou ook de verkoper kunnen zijn. Het is ook wat bluf. Als hij iets te verbergen heeft zal hij niet mee gaan richting de politie denk ik zo.

En bol geeft niet thuis als ik vraag wat er precies mis is met de bonnen dus ik ben er ook niet zeker van of het een vervalsing is of dat ze misschien daar gestolen zijn of dat er iets anders aan de hand is.

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 14:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Oké, als het echt onduidelijk is of die bonnen origineel/gestolen zijn of niet, kun je het beste thuiswinkel.org als intermediair laten optreden. Dan zal Bol duidelijkheid moeten geven over hoe dit zit. Mocht Bol dat niet willen doen, dan kun je altijd nog naar de Geschillen commissie Thuiswinkel.

Als Bol aan kan tonen dat die bonnen nep/gestolen zijn, dan kun je achter die verkoper aan. Aangezien je zoveel gegevens van hem hebt, zal dat dan niet zo moeilijk zijn.

Cookies
door Cookies - Jul 1, 2014 om 14:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat Bol.com niet precies aan geeft wat er mis is met deze bonnen, is wel jammer. Maar dàt er iets mis mee is, is duidelijk, want ze adviseren niet voor niets om aangifte te gaan doen.

Was inderdaad een beetje sarcastisch,sorry, maar dat komt omdat ik er echt met mijn pet niet bij kan, dat juist mensen met een laag inkomen, allerlei fratsen uit halen. (Heb ik het niet alleen over jou, maar over wat ik hier allemaal op dit forum tegen kom.)

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 14:56
36 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk, daar kan ik wat mee! Dat zal ik zeker doen! Ik vind het gewoon zo vreemd dat ik juist door bol tegenstrijdige antwoorden krijg en dan vervolgens van de verkoper medewerking.

Ik waardeer het meedenken, maar zoiets geeft veel stress en wanneer je jezelf door emoties laat leiden flap je er sneller dingen uit. Ik weet dat mijn koop niet de slimste is geweest maar ik deed het met de beste intenties ervan uitgaande dat het legitiem zou zijn. Na het bellen van de klantenservice met instructies richting de koop was ik vol vertrouwen dat ik een goede beslissing gemaakt had. Ook nog toen ik van bol.com te horen kreeg dat de codes kloppen (ze staan nog steeds in mijn account)

Ik ga maar even rustig contact opnemen met thuiswinkel.nl en toch de politie even bellen om te vragen wat wijsheid is. Bedankt voor de reacties en excuses als ik met mijn frustratie mensen beledigd heb. Dit was niet de bedoeling.

fr
door fritsh - Jul 1, 2014 om 14:58
36 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 1 jul 2014, 14:56]Dat Bol.com niet precies aan geeft wat er mis is met deze bonnen, is wel jammer. Maar dàt er iets mis mee is, is duidelijk, want ze adviseren niet voor niets om aangifte te gaan doen.

Was inderdaad een beetje sarcastisch,sorry, maar dat komt omdat ik er echt met mijn pet niet bij kan, dat juist mensen met een laag inkomen, allerlei fratsen uit halen. (Heb ik het niet alleen over jou, maar over wat ik hier allemaal op dit forum tegen kom.)

Mijn inkomen is inderdaad niet het hoogste en het is ook niet de slimste beslissing maar vaak gaat het goed. Ook deze koop voelde goed. Sarcasme is dan een extra zout op de wond omdat ik daardoor meer op de feiten word gedrukt. Mijn tekortkomingen zijn mij bekend en dat ik vrekkig kan zijn weet ik ook. Toch is het niet leuk om zoiets mee te maken. Een beetje medeleven in zo'n geval is een aangename spreekwoordelijke pleister op de wond.

Toch bedankt voor het meedenken!

sw
door swat1500 - Jul 2, 2014 om 02:18
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Het verhaal lezende denk ik dat aan u gestolen of verduisterde waardebonnen van Bol.com zijn verkocht.
U heeft op zijn minst naïef gehandeld door te denken dat u voor 500 euro zomaar bonnen met een waarde van 750,00 euro te kunnen kopen zonder dat daar wat mis mee is.
De kans is groot dat door uw zenuwachtig gebel (waaruit blijkt dat u feitelijk ook wist dat het verhaal te mooi was om waar te kunnen zijn) Bol.com hebt gealarmeerd.
Als er inderdaad sprake is van verduisterde of gestolen bonnen heeft u, door ze te kopen, zich schuldig gemaakt aan heling en door ze te gebruiken om wat te kopen aan oplichting.

diumenge
door diumenge - Jul 2, 2014 om 06:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk dat swat1500 de spijker op z'n kop slaat.

Gebruikte of valse bonnen dat geloof ik niet, dat zou het systeem van Bol.com direct signaleren verwacht ik (anders zou de deur om te frauderen wagenwijd open staan).

Echter, ik kan mij goed voorstellen dat omdat de bonnen uit een faillissement komen Bol.com de contante waarde nooit heeft ontvangen voor die bonnen (die ze dus hadden moeten ontvangen van de partij die failliet is gegaan). Kennelijk zijn er bij eerdere bestelling geen bellen gaan rinkelen, maar nu misschien vanwege de hoge besteding in een keer wel. Uw uitleg hoe u aan de bonnen bent gekomen heeft Bol.com de bevestiging gegeven dat hun vermoeden juist is.

Vermoedelijk zijn de bonnenverkoop door Bol.com en verkoop van artikelen op basis van bonnen twee gescheiden administraties en zijn ze er nu door een handmatige controle achter gekomen, vandaar de eerdere berichtgeving dat de bonnen wel geldig waren.

fr
door fritsh - Jul 2, 2014 om 10:02
36 Antwoorden / 1 Vragen

Een goedemorgen en bedankt voor uw reactie,

Ik wil allereerst even kwijt dat ik ter goeder trouw de bonnen aan heb geschaft waardoor het feit van een eventuele heling niet meer ter sprake komt. Wat u aangeeft dat het bijna te mooi was om waar te zijn klopt, ook ik deelde deze mening. Vandaar dat ik voor de koop de klantenservice van bol gebeld had.

Ik had €500,- geboden op de bonnen van €750 waar mijnheer €675 voor wilde hebben. Telefonisch hebben wij toen het bedrag van €600,- afgesproken waarna de koop zou plaatsvinden. Ik heb mijnheer expliciet gevraagd hoe hij aan de bonnen kwam et cetera.

Toen ik op weg was richting de koop heb ik bol.com gebeld en de exacte situatie uitgelegd. Dat ik op zoek was naar een tv voor een leuke prijs en dat ik de advertentie tegenkwam op internet. Ik heb het gehele verhaal in geuren en kleuren uitgelegd en buiten het feit dat mij op het hart werd gedrukt waar ik op diende te letten met betrekking tot de authenticiteit van de bonnen was het risico erg klein. Wel werd genoemd dat het een hoog bedrag was maar dat dit probleemloos kon.
Bovenstaande was begin juni.

Na drie weken research gedaan te hebben naar tv's zag ik een model dat ik graag wilde maar altijd duurder was in de aanbieding vandaar dat ik meteen besloot te bestellen.

Pas nadat ik zag dat de bestelling geannuleerd was besloot ik te bellen. Na uitleg van het gehele verhaal gaf de telefonist aan om een aantal codes te verifiëren om op deze manier oplichting uit te sluiten. Mijnheer gaf aan dat het niet aan de codes lag, deze zijn eenmalig door bol.com verstrekt en zijn geldig. Toch verloopt de bestelling niet zoals deze zou moeten. Hij gaf aan dat ze de daaropvolgende dag contact met mij zouden opnemen.

De reden dat ik de dag daarna wederom had gebeld was vanwege het feit dat bol.com haar afspraak niet nakwam. Ik belde pas laat in de avond aangezien ik van hun kant nog wel een telefoontje had verwacht. Wederom werd mij verteld dat het nog even zou kunnen duren maar dat er contact opgenomen zou worden.

Twee dagen later zag ik dat het toestel weer een stuk duurder was. Wat dus zou betekenen dat ik deze niet bestellen kan. Telefonisch was bol.com niet bereikbaar dus heb ik de chat geprobeerd. Hier gaf de beste man aan dat het het speet dat het wat langer zou duren en compenseerde mij met een tegoedbon van €5,- Tevens gaf hij expliciet aan dat het toestel voor de oorspronkelijke prijs binnen 5 (werk)dagen geleverd zou worden.

Een dag later zou we contact met me worden opgenomen wat dus weer niet gebeurde, De reden dat ik belde was meer uit frustratie dan uit nervositeit. En met bovenstaande voel ik mij aan het lijntje gehouden. Ik heb de bonnen aangeschaft op basis van informatie verkregen voor de koop van de klantenservice. Dat is de enige reden.

Nadat ik een dag later weer had gebeld werd mij gevraagd of ik de bestelnummers en/of een aankoopbewijs van de bonnen kon overleggen. Meerdere keren had ik aangegeven dat ze via marktplaats zijn aangeschaft waarop mij om correspondentie werd gevraagd. Hier begonnen bij mij de alarmbellen te rinkelen waarop ik aan de dame in kwestie vroeg of er iets mis was. Ze gaf aan dat het mogelijk was maar dat ik daar niet de dupe van zou zijn.

Zo gezegd zo gedaan; alle correspondentie verstuurd inclusief naam, telefoonnummer et cetera van de verkoper. Wederom geen reactie totdat ik een schrijven in mijn inbox had waar kort en krachtig in werd verteld dat ik pech had.

Het steekt me dat ik een week moet wachten waarin wordt aangegeven dat het klopt en dan uiteindelijk zo behandeld wordt. Nogmaals; ik heb de bonnen ter goeder trouw aangeschaft. Als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen. Van mijn kant is er geen sprake van fraude waardoor bol.com conform hun eigen algemene voorwaarden dient uit te keren.

Ik verwacht later deze week bericht van de rechtsbijstand dus ik houd jullie op de hoogte!

fr
door fritsh - Jul 2, 2014 om 10:05
36 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge
Vermoedelijk zijn de bonnenverkoop door Bol.com en verkoop van artikelen op basis van bonnen twee gescheiden administraties en zijn ze er nu door een handmatige controle achter gekomen, vandaar de eerdere berichtgeving dat de bonnen wel geldig waren.

Ben ik dan niet vals voorgelicht door bol.com? Ik heb de aankoop gedaan op basis van de informatie door hun verschaft.

zoekster
door zoekster - Jul 2, 2014 om 10:24
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik kan je nu al vertellen dat als er iets niet klopt aan die bonnen, je daar Bol niet voor verantwoordelijk kunt houden. Ook niet als ze toestemming hadden gegeven om die bonnen over te nemen. Zij kunnen niet uitgaan van fraude als ze informatie verschaffen.

Dan zul je echt achter die verkoper aan moeten gaan.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 2, 2014 om 12:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Met een beetje geluk valt dit wel onder het strafrecht.

ka
door kaakje - Jul 2, 2014 om 12:24
109 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben een beetje huiverig van Bol.com geworden. Ik had een Home Cinema set gezien wat voldeed aan mijn eisen. Na wat verder spitten op andere sites bleek Bol een vertrouwde aankoop. Tot ik bij de leverantie ging kijken. Het bleek dat de bestelling door Bol werd doorgesluisd naar een andere leverancier. Ik heb wat andere elektronica bekeken en het blijkt dat Bol dit vaker doet. Nâ het bekijken van reviews en recensies van deze leverancier was ik onmiddelijk genezen. Slecht afspraken nakomen, verkeerde artikelen leveren etc. Doe er uw voordeel mee.

fr
door fritsh - Jul 2, 2014 om 12:25
36 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 2 jul 2014, 12:13]Met een beetje geluk valt dit wel onder het strafrecht.

Dat hoop ik ook wel!

De reden dat ik zo ontzettend van bol.com baal is dat er een week lang werd gezegd dat het wel in orde zou komen en dan klakkeloos van de ene op de andere dag zonder uitleg, reden of excuus een mailtje van twee regels sturen dat ik "pech heb gehad."

Dat steekt gewoon wat. Als de fout volledig bij de verkoper ligt dan is het minste wat ze zouden kunnen doen mij wat tekst en uitleg geven. Nu krijg ik een cadeaubon van €5,- (hopen dat deze wel werkt) en mag ik het verder uitzoeken. Dat vind ik geen stijl

zoekster
door zoekster - Jul 2, 2014 om 12:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=fritsh schreef op woensdag 2 jul 2014, 12:25]
De reden dat ik zo ontzettend van bol.com baal is dat er een week lang werd gezegd dat het wel in orde zou komen en dan klakkeloos van de ene op de andere dag zonder uitleg, reden of excuus een mailtje van twee regels sturen dat ik "pech heb gehad."

Nee, ze hebben niet alleen gezegd 'pech gehad', ze hebben ook gezegd dat je aangifte moet doen. Heb je dat inmiddels gedaan?

Ik vind het opvallend worden in hoeverre je kwaad bent op Bol, maar niet op de verkoper. Die heeft nooit een cent voor die bonnen betaald en nu verkoopt hij ze voor grof geld aan je.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 2, 2014 om 12:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=fritsh schreef op woensdag 2 jul 2014, 12:25][quote=lekkerisdat schreef op woensdag 2 jul 2014, 12:13]Met een beetje geluk valt dit wel onder het strafrecht.De reden dat ik zo ontzettend van bol.com baal is dat er een week lang werd gezegd dat het wel in orde zou komen en dan klakkeloos van de ene op de andere dag zonder uitleg, reden of excuus een mailtje van twee regels sturen dat ik "pech heb gehad."
Zo 'werkt' het bij veel bedrijven, de mensen bij de klantenservice dragen geen enkel verantwoording (wat ze zeggen is toch niet rechtsgeldig), en moeten zoveel mensen per uur 'helpen'. Dus hop ze zeggen maar wat en op naar de volgende.
Mijn persoonlijke ervaring met de aftersales van Bol.com, heeft ook mij doen besluiten er nooit meer iets van elektronica te bestellen (door het ontvangen van bonnen, zal ik zo nu en dan toch een CD/DVD moeten bestellen..).

[quote=kaakje schreef op woensdag 2 jul 2014, 12:24]Het bleek dat de bestelling door Bol werd doorgesluisd naar een andere leverancier. Ik heb wat andere elektronica bekeken en het blijkt dat Bol dit vaker doet.
Dit probleem is van 'n andere aard. T.L.O.T.L.S (Te Lui Om Te Lezen Syndroom). Staat echt zeer duidelijk vermeld op de site, dat het om de verkoop via 'n ander gaat.

eclipse
door eclipse - Jul 2, 2014 om 12:55
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=fritsh schreef op dinsdag 1 jul 2014, 13:40]Ik heb een screenshot van de chat waarop te zien is dat de bonnen authentiek zijn en dat de tv alsnog binnen 5 werkdagen geleverd zal worden. Via externe verkopers is de TV inderdaad goedkoper maar dit verandert erg snel. Het moment dat ik de TV bestelde was deze €250,- goedkoper dan de huidige prijs. Net iets duurder dan in de meeste online winkels maar vanwege de bonnen voor mij aantrekkelijk.

Ik denk dat de verkoper van de bonnen inderdaad iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan aangezien bol.com mij verzocht de correspondentie die ik met deze persoon gevoerd heb te delen wat ik ook heb gedaan. Hierdoor kreeg ik al het vermoeden dat er iets niet in de haak was. Ik heb het verhaal van de verkoper aan de klantenservice uitgelegd welke aangaf dat er conform de algemene voorwaarden bonnen mogen worden gekocht en ingewisseld voor een product. Na aankoop waren ook alle code's van de bonnen in mijn account zichtbaar.

Wat mij zo ontzettend dwars zit is de manier waarop de klantenservice met mij omgaat. Dat ik inmiddels een week achter het gehele gebeuren aanzit. Dat meerdere keren wordt medegedeeld dat ik de televisie voor de oorspronkelijke prijs krijg en dan deze morgen ineens heel kort en bondig een schrijven ontvang waarin staat.

Onze excuses. Het blijkt toch dat de bonnen niet geldig zijn, wij raden u aan of aangifte te doen. Wij kunnen niets meer voor u betekenen.

Dit wil zeggen dat ik geen televisie meer krijg, maar ook dat de bonnen uit mijn account verdwenen zijn en dus niet meer bruikbaar. De verkoper heb ik gemaild en deze wil ze niet terug aangezien ik de kraslaag heb verwijderd.

Ik heb contact gehad met andere kopers van de bonnen welke wel hun artikelen thuis ontvangen hebben. Ik ben nu dus alles kwijt en zit met de handen in het haar. Ik heb het idee dat er bij bol na enkele dagen een probleem is geconstateerd en het erg makkelijk is om deze op mij af te schuiven....

Wat kan ik hier mee aan?

Beste, de reactie`s van carola. zijn inderdaad irritant, U ziet ook staan waarschuw de redactie, kliik eer even op en geeft U even aan wat het probleem is, indien de red ze ook als niet relevant zien worden ze verwijderd. vergeet U ook het aanrtal sterren dat iemand heeft, dat is niet omdat ze oordeelkundig zijn ( sommigen) maar omdat ze vaak inloggen. sccs.

ka
door kaakje - Jul 2, 2014 om 14:06
109 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 2 jul 2014, 12:44][quote=fritsh schreef op woensdag 2 jul 2014, 12:25][quote=lekkerisdat schreef op woensdag 2 jul 2014, 12:13]Met een beetje geluk valt dit wel onder het strafrecht.De reden dat ik zo ontzettend van bol.com baal is dat er een week lang werd gezegd dat het wel in orde zou komen en dan klakkeloos van de ene op de andere dag zonder uitleg, reden of excuus een mailtje van twee regels sturen dat ik "pech heb gehad."
Zo 'werkt' het bij veel bedrijven, de mensen bij de klantenservice dragen geen enkel verantwoording (wat ze zeggen is toch niet rechtsgeldig), en moeten zoveel mensen per uur 'helpen'. Dus hop ze zeggen maar wat en op naar de volgende.
Mijn persoonlijke ervaring met de aftersales van Bol.com, heeft ook mij doen besluiten er nooit meer iets van elektronica te bestellen (door het ontvangen van bonnen, zal ik zo nu en dan toch een CD/DVD moeten bestellen..).

[quote=kaakje schreef op woensdag 2 jul 2014, 12:24]Het bleek dat de bestelling door Bol werd doorgesluisd naar een andere leverancier. Ik heb wat andere elektronica bekeken en het blijkt dat Bol dit vaker doet.
Dit probleem is van 'n andere aard. T.L.O.T.L.S (Te Lui Om Te Lezen Syndroom). Staat echt zeer duidelijk vermeld op de site, dat het om de verkoop via 'n ander gaat.

Waar staat dan dat het op dit probleem slaat? T.L.O.T.L.S. !

ha
door hansa194 - Jul 2, 2014 om 14:46
29 Antwoorden / 3 Vragen

Ik doe al jaren zaken met Bol.com en dit tot volle 100% tevredenheid. Ook de klantenservice altijd even hulpvaardig en vriendelijk. Zoals eerdere reacties vermeldden, richt je woede op de verkoper van de bonnen i.p.v. Bol.com !!!!

fa
door fairman - Jul 2, 2014 om 15:10
22 Antwoorden / 3 Vragen

Bol.com wordt nogal aardig 'beschuldigd'; maar wie (naam, adres) is de VERKOPER,
mogelijk oplichter, waaraan u 500 euro heeft overgemaakt?
Bespaar daarmee andere mensen dezelfde ellende!

eclipse
door eclipse - Jul 2, 2014 om 16:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

600 betaald aan wie ??
achternaam
stad .. banknummer.

kunnen we eens bij de opgelicht site kijken he wel zo fijn, overigens heb ik de laatste 7 jaar geen enkel probleem of wat dan ook met bol com ondervonden, soepel, vriendelijk, ruilen geen probleem, kapot hoppa een andere..

ja
door jan4073 - Jul 2, 2014 om 17:57
83 Antwoorden / 3 Vragen

U schrijft dat de bonnen authentiek waren wat ook blijkt uit het feit dat u ze op uw account hebt kunnen zien. Foute/false bonnen worden door het systeem niet geaccepteerd (terecht). Maar ze waren dus wel authentiek en goed. De fout ligt bij Bol.com. Ik heb ook een soortgelijke ervaring met hun. Je doet alles zoals ze vragen en op het eind is het nog fout. Ik ben helemaal klaar met bol.com. Voor jouw jammer maar helaas ik ben bang dat je naar je geld kunt fluiten (net als ik)

jo
door joskaa - Jul 2, 2014 om 19:02
80 Antwoorden / 44 Vragen

Ik kan me heel goed voorstellen dat je op MP bol.combonnen kunt kopen met een totale waarde van 750 euro. Heb zelf een jaar geleden electronica gekocht bij Bol en betaald met Bol.combonnen twv 680 euro. De bonnen had ik bij elkaar gespaard met (heel veel) enquettes invullen. Dus als een ander dat ook doet en vervolgens zijn bonnen te koop aanbiedt voor circa 100 euro minder vind ik dat niet vreemd. Het lijkt me dat Bol.com hierin een raar spelletje speelt. Ik zou zeggen, stuur deze hele discussie door naar Bol.com met de vermelding dat je dit op het Kassaforum hebt gezet. Eventueel zou je het ook nog eens kunnen proberen via het tv-programma de BELBUS

ge
door gewicht - Jul 2, 2014 om 19:53
170 Antwoorden / 1 Vragen

Fritsh ,
Ik heb met verbazing jouw verhaal en de discussie gelezen.
Ik zal maar niet zeggen wat ik er van vind, aan een vreemde op marktplaats zomaar € 600,-
betalen.
Je zegt op 1/7 om 14.36 en om 14.42 dat de verkoper mee zou gaan naar de politie.
Daarna stilte, hij had zeker geen tijd ?
Toch sterkte en succes toegewenst.

sy
door sylgin - Jul 2, 2014 om 20:27
44 Antwoorden / 0 Vragen

Dus,je hebt 650 euro op je rekening staan.
Je ziet een tv van 750 euro,okay is 100 euro duurder dan je op je rekening hebt staan maar met een beetje creatief boekhouden,kan je die 100 euro wel ergens vandaan halen.
Dus,laten we zeggen je hebt het geld om die tv te kopen.
Dan koop je die tv toch gewoon,zou ik denken en doen.
Maar nee,er worden eerst voor onduidelijke redenen voor 600 euro aan bonnen gekocht bij een vaag persoon op MP en dan wordt er pas een tv gekocht...
En dan blijkt dat er iets mis is met die bonnen,maar nee de schuld ligt niet bij jezelf of bij de vage verkoper,nee,de schuld wordt neergelegd bij Bol.com...

Je kan van alles proberen,zelfs met een uitdraai van deze discussie naar Bol.com gaan om te proberen of ze wat doen maar de uiteindelijke fout legt dus gewoon bij jezelf en in plaats van de schuld overal te zoeken,zou het misschien handiger wezen om eens te bedenken waarom je in hemels naam je geld gestort hebt bij een vage verkoper en ik zou het advies van Bol.com maar opvolgen en aangifte doen want het zou zomaar kunnen dat je anders nog meer problemen gaat krijgen.

ha
door hansa194 - Jul 2, 2014 om 20:35
29 Antwoorden / 3 Vragen

Ik had het niet beter kunnen verwoorden Sylgin !!
Fritsh heb ik trouwens al een tijd lang niets van gelezen...........

fr
door fritsh - Jul 2, 2014 om 21:47
36 Antwoorden / 1 Vragen

De afgelopen 24 uur ben ik nog online geweest hoor. Ik ben teleurgesteld in Bol en in hun handelswijze, nogmaals; ik kocht de bonnen op hun advies. Een verschil van €150,- op een televisie van €750,- vind ik de moeite waard. Zoals eerder ook vermeld door anderen op dit forum; de bonnen staan op mijn account en zijn origineel.

En wat de verkoper betreft; van de beste man hoor ik niets meer... Inmiddels contact gehad met de politie en daar ga ik komende week even langs. Het geld heb ik trouwens nooit over gemaakt. Ik heb in persoon afgesproken zodat ik van tevoren alles kon verifiëren zoals de klantenservice van bol.com mij had opgedragen.

Misschien had ik oogkleppen op en probeerde ik voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten maar hier is niets misdadig aan, heeft u dat zelf nooit geprobeerd? Als ik van bol.com te horen had gekregen dat de kans groot was dat het problemen zou geven had ik het niet gedaan.

Ik begrijp niet helemaal dat de fout bij mijzelf ligt. Ik overleg met bol.com, vervolgens bestel ik en worden de bonnen inclusief bestelling geannuleerd. Daarna hoor ik meerdere malen van bol dat de televisie geleverd zal worden maar uiteindelijk zonder verdere reden heb ik pech gehad. Behalve gierig zijn valt mij hier niet veel te betichten.

ha
door hansa194 - Jul 2, 2014 om 22:14
29 Antwoorden / 3 Vragen

Fritsh ik begrijp er nu niets meer van. Om 13.56 schrijf je: "Ik heb de bonnen enkele weken geleden gekocht via marktplaats en hier uiteindelijk €600,- voor betaald" En nu schrijf je dat je het geld nooit hebt overgemaakt !!??

fr
door fritsh - Jul 2, 2014 om 22:17
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het geld nooit overgemaakt omdat ik het in persoon contant betaald heb zoals ik al eerder aangaf. Ik ga niet iets blind kopen, ik heb met bol.com klantenservice gebeld terwijl ik op weg was naar de verkoper om de bonnen over te nemen.

Daar aangekomen de bonnen gecontroleerd op punten waar ik op moest letten en het bedrag in contanten overhandigd. Vandaar dat ik geen bankrekening nummer heb.

labren
door labren - Jul 2, 2014 om 22:25
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik vindt dit een heel erg raar verhaal !! bonnen kopen via de marktplaats , dat is echt vragen om opgelicht te worden !! dom, dom ,dom !!!!!!

fr
door fritsh - Jul 2, 2014 om 22:30
36 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=labren schreef op woensdag 2 jul 2014, 22:25]ik vindt dit een heel erg raar verhaal !! bonnen kopen via de marktplaats , dat is echt vragen om opgelicht te worden !! dom, dom ,dom !!!!!!

Terwijl Bol.com klantenservice aangeeft dat het weinig problemen kan geven zolang ik maar op bepaalde zaken let? Ik kon ze zelf eerst ook bekijken alvorens te betalen. Dat is de reden dat ik het idee had om goed ingedekt te zijn.

zoekster
door zoekster - Jul 2, 2014 om 23:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=fritsh schreef op woensdag 2 jul 2014, 22:30][quote=labren schreef op woensdag 2 jul 2014, 22:25]ik vindt dit een heel erg raar verhaal !! bonnen kopen via de marktplaats , dat is echt vragen om opgelicht te worden !! dom, dom ,dom !!!!!!

Terwijl Bol.com klantenservice aangeeft dat het weinig problemen kan geven zolang ik maar op bepaalde zaken let? Ik kon ze zelf eerst ook bekijken alvorens te betalen. Dat is de reden dat ik het idee had om goed ingedekt te zijn.
Maar stel dat je nou eens niets voor elkaar krijgt bij Bol. Kans is groot.
Wat ga je dan doen?

ph
door philip36 - Jul 2, 2014 om 23:27
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik weet niet hoe het met bonnen van bol.com gaat maar als je een iTunes kaart koopt wordt deze door de kassa geactiveerd.
Blijkbaar kun je met een gestolen iTunes kaart niks beginnen omdat deze niet geactiveerd is.
Zoiets zou ook bij de bonnen van Bol.com kunnen spelen.

fr
door fritsh - Jul 2, 2014 om 23:30
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook bezig om mijn kosten op de verkoper te verhalen, deze geeft aan dat de bonnen geaccepteerd zijn door bol.com en dat ik de kraslaag open heb gemaakt wat klopt. Toch kijk ik wat hier mijn kansen zijn.
Bol gaf aan dat de bonnen echt waren en gaf mij het advies dat ik ze aan kon schaffen mits de uiterlijke kenmerken er niet frauduleus uitzagen. Ik weet nog niet precies wat ik ermee aan moet. Ik heb ook nog een rechtsbijstand welke uitkomst zou kunnen bieden, de consumentbond et cetera. Ik zal het er in ieder geval voorlopig niet bij laten zitten en alles op alles zetten totdat of de verkoper of bol mij in het gelijk zal stellen.

ik
door ikzelf1942 - Jul 3, 2014 om 00:01
81 Antwoorden / 15 Vragen

Fritsh,

Bol heeft absoluut niets fout gedaan, want hoe kunnen ze dan zien dat bonnen " echt " zijn als ze niet in hun bezit zijn. via mail is alles aan te passen, ook codes etc. op bonnen!!!!!Sorry, maar het enige wat ik kan zeggen, dat ik volledig met sommige meega, die zeggen dat je zelf in de fout bent gegaan om zomaar van een vreemde "op straat" iets koopt zonder te weten wat het is ( wel of niet echt!!) en dan ook nog contant te betalen, zonder naam en adres van de verkoper te weten. waarom liet de verkoper je dan niet naar zijn woonadres komen etc. etc. en zonder betalingsbewijs, wat natuurlijk helemaal dom is, sorry kan het niet anders verwoorden. I Niet boos worden Fritsh !!

wimmi20
door wimmi20 - Jul 3, 2014 om 01:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Om te beginnen : Bol.com is zo'n jaartje geleden gekocht door Albert Heijn.
En met bijna alle artikelen duurder dan andere internet winkels.
Dat hebben ze geleerd van Appie zelf.
Maar dat terzijde.
Laten we eens logisch analyseren: een stapeltje Bol bonnen in een winkel vertegenwoordigen een flinke waarde.
Je gaat mij niet vertellen dat een winkelier aan Bol vele duizenden euro's vooruit gaat betalen voor die bonnen.
Dan zou bij brand een grote waarde verloren gaan.
Er moet volgens mij een systeem zijn dat de winkelier de verkochte bonnen achteraf met Bol verrekent.
Als die winkelier failliet gaat (zoals de verkoper beweert) hebben de aanwezige bonnen geen waarde.
De bonnen zullen waarschijnlijk pas bij verkoop worden geactiveerd.
Dat faillissement verhaal klopt volgens mij niets van.
Want bij een faillissement zijn de bonnen niet geactiveerd.
Op het internet is te vinden welke grote winkelketens de bonnen van die bolle verkopen.
Gewoon ff sjekken of een winkel failliet is gegaan.
En er is nog iets : in de bon voorwaarden van die bolle staat : indien een Cadeaubon bij een derde partij is gekocht dient u de kassabon EN HET OPWAARDEERBEWIJS zorgvuldig te bewaren, en op verzoek aan Bol.com te overleggen.
En die heeft u niet.
Ik vrees dat een rechtsbijstand verzekering zal zeggen : eigen schuld, u zit op de bult.

sy
door sylgin - Jul 3, 2014 om 07:25
44 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt geld op je rekening.
Waarom ga je dan al die fratsen uithalen met bonnen bij een vage verkoper?
Je kan bij Bol.com ook gewoon met ideal of op rekening betalen als je zo nodig bij Bol wil kopen of je kijkt online bij andere winkels of je gaat in een stenen winkel kijken.

Maar op de manier waarop je het nu gedaan hebt ben je ten eerste niet goedkoper uit want die bonnen alleen zijn al 600 euro en je bent gewoon je geld kwijt.
Je kan wel boos worden op Bol,zij hebben zich er niet in laten luizen door een vage verkoper.
Verder heb je totaal geen bewijs,geen bon helemaal niets.

fr
door fritsh - Jul 3, 2014 om 10:03
36 Antwoorden / 1 Vragen

De reden dat ik ze aan heb geschaft is het feit dat ik telefonisch van bol.com te horen kreeg dat de kans dat er eventueel iets niet zou kloppen minimaal was en dat ik alleen op uiterlijke kenmerken diende te letten of het geen namaak betrof. Hierdoor hoopte ik wat goedkoper uit te zijn. De verkoper had in het verleden ook reeds bonnen verkocht aan anderen die ook gewoon werkten.

Al met al genoeg redenen om geen achterdocht te hebben.

Nu reageert de verkoper niet meer op mijn mails maar verder hoor ik van bol.com inhoudelijk ook weinig.

zoekster
door zoekster - Jul 3, 2014 om 10:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=fritsh schreef op donderdag 3 jul 2014, 10:03]

Nu reageert de verkoper niet meer op mijn mails maar verder hoor ik van bol.com inhoudelijk ook weinig.
Je hebt zelf gezegd dat hij in je woonplaats woont en verder

Ik heb wel verder al zijn gegevens en mobiele nummer maar geen bankrekening nummer.

Dus je hebt ook zijn adres, dan kun je gewoon langsgaan ipv een mail te sturen.

Ook heb je gezegd dat anderen ook bij die persoon hebben gekocht, dus helemaal onbekend zal deze persoon niet zijn.

ma
door manwijf - Jul 3, 2014 om 10:12
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ter informatie nog even dit:

De politie kan waarschijnlijk niet veel uitrichten aangezien dit zoals al eerder gezegd niet onder het strafrecht valt. Oplichting wordt in NL heb ik zelf al mogen ervaren als het niet om mega-bedragen gaat slecht bestreden. Om niet te zeggen nauwelijks.
Echter de aangifte van de politie gaat ook naar MP waardoor zij preventieve maatregelen kunnen treffen voor een volgende keer.
Lees ook even de raadgevingen van MP v.w.b. veilig handelen.
Zoveel mogelijk gegevens van de verkoper kan buiten NAW-gegevens, paspoort nr. etc. bv ook zijn het kenteken nr. van de eventuele auto.

U heeft er nu niets meer aan jammer genoeg. Sterkte! Goede leer voor de volgende keer zullen we maar zeggen.

Jammer trouwens dat sommigen niet de moeite willen nemen om de uitleg van TS vooraf te lezen. Hardleerse forumleden blijven maar zeuren over zaken die toch al duidelijk genoeg uitgelegd zijn! Over suf gesproken....

mahadma
door mahadma - Jul 3, 2014 om 10:15
11586 Antwoorden / 51 Vragen

Nu reageert de verkoper niet meer op mijn mails maar verder hoor ik van bol.com inhoudelijk ook weinig.

Niet zo vreemd ................

ja
door jan4073 - Jul 3, 2014 om 10:22
83 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het van velen die hierboven reageren maar dom geneuzel. Die hebben blijkbaar nog nooit met tegoed bon van bol.com gewerkt. Er is duidelijk aangegeven dat de bonnen goed waren wat blijkt uit het feit dat A. ze onbeschadigd waren en belangrijker door het bol.com systeem geaccepteerd zijn en aan het account van fritsh zijn toegevoegd. De verkoper van de bonnen heeft jouw goede bonnen geleverd dus daar hoef je en mag je niks van verwachten. Zogauw de bonnen in je account van bol.com zichtbaar zijn heb jij op dat moment direct een tegoed van bol.com van in dit geval €750,-. Daarna komen er allerlei smoesjes en uitvluchten van bol.com om de televisie maar niet te hoeven leveren. Waarschijnlijk is de belbus een mogelijkheid zoals hiervoor al eerder geopperd.

fr
door fritsh - Jul 3, 2014 om 14:57
36 Antwoorden / 1 Vragen

Beste manwijf en jan4073 ik wil jullie beiden hartelijk bedankt voor de constructieve feedback! De tips van manwijf zal ik zeker ten harte nemen en ook met MP contact opnemen en jan u begrijpt precies wat ik bedoel, dit was dus ook de reden dat ik bang was dat bol gewoon niet wilde uitkeren. Inmiddels heb ik een schrijven van bol.com ontvangen met wat meer inhoud maar het lijkt erop dat ik inderdaad de dupe ben van oplichting en dat ik met lege handen sta. De kans is groot dat de oplichters bekend zijn maar nog niet zeker. Het vreemde is dat de bonnen inderdaad nog steeds zichtbaar zijn in mijn account. en nu komt voor mij de hamvraag;

Ik heb de bonnen aangeschaft aan de hand van informatie verkregen via de klantenservice van bol.com. Iets wat uiteindelijk niet haalbaar blijkt te zijn, valt dit dan niet onder misleiding?

Het feit dat ik ter goeder trouw gehandeld heb met de beste intenties en dat ik zwart op wit heb van de chat met een medewerker van bol.com dat de televisie alsnog geleverd zal worden. Is dit niet een bindende overeenkomst?

Het feit dat ik gecompenseerd word met €5,- wil dit zeggen dat dit de enige compensatie is voor de gemaakte kosten of zou dit een informele spijtbetuiging zijn?

Ik zit gewoon met veel vragen en zaken die me nu iets duidelijker worden dat ik gewoon stom ben geweest. Nogmaals; als mij het advies niet was gegeven had ik het niet gedaan.

Ik ben blij dat er ook word meegedacht door de mensen zoals hierboven vernoemd. Verder vind ik het jammer dat mensen een boel teksten van mij niet eens lezen en zeer snel conclusies trekken zonder precies te weten hoe en wat. Ik ben stom geweest dat weet ik, wat had u in mijn situatie gedaan? Heeft u nooit even de auto geparkeerd zonder een kaartje te halen om een euro uit te sparen met de kans op een hoge boete, dit soort beslissingen maken we allemaal wel eens. Verder dacht ik dat u zich terug getrokken had mahadma, welkom terug.

En zoekster; ik heb met de verkoper op het hoofdstation afgesproken dus van hem persoonlijk heb ik geen adres. Nu is er misschien de mogelijkheid dat hij niet alleen werkte en als dit het geval is heb ik adressen van zijn kornuiten. Inmiddels zijn ze daar niet meer woonachtig echter geeft ik dit allemaal door aan de politie.

Om een lang verhaal kort te maken voel ik me van beiden kanten opgelicht. Door de oplichters omdat ze zo'n lage actie uithalen om andermans geld in te pikken en aan de andere kant ook van bol.com aangezien ik misleidende informatie verkregen heb, afspraken zijn niet nagekomen en ik een week aan het lijntje gehouden ben.

Gewoon een vervelende situatie!

Meedenkers bedankt! Dit wordt gewaardeerd!

wimmi20
door wimmi20 - Jul 3, 2014 om 16:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Fritsh,
U hebt zeer waarschijnlijk info gekregen van Bol dat het legitieme bonnen zijn.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ze ge-activeerd zijn.
Als u voor de koop op het internet naar de bon voorwaarden had gekeken dan had u gezien dat er een activerings bewijs bij hoort.
Ik weet bijna zeker dat u dat bewijs niet bezit.
Als ik voor 40 euro biljetten van 50 euro kan kopen, en er wordt heimelijk op een station afgesproken, dan moet ik niet klagen als de bank dat geld afkeurt.
Overigens : u geeft geen enkele reactie toen ik eerder stelde dat er een activeringsbewijs bijhoort.
Hoe zit dat ?

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2014 om 18:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ken de bonnen van Bol.com niet, maar vond u het dan niet verdacht dat iemand zoveel bonnen had? En waar kende u die andere kopers van de bonnen van?

U hamert maar op het "advies" van Bol, maar die hebben u helemaal niet geadviseerd die bonnen te kopen. Zij hebben u slecht op kenmerken gewezen.

Als ik de Nederlandse Bank bel, (als dat al zou kunnen) omdat iemand mij een groot bedrag in contanten wil betalen, zullen zij mij ook wellicht een aantal kenmerken noemen, maar dat maakt niet dat als het geld vals blijkt te zijn, omdat het hele goede namaak is, ik bij de bank aan kan kloppen voor vergoeding.

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2014 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verkoper reageert niet meer, kornuiten spoorloos, snap nu eens dat u gewoon bent opgelicht.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 3, 2014 om 18:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 3 jul 2014, 18:04]Verkoper reageert niet meer, kornuiten spoorloos, snap nu eens dat u gewoon bent opgelicht.
En dat voor 10 procent korting, pijnlijk.

fr
door fransap43 - Jul 3, 2014 om 19:43
24 Antwoorden / 4 Vragen

Probeer eens een goede brief te schrijven aan de Direktie van Bol.com met alle bijzonderheden. Misschien dat die coulancehalve de bonnen alsnog wil aanvaarden. De klantenservice heb je niets aan, vriendelijke mensen maar steeds als je belt krijg je een andere Marietje of Jantje en uiteindelijk komt er vaak niks van terecht. Mijn vrouw bestelde ooit een duurdere pan waarvan de steel los zat en de dekstel niet paste. Teruggestuurd met een hoop gedoe. Kwam er een vervangende pan met precies dezelfde gebreken. Het leek wel of ze de eerste pan opnieuw hadden toegezonden. Weer gedoe en terugsturen. Daarna ontstond er een eindeloos gebel en geemail, het kwam maar niet in orde, het leek wel of de klantenservice het allemaal niet zo goed begreep. Te langen leste heb ik een lange brief geschreven aan direktie Bol.com en zowaar de kwestie kwam kort daarop in orde, d.w.z. wij kregen ons geld terug(tegoed op account) omdat wij geen pan weer van Bol.com wilde. Dus doen, brief Direktie.

fr
door fransap43 - Jul 3, 2014 om 19:54
24 Antwoorden / 4 Vragen

Nog even aanvullend. Een groot bedrijf als Bol.com dat gelooft in de goede trouw van een goede klant laat hem toch niet de kou staan wanneer alles er op wijst dat hij de dupe is van oplichters. In zo'n geval een teveetje van een paar honderd euro met een inkoopprijs van bijna niks schenken is een betere reclame dan die tonnen aan reclamespotjes in de media.

diumenge
door diumenge - Jul 3, 2014 om 19:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=fransap43 schreef op donderdag 3 jul 2014, 19:54]...
In zo'n geval een teveetje van een paar honderd euro met een inkoopprijs van bijna niks schenken is een betere reclame dan die tonnen aan reclamespotjes in de media.
Onzin, dat is de deur wagenwijd open zetten voor fraude.

P.s. Over die pan, lekker afgehandeld. Tegoed i.p.v. geld terug... de directie van Bol.com lacht het laatst.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 3, 2014 om 20:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een onzinverhaal !
Je ontvangt vals geld.
Je wilt er mee betalen voor een tv van 750 euro.
De winkelier weigert je geld.
En dan moet volgens Fransap43 de winkelier uit coulance de tv leveren.
Omdat je zo zielig bent en omdat het goede reclame is.

Als u de vraag beter had gelezen dan had u gezien dat het niet over een teveetje van een paar honderd euro gaat.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=fransap43 schreef op donderdag 3 jul 2014, 19:54: Nog even aanvullend. Een groot bedrijf als Bol.com dat gelooft in de goede trouw van een goede klant laat hem toch niet de kou staan wanneer alles er op wijst dat hij de dupe is van oplichters. In zo'n geval een teveetje van een paar honderd euro met een inkoopprijs van bijna niks schenken is een betere reclame dan die tonnen aan reclamespotjes in de media.

sy
door sylgin - Jul 3, 2014 om 21:17
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ik blijf het toch verwonderlijk vinden dat TS voor 600 euro aan bonnen koopt om een televisie te kopen.
Terwijl hij 650 euro op zijn rekening heeft staan en daar zo over kan beschikken zonder al die heisa.
Helemaal als je maar een klein inkomen hebt,dan vind ik dat op z`n zachts gezegd niet zo een hele slimme actie.

Nogmaals,je kan Bol.com de schuld geven,zij hebben je niet gedwongen om die bonnen te kopen en afgaan op het advies van anderen is niet altijd het slimste.
Iedereen kan namelijk zeggen dat zij geen problemen hebben gehad maar er zullen weinig mensen zijn die zeggen dat ze opgelicht zijn,zeker als ze denken een koopje te hebben wat later geen koopje blijkt te zijn.

acjzr1
door acjzr1 - Jul 3, 2014 om 21:34
295 Antwoorden / 3 Vragen

"Ik denk dat de verkoper van de bonnen inderdaad iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan aangezien bol.com mij verzocht de correspondentie die ik met deze persoon gevoerd heb te delen wat ik ook heb gedaan. Hierdoor kreeg ik al het vermoeden dat er iets niet in de haak was."

Door dit citaat heb ik duidelijk de indruk gekregen dat er bij Bol.com een belletje is gaan rinkelen.
De bonnen zullen hoogstwaarschijnlijk wel echt zijn, maar niet op geheel legale wijze bij de verkoper terecht gekomen zijn (lees: fraude/diefstal/verduistering). Even kort door de bocht; als Bol.com heeft geconstateerd dat de verkoper niet voor de bonnen heeft betaald, dan zijn deze waardeloos!
Het is een beetje vergelijkbaar met een cheque. Als je een cheque uitschrijft voor €xxx,xx dan kun je daarmee betalen. Als er vervolgens blijkt dat er op de rekening geen geld staat wordt de cheque alsnog waardeloos! Dat anderen eerder wel hebben kunnen betalen met bonnen van de zelfde verkoper is waarschijnlijk vanwege het feit dat Bol.com de fraude toen nog niet had opgemerkt (zij hebben waarschijnlijk ook niet verteld hoe zij aan de bonnen kwamen).
Als ik een willekeurig bedrijf bel over hun waardebonnen dan zullen ze allemaal het zelfde zeggen als Bol.com. Zodra ze merken dat de bonnen "gestolen" zijn dan zullen ze ook reageren zoals Bol.com. U hebt dus een probleem met de verkoper. En dat is een particulier. En dat maakt het probleem nog lastiger!
Ik had liever iets positievers gepost, maar helaas.
Aangifte doen tegen de verkoper dus...

fr
door fritsh - Jul 3, 2014 om 21:42
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de bonnen ter goeder trouwe aangeschaft en gecontroleerd op de echtheidskenmerken zoals aangegeven, ook deze voldeden. Zelfs bij bol.com werd in het begin vermeld dat het correcte bonnen waren maar dat iets anders niet in orde was.

Ook al is er fraude in het spel waar ik niets mee van doen heb, heb ik de bonnen op een eerlijke manier verkregen waarmee ik dus conform alle algemene voorwaarden handel. Dan moet bol.com toch ook aan haar verplichtingen voldoen?

Verder vind ik het leuk om constant te zien hoe naïef en stom ik wel niet ben geweest, dit is zo onderhand duidelijk. Constructieve mededelingen met ervaringen en of tips zijn nog hartstikke welkom!

diumenge
door diumenge - Jul 3, 2014 om 21:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar dit is vechten tegen de bierkaai. Hoe vervelend het ook is. U zou zelf toch ook niet iets verkopen als bekend was, ook al is dat later pas bekend geworden, dat er iets mis is met de betaling? Dat is, uw verhaal lezend, de situatie waar bol.com in zit.

acjzr1
door acjzr1 - Jul 3, 2014 om 22:16
295 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=fritsh schreef op donderdag 3 jul 2014, 21:42]Ik heb de bonnen ter goeder trouwe aangeschaft en gecontroleerd op de echtheidskenmerken zoals aangegeven, ook deze voldeden. Zelfs bij bol.com werd in het begin vermeld dat het correcte bonnen waren maar dat iets anders niet in orde was.

Ook al is er fraude in het spel waar ik niets mee van doen heb, heb ik de bonnen op een eerlijke manier verkregen waarmee ik dus conform alle algemene voorwaarden handel. Dan moet bol.com toch ook aan haar verplichtingen voldoen?

Verder vind ik het leuk om constant te zien hoe naïef en stom ik wel niet ben geweest, dit is zo onderhand duidelijk. Constructieve mededelingen met ervaringen en of tips zijn nog hartstikke welkom!

Ik heb u op geen enkele manier als naïef of stom proberen neer te zetten.
Naar mijn mening bent u het (zoveelste) slachtoffer van een regelrechte oplichter.

Bol.com is u tot niets verplicht als u probeert te betalen met (achteraf) waardeloze bonnen.
Als bonnen echt zijn, maar als gestolen geboekt staan zijn ze alsnog waardeloos!
Ik neem u niets kwalijk, maar u kunt uiteindelijk ook Bol.com niet aansprakelijk stellen voor uw aankoop van bonnen van iemand die deze bonnen niet op legale wijze heeft verkregen.
De aansprakelijkheid ligt bij de verkoper.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 3, 2014 om 22:37
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Onze fritsh begint steeds meer zijn verhaal te veranderen.
Nu vertelt hij opeens dat Bol in het BEGIN heeft vermeld dat de bonnen correct waren, maarrrrr : dat iets anders niet IN ORDE WAS.
Dus fritsh wist vanaf het begin dat de bonnen niet kosher waren !

Onze fritsh is met de volgende stelling helemaal het spoor kwijt, hij schrijft : ook omdat ik de bonnen op een eerlijke manier heb verkregen moet Bol aan zijn verplichtingen voldoen.
Rare gedachte fritsh, als ze gestolen zijn, of afkomstig van oneerlijke handelingen en er geen activatie bewijs en kassabon bij is, heb je A mogelijk heling gepleegd, B zijn de bonnen niet geldig.
Want in de Bol voorwaarden staat dat de bonnen pas geldig zijn met bon en bewijs.

Enne fritsh, ik heb nou al een PAAR KEER GEVRAAGD of je de kassabon en de activeringsbewijzen erbij hebt, maar geef je wijselijk geen antwoord.
Hoe zit dat ?

Want die moet je erbij hebben, anders zijn de bonnen niet geldig.
Dat staat in de voorwaarden van Bol, kijk maar op het internet.

Fritsh,
je schrijft dat je het leuk vindt om steeds te lezen dat je dom en naief bent geweest.
Omdat je het leuk vindt : je bent naief en oerstom geweest.
++++++++++++++++++++++++++++++++=====================

=fritsh schreef op donderdag 3 jul 2014, 21:42: Ik heb de bonnen ter goeder trouwe aangeschaft en gecontroleerd op de echtheidskenmerken zoals aangegeven, ook deze voldeden. Zelfs bij bol.com werd in het begin vermeld dat het correcte bonnen waren maar dat iets anders niet in orde was.

Ook al is er fraude in het spel waar ik niets mee van doen heb, heb ik de bonnen op een eerlijke manier verkregen waarmee ik dus conform alle algemene voorwaarden handel. Dan moet bol.com toch ook aan haar verplichtingen voldoen?

Verder vind ik het leuk om constant te zien hoe naïef en stom ik wel niet ben geweest, dit is zo onderhand duidelijk. Constructieve mededelingen met ervaringen en of tips zijn nog hartstikke welkom!

zoekster
door zoekster - Jul 3, 2014 om 23:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Laten we even reëel blijven, de kassabon erbij hebben... Eh, geef jij ooit iemand een cadeaubon met een kassabon erbij? Die bonnen zijn in feite bedoeld om eerst verkocht te worden om vervolgens iemand anders cadeau te doen voor zijn verjaardag, slagen o.i.d.
Dus die voorwaarde van Bol is twijfelachtig. Als ze de kassabon van iedere klant gaan vragen, dan zal bijna iedereen met z'n handen in het haar zitten. Het zijn meestal giften die cadeaubonnen, niemand koopt ze voor zichzelf.

Verder vermoed ik dat de activeringscode, die hij verkreeg na het wegschrapen van dat grijze spul het activeringsbewijs is.

Het probleem is hier dat er nooit voor die bonnen is betaald. Ze zijn domweg niet gekocht bij een verkooppunt van Bol, maar ergens ontvreemd/meegenomen zonder te betalen. Daar zit het pijnpunt. Bol heeft er nooit een betaling voor gekregen.
En Bol gaat echt niet opdraaien voor het verlies door de ontvreemding. Die kijkt wel beter uit.

De persoon aan de telefoon heeft waarschijnlijk geen idee gehad dat er niet voor is betaald en heeft toen gezegd, nou dat zit wel snor. Nu zijn ze erachter gekomen dat deze bonnen onderdeel uitmaken van een foute handel en nu willen ze ze natuurlijk niet meer hebben. Het is nu niet meer dan monopoliegeld.

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2014 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat nu activeringsbewijs en kassabon.

Je kunt bijvoorbeeld bij ING cadeaubonnen voor half geld bestellen met rentepunten.

Als je die aan iemand cadeau geeft, geeft je toch ook niet het bewijs van overschrijving erbij en er hoeft helemaal niets geactiveerd te worden.

Als je bijvoorbeeld meedoet aan Intomart, kan je op een gegeven moment je tegoed ook laten uitbetalen in bonnen van Bol.com. Zou raar zijn als je dan een briefje van Intomart mee moet sturen.

Als deze bonnen dus echt echt waren, kunnen ze niet anders dan van diefstal of zo afkomstig zijn, of ander frauduleus handelen.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 3, 2014 om 23:48
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Fout Zoekster,
ik gaf laatst iemand een prepaid gsm simkaart van het Kruidvat.
Deze kaart is waardeloos zonder de activatie code op de kassabon.
Dus gaf ik de kassabon er bij.
Dat stukkie van uw betoog klopt dus alvast niet.
En met dat cadeaubon geschenk verhaal zit u er ook naast.
Bij een cadeaubon is geen activatiecode nodig.
Bovendien bestaan cadeaubonnen van 750 euro niet.
Zouden ze wel bestaan dan zijn er uitgebreide veiligheids controle's nodig.
Zoals de voorwaarden van die bolle.
Als koper Fritsh eerst eens de voorwaarden van die bolle had gelezen op het internet, dan had hij gezien dat een kassabon en activeringsbewijs nodig zijn voor de geldigheid van de bonnen.
Logisch Zoekster, we praten niet over 25 euro !
En Fritsie heeft nog steeds niet mijn vraag beantwoord of hij bon en bewijs heeft.
Geeft ernstig te denken !
Nogmaals : als ik geld koop voor minder dan de waarde, moet ik niet zielig doen als het niet wordt aangenomen.
Marktplaats waarschuwt met grote letters : als het te mooi is om waar te zijn, zal het wel niet waar zijn.
En waar kocht Frits zijn oud papier ?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 4, 2014 om 01:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ook dit antwoord van Tijger slaat nergens op.
als je van Intomart een Bol.com cadeaubon ontvangt, dan ontvang je apart per e-mail een activatiecode voor die bon.
++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

=tijger1 schreef op donderdag 3 jul 2014, 23:37: Wat nu activeringsbewijs en kassabon.

Je kunt bijvoorbeeld bij ING cadeaubonnen voor half geld bestellen met rentepunten.

Als je die aan iemand cadeau geeft, geeft je toch ook niet het bewijs van overschrijving erbij en er hoeft helemaal niets geactiveerd te worden.

Als je bijvoorbeeld meedoet aan Intomart, kan je op een gegeven moment je tegoed ook laten uitbetalen in bonnen van Bol.com. Zou raar zijn als je dan een briefje van Intomart mee moet sturen.

Als deze bonnen dus echt echt waren, kunnen ze niet anders dan van diefstal of zo afkomstig zijn, of ander frauduleus handelen.

sy
door sylgin - Jul 4, 2014 om 06:40
44 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een cadeaubon krijgt van Bol.com of er je koopt er zelf 1 dan heb je bewijs wat je in geval van nood zoals dit soort zaken kan overleggen bij Bol.
TS heeft geen bewijs,heeft contant betaald en kan dus bij Bol.com niet overleggen dat hij deze bonnen op eerlijke wijze heeft gekocht.
Als er dan aangegeven wordt dat er iets mis is met de bonnen,dan is het dus heel jammer maar ligt de fout niet bij Bol.
Waarom zou Bol je gratis geld moeten geven? Want dat is het,gratis aangezien er niet voor de bonnen betaald is.
Je bent gewoon je geld kwijt,een hele dure les die je hopelijk wijzer heeft gemaakt.

sy
door sylgin - Jul 4, 2014 om 07:45
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even de voorwaarden opgezocht van de cadeaubon:
http://www.bol.com/nl/m/cadeaubon/cadeaubon-voorwaarden/index.html

Daar staat toch echt duidelijk in dat als je bij een derde partij een bon koopt je de bon en opwaardeer bewijs moet bewaren zodat je deze kan tonen.
Er staat ook in dat fraude en andere niet toegestane handelingen wordt geregisteert en dat het gebruik dan ontzegt kan worden.

Dit is gewoon allemaal te lezen op de website van Bol.com,iets wat TS dus ook zelf had kunnen vinden.

fr
door fritsh - Jul 4, 2014 om 12:25
36 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt helemaal gelijk hoor sylgin. De fysieke bon met een krascode is tevens het opwaardeerbewijs/activatiecode. De codes staan momenteel nog steeds in mijn account met de oorspronkelijke waarde en ik kan er ook nog mee bestellen, echter wordt de bestelling uiteindelijk dus geannuleerd. Deze informatie had ik ook gevonden en hieruit enigszins conclusies getrokken echter had ik nog geen zekerheid vandaar dat ik op zoek was naar verscheidene mmenigen.

En beste wimmi20 ik heb mijn verhaal nog geen een keer veranderd. Misschien dat u het verkeerd leest of iets dergelijks aangezien mijn verhaal is zoals deze is. Om het nogmaals te herhalen; Voor de koop zat ik op de fiets en belde ik met bol.com of ik de bonnen aan kon schaffen, of het niet teveel was, waar ik op moest letten en dergelijke. Na betaling heb ik gebeld met de vraag wat er aan de hand was; hierop was het antwoord dat het hoofdkantoor dit uit zou zoeken maar dat er met de bonnen niets mis was. Dat hebben ze tot op heden nooit zo letterlijk gezegd, zelf trok ik deze conclusie toen gevraagd werd naar correspondentie met de verkoper.

En Wimmi, er kan sprake zijn van fraude maar niet van mijn kant. Als u ter goeder trouw iets aanschaft is er geen sprake van heling. Stel dat u in een reguliere fietsenwinkel een fiets koopt die ooit gestolen is en er werkt een louche medewerker, dan bent u nog geen heler. Dat is het fenomeen ter goeder trouw wat ik eerder ook al aangaf. Dus ik heb conform de algemene voorwaarden welke ik allemaal doorgenomen heb gehandeld.

Ook zegt u dat er geen bonnen zijn van €750,- Maar wel is het mogelijk een aantal bonnen bij elkaar te leggen om dit bedrag te bereiken aangezien bol bonnen uitgeeft tot 150,0

Al met al een boel reacties wimm waar je het antwoord al op had kunnen vinden.

Wat zoekster hierboven ook aangeeft is dat de voorwaarden mbt bol.com twijfelachtig zijn en zeer ruim te interpreteren. Wat zoekster dus in zijn laatste alinea aangeeft is ook de spijker op de kop. Ik zie het nu dat ik dus van twee kanten gedupeerd word. De verkoper moet gewoon worden opgepakt en de ontstane schade vergoeden, echter wil bol liever niet uitkeren en/of geen reactie geven op de vraag waarom precies de bonnen frauduleus zijn. Als iemand informatie achter houdt dan lijkt het alsof er iets te verbergen is. Vandaar dat ik nu achter bol aan zit.

Tijger & aczjr ook bedankt voor de reactie!

zoekster
door zoekster - Jul 4, 2014 om 12:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

wimmi20 denkt dat de activeringscode op de kassabon staat en niet op de cadeaubon. Daar komt alle misverstand uit voort.

diumenge
door diumenge - Jul 4, 2014 om 13:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tsja hij kookelt alles, dus dan zit je er wel eens naast.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 4, 2014 om 13:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zoekster,
u weet wat ik denk, wat een gave !
Ik denk helemaal niet dat de code op de kassabon staat
En als u een vorige bijdrage echt had gelezen dat had u geweten dat : als je bolbonnen ontvangt voor het invullen van enquete's dat je dan APART per e-mail de activatie code ontvangt.
Als de bon de code bron is ontvang je die e-mail toch niet ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==================

=zoekster schreef op vrijdag 4 jul 2014, 12:54: wimmi20 denkt dat de activeringscode op de kassabon staat en niet op de cadeaubon. Daar komt alle misverstand uit voort.

zoekster
door zoekster - Jul 4, 2014 om 14:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zijn die enquêtebonnen dan fysieke bonnen met een grijs kraslaagje waar een code onder zit?

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2014 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schiet dan lekker op met die bonnen als je ze weg wilt geven, moet er ook nog een mailtje bij.

Kan niet waar zijn.

sy
door sylgin - Jul 4, 2014 om 15:14
44 Antwoorden / 0 Vragen

Van de website van Bol.com want ik krijg het idee dat sommige personen niet kunnen lezen.

[quote] In geval van diefstal (waaronder tevens begrepen het gebruik door onbevoegde derden van de code) of verlies (waaronder tevens begrepen het (per ongeluk) wissen van e-mails) vindt geen vergoeding plaats. Alleen originele Cadeaubonnen en codes kunnen worden gebruikt en dienen op verzoek aan bol.com te worden verstrekt. Bol.com behoudt zich het recht voor om een Cadeaubon uitsluitend te accepteren na ontvangst van de originele Cadeaubon (in geval van elektronische cadeaubon de e-mail die door bol.com of een door bol.com aangewezen derde partij aan u is verzonden en waarin de code is opgenomen) en om in geval van oneigenlijk gebruik alsnog betaling in geld te verlangen. Indien een Cadeaubon bij een derde partij is gekocht, dient u de kassabon en het opwaardeerbewijs zorgvuldig te bewaren en op verzoek aan bol.com te overleggen.

13. Het is niet toegestaan Cadeaubonnen of de werking daarvan te wijzigen, te vervalsen, te ondermijnen of anderszins aan te tasten (waaronder begrepen hacking).

14. Iedere (poging tot) fraude of andere niet toegestane handeling wordt geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van Cadeaubonnen wordt ontzegd.

Dus,je hebt ten alle tijden een bewijs maar je hebt dat bewijs niet en kan dus niet bewijzen dat je op legale wijze deze bonnen heeft gekregen.
Dan kan je wel achter Bol.com aangaan maar die hebben dit gewoon in hun voorwaarden staan.
Bol.com hoeft helemaal niets want er is geen bewijs en voor hun zijn de bonnen ongeldig,vandaar dat je ze ook niet kan gebruiken.
Degene waar je achteraan moet gaan is de verkoper.

zoekster
door zoekster - Jul 4, 2014 om 15:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nou daar zie ik het al staan. Een email krijg je bij een elektronische cadeaubon.
Zie je wimmi20?

Verder heb ik het al gehad over de redelijkheid van de kassabon.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 4, 2014 om 16:15
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Hoe weet ik dat ?
Dat moet u maar vragen aan een vorige inzender die het hier heeft verteld.
+++++++++++++++++================

=zoekster schreef op vrijdag 4 jul 2014, 14:20: Zijn die enquêtebonnen dan fysieke bonnen met een grijs kraslaagje waar een code onder zit?

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2014 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb sowieso al de pest aan cadeaubonnen. Als ik ze krijg, geef ik ze weer weg.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 4, 2014 om 16:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 4 jul 2014, 14:20]Zijn die enquêtebonnen dan fysieke bonnen met een grijs kraslaagje waar een code onder zit?
Nee, deze worden per mail verzonden. Na het zelf aanvragen via de site.

Leuk concept, zo is mijn 'vaste' telefoon 'abonnement' helemaal gratis :-).

fr
door fritsh - Jul 4, 2014 om 21:04
36 Antwoorden / 1 Vragen

In de algemene voorwaarden die sylgin linkt (hieronder kopie)

In geval van diefstal (waaronder tevens begrepen het gebruik door onbevoegde derden van de code) of verlies (waaronder tevens begrepen het (per ongeluk) wissen van e-mails) vindt geen vergoeding plaats. Alleen originele Cadeaubonnen en codes kunnen worden gebruikt en dienen op verzoek aan bol.com te worden verstrekt. Bol.com behoudt zich het recht voor om een Cadeaubon uitsluitend te accepteren na ontvangst van de originele Cadeaubon (in geval van elektronische cadeaubon de e-mail die door bol.com of een door bol.com aangewezen derde partij aan u is verzonden en waarin de code is opgenomen) en om in geval van oneigenlijk gebruik alsnog betaling in geld te verlangen. Indien een Cadeaubon bij een derde partij is gekocht, dient u de kassabon en het opwaardeerbewijs zorgvuldig te bewaren en op verzoek aan bol.com te overleggen.

13. Het is niet toegestaan Cadeaubonnen of de werking daarvan te wijzigen, te vervalsen, te ondermijnen of anderszins aan te tasten (waaronder begrepen hacking).

14. Iedere (poging tot) fraude of andere niet toegestane handeling wordt geregistreerd en leidt ertoe dat het gebruik van Cadeaubonnen wordt ontzegd.

zijn een aantal zaken te vinden waar ik het dus niet helemaal mee eens ben (ik zit nu nog harder achter de verkoper aan welke zijn telefoon zojuist opnam, deze schrok toch wel van het feit van aangifte dus hopelijk krijg ik zo mijn geld terug) Ik heb de verkoper nu al een aantal malen gemaild om een kassabon of elektronische bon te overleggen welke hij zou opzoeken (of snel even namaken, vergeef het feit dat ik zo sceptisch ben maar alles is mogelijk) Wanneer ik deze bon zou ontvangen zou bol alsnog mijn koop moeten accepteren is het niet dat ze mij gemaild hebben met de mededeling dat de bonnen origineel zijn, afkomstig van fraude, maar ze konden niet achterhalen op wat voor manier????? hoe weet je dan überhaupt dat ze van fraude afkomstig zijn denk ik dan. Hierdoor weten ze dus ook niet of ze gestolen zijn of niet. waarmee die voorwaarde vervalt.

voorwaarde 13 is niet van toepassing aangezien ze origineel zijn.

voorwaarde 14 is op mij niet van toepassing aangezien ik de bonnen ter goeder trouw heb aangeschaft en verder aan alle andere voorwaarden voldoe!

Ik zou het gewoon fijn vinden als bol meer inhoudelijk zou reageren in de mails in plaats van zo zakelijk af en toe een mailtje te sturen waarin blijkt dat ik pech heb. Ook zou ik die vervelende verkoper heel graag even aan zijn jasje willen trekken!

Wederom een vervelend weekend om op deze manier in te gaan! Toch ga ik strijdlustig door en hou jullie op de hoogte!

zoekster
door zoekster - Jul 4, 2014 om 21:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste zou zijn als je het geld van die verkoper zou terugkrijgen. Maak hem maar flink bang met aangifte doen.
Je gelooft toch zelf niet dat hij die bonnen heeft gekocht?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 4, 2014 om 21:19
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Er zijn onderhand meters tekst over deze affaire getypt.
Die geen meter hebben geholpen.
U bewandelt de verkeerde weg, klaag eerst maar eens bij bv Thuiswinkelwaarborg.
Daar zal die bolle moeten waarmaken waarom uw bonnen niet worden geaccepteerd.

labren
door labren - Jul 4, 2014 om 23:01
862 Antwoorden / 0 Vragen

jesses wat wordt dit een lang verhaal hahahahahaha

tijger1
door tijger1 - Jul 4, 2014 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=labren schreef op vrijdag 4 jul 2014, 23:01]jesses wat wordt dit een lang verhaal hahahahahaha

Uw ha blijft hangen.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 5, 2014 om 00:12
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mensuh,
wees toch eens seririririeus
+++++++++++++++++=================

=tijger1 schreef op vrijdag 4 jul 2014, 23:51:
=labren schreef op vrijdag 4 jul 2014, 23:01: jesses wat wordt dit een lang verhaal hahahahahaha

Uw ha blijft hangen.

diumenge
door diumenge - Jul 5, 2014 om 10:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Blijf maar volhouden fritsh, maar dan wel bij de verkoper van de bonnen. Bol.com staat m.i. nog steeds in zijn recht. Waarom zou een ondernemer bonnen moeten accepteren waar iets mis mee is ook al was u ter goeder trouw?

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2014 om 10:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 5 jul 2014, 10:03]Blijf maar volhouden fritsh, maar dan wel bij de verkoper van de bonnen. Bol.com staat m.i. nog steeds in zijn recht. Waarom zou een ondernemer bonnen moeten accepteren waar iets mis mee is ook al was u ter goeder trouw?

Maar Bol kan moet dan toch wel verklaren WAT ER MIS IS. En volgens de Ts doen ze dat niet.

diumenge
door diumenge - Jul 5, 2014 om 11:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1, ja dat lijkt me inderdaad wel nodig, zeker ook om aangifte te kunnen doen.

fr
door fritsh - Jul 5, 2014 om 12:18
36 Antwoorden / 1 Vragen

De verkoper heb ik inmiddels per e-mail in gebreken gesteld en aangegeven dat hij voor maandag mijn geld terug moet storten/geven anders doe ik resoluut aangifte en ik beschik over veel van zijn gegevens. Nu reageerde hij wonderlijk wel ineens zonder blikken of blozen en met veel bombarie gaf hij aan dat ik hem lastig val en dat hij gewoon eerlijk is et cetera. Hierop aangegeven wat mijn intenties zijn en dat ik me daar ook aan zal houden, ik ben benieuwd.

Van bol.com inmiddels bericht gehad dat er fraude is geconstateerd met de bonnen op mijn huisadres en dat ze dus verwijderd worden van mijn account wat vandaag ook plaats heeft gevonden. Verder geen excuses of wat dan ook maar gewoon pech gehad. Ze geven aan dat het wel gaat over originele bol.com bonnen maar dat ze wel van fraude afkomstig zijn. Verder geven ze ook aan dat ze niet weten wat voor een soort fraude dus daar kunnen ze verder niet op in gaan, lijkt me heel erg vreemd. Hoe kan je dan überhaupt constateren dat het fraude is?

Ik ga er niet van uit dat ik nog meer bericht krijg van de verkoper dus maandag zodra ik bij de politie ben geweest laat ik meer weten, tevens zou ik in de loop van de dag bericht moeten krijgen van de rechtsbijstand en ga ik langs het juridisch loket, tevens is de consumentenbond ermee bezig en het thuiswinkelwaarborg.

Ik ben benieuwd. Wel heel spijtig dat ik vanavond weer een wedstrijd van oranje niet thuis kan kijken...

fr
door fritsh - Jul 5, 2014 om 12:21
36 Antwoorden / 1 Vragen

En nu kijk ik zojuist weer op mijn bol.com account en zijn de bonnen inclusief waarde op miraculeuze wijze weer teruggeplaatst... Vaag dit, en tevens frustrerend!

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2014 om 13:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fraude op uw huisadres? U woont niet alleen? Zijn er van uw adres al vaker bonnen gekocht via marktplaats en ingeleverd?

Het wordt steeds gekker.

labren
door labren - Jul 5, 2014 om 21:12
862 Antwoorden / 0 Vragen

dit verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger !!!!

wimmi20
door wimmi20 - Jul 5, 2014 om 22:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik kreeg vanmiddag een cadeaubon cadeau waarmee je een cadeaubon kunt aanvragen.

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2014 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op zaterdag 5 jul 2014, 22:00]Ik kreeg vanmiddag een cadeaubon cadeau waarmee je een cadeaubon kunt aanvragen.

Toch hopelijk niet van Bol? ;-) maar wel met de kassabon?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 6, 2014 om 22:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik stelde de vraag per e-mail aan de klantenservice van die bolle.
Antwoord : de bon wordt in de winkel geactiveerd bij aankoop.
Blijkt er betreffende de activatie iets niet te kloppen, dan dient men de kassabon
te tonen.
En die heeft onze klager niet.

tijger1
door tijger1 - Jul 6, 2014 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus als ze uit ern winkel gestolen worden, heeft men er niets aan. Mooi.

fr
door fritsh - Jul 7, 2014 om 12:28
36 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mededenkers, na een turbulent voetbalweekend en correspondentie met de verkoper én bij de politie langs geweest te zijn sta ik er het volgende voor;

Ik had de verkoper afgelopen vrijdag officieel 72 uur ingebrekestelling toegezegd, in dat tijdsbestek wil ik mijn geld terug of ik zou aangifte doen en ik heb veel van zijn gegevens.

Van het één op het andere moment kreeg ik een reactie, wel wat laconiek en denigrerend maar uiteindelijk gaf hij te kennen dat hij nogal boos was van de hoeveelheid mail die ik hem gestuurd had. Ik weet dus niet of hij nu reageerde vanwege de angst voor de politie of iets anders.

Na een aantal keer heen en weer mailen geeft hij aan dat hij de bonnen met familie gewoon besteld op zijn eigen huisadres en hier zelfs een bon van heeft...

Als dit het geval is; en bol.com geeft inmiddels aan dat de bonnen frauduleus zijn, echter kunnen ze niet aangeven hoe en wat dan klopt er iets niet.

Ik heb alle mailtjes uitgeprint van bol.com en de verkoper en ben richting het politiebureau gegaan waar ik de situatie uit heb gelegd. De vriendelijke dame achter de balie gaf te kennen dat ik beter bol.com om duidelijkheid kon vragen wat er precies mis is met de bonnen dat ze dat aan moeten tonen anders doe ik straks aangifte tegen de verkoper terwijl er sprake is van een misverstand.

De verkoper is een aparte snuiter en ik weet niet goed wat ik van deze persoon moet denken, maar ook dat bol.com niet wilt vertellen wat er precies aan de hand is.

Zucht...

wimmi20
door wimmi20 - Jul 7, 2014 om 15:20
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het verhaal wordt steeds gekker.
De verkoper beweert dat hij de bonnen op zijn huisadres heeft besteld.
En hij verkoopt voor 750 euro bonnen voor 600 euro.
Jaja.
Als je een bon thuis wilt ontvangen gaat dat via het internet.
Dus dat thuisverhaal is klets.

tijger1
door tijger1 - Jul 7, 2014 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verleden week dinsdag is u door @zoekster al aangeraden contact op te nemen met Thuiswinkel.org.

Hebt u dat al gedaan?

ja
door jan4073 - Jul 7, 2014 om 17:06
83 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Wimmi20,
Zoals ik eerder schreef kreeg ik ook een keer bonnen van Bol.com. Veel frustratie en weinig plezier van gehad. Mocht ik weer in het bezit komen van bol.com bonnen en ik kan ze contant verkopen voor 80ct per euro waarde dan verkoop ik ze liever dan ik zaken doe met Bol.com. Dus bonnen verkopen voor 80% van de waarde is redelijke gangbare marktwaarde zou ik zeggen. Ik heb ook al eens bonnen van Blokker voor 80% tot 85% van de waarde gekocht (tegenwoordig hebben ze kaarten en deze zijn moeilijker te controleren). In ieder geval om voor €600 tegoed bonnen van €750 te kpen lijkt mij niet zo gek. Ik vind het wel raar om dit achter het station of op parkeer plaats o.i.d te doen. Ook op marktplaats wel eens zoiets aangeboden gekregen maar als ik niet bij de mensen thuis mag komen dan hoeft het voor mij al niet. Dat had wel een waarschuwing voor Fritsh moeten zijn.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 7, 2014 om 17:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Weet je wat ?
Wimmi maakt het verhaal nog veeeel ongeloofwaardiger.
Je kunt geen bonnen op je huisadres bestellen.
Als je een bolbon via het internet bestelt moet je het e-mail adres van de ontvanger opgeven, en invullen.
Kijk zelf maar bij bolletje zelf.
Je kunt dus jezelf geen bon geven, dat zijn de voorwaarden, het moet een ander zijn.
Als je naar het cadeaubon scherm gaat dan moet je het adres van de ontvanger invullen, en is er ook een invulvak voor een persoonlijke boodschap.
Dussss, het bonverhaal van de verkoper klopt geen testikel van.
Netter kan ik het niet zeggen.
Vraagsteller : waarom moeten wij alles opzoeken wat u zelf ook had kunnen lezen ?
En de verkoper zou eerder wel geldige bonnen hebben verkocht aan bekenden van vraagsteller.
Dussss, verkoper had zat van die bonnen.
Wimmi zegt : jaja, en ik ben goedgelovig.
Voor de muggenzifters : er staat niet : goed gelovig.

fr
door fritsh - Jul 7, 2014 om 19:32
36 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Wimmi,

Toen ik enkele jaren geleden in een studentenhuis woonachtig was werd er wel eens post ontvreemd. Een huisgenootje liet haar ouders dus wel eens een cadeaubon op hun eigen adres bestellen tevens met een boodschap, van verschillende webwinkels om bij een verjaardag te geven. Deze kan je gewoon op je eigen adres bestellen. Dus als ú beter had gelezen en had gezien dat ik het meerdere keren over fysieke bonnen had in plaats van digitale dan had u zelf ook kunnen zien dat dit mogelijk is.

En dat heb ik vorige week gedaan tijger, misschien moet ik maar even in mijn spam box gaan kijken!!!

Bedankt voor de tip!

P.S.

Verkoper wilde oorspronkelijk 90% van de marktwaarde maar dankzij lang aandringen kreeg ik het voor bovenstaand bedrag.

fr
door fritsh - Jul 7, 2014 om 19:43
36 Antwoorden / 1 Vragen

Van thuiswinkel buiten het standaard bericht verder nog niets, dus daar wacht ik op.

Cookies
door Cookies - Jul 7, 2014 om 19:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 7 jul 2014, 17:39]Weet je wat ?
Wimmi maakt het verhaal nog veeeel ongeloofwaardiger.
Je kunt geen bonnen op je huisadres bestellen.
Als je een bolbon via het internet bestelt moet je het e-mail adres van de ontvanger opgeven, en invullen.
Kijk zelf maar bij bolletje zelf.
Je kunt dus jezelf geen bon geven, dat zijn de voorwaarden, het moet een ander zijn.
Als je naar het cadeaubon scherm gaat dan moet je het adres van de ontvanger invullen, en is er ook een invulvak voor een persoonlijke boodschap.
Dussss, het bonverhaal van de verkoper klopt geen testikel van.
Netter kan ik het niet zeggen.
Vraagsteller : waarom moeten wij alles opzoeken wat u zelf ook had kunnen lezen ?
En de verkoper zou eerder wel geldige bonnen hebben verkocht aan bekenden van vraagsteller.
Dussss, verkoper had zat van die bonnen.
Wimmi zegt : jaja, en ik ben goedgelovig.
Voor de muggenzifters : er staat niet : goed gelovig.

Je zit echt te raaskallen!

Ten 1e bestel ik regelmatig kadobonnen bij Bol.com, deze worden netjes op mijn huisadres bezorgt.
Ten 2e hebben mensen meestal meerdere e-mailadressen, dus kun je gewoon 1 van je eigen e-mailadressen een digitale bon laten sturen.

fr
door fritsh - Jul 9, 2014 om 17:01
36 Antwoorden / 1 Vragen

Van de verkoper bericht gehad dat hij zelfs de aankoopbon heeft. Van Bol.com verder helemaal niets meer vernomen en de politie zegt dat ik moet wachten op antwoord van bol.com. Ondertussen zit ik nog in de penarie! Wat een gedoe.

mahadma
door mahadma - Jul 9, 2014 om 17:07
11586 Antwoorden / 51 Vragen

Van de verkoper bericht gehad dat hij zelfs de aankoopbon heeft.

Waarom emailt hij dit dan niet even .............. (zeggen te hebben en wezenlijk hebben zijn 2 verschillende zaken)

tijger1
door tijger1 - Jul 9, 2014 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een aankoopbon uit een faillissement? Welja.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 9, 2014 om 19:28
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een gezwam Carola nummer 83

Je bestelt volgens Carola op een ander e-mail adres dan je gebruikelijke adres voor jezelf voor 750 euro cadeaubonnen, die je daarna te koop aanbied voor 600 euro.
Is dit geklets uw logica beste Carola ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

=carola.83 schreef op maandag 7 jul 2014, 19:47:
=wimmi20 schreef op maandag 7 jul 2014, 17:39: Weet je wat ?
Wimmi maakt het verhaal nog veeeel ongeloofwaardiger.
Je kunt geen bonnen op je huisadres bestellen.
Als je een bolbon via het internet bestelt moet je het e-mail adres van de ontvanger opgeven, en invullen.
Kijk zelf maar bij bolletje zelf.
Je kunt dus jezelf geen bon geven, dat zijn de voorwaarden, het moet een ander zijn.
Als je naar het cadeaubon scherm gaat dan moet je het adres van de ontvanger invullen, en is er ook een invulvak voor een persoonlijke boodschap.
Dussss, het bonverhaal van de verkoper klopt geen testikel van.
Netter kan ik het niet zeggen.
Vraagsteller : waarom moeten wij alles opzoeken wat u zelf ook had kunnen lezen ?
En de verkoper zou eerder wel geldige bonnen hebben verkocht aan bekenden van vraagsteller.
Dussss, verkoper had zat van die bonnen.
Wimmi zegt : jaja, en ik ben goedgelovig.
Voor de muggenzifters : er staat niet : goed gelovig.

Je zit echt te raaskallen!

Ten 1e bestel ik regelmatig kadobonnen bij Bol.com, deze worden netjes op mijn huisadres bezorgt.
Ten 2e hebben mensen meestal meerdere e-mailadressen, dus kun je gewoon 1 van je eigen e-mailadressen een digitale bon laten sturen.

fr
door fritsh - Jul 10, 2014 om 16:48
36 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard heb ik gevraagd om een kopie van de aankoopbon of het origineel aangezien ik ook wel zeer nieuwsgierig ben wat dat precies in zal houden. Zojuist ontving ik een schrijven dat hij zijn best zal doen om mij hier van het weekend van te voorzien...

Een aankoopbewijs van een faillissement; ik hoop niet dat hij met een zelf geklad papiertje aankomt als hij al met iets komt, maar wel met een mooi officiële bon van een bedrijf oid.

We zijn hier om elkaar te helpen wimmi, als je graag wilt mopperen of chagrijnig wilt zijn is dit niet het juiste forum voor je.

mahadma
door mahadma - Jul 10, 2014 om 17:00
11586 Antwoorden / 51 Vragen

Zojuist ontving ik een schrijven dat hij zijn best zal doen om mij hier van het weekend van te voorzien...

Tja, mijn gevoel zegt niet goeds, als je dit gekocht en betaald hebt en dus een bon hebt, kan je die meteen meesturen toch? Of denk ik te simpel? Nu heeft de verkoper als hij wil "rommelen" alle tijd om eventueel het betere knip en plakwerk te doen. ALS je een "bewijs" krijgt, zoek dan eerst effe uit of dit nu echt of nep is.

De tv heb je nu na gisteren toch zo hard niet meer nodig ............

Cookies
door Cookies - Jul 10, 2014 om 17:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Is dit geklets uw logica beste Carola ?.........

Nee, dat is jouw logica, omdat je blijkbaar niet kan begrijpen wat ik schrijf. Zelfs niet eens wat je zelf schrijft! Dag Wimmi!

fr
door fritsh - Jul 14, 2014 om 20:36
36 Antwoorden / 1 Vragen

Daar ben ik weer na alles te hebben laten bezinken. Na veelvuldig contact met de verkoper wilde deze in eerste instantie een geldbedrag voor de originele bon. Dit heb ik uiteindelijk niet gegeven en na lang geklets heeft de beste man mij ook uitgelegd hoe hij aan de bonnen kwam;

Hij besteld deze op zijn eigen account wanneer hij krap bij kas zit en verkoopt ze dan via de universiteit of marktplaats. Hij had geen geld meer totdat zijn salaris/uitkering binnen zou komen en dan is hij tot die tijd voorzien. Uit schaamte wilde hij dit eerst niet mededelen. Verkoper werkt dus goed mee.

Van bol.com krijg ik nu al meer dan 10 dagen geen reactie meer op al mijn mails wat ik dus erg vreemd vind. De cadeaubonnen zijn nog steeds zichtbaar en actief in mijn account. Buiten het feit dat bol.com gezegd heeft dat de bonnen frauduleus verkregen zijn maar verder niet weten hoe heb ik niets meer gehoord.

Zelf stellen ze binnen vijf werkdagen te reageren wat inmiddels voor meerdere mailtjes verlopen is. Ook bij een bestelling waarbij ik een gedeelte met ideal heb betaald heb ik nu het bedrag nog steeds niet teruggestort. Deze betaling vond plaats op 1 juli. Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij bol.com maar het is een chaos lijkt het.

Van de politie, rechtsbijstand en het juridisch loket wordt medegedeeld dat bol.com openheid van zaken moet geven of uit moet betalen.

Dan zijn jullie ook weer op de hoogte!

Groeten

zoekster
door zoekster - Jul 14, 2014 om 20:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Eerlijk gezegd snap ik niets meer van dit verhaal.

En geeft die goed meewerkende verkoper je nu de aankoopbon of niet?

fr
door fritsh - Jul 14, 2014 om 20:58
36 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb inmiddels een kopie. Ook heb ik het origineel gezien. De verkoper probeert overal munt uit te slaan en wilde deze bon aan mij verkopen voor een redelijk hoog bedrag maar daar ben ik niet ingetrapt. Na een goed gesprek en het betalen van een kop koffie van mijn kant mocht ik deze dus kopieren.

Nu nog een reactie van bol.com. Morgen heb ik telefonisch contact met de consumentenbond.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2014 om 21:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"Hij bestelt bonnen op zijn eigen account en verkoopt ze als hij krap bij kas zit".

U gelooft werkelijk in sprookjes.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 14, 2014 om 21:48
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Jullie snappen er ook niks van, dus legt Wimmi het even uit :
de verkoper zit krap bij kas, vervolgens bestelt hij voor 750 euro bonnen.
Omdat hij zo krap bij kas zit, staat hij door de aankoop rood bij de bank.
Daar moet hij rente over betalen.
Maar die verkoper is ook niet dom, en om aan contant geld te komen verkoopt hij superslim de bonnen met 150 euro verlies.
Verkoper is dus de rente en 150 euro kwijt om aan 600 euro te komen !
Volgens Fritsh heeft een studiegenoot van hem eerder bonnen van die verkoper gekocht.
Waar die verkoper dus ook al aardig op heeft verloren.
Logisch toch ?
Jaja Frits, en bij de hertelling blijkt Nederland toch wereldkampioen !
++++++++++++++++++++++++++++++++================

=tijger1 schreef op maandag 14 jul 2014, 21:07: "Hij bestelt bonnen op zijn eigen account en verkoopt ze als hij krap bij kas zit".

U gelooft werkelijk in sprookjes.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 14, 2014 om 22:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@wimmi20 helemaal logisch. Hahahaha +1

diumenge
door diumenge - Jul 14, 2014 om 22:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@wimmi20, je zal ze de kost moeten geven die zo het ene gat met het andere vullen... of denk je dat iedereen zo verstandig als jij?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 15, 2014 om 00:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Diumenge,
je hebt groot gelijk als je zegt dat ik een verstandig mens ben.
En rekenen kan ik ook aardig.
Dus laat ik even een leuke rekensom los op uw stelling "het ene gat met het andere vullen".
Stel: de verkoper heeft een inkomen van 1300 euro per maand.
Hij heeft geld nodig, en koopt voor 750 euro bonnen, die hij voor 600 verkoopt.
Verlies 150 euro plus rente.
Hij begint dus de nieuwe maand met slechts 550 euro, want voor die 750 euro bonnen stond hij rood.
Verkoper zit vaker krap bij kas, dus het grootste gedeelte van het geld zal voor het eind van de maand wel op zijn.
Dezelfde grap nog 1 keer, en de verkoper begint een maand met 0 euro.
Verhaal is een sprookje.
+++++++++++++++++++++++++++++++====================

=diumenge schreef op maandag 14 jul 2014, 22:16: @wimmi20, je zal ze de kost moeten geven die zo het ene gat met het andere vullen... of denk je dat iedereen zo verstandig als jij?

diumenge
door diumenge - Jul 15, 2014 om 06:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hij zal nog wel meer van dit soort truukjes uithalen, meerder bankrekeningen (en creditcards) om tekorten aan te vullen. Dat soort dingen. En op een gegeven moment de schuldhulpverlening in...

Rekenen doen deze mensen niet. Het is vergelijkbaar met het afsluiten van die zeer kortlopende leningen wat je een tijdje kon doen (nu verboden geloof ik) tegen woekerrentes, onverstandig maar toch deden mensen het.

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2014 om 08:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom nu weer de Consumentenbond? Hebt u nu eindelijk contact gehad met Thuiswinkel.org?

sy
door sylgin - Jul 15, 2014 om 12:57
44 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een raar en ongeloofwaardig verhaal.
Nogal logisch dat Bol.com niet meer reageert op dit verhaal met al ze draaien en keren.

Zou me niets verbazen al het volgende hoofdstuk van dit verhaal wordt dat TS en verkoper door Bol.com worden aangeklaagd voor oplichting.

fr
door fritsh - Jul 16, 2014 om 19:35
36 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij ben ik nog degene die is opgelicht tot nu toe. Ik ben naar het huisadres geweest wat op de bon stond om met de verkoper te praten aangezien deze weer niet reageert en hier kreeg ik te horen dat de desbetreffende persoon niet meer woonachtig is en of ik zijn torenhoge stapel met rekeningen mee kon nemen wanneer ik hem weer zou treffen.

Van thuiswinkel hoor ik verder niets vandaar dat ik alle zeilen bij zet. Ik weet niet wat de verkoper precies gedaan heeft. Maar ik snap ook niet dat bol.com mij niet verder kan of wil helpen. Ik word gewoonweg genegeerd.

diumenge
door diumenge - Jul 16, 2014 om 19:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je bent opgelicht en nu moet bol.com je uit de brand helpen?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 16, 2014 om 20:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Fritsh,
je hebt het steeds over bonnen.
Aankoop bonnen, cadeaubonnen ? waar heb je het over.
En voor de originele bonnen wilde hij alsnog een flink bedrag hebben.Maar omdat je de koffie betaalde mocht je de originele bonnen kopieeren.
Wat voor bonnen Frits ?
Die waren toch al van jou, je had er voor betaald.
Ennenogwat Frits, op die cadeaubonnen staat toch niet het adres en naam van de koper?
Je jokt toch niet Frits ?

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2014 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij koopt ze met zijn account, dus dat is via internet, en dan betaal je, maakt niet uit hoe, maar dan heb je toch nooit een kassabon? Hooguit een factuur en een afschrift van je bank met de betaling.

Wellicht zitten zijn huisgenoten in het complot en zat hij gewoon binnen, schuddebuikend van de lach.

mahadma
door mahadma - Jul 16, 2014 om 20:55
11586 Antwoorden / 51 Vragen

Met een klein beetje goede wil zijn de door jou betaalde euro al als sneeuw voor de zon "verdampt".

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2014 om 21:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar is zelfs geen goede wil voor nodig. Op = op,

Cookies
door Cookies - Jul 16, 2014 om 21:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=fritsh schreef op woensdag 16 jul 2014, 19:35]
Van thuiswinkel hoor ik verder niets vandaar dat ik alle zeilen bij zet. Ik weet niet wat de verkoper precies gedaan heeft. Maar ik snap ook niet dat bol.com mij niet verder kan of wil helpen. Ik word gewoonweg genegeerd.

Je bent opgelicht en je trapt(e) in de mooie babbel van de verkoper. Bol.com heeft vlg mij al aangegeven dat er iets niet in orde is met de kadobonnen. Lijkt mij voldoende.

Accepteer dat je de pineut bent en laat het een - helaas dure - les zijn voor de toekomst.

tijger1
door tijger1 - Jul 16, 2014 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hoe je het wendt of keert, Bol moet toch wel zeggen wat er met die bonnen is.

mahadma
door mahadma - Jul 16, 2014 om 21:22
11586 Antwoorden / 51 Vragen

Minimaal waarom de bonnen niet geaccepteerd worden, en dan precies waarom niet.

sy
door sylgin - Jul 17, 2014 om 08:50
44 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=fritsh schreef op woensdag 16 jul 2014, 19:35]Volgens mij ben ik nog degene die is opgelicht tot nu toe. Ik ben naar het huisadres geweest wat op de bon stond om met de verkoper te praten aangezien deze weer niet reageert en hier kreeg ik te horen dat de desbetreffende persoon niet meer woonachtig is en of ik zijn torenhoge stapel met rekeningen mee kon nemen wanneer ik hem weer zou treffen.

Van thuiswinkel hoor ik verder niets vandaar dat ik alle zeilen bij zet. Ik weet niet wat de verkoper precies gedaan heeft. Maar ik snap ook niet dat bol.com mij niet verder kan of wil helpen. Ik word gewoonweg genegeerd.
Dat je bent opgelicht is niet de schuld van Bol.com maar van de verkoper van de bonnen.
Bol heeft je gezegd dat de bonnen niet werken en daarmee is het voor hun klaar.
Dat is ook logisch want ze hebben verder niets met je te maken en ze hoeven je ook geen geld terug te geven want dat zijn ze je niet verschuldigd.
Je bent gewoon dom geweest om te denken dat je op deze manier goedkoop uit zou zijn en nu moet je op de blaren zitten.
Je geld ben je aan alle kanten kwijt en daar kan je boos over zijn maar de enige waarop je boos kan zijn is jezelf omdat je zo goed gelovig bent geweest.

ma
door manwijf - Jul 17, 2014 om 10:12
574 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is het TS wel voelde duidelijk geworden, dat het een domme actie was. Het lijkt me wel belangrijk nog even de naam van de verkoper te noemen. Alleen dan weten anderen ook gelijk dat het een malafide verkoper betreft als ze zijn naam googlen. Iemand met slechte bedoelingen laat het meestal niet bij één actie. Heeft TS het ook al aan MP doorgegeven en hoe reageerden ze?

Na een keer een zeperd geladen te hebben, google ik altijd eerst de naam van een bedrijf of particulier alvorens ik er mee in zee ga. Als iedereen list en bedrog meldt, zijn we al een stuk verder. Een gewaarschuwd man telt voor twee!

fr
door fritsh - Jul 21, 2014 om 01:16
36 Antwoorden / 1 Vragen

Nou goed nieuws, bol.com heeft mij bericht dat de bonnen alsnog aan mijn account worden gekoppeld en te gebruiken zijn. Verder inhoudelijk niets en dat wil ik toch wel graag weten. Meteen de klantenservice gebeld maar daar kon me uiteraard verder niets verteld worden... Nu dus weer wachten op bericht van het hoofdkantoor.

Inmiddels is het toestel wat ik wilde niet meer leverbaar dus heb ik alsnog pech gehad. Niet erg netjes als je bekijkt dat het er een week geleden nog wel was. Een vervangend exemplaar is 150,- duurder. Dan had ik het initieel meteen in de winkel kunnen kopen dus. Hier uiteraard een mail over verstuurd.

Verkoper is sinds een week weer actief op marktplaats onder net een andere naam en dat is ook gemeld. Verder heb ik alle gegevens van de verkoper, naam, e-mail en dergelijke. Mag ik die hier gewoon posten of is dat tegen de privacywetgeving in.

Ik wil nu toch graag weten wat er precies aan de hand was! Frustrerend. Ik hou jullie op de hoogte!

wimmi20
door wimmi20 - Jul 21, 2014 om 01:43
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zozo Frits,
de verkoper is volgens Frits weer aktief op Marktplaats.
Weet je wat ik vreemd vind Frits :
op Marktplaats is niet 1 Bolbon te koop.
Leg eens uit Frits.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=fritsh schreef op maandag 21 jul 2014, 01:16:

Verkoper is sinds een week weer actief op marktplaats onder net een andere naam en dat is ook gemeld. Verder heb ik alle gegevens van de verkoper, naam, e-mail en dergelijke.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 09:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe weet u dan dat het dezelfde verkoper is? En worden er dan nu weer Bol bonnen aangeboden?

En die bonnen waren toch al die tijd aan uw account gekoppeld?

Het wordt steeds wonderlijker.

mahadma
door mahadma - Jul 21, 2014 om 10:48
11586 Antwoorden / 51 Vragen

Fritsh,

doe ons allemaal hier eens een lol, stuur een link waar die bonnen nu weer te koop staan .........
Dank je wel voor moeite.

En dat de gewenste tv net uitverkocht is, tja, daar doe je weinig aan, waar niet is verliest de keizer zijn recht.

Maar ik weet wel ik je niet graag als klant zou hebben als ik een bedrijf had.

tijger1
door tijger1 - Jul 21, 2014 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fritsh

En zet dat laatste bericht van Bol ook hier eens neer.

agnes1981
door agnes1981 - Aug 15, 2014 om 15:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo fritsh,

hoe is het nu afgelopen?

groetjes,