an
door anitabakker Jan 16, 2014 om 19:43
Elektronica & tv

Jura Ena koffiezetapparaat

In 2007 hebben wij een Jura Ena koffiezetapparaat gekocht. Vorige maand begon dit apparaat water te lekken onder uit het apparaat. Wij zijn naar een winkel gegaan die het apparaat voor ons opstuurde naar Jura. Er werd door hen gemeld dat dit €250 ging kosten het apparaat werd dan helemaal na gekeken en alle onderdelen zouden worden vervangen, wij vonden dit erg veel geld want een nieuwe machine kost €700. Maar omdat de machine verder prima werkte en de koffie goed smaakt hebben we besloten hem toch maar op te laten sturen naar Jura, nu kregen we vandaag een bericht van de winkel dat de machine daar terug is en gerepareerd en dat dit € 279. Kost ze kunnen ons niet vertellen wat er gerepareerd is en we moeten er ook maar op vertrouwen dat er nieuwe onderdelen in de machine zijn geplaatst omdat de oude onderdelen bij Jura weggegooid zijn is dit een normale gang van zaken?

5330 5 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jan 16, 2014 om 19:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, u heeft een vaste prijs afgesproken voor de reparatiekosten en ze hadden u moeten informeren over de meerkosten.
Heeft u een verklaring gevraagd waarom ze u niet hebben geïnformeerd over de meerkosten?

mahadma
door mahadma - Jan 16, 2014 om 20:15
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Hebben ze zwart op wit gesteld € 250 exact zou worden of circa? Je hebt in ieder geval recht op een volledig reparatie specificatie. Onderdelen retour is echter niet gebruikelijk.

sw
door swat1500 - Jan 16, 2014 om 22:53
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Als u de vervangen onderdelen terug had willen hebben dan had u dat vooraf kenbaar moeten maken.

mahadma
door mahadma - Jan 16, 2014 om 23:14
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Kan het wellicht zo zijn dat de reparatie 250 was en de transportkosten 29 euro? Een koffie zetter is toch minimaal niet klein en of lichtgewicht.

ko
door kontakkie - Jan 19, 2014 om 16:41
45 Antwoorden / 2 Vragen

Dit is gewoon de standaard reparatie prijs van Jura. Maakt eigenlijk niet uit wat er kapot is.