KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd
In hun mail staat echter:
"Om uw opzegging te verwerken bellen wij u binnenkort. Dit doen wij met een 088-nummer. Mist u deze oproep, belt u ons dan alstublieft terug. Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum."
Daarop zegt mevrouw van KPN "nee dat kan niet".
Nu verwachten ze dus dat ik naast de factuur ook nog een extra maand ga betalen ivm opzegtermijn.
Ik heb het letterlijk zwart op wit dat ik heb opgezegd maar dat doet er schijnbaar niet toe, kon ook niet de mail doorsturen want kwam dan toch niet bij haar.
Abbonementnummer: 20000007574814
Geachte Robin,
Ik raad u aan om uw opzegging schriftelijk en aangetekend te doen, klik op de volgende link voor het adres :
https://www.overons.kpn/nl/contact
@GBA, vraagsteller voegt notabene zelf het bewijs van hebben opgezegd bij. (Met knipoog en groet)
Als oud-KPN medewerker kan ik zeggen dat dit geen enkele zin heeft. Fysieke post komt niet bij de juiste afdeling terecht (die zitten ook niet in Rotterdam) en aangetekende post wordt niet aangenomen door de receptie.
Als met zwart-op-wit wil moet dat via mail.
Geachte Shade,
Ik weet niet hoe lang u al niet meer werkt bij KPN, maar uw bewering klopt niet.
Ik heb persoonlijk mijn oude tv-ontvanger aangetekend opgestuurd naar bovenstaand adres....
Ja achteraf gezien wel maar heb toch gewoon een bevestiging van opzegging ontvangen en dan annuleren ze die zelf maar.
Mooi zo... de houding van de KPN klopte (juridisch) voor geen meter.
Schriftelijk reclameren en niet in discussie gaan met medewerkers in een call centre. Mocht dat niet tot een bevredigend antwoord leiden dan naar de geschillencommisie.
Dit is niet zo spannend en kunt u zelf ook oplossen.
Stuur ze een brief of email (of beide), waarin u aangeeft niet akkoord te gaan met hun standpunt en wel om de reden dat zij u, na de opzegging, een bevestiging per sms hebben gestuurd, waarvan hier (of in bijlage) een schermafdruk (maak even een schermafdruk, print dat uit en voeg toe in de brief, of kopieer naar de email).
Eindig de brief met dat u er alsnog vanuit gaat dat KPN dit geschil naar tevredenheid voor u zal oplossen en dat zij de einddatum van 18-01-2024 zullen respecteren. Indien u (= KPN) van mening bent in het gelijk te staan, zal door u (= ondergetekende) het geschil worden overdragen aan een jurist en/of de ACM.
Geef tevens aan dat u binnen 3 weken (vermeld datum) een schriftelijke bevestiging van KPN wenst te ontvangen.
Met vriendelijk groet, hoogachtend, Robin Martens.
U moet wel even uw facturen nakijken, want 18/01 is halverwege de maand en daarom kan het zijn dat u een extra maand moet betalen, omdat facturatie vie een geheel andere afdeling loopt, maar die extra maand wordt later weer verrekend.
Wat een raar antwoord.
En wat mag dan wel de reden zijn dat u dit een raar antwoord vindt?
Omdat er niks van klopt.
U hebt er de ballen verstand van
Wat een hoogmoed. Je doet heel interessant maar weet heel weinig.
Hou toch op man, als ik al je reacties en antwoorden lees, heb je op iedereen wel commentaar.
@Sira,
Meganega is een afkorting van Mega Negatief.....;<))
@Geboren Amsterdammer
Dat is een goeie ;-))
Ik heb alleen commentaar op wijsneuzen en betweters. ;^)
@SIRA, ook maar hier met knipoog: vraagsteller voegde zelf het bewijs van de opzeging bij met melding 'indien wij u tefonisch niet spreken vogt de bevestiging. En dat was in fiete overbodig en mmakte het onbegrijpelijk. Het bericht op zich was al een bevestiging. Bij het maken van mijn eerste reactie was er kennelijk wel een probleem bij de site vandaar mijn drie (waren er zelfs 4) reacties. Meldingen site niet bereikbaar was de reden.
@Heremietkreeft
Er is al 1 à 2 weken een probleem.
Normaal gebruik ik altijd Firefox, maar daar is niet meer mee te werken. Vanwege Vraag en Beantwoord ben ik na de problemen overgestapt op Chrome, maar daar is sinds vandaag ook niet mee te werken. Meer smaken heb ik niet :-(
Ook hier iemand die inlogproblemen heeft en met FF en met Chrome, heb helaas niet meer smaken.
Inloggen lukt mij wel
Dit is expliciet verboden door de wetgever en behoort tot de zwarte lijst van algemene voorwaarden. Je hebt het contract schriftelijk opgezegd, je hoeft niet te betalen.
Vraagsteller voegt notabene zelf het bewijs van de ontvangst van de opzegging bij.
Dat klopt natuurlijk niet. Zet je klacht op https://forum.kpn.com/ daar is ook KPN Webcare aanwezig, daar heb je meer aan dan die gasten van klantenservice.
Wat een belachelijke houding.
Je kunt bij KPN online een contract afsluiten, dus kun je ook online opzeggen. Dat is de wet.
Vervolgens is KPN wettelijk verplicht om die opzegging te verwerken. En als u niet tussentijds uw opzegging intrekt, dan hoort het daarmee simpelweg klaar te zijn.
Meldt KPN schriftelijk dat u uw opzegging op rechtsgeldige wijze kenbaar gemaakt heeft, dat u daarvan een ontvangstbevestiging hebt ontvangen en dat daarmee de overeenkomst reeds per 18-01-2024 is beëindigd.
Sommeer dat KPN haar administratie op orde brengt en meldt dat alle kosten die voortvloeien uit het verzuim van KPN, waaronder juridische en buitengerechtelijke kosten die u genoodzaakt bent om KPN tot de orde te roepen op KPN zullen worden verhaald.
Meldt tevens dat u deze ernstige overtredingen van het consumentenrecht middels een klacht bij de toezichthouder zult melden indien er niet binnen 5 werkdagen een schriftelijke bevestiging komt dat alles in orde is gemaakt, vergezeld van een correcte eindafrekening en excuses en dat teveel betaalde kosten binnen 6 weken na 18-01-2024 op uw rekening teruggestort dienen te zijn.
Nee, KPN mag een opzegging niet aan voorwaarden onderhevig maken.
Als u dit via email, DM or zelfs via hun online formulier gedaan heeft en een screencap van gemaakt heeft (slim!) dan heeft KPN geen poot om op te staan.
Gewoon de autorisatie bij de bank om deze afschrijving te doen blokkeren. Laat ze maar procederen, ze maken geen schijn van kans.
In het bericht dat u bijvoegt staat toch heel duidelijk samenegavt: Als wij u niet hebben gesproken ontvangt u de schriftelijke bevestiging!. Bovendien is het bericht dat u bijvoegt nota bene al afdoende bewijs van uw opzegging. De reden dat men u nog wil bellen is de vraag: waarom en mogelijk oom u een aanbieding te doen om toch te blijven. Een kwestie van lezen dus. De servicemed werkster die is prak verdient m.i. wel een klacht.
Die bepalingen zijn allemaal waardeloos.
Ze moeten gewoon de opzegging zonder circus er omheen verwerken. Klaar.
1. U hebt 100% gelijk.
2. Een levensles die ik zelf door schade en schande leerde: kom gewoon heel eventjes op hun feestje.
Dus opnemen, dan wel terugbellen, en gelijk duidelijk maken: "Zonde van uw tijd en de mijne als ik nu opeens een speciale aanbieding moet aanhoren die er niet was geweest als ik niet was weggegaan, geen belangstelling, we laten het hierbij, ok?"
Dit scheelt enorm veel negatieve energie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Waarom zit er altijd een embleempje muurvast genaaid in een nieuw overhemd of s
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen.
Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
WEG MET DAT ZINLOZE DING!!!
Lees meer
2 stoelen niet goed winkel doet niets wat kan ik nog doen
6 stoelen gekocht bij 2 is de vulling gezakt zouden omgeruild worden maar wordt niet gedaan
na veel gepraat konden we 6 nieuwe uitzoeken alles op papier gezet
nu blijkt dat dat ook niet gedaan wordt
wat kunnen we doen reageren doen ze niet aangetekende brief gedaan
maar geen antwoord
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer