maryvon
door maryvon Apr 21, 2009 om 18:32
Elektronica & tv

LCD reinigen

Ik heb net een nieuwe LCD tv en deze wil ik graag netjes houden, nu zitten er vegen op van stof en ik krijg het niet meer helemaal netjes schoon.

(dit zie je vooral als je er vanuit een bepaalde hoek op kijkt)

Er zijn genoeg middelen te koop maar welke is nu supergoed en nog belangrijker, welke doek gebruiken we erbij.

btw, als de tv aanstaat zie je er niks van.

Wie heeft de gouden tip?

4600 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 21, 2009 om 18:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag maryvon,

Een zachte doek licht vochtig maken met lauw water. Lichtjes over het scherm gaan en direkt met een andere doek het vocht wegnemen. Zelf gebruik ik altijd 2 zakdoeken.

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2009 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik doe het altijd in twee keer. Eerst met de Swiffer er over en dan na poetsen met een groot formaat brilledoekje. Dat is zo'n superzacht doekje. En ik gebruik alleen dat doekje voor de LCD. Ligt achter de TV, altijd bij de hand dus.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Apr 21, 2009 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@maryvon

Gouden tip? Misschien dit wel. Heb onlangs zelf ook een Lcd tv aangeschaft. Gebruikte altijd gewoon spiritus voor de breedbeeld tv, maar nu durfde ik dat niet meer met zo'n groot scherm.

Bij BCC: €14,99 Monster ScreenClean (minikit) In verpakking zitten: 2 spuitbusjes met pompje + een microdoekje.

Ik vind het in ieder geval prima spulletje.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2009 om 21:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het van Monster is, dan weet je in elk geval dat het Monsterlijk duur is ;)
Een licht vochtige microvezeldoek lijkt mij wel wat.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2009 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon zo'n droog brillendoekje?, dus geen vocht of iets gebruiken begrijp ik.

ik ben zelf niet brildragend maar die doekjes kan je waar kopen? ja, opticien vanzelf, maar waar heb je ook goede. (minder duur)

ve
door verwijderd - Apr 21, 2009 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik doe het ook met brillen doekjes
gewoon van het kruitvat

ve
door verwijderd - Apr 21, 2009 om 21:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het eens met Edwardus. Een schoon microvezeldoekje met een klein beetje eveneens schoon water er op.
Let er vooral op dat je absoluut geen druk uitoefent op het scherm.
Dus heel zachtjes de vlekken wegvegen met het vochtige doekje.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Soepkip:deze doekjes kwamen als beste uit de test,tov. de andere cleaners.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

schotel:  is dat zo, dat wist ik niet
ik doe altijd met die doekjes van het kruitvat ook het scherm van de computer

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

maaarrrr bij alles wat je doet ,zorg dat er geen vocht naar onderen gaat,want die kunnen je pixels aantasten

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij de action hebben ze ook lcd reiniger is de zelfde als bij bcc alleen veel goedkoper ik dacht iets van 2,85 ik gebruik hem zelf ook voor de laptop

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 13:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop hiervoor speciale screen cleaner, meestal wordt dit geleverd met een speciaal microvezeldoekje. Overal te koop o.a bin Mediamarkt. Kijk er mee uit dat je niet zomaar met van allerlei producten op je lcd aan de gang gaat, het kan je scherm onherstelbaar beschadigen! Er kunnen vlekken ontstaan, die je nooit van ze leven meer wegkrijgt. Geef liever een paar centen uit voor de speciale screen cleaner, die daarvoor gemaakt is. Niet zomaar met vochtige lapjes aan de gang gaan op een lcd scherm!

Gr. succes, Henri

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik speciale TFT-cleaner. Kost misschien wel 10 euro, maar je doet er jaren mee. Ik breng het op met een microvezeldoekje om minikrasjes te voorkomen (dus geen papieren zakdoekjes etc).

Met een droog zacht doekje heb ik het ook eens geprobeerd, maar daarmee krijg je er geen vette vingers af. Dat lukt echt alleen met de TFT-cleaner.

Vermijd alle andere schoonmaakproducten, die kunnen het scherm beschadigen!

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

enige juiste is met een niet pluizige brilledoekje.Geen spiritus of glassix?Anders haal je de filterlaag weg,die voorop het paneel zit.Al die andere cleaner-middelen geven vegen.Voorzichtig zijn met het paneel.Bij plasma TV zit een glasplaat,die kun je wel met een vochtige doek schoonmaken.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toen ik mijn LCD tv kocht heb ik er een schoonmaak setje bij gekregen, het is een plastic spray flesje merk <Bandridge> op het flesje staat Flat Panel TV Screen Cleaner en is geschikt voor het schoonmaken van: LCD - Plasma - Monitor - TV . Het zit verpakt in een doosje en kost € 9,95 ?? maar weet het niet zeker, er zit ook een borsteltje bij om het stof tussen de openingen weg te vegen en 2 doekjes voor het schoonmaken. Ik maak mijn ook het schrm van mijn laptop daarmee schoon en absoluut GEEN strepen.

Probeer eens bij It's of Toppers.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

als er niet gerookt wordt dan kan je het scherm gewoon met een droge doek afnemen.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel veel tips al gelezen op deze vraag,echter zie niemand het advies geven nooit schoonmaken als de tv aan of nog warm is want dan krijg je geheid strepen/vlekken Microvezel doekjes overal te koop kosten €1.50 en eerst daarmee het beeldscherm afstoffen daarna zeer licht vochtig maken met afgekoeld gekookt(mineraal) water en het KOUDE beeldscherm afnemen niet hard poetsen!Brillen doekjes bevatten chemicalien die rest stoffen op het beeldscherm achterlaten en zelfs daardoor eerder vuil aantrekken.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2009 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het gedaan met een droog brillendoekje, had er nog 1 van mijn zonnebril en het werkt perfect.