ik
door ikzelf1942 Jun 29, 2014 om 22:16
Elektronica & tv

Lekkende vaatwasser

betreft een vaatwasser van Bauknecht (GSXP 6130)gekocht in okt.2011( dus nu 2 jaar 9 mnd. oud) zijn waarschijnlijk de deurscharnieren niet meer goed en daardoor lekt de vaat- wasser. dit is geen garantie meer zegt Bauknecht ook geen coulance regeling. Persoonlijk vind ik dat een vaatwasser wel langer zonder problemen mee moet gaan!!! En weet toevallig ook iemand dat de lekkage ( vooral stoom) links aan de bovenkant van de deur, door scharnierslijtage kan komen?? of is er iets anders aan de hand, rubbers zijn nog goed ( visueel)
Wat kan ik hier aan doen?? dank alvast . I.

12694 16 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 29, 2014 om 23:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoeveel heeft u indertijd betaald voor de machine en waar heeft u deze machine gekocht?
Lijkt me geen normale slijtage, die je mag verwachten van een vaatwasser, als het scharnierslijtage is. Een vaatwasser moet langer meegaan.

In ieder geval als u zich erop wilt beroepen dat u een ondeugdelijke machine is verkocht, dan moet u bij de verkoper zijn. Weet wel dat de bewijslast bij u ligt, dat wil zeggen dat u aannemelijk moet maken dat deze slijtage niet komt doordat u de machine verkeerd heeft gebruikt, maar dat er iets mis is met het ding waardoor de scharnieren zo snel zijn gesleten.

klik HIER

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2014 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er links boven stoom uitkomt, heeft dat normaal gesproken niets met de scharnieren, die zitten onder, te maken.

Is de sluiting nog wel in orde? Of heeft er een kind op de deur gestaan?

ke
door keteltje3 - Jun 30, 2014 om 17:00
33 Antwoorden / 1 Vragen

Komt de lekkage bij elke wasbeurt voor? Het kan , ( en komt) regelmatig voor, dat de machine niet goed is beladen,
en dan wordt de druk van de pomp het water naar buiten "geblazen".Als de machine echt lekt, loopt het water onder de machine, zodat hij, bij regelmatige lekkage geheel uitschakelde.( door te grote hoeveelheid water onder de machine).
Als de deur werkelijk niet goed sluit, kan je hem laten bijstellen. Dit is dan toch het gevolg van een "ongelukje"

pe
door peterbee - Jun 30, 2014 om 17:21
58 Antwoorden / 5 Vragen

mooi spul, al die apparaten.

Heb ook een Bauknecht vaatwasser ( veerbladen van de scharnieren al 5 keer gebroken ) waarbij de bovenkant van het deurtje ging opzetten door vocht.

uiteindelijk heb ik 10 cm vanuit de onderzijde het handvat van een schroevendraaier tussen de deur en de vaatwasser gezet, en hierna de deur voorzichtig dichtgeduwd ( natuurlijk niet helemaal, maar een cm of 2 verder dan dat de schroevendraaier hem wil later gaan )

hierdoor buigt het scharnier aan de onderzijde wat verder naar buiten, en heeft de deur hierna meer speling om bovenin aan te sluiten.

ro
door ron530 - Jun 30, 2014 om 17:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Deurscharnieren zijn aan slijtage onderhevig, het lijkt mij dan ook logisch dat er geen coulance op gegeven wordt. Edoch het lijkt mij meer dat er een afdichtrubber aan de linkerzijde vervormd is en daardoor niet meer voldoende afsluit.

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2014 om 18:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb in mijn hele omgeving nog nooit van iemand gehoord dat de scharnieren niet meer goed werkten van de vastwasser. Hoe oud ze ook zijn. Dus als ze bij Bauknecht verslijten zijn ze van waaibomenhout gemaakt.

ik
door ikzelf1942 - Jul 1, 2014 om 01:27
81 Antwoorden / 15 Vragen

dat de scharnieren waarschijnlijk kapot zijn, merk ik bij het openen van de deur, deze valt dan gelijk helemaal ( horizontaal) open, veer kapot?? zijn deze makkelijk te vervangen??

gr, I.

aurora1
door aurora1 - Jul 1, 2014 om 02:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens klik hier over een andere versie, eventueel andere vragen daar ook doorlezen, of stel uw vraag daar nog eens met vermelding van merk en type.

ro
door ron530 - Jul 1, 2014 om 16:27
4084 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=ikzelf1942 schreef op dinsdag 1 jul 2014, 01:27]dat de scharnieren waarschijnlijk kapot zijn, merk ik bij het openen van de deur, deze valt dan gelijk helemaal ( horizontaal) open, veer kapot?? zijn deze makkelijk te vervangen??

gr, I.
Waarom vertelt u dat niet in het openingsverhaal want nu is het wel helder dat er één of twee veren afgebroken zijn. Ik heb het type opgezocht en blijkt een inbouw vaatwasser te zijn, met wat mazzel een mooi houten front ervoor die lijkt op de keukendeurtjes, tja dan krijgen die veren het wel voor hun kiezen. De veren kosten de wereld niet maar de vaatwasser moet wel geheel uitgebouwd worden en alle beplating moet er af.

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2014 om 16:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die veren dienen er niet voor om de deur goed dicht te houden, dus dat heeft met een eventuele lekkage bovenaan niets van doen.

Een gebroken veer is alleen maar onhandig omdat u dan de deur vast moet houden totdat hij helemaal open is.

Mocht u hem al een paar keer flink hebben laten stuiteren dan kan de deur natuurlijk wel ontzet zijn.

ik
door ikzelf1942 - Jul 1, 2014 om 22:23
81 Antwoorden / 15 Vragen

Beste Ron, als je alles even leest gaf ik toch duidelijk aan dat de scharnieren niet ( volgens mij) meer goed waren en van die veren, dacht ik pas na het lezen van antwoorden, wist dus niets van veren af, En als je zegt dat coulance is ONZIN is heb het helemaal mis. zie volgende inzending!!!!

ik
door ikzelf1942 - Jul 1, 2014 om 22:26
81 Antwoorden / 15 Vragen

Best antwoorders,

Bauknecht kom a.s. maandag alles gratis repareren,
waarschijnlijk heeft deze site daaraan meegeholpen,met dank,
groet I,

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2014 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is een mooi resultaat. Bedankt voor het terugmeldem.

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2014 om 23:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mooi dat het zo wordt opgelost! Fijn voor u.

(ron530 zal wel weer tandenknarsen)

ro
door ron530 - Jul 2, 2014 om 17:20
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik tandenknarsen! dat valt reuze mee. Het is enkel jammer dat je eerst moet gissen naar de oorzaak en pas later wordt duidelijk dat de scharnieren wel defect moeten zijn. Maar toch heel mooi dat het wordt opgelost.

ik
door ikzelf1942 - Jul 2, 2014 om 23:27
81 Antwoorden / 15 Vragen

Ron530.

daar ging namelijk de vraag over ( wel of geen kapotte scharnieren!!!!!!!)
einde discussie, deze site heet

Vraag & Beantwoord