Ik heb verschillende dingen op marktplaats staan. Nu kreeg ik deze week een reactie op een fototoestel, al doet dat eigenlijk niet zo terzake. Maar waar de reactie vandaan komt en waar het heen moet! De reactie kwam van een meneer uit Belgie die geen nederlands kon maar toch wel vrij duidelijk in het engels schreef. Hij heeft een zoon in Uganda studeren en of ik het daar aangetekend heen wilde sturen? OP zich is daar ook niks mis mee. Pakket of aangetekend zit ook maar 25 ct. verschil in. Het bedrag is ook heel rieeel, maar wat als je eenmaal je banknr. hebt gegeven. Om mij heen zegt nog maar 1 iemand waarom niet! Op zich denk ik dat ook. Iemand in nederland geef je wel zo je nummer. Moeilijk. Heeft iemand hier ervaring mee? Graag realistische antwoorden en ik wil geen discussie. Gewoon ervaringen.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Deze ervaring komt aan de lopende band voor op marktplaats. Reageer er niet op, dat is het beste. Hier zijn oplichters aan het werk met een zielig verhaal maar betalen na verzenden niets.
on dit geval : ik zou zeggen eerst het geld over maken en zo gauw ik het binnen heb stuur ik het na je toe ik zelf stuur niets op als ik iets verkoop kunnen ze het hier aan de deur komen ophalen ik het geld en hun het pakje
Dit bericht kun je zo op de site opgelicht plaatsen. Het principe blijft echter: boter bij de vis. Dus: pas nadat de vriendelijke mijnheer uit België betaald heeft (cash en aan jouw deur), overhandig jij hem de camera zodat hij zelf dat kan sturen naar naar zijn zoon (handlanger). Als je dit voorstelt, hoor je er nooit meer iets van.
Was een heel topic over op het marktplaatsforum: het Nigeria topic. Dit soort dingen zijn al heel lang bekend, het zijn dus oplichters. Niet reageren, gewoon in de prullenbak zulke mailtjes.
Het bedrag is ook heel rieeel, maar wat als je eenmaal je banknr. hebt gegeven. Om mij heen zegt nog maar 1 iemand waarom niet!
Ik dacht dat gezien de vele topics over dit soort kopers ( is voor zoon in buitenland) dat nu bij iedereen in Nederland de alarm bellen zouden afgaan. Maar zo gauw het geboden bedrag boven verwachting is wordt het alarm uitgezet. Trap er niet in camera weg en never je geld.
Eerst compleet laten betalen voor artikel en verzendkosten. Dan pas versturen. Ik gebruik zelf een girorekening waar niet al te veel op staat en die niet rood kan staan. Met vriendelijke groet, Coen Kramer
c.kramer67 schreef op vrijdag 18 dec 2009, 21:52: Hortensia:
Eerst compleet laten betalen voor artikel en verzendkosten. Dan pas versturen. Ik gebruik zelf een girorekening waar niet al te veel op staat en die niet rood kan staan. Met vriendelijke groet, Coen Kramer
Dat werkt niet met die Nigerianen, in sommige gevallen storten ze eerst netjes om vervolgens de betaling laten terug te draaien zodra ze artikel binnen hebben en dan wordt het geld zo weer van je rekening afgeboekt............weg camera, weg geld.......
Hallo Verkoper, Mijn naam is , ben 38 jaar en kom uit Belgie.De reden dat ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het roduct dat u aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in de staat verkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief rzendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr. Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon: .......Country:Nigeria.
Even 2 voorbeeldjes van hoe het in z`n werk gaat van forum;
----....... Western Union Bank met als account een naam in Cairo. Toen begon er toch wel meer argwaan te komen. En ja, vlak daarna kreeg ik een mail dat het geld terug gehaald was door de verkoper.......---
----Ik was er net ook bijna ingetrapt, totdat de vrouw bij het postkantoor zei dat ik het niet moest doen, want het geld word op je rekening gestort en daarna weer teruggetrokken nadat jij je spullen hebt verstuurd.-----
sonjaatje schreef op vrijdag 18 dec 2009, 23:18: Hoe kunnen ze nou een betaling terugdraaien. Dat kan alleen bij automatische incasso, en zelfs dat kan niet altijd.
Niet op reageren, anders weten ze ook dat ze een geldig mail adres te pakken hebben.
In de prullebak ermee.
Kan (helaas) wel bij betaling via (oa) Western Union Bank..........
c.kramer67 schreef op vrijdag 18 dec 2009, 21:52: Hortensia:
Eerst compleet laten betalen voor artikel en verzendkosten. Dan pas versturen. Ik gebruik zelf een girorekening waar niet al te veel op staat en die niet rood kan staan. Met vriendelijke groet, Coen Kramer
" sonjaatje vrijdag 18 dec 2009, 23:18 Hoe kunnen ze nou een betaling terugdraaien. Dat kan alleen bij automatische incasso, en zelfs dat kan niet altijd."
Dat kan zelfs bij de Rambo bank wanneer daar "on-desk-kundig" personeel aan de desk staat. Zelf meegemaakt dat een contante betaling naar mijn rekening, waar ik al een afschrift van had, door de storter teruggehaald werd nadat hem duidelijk was dat ik de spullen verzonden had.
Na een klacht ben ik wel schadeloos gesteld door Rambo. Dus Rambo heeft de spullen betaald. Omdat contant gestort is, was de storter door hen niet te achterhalen. Ze hebben n.l. mij nooit om het postbusnr. waar de spullen naar verzonden zijn, gevraagd. Ook het woonadres was mij bekend, doch daar mocht het spul niet naar toe. Rambo zal het wel weer uit de stroppenpot gehaald hebben. Zo gemakkelijk gaat dat. Uiteindelijk betalen jij, ik en nog een "paar" anderen ALLES!
op dit soort mails moet u nooit reageren. Dit is 100% zeker een poging tot oplichting. U vraagt naar ervaring......? Ja, ook ik heb dit soort mails ontvangen. Ik moet er gewoon om lachen en ben er nooit ingetrapt.Op een gegeven moment heb ik zelfs eerst om een kopie van zijn legitimatiebewijs gevraagd. Ik kon zien dat het een vervalst paspoort was. Ga er maar vanuit, dat wanneer u een Engelstalige mail ontvangt en het artikel naar het buitenland moet sturen, u 'belazerd' wordt.
stacey schreef op vrijdag 18 dec 2009, 22:29: Was het zo`n mail ;
---Toevallig kreeg ik net ook een email:
Hallo Verkoper, Mijn naam is , ben 38 jaar en kom uit Belgie.De reden dat ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het roduct dat u aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in de staat verkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief rzendkosten.Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr. Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon: .......Country:Nigeria.
Uit deze tekst is gelijk te herkennen dat de afzender aan het 'Phishen' is. Er word geen woord over een camera gerept, maar slechts over een product. Zo'n bericht kan op elke advertentie worden gestuurd. Dat is een heel typerend kenmerk dat ze dommen zoeken. Om nog maar niet te beginnen over de spelling.
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland?
Lees meer
Goedemiddag,
Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.
Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.
Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g
...
Lees meer
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben?
Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.
Lees meer
Hallo
Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle.
De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week.
Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle.
Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken.
De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven.
Uiteindelij
...
Lees meer
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden. Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt. Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer. Wat kan ik het beste doen?
Lees meer