si
door sietske Feb 24, 2015 om 15:20
Elektronica & tv

Nespresso apparaat van Krups waardeloos

Sinds half November heb ik een Nespresso appraat van Krups. Bij de Mediamarkt verkocht door een medewerkster van Nespresso..In de winkel werd mij verteld dat ik bij problemen direct naar Nespresso moest en niet de winkel.
Al na een week gaf het apparaat problemen. De cups werden geplet, halve kopjes en knipperende lichtjes. Na telefonisch overleg is het apparaat door Nespresso opgehaald ter reparatie. Al binnen week kreeg ik het terug met een reparatierapport waarin stond dat er geen gebreken geconstateerd waren en het appraat na ontkalking dus gewoon functioneerde.
Het tweede kopje dat ik thuis zette gaf weer hetzelfde probleem. Knipperende lichtkjes en een weigerend apparaat.
Weer met Nespresso gebeld. Deze medewerkster
heeft aan de telefoon een aantal stappen met mij doorlopen, fabrieksinstellingen herstellen en de stroom eraf. Zij zei me dat ik als ik het apparaat weer ter reparatie zou opsturen en er werden weer geen gebreken geconstateerd ik de kosten op mij zou moeten nemen, Ook vond zij dat ik met het apparaat terug had moeten gaan naar de Media markt en niet naar Nespresso, wat mij bij de aankoop toch expliciet was verteld.
Na de afgelopen week bijna geen enkel kopje zonder problemen te kunnen zetten maar weer met Nespresso gebeld. Dit keer zou het aan het ontkalken liggen. Er wordt me nu een ontkalkingssetje gestuurd en dan moet ik het maar weer proberen.
Aan de telefoon heb ik duidelijk het probleem uitgelegd: Het apparaat perforeert de cups niet goed. Gevolg halve kopjes en veel water in de aflekbak. Het apparaat gaat elke keer knipperen tijdens het zetten en doet vervolgens niets meer. Het apparaat geeft halve kopjes. Het apparaat gooit regelmatig de cups niet uit na het zetten. Het apparaat maakt steed meer lawaai. je moet gewoon de tv uitzetten en een gesprek is ook niet meer mogelijk!
De medewerker blijft volhouden dat dit door kalkaanslag kan komen, maar het apparaat is 19 januari door de reparatiedienst van Nespresso nog ontkalkt, bovendien heeft het perforeren van de cups niets met kalk te maken volgens mij.
Ik dacht een fijn apparaat te kopen, nog behoorlijk duur ook, 150 euro, maar zit me nu alleen maar te ergeren.
Ik wil gewoon een goed werkend appraat. Aangezien deze vanaf het begin al problemen geeft wil ik een nieuwe!!

7939 12 Rapporteer

jo
door joentje1978 - Feb 24, 2015 om 16:52
367 Antwoorden / 6 Vragen

Als je problemen met een gekocht apparaat hebt moet je niet bij de fabrikant maar bij de leverancier zijn, dat is je aanspreekpunt.

Het ziet er inderdaad naar uit dat je apparaat nog steeds niet goed is, waarom ze dat bij Krups niet geconstateerd hebben vind ik maar raar.

Gebruikt je de orginele cups of imitatie?
Indien het imitatie cups zijn zou kunnen dat dat het probleem is en dat ze je apparaat op de technische dienst met orginele cups getest hebben.

Dat je apparaat zodanig verkalkt is dat deze problemen geeft dat lijkt mij sterk.
Ontkalken hoort voor de vorm bij het onderhoud.

De telefoniste's zijn vaak medewerkers zonder technische kennis dus daar heb je niet veel aan.
Stappen doorlopen, fabrieksinstellingen herstellen en stroom eraf halen zijn typisch van die acties waarmee je serieuze klachten niet mee op kan lossen.

Indien je imitatie cups gebruikt zou ik eens de orginele proberen en als dat nog steeds niet goed gaat met het apparaat teruggaan naar Mediamarkt.

jo
door joentje1978 - Feb 24, 2015 om 16:54
367 Antwoorden / 6 Vragen

Je kunt het probleem misschien ook op camera vastleggen zodat je aan Mediamarkt kunt laten zien dat de klacht er echt in zit.
Dan kunnen ze niet zeggen dat er geen klacht geconstateerd is.

diumenge
door diumenge - Feb 24, 2015 om 17:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gebruik je originele cups?

si
door sietske - Feb 24, 2015 om 18:09
42 Antwoorden / 12 Vragen

Toen ik het apparaat kocht had ik alleen originele cups. Het probleem was er toen ook al. Ik heb allerlei verschillende merken geprobeerd om te kijken of dat verschil maakt. Het doet er niet toe, de storing is er met elke cup, zelfs vaker met de oroginele

si
door sietske - Feb 24, 2015 om 18:11
42 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 16:54]Je kunt het probleem misschien ook op camera vastleggen zodat je aan Mediamarkt kunt laten zien dat de klacht er echt in zit.
Dan kunnen ze niet zeggen dat er geen klacht geconstateerd is.

Handige tip!! Ik ga het zeker een keer proberen te filmen.

Cookies
door Cookies - Feb 24, 2015 om 18:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......bovendien heeft het perforeren van de cups niets met kalk te maken volgens mij.......

Maar wel met de cups! Die goedkopere cups zijn niet van aluminium, dat geeft dus vaak ellende. Volgens mij verspeel je hierdoor wel je recht op garantie.

si
door sietske - Feb 24, 2015 om 18:50
42 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 18:43]......bovendien heeft het perforeren van de cups niets met kalk te maken volgens mij.......

Maar wel met de cups! Die goedkopere cups zijn niet van aluminium, dat geeft dus vaak ellende. Volgens mij verspeel je hierdoor wel je recht op garantie.

hij perforeert wel de bolle kant van de cup, maar juist de platte kant niet.

jo
door joentje1978 - Feb 24, 2015 om 23:34
367 Antwoorden / 6 Vragen

Als je het probleem ook met de orginele cups hebt dan blijven er weinig andere oorzaken over dan dat het apparaat zelf niet goed is.

Als je het probleem alleen met de imitatiecups had gehad dan had dat mogelijk de oorzaak geweest.
Als de cup niet goed geperforeerd wordt (kan zijn dat het materiaal van een imitatiecup stugger is) dan kan het hete water moeilijk doorstromen en bouwt het apparaat druk op waardoor het pompje meer geluid produceert dan normaal en een overdrukbeveiliging heet water loost in de lekbak met als gevolg dat je maar een half bakkie koffie hebt.

si
door sietske - Feb 25, 2015 om 09:10
42 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op dinsdag 24 feb 2015, 23:34]Als je het probleem ook met de orginele cups hebt dan blijven er weinig andere oorzaken over dan dat het apparaat zelf niet goed is.

Als je het probleem alleen met de imitatiecups had gehad dan had dat mogelijk de oorzaak geweest.
Als de cup niet goed geperforeerd wordt (kan zijn dat het materiaal van een imitatiecup stugger is) dan kan het hete water moeilijk doorstromen en bouwt het apparaat druk op waardoor het pompje meer geluid produceert dan normaal en een overdrukbeveiliging heet water loost in de lekbak met als gevolg dat je maar een half bakkie koffie hebt.

Het probleem is er met ongeacht welke cup. Vanmorgen weer drie kopjes gezet met originele cups.
Voor de eerste heb ik drie keer knipperende lichtjes gehad. Zelfs twee keer de cup in moeten voeren omdat hij niet perforeerde. De tweede 11 keer knipperende lichtjes en dus ook 11 keer opnieuw op de knop gedrukt voor ik een kopje koffie had. De derde zette koffie na 1 keer knipperende lichtjes en opnieuw drukken.
Kortom je moet er absoluut bij blijven staan, anders krijg je geen koffie.
Duur geintje als je bedenkt dat de cups nogal wat kosten!!!!

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2015 om 09:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sietske,

Lees eens hier.

Suc6

si
door sietske - Feb 25, 2015 om 10:55
42 Antwoorden / 12 Vragen

Het is met het laatste kopje dat ik gezet heb weer misgegaan, 8 keer op het knopje moeten drukken vanwege knipperende lichtjes en een weigerend apparaat. Dit keer heb ik het gefilmd, maar weet niet hoe ik het filmpje hier kan plaatsen.

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2015 om 18:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sietske,

Wij geloven je wel.
Ga met het filmpje naar de Mediamarkt.
Neem aan dat je dáárvan de kassabon hebt gekregen.

Suc6