Oplichting!! >> TV kapot door 'geweld van buitenaf'
naar aanleiding van:
TV kapot door 'geweld van buitenaf'
Datum: zaterdag 3 apr 2010
Onderwerpen: televisie, belbus
Categorie: Elektronica & Telefonie
Programma: Kassa Hennie de Gans uit Rotterdam is dol op mooie series en films. Een paar maanden geleden wil Hennie gaan kijken naar Oliver Twist. Maar zodra ze de tv aanzet en de video start, ziet ze allemaal gekke kleurtjes, blokjes en streepjes op het scherm. ...…
wat een onzin verhaal die mensen lichten de boel op!! heb hetzelfde met mijn tv gehad... je zag niets aan de buitenkant maar wist wel beter ..
deze mensen zijn slecht van geweten...en heeel erg goed van firma BLOCK .. al zou ik eerst een technische beoordeling laten plaatsvinden.. dan zal de fabrikant hetzelfde melden..
ziek zulke mensen!!!
mlucky
Ik snap niks van het bericht. Heb je soms te veel whiskey's op?
ReadAC.
read schreef op zondag 4 apr 2010, 22:12:
mlucky
Ik snap niks van het bericht. Heb je soms te veel whiskey's op?
ReadAC.
bekijk het filmpje http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/tv-kapot-door-geweld-van-buitenaf/speel/1/?vHash=c749c73j&cHash=54dea59fd0
die mensen zitten aan de drank.. geef mij maar wat anders
zoals in andere discussie wordt besproken :
Ik heb net naar kassa gekeken en verbaasde me over hoe kassa optrad voor een vrouw met een defecte tv van 2,5 jaar oud. De vrouw had 5 jaar garantie op haar tv en wou dat de winkel Block (waar ze de tv heeft gekocht) deze kosteloos repareerde of verving. Block wou dit in eerste instantie niet doen omdat de schade waarschijnlijk door eigen toedoen is veroorzaakt. Het bewijs daarvan was ook duidelijk aanwezig. kassa heeft de defecte tv meerdere malen laten zien en er was duidelijk een flinke barst zichtbaar. De barst zat in een onderliggende laag waardoor de barst heel goed is te zien in de kleuren van het niet-werkende deel van het scherm. Ik vind het uiterst onprofessioneel om zonder elektronica expert er zo serieus op in te gaan. en dan ook nog eigenwijs een vergrootglas bij het scherm houden is al helemaal het toppunt. In deze zaak had de winkel gelijk en valt de schade niet onder garantie. als ik met een hamer een tik op de tv geef dan kan ik toch niet verwachten dat ik onder garantie weer een nieuwe krijg. Ik wil niet zeggen dat de vrouw de tv opzettelijk heeft beschadigt, maar je gaat mij echt niet vertellen dat die barst er na 2,5 jaar spontaan is in gevlogen.
Toch is kassa er serieus op in gegaan en hebben ze de winkel gewoon gedwongen om de tv alsnog te vergoeden. Ze hebben dan misschien geen directe dwangmiddelen gebruikt, maar wat wil je doen als je voor honderdduizenden kijkers in kwaad daglicht wordt gezet door een doorgaans betrouwbaar programma. kassa is in deze echt te ver gegaan en hebben ze misbruik gemaakt van hun macht als tv programma. Ontzettent triest dat dit is uitgezonden. kassa laat op deze wijze zien dat ze makkelijk te misbruiken zijn en dat ze onprofessioneel te werk zijn gegaan.
mlucky schreef op zondag 4 apr 2010, 22:34: zoals in andere discussie wordt besproken :
Ik heb net naar kassa gekeken en verbaasde me over hoe kassa optrad voor een vrouw met een defecte tv van 2,5 jaar oud. De vrouw had 5 jaar garantie op haar tv en wou dat de winkel Block (waar ze de tv heeft gekocht) deze kosteloos repareerde of verving. Block wou dit in eerste instantie niet doen omdat de schade waarschijnlijk door eigen toedoen is veroorzaakt. Het bewijs daarvan was ook duidelijk aanwezig. kassa heeft de defecte tv meerdere malen laten zien en er was duidelijk een flinke barst zichtbaar. De barst zat in een onderliggende laag waardoor de barst heel goed is te zien in de kleuren van het niet-werkende deel van het scherm. Ik vind het uiterst onprofessioneel om zonder elektronica expert er zo serieus op in te gaan. en dan ook nog eigenwijs een vergrootglas bij het scherm houden is al helemaal het toppunt. In deze zaak had de winkel gelijk en valt de schade niet onder garantie. als ik met een hamer een tik op de tv geef dan kan ik toch niet verwachten dat ik onder garantie weer een nieuwe krijg. Ik wil niet zeggen dat de vrouw de tv opzettelijk heeft beschadigt, maar je gaat mij echt niet vertellen dat die barst er na 2,5 jaar spontaan is in gevlogen.
Toch is kassa er serieus op in gegaan en hebben ze de winkel gewoon gedwongen om de tv alsnog te vergoeden. Ze hebben dan misschien geen directe dwangmiddelen gebruikt, maar wat wil je doen als je voor honderdduizenden kijkers in kwaad daglicht wordt gezet door een doorgaans betrouwbaar programma. kassa is in deze echt te ver gegaan en hebben ze misbruik gemaakt van hun macht als tv programma. Ontzettent triest dat dit is uitgezonden. kassa laat op deze wijze zien dat ze makkelijk te misbruiken zijn en dat ze onprofessioneel te werk zijn gegaan.
M.i. had Block een onafhankelijk techisch onderzoek naar oorzaak defect kunnen laten doen en vervolgens Kassa kunnen verplichten om een rectificatie uit te zenden.
Ook een bedrijf kan er een principekwestie van maken als dit meent onterecht in een verkeerd daglicht gesteld te worden.
Ik laat oorzaak defect buiten beschouwing omdat ik geen techneut ben. Ik kan dus ook niet beoordelen of Kassa een beoordelingsfout heeft gemaakt.
mlucky
Het verhaal is me nu duidelijk. Kassa heeft hier zoals jij het beschrijft m.i. een steekje laten vallen. In het eerste halve jaar na aankoop hoeft de koper immers NIET te bewijzen dat het defekt onstaan is door eigen toedoen. Nee, de verkoper moet bewijzen, dat het defekt is onstaan door ondeskundig gebruik. Na het eerste halve jaar na aankoop ligt de bewijslast omgekeerd. In dit geval had de koper dus onweerlegbaar moeten bewijzen, dat de barst NIET door eigen toedoen is onstaan en beweren dat en bewijzen dat, zijn twee geheel verschillende zaken. Ergo: de zogenaamde deskundigen van Kassa zaten m.i. dus goed fout (als er gehandeld is, zoals jij beschrijft).
Pedro.
tdehond schreef op maandag 5 apr 2010, 07:59
Ik laat oorzaak defect buiten beschouwing omdat ik geen techneut ben. Ik kan dus ook niet beoordelen of Kassa een beoordelingsfout heeft gemaakt.
: [
Ik ben wél techneut met lange ervaring en ben er voor 99,9 % van overtuigd dat, zeker daar waar het een moderne TV betreft, de oorzaak "van buiten komend geweld" is.
Is (thermische) (binnenwaartse)breuk ook mogelijk bij een dergelijk scherm?
Het zou moet uitwijzen of mevrouw de enige is op dit moment met het probleem, ofdat er nog meer mensen zich gaan melden in de toekomst met een dergelijk probleem.
Circa 6 jaar terug waren er ook toen problemen met de (overleden) beeldbuis van recente PHILIPS televisies, waarvan de beeldbuis in Frankrijk waren geproduceerd, in hun korte levensfase van ruim 4 jaar oud televisie; bij mij toen 4½ jaar oud. In het vrij recente verleden ook toestellen van SONY.
Alle off-topic bijdragen zijn verwijderd door de redactie. Wij verzoeken de posters om niet meer off-topic te reageren.
Met vriendelijke groet,
Kassa-online
redacteur schreef op dinsdag 6 apr 2010, 17:00: Alle off-topic bijdragen zijn verwijderd door de redactie. Wij verzoeken de posters om niet meer off-topic te reageren.
Met vriendelijke groet,
Kassa-online
SENSUUR!
mlucky schreef op woensdag 7 apr 2010, 23:06:redacteur schreef op dinsdag 6 apr 2010, 17:00: Alle off-topic bijdragen zijn verwijderd door de redactie. Wij verzoeken de posters om niet meer off-topic te reageren.
Met vriendelijke groet,
Kassa-online
SENSUUR!
Het is overigens: 'Censuur!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer